Skocz do zawartości


Jaki mechanizm korbowy?


1141 odpowiedzi w tym temacie

#61 mas1519

mas1519
  • Użytkownik
  • 17 postów
  • SkądDębica

Napisano 18 lipiec 2007 - 09:17

Tak ale xenon ct jest dostępny w wersji 39-52 :-?
Np tutaj
Więc jaka jest różnica wersji 39-52 od zwykłego xenona?
A co sądzicie o przełożeniach 34-48? I czy trzeba do nich specjalnej przerzutki przedniej czy wystarczy regulacja wysokości? Dodam tylko ze przerzutka montowana na hak.

#62 FairFaX

FairFaX
  • Użytkownik
  • 42 postów
  • SkądKrosno

Napisano 18 lipiec 2007 - 10:39

oj cos chyba wertykal dal ciala. CT nie ma zakresu 52/39 tylko 50/24

zreszta sam zerknij: http://www.campagnol...&pid=120&gid2=5

osobiscie nie schodzilbym tak nisko z duzym blatem, ale to moja opinia, ja jezdze na 39/50 i jest ok!

Wszystko zalezy od tego jak jezdzisz i w jakim terenie, jaki jest twoj charakter jazdy.

Poponowalbym Ci 50/34, ale to zalezy jaka masz kasete z tylu. Znajdz sobie jakis kalkulator przelozen i policz, albo poprostu podziel ilosc zebow na korbie przez ilosc zebow na kasecie.

#63 Gosc_Klaudiusz_*

Gosc_Klaudiusz_*
  • Gość

Napisano 18 lipiec 2007 - 12:53

Zalezy gdzie mieszkasz.

Ja chcialem wejsc w kompakt ale Malik mi odradzal. Na malej tarczy sobie nie pokrece bo jednak wiekszosc treningow robie w plaskim terenie a znow na blacie 50 aby krecic na wysokiej kadencji trzeba dawac mocne krzyze. Kompakt za to jest dobry w gory. Mniejsze tarcze mniej waza, krotszy tez jest lanccuch.

W wyscigowym rowerze MTB mam 2x9 (Rozwiazanie dosc blizniacze do kompaktu w szosie) Ale tam krzyzuje lancuch jak chce ( no prawie, nie wrzucam tylko mala-mala) i jest to zawodniczo najlepsze rozwiazanie na jakim mialem przyjemnosc jezdzic.

#64 mas1519

mas1519
  • Użytkownik
  • 17 postów
  • SkądDębica

Napisano 18 lipiec 2007 - 13:40

Ja większość jeżdze po górkach więc mysle ze 34-48 sprawdziłoby sie jednak czy normalna przerzutka obsłuży taką korbe poprawnie?

#65 FairFaX

FairFaX
  • Użytkownik
  • 42 postów
  • SkądKrosno

Napisano 18 lipiec 2007 - 13:51

oj tego niestety niewiem.... roznica zebow wynosi 14... a standardowej korbie, zykle jest to mniejsza roznica, czasami moze wynosic ok14 -> 39/53. Tak wiec ciezko mi powiedziec.

Moze to tylko chwyt marketingowy zeby sprzedac drozszy sprzet...

Wiem ze sa specjalnie dydykowane przerzutki do korb kompaktowych. np: http://www.wertykal....&kid=57&pid=289

#66 Gosc_tozik_*

Gosc_tozik_*
  • Gość

Napisano 18 lipiec 2007 - 16:33

A co sądzicie o przełożeniach 34-48?

Ja osobiście polecam, dużo jeżdżę w górach i nt sporo pisałem w tym wątku:
http://forumszosowe....er=asc&start=90

Jednakże jeśli masz przednią przerzutkę mocowaną na hak to może być problem.
Ja w poprzedniej ramie miałem hak i przerzutkę Suntour Alfa 5000 i z 48-34 był duży problem z regulacją i ogólnie "kulturą pracy" ale jako tako jeździć się dało. A wszystkie problemy wynikały z tego że na haku prezrzutka była za wysoko nad tarczami - łańcuch lubił spadać na zwenątrz itd. Próbowałem się dowiedzieć na czym polega przystowoswnie FD Campy do korb compactowych czli właśnie seria CT (korba i FD) ale nik nie umiał odpowidzieć na pytanie czy w tych FD wózek jest montowany niżej. Problem pozostał nierozwiązany - zmieniłem ramę na normalną - "obejmową" i tu nie ma żadnych problemów z regulacją - z przodu mam normalną 105.

#67 mas1519

mas1519
  • Użytkownik
  • 17 postów
  • SkądDębica

Napisano 19 lipiec 2007 - 05:42

Czyli w przypadku takiej korby pozostaje kwestia dokupienia przerzutki dedykowanej dla ct? Chyba niema większych problemów z dostaniem takiej ;-)

#68 zimniasty

zimniasty
  • Użytkownik
  • 67 postów
  • Skądkrk

Napisano 20 lipiec 2007 - 11:01

dziwne, że nikt nie wspomniał o rozstawie śrub?!

klasyczna campa to 135mm i BARDZO ograniczony wybór tarcz (minimalna 39z, max 54z) - poręba ma stronglighty i chyba jeszcze specialitesy (ale czy jest sens wkładać do korb za 150pln, tarczy za 90?)

CT campy to już 110mm, więc można z łatwością dostać co się chce (jakoś od 29z?? do 53z?) - ceny różnie - ale lekko-używki dostępne bez problemu.
Nówki tarcze 110 są jednak droższe od standardu shimano 130mm (tyle, że przy takim rozstawie masz wybór tarcz od 38 w górę... sam mam w przełajce 36z ale z truvativa na 130 - przypuszczam, że wybór mi się ograniczy do 38/39 i będę musiał zapakować jakąś szerszą większą kasetę typu 27z:/ )

Najtaniej chyba wyjdzie kupić tiagrę HT2 39/52 (zwykle 130mm) - koszt np. w sklepie Arnik ~230pln



Aha - i co do gór to nie zapominajmy o tym, że jak już wjedziemy.. możemy sobie zjechać!! i wtedy, przy 46 czy 48 zębacz sobie nie pokręcimy :/ (jak dla mnie prawdziwy kompakt to 34/50, inne ustawienia typu 36/46,38/46,39/46 itd to zestawienia przełajowe!)

#69 FairFaX

FairFaX
  • Użytkownik
  • 42 postów
  • SkądKrosno

Napisano 20 lipiec 2007 - 11:27

ok, tylko wez pod uwage, ze jak zamontujesz blat 53z na rozstawie 110mm to ma on sporo mniejsza sztywnosc niz 53z na 130 czy 135 mm.

Osobiscie mam korbe Campy 135mm i do niej zamontowane blaty 39z i 50z i jest gites.
No moze czasami na podjazdach brakuje... ale coz takie sa juz bieszczady;)

#70 Darek80

Darek80
  • Użytkownik
  • 339 postów
  • Skądokolice Łowicza

Napisano 09 sierpień 2007 - 21:12

Witam !
Korba - Miche Team 9s / ramiona 172,5 mm (kwadrat)
suport -Miche team 110 mm
Zaczynam odczuwać brak sztywności korby i jak musze przycisnąć to słysze charakterystyczne (jak prawy pedał jest dociskany) ocieranie łańcucha o przerzutkę co mnie bardzo irytuje.
Myśle , że czas by pomyśleć o zmianie na coś sztywniejszego. Tylko co ? Myślałem o campie Veloce ale koniecznie chce 50/39 a o to cieżko (są 52 lub 53 / 39). Waga nie jest istotna.
Czy korba dedykowana do napędu 10s będzie współpracowała z łańcuchem 9s ?

#71 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 09 sierpień 2007 - 21:46

veloce teoretycznie jest 50-34. dzwoniles moze do wertykalowcow?
jutro moge nawiedzic matuszewskiego jak cos i sie dowiedziec co maja z kompaktow.

jaki masz budzet?

korby pod 10ki chodza bez problemow z 9ka.

#72 Darek80

Darek80
  • Użytkownik
  • 339 postów
  • Skądokolice Łowicza

Napisano 09 sierpień 2007 - 22:01

veloce teoretycznie jest 50-34. dzwoniles moze do wertykalowcow?
jutro moge nawiedzic matuszewskiego jak cos i sie dowiedziec co maja z kompaktow.

jaki masz budzet?

korby pod 10ki chodza bez problemow z 9ka.

Z ofertą wertykala zapoznałem się w pierwszym rzędzie. W żadnym wypadku nie chce 50/34 (po co mi 34 ?).
Są nawet promocje ale na korby na kwadrat.
Patrze jeszcze na oferte Miche - tu łatwo o blat 50.
Co do kasy to max granica to 500 zł (kobra+suport).

#73 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 09 sierpień 2007 - 22:34

za 576 masz centaura, a ten ma zdecydowanie lepsze i ladniejsze zebaty... tylko ze 53-39.
yh...
ciezko bedzie cos znalezc.
moze nabierzesz jeszce wiecej mocy i jednak wezmiesz te 53 ;-) albo chociaz 52.

#74 kr1s1983

kr1s1983
  • Użytkownik
  • 829 postów
  • SkądNowy Sacz

Napisano 10 sierpień 2007 - 13:08

nie widzie w campie nic takiego 50-39,ale za to na allegro jest 105 shimano i maja w tej wersji.Duzo ladniej to wyglada od campy,zaraz sie pewnie odezwa przeciwnicy shimano:)

#75 klesni

klesni
  • Użytkownik
  • 14 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 10 sierpień 2007 - 13:50

Witam !
Korba - Miche Team 9s / ramiona 172,5 mm (kwadrat)
suport -Miche team 110 mm
Zaczynam odczuwać brak sztywności korby i jak musze przycisnąć to słysze charakterystyczne (jak prawy pedał jest dociskany) ocieranie łańcucha o przerzutkę co mnie bardzo irytuje.
Myśle , że czas by pomyśleć o zmianie na coś sztywniejszego. Tylko co ? Myślałem o campie Veloce ale koniecznie chce 50/39 a o to cieżko (są 52 lub 53 / 39). Waga nie jest istotna.
Czy korba dedykowana do napędu 10s będzie współpracowała z łańcuchem 9s ?


Witam
Mam to samo w moim rowerze (Olsh 001). Mimo wymiany suportu i korby (teraz campagnolo chorus), licznych regulacji przerzutki, nadal gdy mocno dociskam prawy pedał to pojawia się odgłos ocierania łancucha o ramię przedniej przerzutki. Zaczynam się zastanawiać, czy nie jest to wina ramy?

#76 Gosc_zawodowiec_;)_*

Gosc_zawodowiec_;)_*
  • Gość

Napisano 10 sierpień 2007 - 16:37

też miałem taki problem (ocieranie łańcucha o przezutke) korbe :-P miałem sory a suporcik XT (oczywiście na kwadrat) i problem zniknoł dopiero po zmanie korby na nowe 105, porpostu tak jak wtedy wszystko sie gieło tak w tym przypadku nic niedrgnie. I nie jest to wina małom sztywnej ramy, tylko suportu na kwadrat.... więc pozostaje kupić coś na wielowpust najlepiej HT2 (albo jakieś odpowiedniki FSA lub TRUVATIVA) a jak koniecznie campa to nowe korby są juz znacznie sztywniejsze przez zastosowanie połączenia HORST (albo jakoś tak..:) i są one tak samo sztywne jak HT2 itp :-P

#77 Darek80

Darek80
  • Użytkownik
  • 339 postów
  • Skądokolice Łowicza

Napisano 10 sierpień 2007 - 18:28

Malik - myśle , że te 52/39 to jeszcze bym przełknoł w końcu forma powoli ale rośnie (poza tym zostaje opcja dopasowania kasety)
klesni - dobrze że się odezwałeś ! moja rama to olsh team , a dwa to idzie do mnie nowy suport jak sie okazuje niepotrzebnie :/
zawodowiec_;) - teraz wiem czemu chorusa na kwadrat można nabyć w cenie nowego veloce UT.
kr1s1983 - właśnie co do szpeju sh to jest większy wybór a z campą jest troche trudniej ale ponieważ odpowiadają mi łapy campy a nie chce mieszać "wody z ogniem"
Być może poczekam sobie jeszcze z tą korbą i wymienie napęd na nowy.

#78 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 10 sierpień 2007 - 19:47

Dadi, po co Ci kompaktowe korby? Ja jeżdząc w okolicach Brzezin używam przełożeń od 42/19 do 52/12.
Kompakt jest dla słabych mastersów, kompletnych amatorów, albo w duże góry.

#79 Darek80

Darek80
  • Użytkownik
  • 339 postów
  • Skądokolice Łowicza

Napisano 10 sierpień 2007 - 20:11

Dadi, po co Ci kompaktowe korby? Ja jeżdząc w okolicach Brzezin używam przełożeń od 42/19 do 52/12.
Kompakt jest dla słabych mastersów, kompletnych amatorów, albo w duże góry.

Nie wiem czy korba 50/39 to jest kompakt. Zakładając , że jade 36 km/h po płaskim używam 50/17 (jak jade trochę szybciej to już 50/16). Na tutejsze "podjazdy" używam 39/18 lub 19. Przełożenia 50/13 (to mój max) używam bardzo rzadko (ponad 55 km/h).
A tak na marginesie to jestem kompletnym amatorem 8-) .

#80 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 10 sierpień 2007 - 20:20

nie wiem czy wiesz Dadi, ale mozna tez byc mocnym amatorem ;-)



Dodaj odpowiedź