Jump to content


Jaki mechanizm korbowy?


1141 replies to this topic

#641 Domestic

Domestic
  • Użytkownik
  • 43 posts
  • SkądWarszawa

Posted 16 November 2013 - 21:12

Czy korba Sory (model z 2013r) nie pogryzie sie z łancuchem Dura-Ace (CN-7701) ???Chodzi mi o trwałość lancucha bo wiem ,ze sora ma stalowe zeby w przeciwienstwie do 105 czy ultegry,te sa z aluminium



#642 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,614 posts
  • SkądSzczecin

Posted 16 November 2013 - 21:30

Spokojnie, możesz jeździć. Dopóki będzisz kontrolował stan łańcucha oraz tarcz, rodzaj tarcz nie ma żadnego znaczenia.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#643 Tom'ek

Tom'ek
  • Użytkownik
  • 377 posts
  • SkądWieszowa

Posted 16 November 2013 - 22:19

Duży blat Sory jest z aluminium, tylko mały jest stalowy.



#644 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Posted 16 November 2013 - 23:36

Sora z pewnością nie będzie miała nic przeciwko współpracy z łańcuchem Dura-Ace, a nawet dzięki temu trochę się dowartościuje ;-) .

CN7701 to bardzo trwały łańcuch, najlepszy jaki do tej pory używałem (na pewno trwalszy niż HG53). Każdy łańcuch i tak przecież współpracuje ze stalowymi (tak, wiem, są i tytanowe i aluminiowe) zębatkami kasety, więc obecność stalowej zębatki z przodu niczym nie grozi. 



#645 rybka

rybka
  • Użytkownik
  • 90 posts

Posted 17 January 2014 - 13:04

A w drugą stronę? Chcę zmienić korbę na kompakt ale większość jest 9/10s. Mam obecnie napęd 8s i zastanawiam się czy nie zniszczę nowej korby jeśli będzie pracowała z obecnym napędem.

Plan zmiany napędu na nowy jest ale nie chcę tego robić teraz.

Też planuję zakup korby mam napęd 8s, korby które mnie interesują są na  9/10s. Czy to na pewno będzie dobrze działać? Ktoś ma tak zamontowane i mu działa? Proszę o poradę tylko nie teoretyczną ;-)  tylko od osób które tak jeździły.

 

pozdrawiam



#646 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,614 posts
  • SkądSzczecin

Posted 17 January 2014 - 13:12

Taaak, będzie działało :) Przerabiałem to wiele razy - znaczenie "rzędowości" korb przy normalnej eksploatacji jest niewielkie.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#647 rybka

rybka
  • Użytkownik
  • 90 posts

Posted 17 January 2014 - 13:41

Taaak, będzie działało :) Przerabiałem to wiele razy - znaczenie "rzędowości" korb przy normalnej eksploatacji jest niewielkie.

Też mi się tak wydawało ale chciałem się upewnić :-D choć w niektórych sklepach mówią tak: niby będzie działać ale nie na 100% :-D w innym powiedzieli że nie będzie działać z napędem na 8s bo korba na 10s jest tylko do wąskich łańcuchów 10s :shock:



#648 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Posted 17 January 2014 - 21:13

Sora z pewnością nie będzie miała nic przeciwko współpracy z łańcuchem Dura-Ace, a nawet dzięki temu trochę się dowartościuje ;-) .

CN7701 to bardzo trwały łańcuch, najlepszy jaki do tej pory używałem (na pewno trwalszy niż HG53). Każdy łańcuch i tak przecież współpracuje ze stalowymi (tak, wiem, są i tytanowe i aluminiowe) zębatkami kasety, więc obecność stalowej zębatki z przodu niczym nie grozi. 

Mój zardzewiał od stania w ciepłym pomieszczeniu, założony późną wiosną, nie widział mokrych warunków eksploatacyjnych, rower zwyczajnie stał. 

Siemano są mało odporne na korozję.



#649 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Posted 17 January 2014 - 21:35

Masz w tym pomieszczeniu za słabą wentylację, a łańcuch pewnie aptekarsko czysty (bez śladu smaru na wierzchu - niektórzy myślą, że to łańcuchowi służy). 

 

W dodatku czy nie jest tak, że odporność na korozję a  twardość i odporność na ścieranie to dwie wzajemnie wykluczające się właściwości stali, a przynajmniej trudne do połączenia? Osobiście wolę lekko rdzewiejący ale odporny na ścieranie łańcuch, niż błyszczący ale miękki. 

 

 

 



#650 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Posted 17 January 2014 - 22:12

Łańcuch smarowany, rower mało używany. W tym samym pomieszczeniu trzymałem 3 inne rowery i żaden nie miał zgniłego łańcucha. 

Ja wiem jak i po co używać smarowideł do roweru :)

Po prostu moim zdaniem Shimano są bardzo mało odporne na korozję, bez względu na model. 



#651 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Posted 17 January 2014 - 22:17

Do zimówki założyłem najpierw dwa dziesiątkowe łańcuchy Srama, potem Siemanowską 105tkę. 

Sramolce wyciągnęły się szybciej ale atak soli zniosły nieporównywalnie lepiej niż 105tka. 

Ogniwa Sramolców straciły częściowo połysk ale nie miały wżerów, S wyglądało pod tym względem żałośnie. 



#652 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Posted 17 January 2014 - 22:22

 

 

Sramolce wyciągnęły się szybciej ale atak soli zniosły nieporównywalnie lepiej niż 105tka. 

 

Zatem wybieram 105-kę, bo łańcuch służy do napędzania, a nie oglądania ;-) .



#653 localhost

localhost
  • Użytkownik
  • 368 posts
  • SkądMazowsze

Posted 17 January 2014 - 22:54

Wybierz KMC X10 ;-)



#654 waxmund

waxmund
  • Użytkownik
  • 79 posts
  • SkądKraków/Starachowice

Posted 20 January 2014 - 16:08

Szybkie pytanie, ponoć przerabiane wiele razy....

 

 

Składam szosę na 10rz, a mam korbę 9rz. Spasuje?

 

Słyszałem o jakichś ślizganiach łańcucha w takim zestawie...

 

Przerzutkę przednią muszę też zmienić? Mam starą z napędu 3x9...

 

(cały tył i klamki zmieniam)



#655 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,614 posts
  • SkądSzczecin

Posted 20 January 2014 - 17:47

Spasuje. Ślizganie to trochę wyolbrzymiony problem - pojawia się (i to rzadko) tylko podczas zrzucania łańcucha pod bardzo dużym naciskiem.

Przerzutki nie musisz bezwarunkowo zmieniać, ale 10-rz. będzie po prostu lepiej i pewniej pracowała, dlatego jest polecana.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#656 localhost

localhost
  • Użytkownik
  • 368 posts
  • SkądMazowsze

Posted 23 January 2014 - 18:50

Cały czas wybieram korbę do napędu 10s, odrzuciłem Srama Force ze względu na małą sztywność i mam zamiar zamontować Ultegrę z adapterem do PF30, tylko mała różnica cenowa między 6700, a 6800, sprawiła, że rozważam nowszą korbę. Jeżdżę dużo, ścigam się i nie chciałbym mieć z tym żadnych problemów. Czy korba 11s będzie dobrze działać z resztą osprzętu 10s?



#657 kapral_szef

kapral_szef
  • Użytkownik
  • 353 posts
  • SkądKalisz

Posted 07 February 2014 - 07:57

Panowie co sądzicie o korbie SH DA 7800 z miernikiem mocy SRM za 2600zł ? W opisie jest wzmianka o nowym modelu miernika i korbie za 12tys, w związku z tym są jakieś różnice między starszym modułem SRM a nowym ? cena bardzo atrakcyjna nawet jeśli chciałoby się wymienić blaty na nowe.

 

http://allegro.pl/mi...3880789609.html

 



#658 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 07 February 2014 - 08:56

Tu masz o roznicach:
http://www.dcrainmak...c8-preview.html
Popatrz również na ebay, tam takie zestawy sprzedają się w nieco lepszych cenach ok £300-350.

#659 kapral_szef

kapral_szef
  • Użytkownik
  • 353 posts
  • SkądKalisz

Posted 09 February 2014 - 05:30

warto wchodzić w korby ze starszymi modułami, cena atrakcyjna w porównaniu do nowej?

 

chodzi przede wszystkim o dokładny pomiar mocy albo przynajmniej żeby był powtarzalny. Nie znam się na tym sprzęcie jedyne co wyczytałem to to że najlepsza opcja to power2max, mam na myśli cena/jakość nie licząc powertapa



#660 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 09 February 2014 - 09:25

Wez pod uwage, ze ten model SRM ma 4-5 lat, a w tej branzy to niemalze lata swietlne, szczegolnie biorac pod uwage ostatni rok zmian i nowosci w miernikach mocy.

Nie znam tego modelu, wiec nie powiem Ci jak dokladny i powtarzalny jest on. Ale wydaje mi sie, ze tu nie powinno byc problemow.

 

Nie wiem czy zauwazyles ale jest to wersja przewodowa. Kolejna rzecz to kalibracja, tu trzeba wysylac modul do SRM, podobnie moze byc z wymiana baterii, jesli nie masz chociaz podstawowego zaciecia do majsterkowania i lutowania elektroniki. Apropo baterii, do tych urzadzen, warto przed zakupem rozgladnac sie, czy bedziesz mogl takowe gdzies dostac. W tych modelach byly bodajze 3 rozne ksztalty/wersje baterii i gdzies czytalem, ze nie sa juz produkowane ale to wlasnie warto sprawdzic dokladniej.

 

Powertap jest OK, jesli uzywasz tylko jeden zestaw kol. Przy wiekszej ilosci zestawow, to urzadzenie traci sens, chyba ze bedziesz mial kazde kolo z piasta Powertapa.

 

Z miernikow opartych na pajaku korby, P2M jest bardzo ciekawa propozycja. 740euro za poprzedni model i 940 za wersje S, plus 30euro za klucz do pajaka. Sam bardzo powaznie zastanawiam sie nad nowa wersja S, chociaz czekam na nieco wiecej informacji o Rotorze, 70g lzejszy od P2M S i jedyny na rynku dajacy rzeczywisty pomiar prawa-lewa noga, no ale jest dwa razy drozszy.....

 

Tu masz, ponownie od DCRM, male porownanie urzadzen dostepnych na rynku:

http://www.dcrainmak...rs-edition.html

 

Do obslugi: ostatnie posty moznaby przeniesc do tematu o miernikach mocy.





Reply to this topic