Czy korba Sory (model z 2013r) nie pogryzie sie z łancuchem Dura-Ace (CN-7701) ???Chodzi mi o trwałość lancucha bo wiem ,ze sora ma stalowe zeby w przeciwienstwie do 105 czy ultegry,te sa z aluminium
Jaki mechanizm korbowy?
#642
Posted 16 November 2013 - 21:30
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#644 Gosc_marvelo_*
Posted 16 November 2013 - 23:36
Sora z pewnością nie będzie miała nic przeciwko współpracy z łańcuchem Dura-Ace, a nawet dzięki temu trochę się dowartościuje ;-) .
CN7701 to bardzo trwały łańcuch, najlepszy jaki do tej pory używałem (na pewno trwalszy niż HG53). Każdy łańcuch i tak przecież współpracuje ze stalowymi (tak, wiem, są i tytanowe i aluminiowe) zębatkami kasety, więc obecność stalowej zębatki z przodu niczym nie grozi.
#645
Posted 17 January 2014 - 13:04
A w drugą stronę? Chcę zmienić korbę na kompakt ale większość jest 9/10s. Mam obecnie napęd 8s i zastanawiam się czy nie zniszczę nowej korby jeśli będzie pracowała z obecnym napędem.
Plan zmiany napędu na nowy jest ale nie chcę tego robić teraz.
Też planuję zakup korby mam napęd 8s, korby które mnie interesują są na 9/10s. Czy to na pewno będzie dobrze działać? Ktoś ma tak zamontowane i mu działa? Proszę o poradę tylko nie teoretyczną ;-) tylko od osób które tak jeździły.
pozdrawiam
#646
Posted 17 January 2014 - 13:12
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#647
Posted 17 January 2014 - 13:41
Taaak, będzie działało Przerabiałem to wiele razy - znaczenie "rzędowości" korb przy normalnej eksploatacji jest niewielkie.
Też mi się tak wydawało ale chciałem się upewnić :-D choć w niektórych sklepach mówią tak: niby będzie działać ale nie na 100% :-D w innym powiedzieli że nie będzie działać z napędem na 8s bo korba na 10s jest tylko do wąskich łańcuchów 10s :shock:
#648 Gosc_tobo_*
Posted 17 January 2014 - 21:13
Sora z pewnością nie będzie miała nic przeciwko współpracy z łańcuchem Dura-Ace, a nawet dzięki temu trochę się dowartościuje ;-) .
CN7701 to bardzo trwały łańcuch, najlepszy jaki do tej pory używałem (na pewno trwalszy niż HG53). Każdy łańcuch i tak przecież współpracuje ze stalowymi (tak, wiem, są i tytanowe i aluminiowe) zębatkami kasety, więc obecność stalowej zębatki z przodu niczym nie grozi.
Mój zardzewiał od stania w ciepłym pomieszczeniu, założony późną wiosną, nie widział mokrych warunków eksploatacyjnych, rower zwyczajnie stał.
Siemano są mało odporne na korozję.
#649 Gosc_marvelo_*
Posted 17 January 2014 - 21:35
Masz w tym pomieszczeniu za słabą wentylację, a łańcuch pewnie aptekarsko czysty (bez śladu smaru na wierzchu - niektórzy myślą, że to łańcuchowi służy).
W dodatku czy nie jest tak, że odporność na korozję a twardość i odporność na ścieranie to dwie wzajemnie wykluczające się właściwości stali, a przynajmniej trudne do połączenia? Osobiście wolę lekko rdzewiejący ale odporny na ścieranie łańcuch, niż błyszczący ale miękki.
#650 Gosc_tobo_*
Posted 17 January 2014 - 22:12
Łańcuch smarowany, rower mało używany. W tym samym pomieszczeniu trzymałem 3 inne rowery i żaden nie miał zgniłego łańcucha.
Ja wiem jak i po co używać smarowideł do roweru
Po prostu moim zdaniem Shimano są bardzo mało odporne na korozję, bez względu na model.
#651 Gosc_tobo_*
Posted 17 January 2014 - 22:17
Do zimówki założyłem najpierw dwa dziesiątkowe łańcuchy Srama, potem Siemanowską 105tkę.
Sramolce wyciągnęły się szybciej ale atak soli zniosły nieporównywalnie lepiej niż 105tka.
Ogniwa Sramolców straciły częściowo połysk ale nie miały wżerów, S wyglądało pod tym względem żałośnie.
#655
Posted 20 January 2014 - 17:47
Przerzutki nie musisz bezwarunkowo zmieniać, ale 10-rz. będzie po prostu lepiej i pewniej pracowała, dlatego jest polecana.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#656
Posted 23 January 2014 - 18:50
Cały czas wybieram korbę do napędu 10s, odrzuciłem Srama Force ze względu na małą sztywność i mam zamiar zamontować Ultegrę z adapterem do PF30, tylko mała różnica cenowa między 6700, a 6800, sprawiła, że rozważam nowszą korbę. Jeżdżę dużo, ścigam się i nie chciałbym mieć z tym żadnych problemów. Czy korba 11s będzie dobrze działać z resztą osprzętu 10s?
#657
Posted 07 February 2014 - 07:57
Panowie co sądzicie o korbie SH DA 7800 z miernikiem mocy SRM za 2600zł ? W opisie jest wzmianka o nowym modelu miernika i korbie za 12tys, w związku z tym są jakieś różnice między starszym modułem SRM a nowym ? cena bardzo atrakcyjna nawet jeśli chciałoby się wymienić blaty na nowe.
http://allegro.pl/mi...3880789609.html
#658
Posted 07 February 2014 - 08:56
http://www.dcrainmak...c8-preview.html
Popatrz również na ebay, tam takie zestawy sprzedają się w nieco lepszych cenach ok £300-350.
#659
Posted 09 February 2014 - 05:30
warto wchodzić w korby ze starszymi modułami, cena atrakcyjna w porównaniu do nowej?
chodzi przede wszystkim o dokładny pomiar mocy albo przynajmniej żeby był powtarzalny. Nie znam się na tym sprzęcie jedyne co wyczytałem to to że najlepsza opcja to power2max, mam na myśli cena/jakość nie licząc powertapa
#660
Posted 09 February 2014 - 09:25
Wez pod uwage, ze ten model SRM ma 4-5 lat, a w tej branzy to niemalze lata swietlne, szczegolnie biorac pod uwage ostatni rok zmian i nowosci w miernikach mocy.
Nie znam tego modelu, wiec nie powiem Ci jak dokladny i powtarzalny jest on. Ale wydaje mi sie, ze tu nie powinno byc problemow.
Nie wiem czy zauwazyles ale jest to wersja przewodowa. Kolejna rzecz to kalibracja, tu trzeba wysylac modul do SRM, podobnie moze byc z wymiana baterii, jesli nie masz chociaz podstawowego zaciecia do majsterkowania i lutowania elektroniki. Apropo baterii, do tych urzadzen, warto przed zakupem rozgladnac sie, czy bedziesz mogl takowe gdzies dostac. W tych modelach byly bodajze 3 rozne ksztalty/wersje baterii i gdzies czytalem, ze nie sa juz produkowane ale to wlasnie warto sprawdzic dokladniej.
Powertap jest OK, jesli uzywasz tylko jeden zestaw kol. Przy wiekszej ilosci zestawow, to urzadzenie traci sens, chyba ze bedziesz mial kazde kolo z piasta Powertapa.
Z miernikow opartych na pajaku korby, P2M jest bardzo ciekawa propozycja. 740euro za poprzedni model i 940 za wersje S, plus 30euro za klucz do pajaka. Sam bardzo powaznie zastanawiam sie nad nowa wersja S, chociaz czekam na nieco wiecej informacji o Rotorze, 70g lzejszy od P2M S i jedyny na rynku dajacy rzeczywisty pomiar prawa-lewa noga, no ale jest dwa razy drozszy.....
Tu masz, ponownie od DCRM, male porownanie urzadzen dostepnych na rynku:
http://www.dcrainmak...rs-edition.html
Do obslugi: ostatnie posty moznaby przeniesc do tematu o miernikach mocy.