Jaki mechanizm korbowy?
#601
Napisano 29 grudzień 2012 - 20:08
Poprzez wydluzenie korby zwieksza Ci sie dlugosc ramienia na ktorym dziala sila, do tego dochodzi zmniejszenie obwodu zebatek, czyli de facto znowu rosnie dlugosc ramienia.
Bedzie lzej krecic ale jak juz tyle jezdziles na 53/39, pomijajac 2.5mm dlugosci korb, to chyba bedzie spory szok.
#602
Napisano 30 grudzień 2012 - 01:24
zastanawiam sie, bo rower mi generalnie pasuje (byl skladany na osobe 175 cm, sam mam 170 cm), i dlatego ramie korby ma 172,5 mm.
#603
Napisano 30 grudzień 2012 - 08:47
Ale jeśli chcesz pozostać przy obecnym cięższym stylu jazdy i obciążeniu, to mimo, że przejdziesz na kompakt, możesz tak dobrać uzębienie kasety, żeby nadal mieć przełożenia zbliżone do tych z napędu klasycznego.
#604
Napisano 30 grudzień 2012 - 09:26
#605
Napisano 30 grudzień 2012 - 11:57
Proszę stosować się do zasad pisowni, wielkie litery, polskie znaki.- maciej1986
#606
Napisano 30 grudzień 2012 - 12:29
Zauważysz za to sporą różnicę przy mniejszych zębatkach. Na 50. nie aż tak dużą, ale na małej sporą. W temacie "Jakie macie przełożenia?" prozor bardzo fajnie opisywał plusy i minusy korb kompaktowych. Jak jeździsz w takim terenie, to po przestawieniu się kompakt będzie dla Ciebie wygodniejszy i powinieneś w miarę równomiernie zużywać całą kasetę, a nie mocno tylko 3 albo 4 zębatki. No ale trudniej jest się utrzymać za tirem pędzącym 80 kmh ;>
#607 Gosc_solid_crank_*
Napisano 30 grudzień 2012 - 19:14
Jak chcesz uzasadnień matematyczno-fizycznych, to napisz do mnie bezpośrednio.
#608
Napisano 30 grudzień 2012 - 19:35
Na żadne wyniki nie wyjdzie, to nie forum dla fantastów. Może Ci bardziej przypasować jakaś długość korb albo wielkość tarcz z przodu ale nie będzie miało to jakiegoś większego wpływu na formę i wyniki.dedzior21 Ty się nie zastanawiaj i śmiało bierz ten compact 172,5. Zapewniam Cię, że Ci to na zdrowie (i wyniki) wyjdzie. Podziękujesz w duchu tym, którzy Ci tak doradzali.
Jak chcesz uzasadnień matematyczno-fizycznych, to napisz do mnie bezpośrednio.
#609
Napisano 21 styczeń 2013 - 16:00
Mam Treka 1.1. Na oryginalnym osprzęcie (kaseta Sun Race CSR86 12-25, + korba FSA Tempo, 50/34 + łańcuch SunRace Speed) ok 12. tys km. W sumie jestem bardzo zadowolony. Gdzieś przy 10tys zacząl mi od czasu do czasu przeskakiwać. Więc wiedziałem że już jest do wymiany, ale z racji tego że był koniec sezonu i jeżdziłem już praktycznie wycieczkowo postanowiłem, że wymienię łańcuch + kasetę późną wiosną. I teraz moje pytanie, czy wymieniać korbę, albo jak sprawdzić czy się zużyła. I czy jeśli zdecydował bym się na wymianę korby czy jeśli mam firmy FSA trzeba kupić tej smej firmy czy może być inna?
#610
Napisano 21 styczeń 2013 - 16:46
Kaseta i łańcuch do wymiany i dokup sobie ze 2-3 łańcuchy na zmianę to dłużej całość wytrzyma. Jak sprawdzić zużycie blatów zobacz jak zjechane/ostre są zęby. Mam akurat taką korbę nówkę sztukę. Docelowo ma trafić do zimówki to sobie zobaczysz i porównasz stopień zużycia.
#612 Gosc_marvelo_*
Napisano 21 styczeń 2013 - 21:49
#613
Napisano 15 luty 2013 - 23:00
Posiadam obecnie korbę 3 rzędową Tiagra - FC-4503, manetkę ST-4503 oraz przednią przerzutkę 3 rzędowa Tiagry.
Chciałbym korbę wymienić na kompaktową Tiagre - FC-4650.
1. Czy potrzebna jest wymiana manetki (mam nadzieje że nie)
2. Czy potrzebna jest zmiana przerzutki przedniej (jeśli będzie to lepiej działać to to zrobię)
Czy manetka przednia ciągnie tą samą długość linki jak dwurzędowa ? Jeśli tak to można by zablokować przerzutkę na środkowym przełożeniu. Wtedy przypadkowe zrzucenie na najmniejszy bieg skończy się tylko poluzowaniem linki. Nie chciałbym zmieniać manetki jeśli to nie potrzebne bo pewnie obecny rower posłuży mi już tylko w przyszłym sezonie.
Pozdrawiam.
#615
Napisano 15 luty 2013 - 23:23
No ale jakby tak było to większość ludzi miałaby problemy, więc pewnie się myle
#616
Napisano 16 luty 2013 - 09:25
Zawsze jakoś uchroni od nieprzyjemnego wyciągania łańcucha w razie przypadkowego zrzucenia na najmniejszy, nieistniejący blat :-D