Prawdę mówiąc w mojej Orbei też skrzypiała korba 105 na hollotech II... takie mam zezowate szczęście...krzy1976, mi korby shimano 105 w systemie Hollowtech II też skrzypią
Jaki mechanizm korbowy?
#583
Napisano 20 czerwiec 2012 - 21:04
Jak stuka to znaczy że ruszają się łożyska w ramie, jak skrzypi to znaczy że rusza się lewe ramie korby w stosunku do osi korby...Bb30 jest niedotobione ??? Praktycznie wszyscy znani producenci już na tym bazują , trzeba to włożyć najlepiej w dobrym serwisie , co do korb to sram red pod bb30 koszt ok 380 $ na ebay można poprosić sprzedawcę o wysłanie tego jako gift i nie będzie cła , adaptery można zakładać są takie przejściowo pod shimano na wcisk wszystko ładnie działa . Z droższych korb to jeszcze specialized sworks
Pytanie czy kolega jeździ na BB30. Jeśli tak to zapewne jeszcze nie doznał stukania. Ale spokojnie - przyjdzie z czasem. Kupiliśmy z kolegą dwa Cannondale - u mnie zaczeło się dopiero po 6000km, u kolegi po 300km i to porządnie, w końcu po paru interwencjach w sklepie założyli redukcje i wsadzili korbę Ultegry zamiast gównianego Gossamera. Na zagranicznych forach temat już dobrze znany. Dobry serwis nie ma chyba wiele do rzeczy bo nasze rowery składał producent. Jeśli producent nie potrafi tego zrobic jak należy to kto ma potrafic lepiej?? Korbę Srama ok - można kupic tak jak napisałem. Ale co jak ktos chce wydac 500 zł a nie 1500?? Wtedy nie ma wybory - zostaje Gossamer. Którego porównac np do 105 czy nawet Tiagry jest nie na miescu. A wklejenie mufy to półśrodek. Nie po to się inwestuje w nowy super standard żeby potem jakimuś śmiesznymi metodami ten standard obchodzic. Problem lezy w samej koncepcji konstrukcyjnej. Pomysł był prosty ale tylko pozornie - jak widac nie spradza się jak należy. No chyba że ktoś lubi jak mu ciągle z suportu strzela...
Oto moja historia:
nie polecam BB30, to jest totalna niedoróbka !!! W dodatku z korbą FSA która ma ruchomy środek z gwintem w stosunku do ramienia. Co z tego że gwint będzie się dobrze trzymał bo nasmarowałem go specjalnym klejem do gwintów skoro ramie się rusza niezależnie i dlatego skrzypi ??? Druga sprawa to łożyska które nawet jeżeli są dobrze wpasowane w ramę też zaczynają skrzypieć. Więc kupiłem drugi klej do montowania łożysk w tulejach. No to z tym nie ma problemu... Ok, to przyzwyczaiłem się do skrzypienia korby ale okazuje się że jest trzecia rzecz, otóż padają gniazda na pedały w korbach za 3 tysiaki. I tak właśnie miałem na zeszłorocznym bb1008. Wtedy padło mi gniazdo w prawym ramieniu korby na setnym kilometrze i z każdym kilometrem pedał ruszał mi się coraz bardziej. Pomyślałem sobie co tam, bb1008 przejechałem w 2010 roku z ruszającym się lewym pedałem (rok wcześniej padło mi gniazdo na pedał w lewym ramieniu korby) to dam radę i teraz. Nie wziąłem pod uwagę tego że mam mocno osłabioną prawą nogę po wypadku na paralotni w 2006 roku która mi zaczęła puchnąć od tego ruszającego się pedała... Masakra, korby drogie, a 3 poważne błędy. Ostatnio jeździłem na pożyczonym rowerze od kolegi na hollowtech II z korbami shimano 105. Rewelacja, żadnego skrzypienia, cisza spokój, pedały się mocno trzymają. Czy są jakieś różnice w sztywności ? Nie wiem, nie zauważyłem...
czegevara, dopiero teraz przeczytałem to co napisałeś wyżej ale już nie kasuję tego co napisałem...
acha jeszcze coś mi się przypomniało !
otóż w rowerach pewnej firmy skrzypiały te mufy które są aluminiowe i ruszały się w stosunku do karbonowej ramy... Więc 4 miejsce niedoróbki ! Wymienili mi tą tuleję ale okazało się że jest ona niewymiarowa... Już mi się nie chce pisać więcej...
Co do faktu że BB30 to gówno to nie ma wątpliwości. Nawet FSA się zorientowało i wypuścili PressFit 30 - wsadzając łożyska BB30 w nylonowe gniazda, które dopiero wciska się w ramę, tyle że trzeba miec mufy 46mm. Powstał kolejny standard... Kolejny półśrodek??
#584
Napisano 20 czerwiec 2012 - 22:21
Z ktorych to powodow, od kiedy zalozylem campe, twierdze, ze sa to jedne z najlepszych korb!A mi w Campie Ulttra Torque nic nie skrzypi, nie trzeszczy nic się nie rusza, zero luzu, jakiegokolwiek. Bardzo prosta konstrukcja, rozmontowanie do czyszczenia i późniejsze zmontowanie zajmuje 3minuty.
Przy tym wygląda pięknie.
#585
Napisano 20 czerwiec 2012 - 22:49
W najbliższym czasie zaatakuję dwóch największych specjalistów rowerowych w Warszawie czyli pana Piwko który teraz pracuje w Legionie na Belgradzkiej a jak on nie poradzi to pojadę do Jurka Brodawki. Zobaczymy może coś poradzą...Co do faktu że BB30 to gówno to nie ma wątpliwości. Nawet FSA się zorientowało i wypuścili PressFit 30 - wsadzając łożyska BB30 w nylonowe gniazda, które dopiero wciska się w ramę, tyle że trzeba miec mufy 46mm. Powstał kolejny standard... Kolejny półśrodek??
#586
Napisano 21 czerwiec 2012 - 00:43
Ten system o którym mówisz mufa 46mm stosuje od 2011 specialized w ramach sworks , wciska się najpierw nylonowe adaptery i wszystko chodzi cacy oni to nazywają osbb .W najbliższym czasie zaatakuję dwóch największych specjalistów rowerowych w Warszawie czyli pana Piwko który teraz pracuje w Legionie na Belgradzkiej a jak on nie poradzi to pojadę do Jurka Brodawki. Zobaczymy może coś poradzą...Co do faktu że BB30 to gówno to nie ma wątpliwości. Nawet FSA się zorientowało i wypuścili PressFit 30 - wsadzając łożyska BB30 w nylonowe gniazda, które dopiero wciska się w ramę, tyle że trzeba miec mufy 46mm. Powstał kolejny standard... Kolejny półśrodek??
Tak swoją droga jeśli ktoś kupuje rame z danym systemem czy to bsa czy bb30 lub bb90 to powinien zagłębic się trochę o co w tym wszystkim chodzi , poradzić się fachowców co z czym chodzi itd a nie tylko czytać prospekty . Prawda jest taka ze mało kto potrafi wyczuć różnice w sztywnosci poszczególnych systemow suportowych . Bb30 nie zwiększa mocy w nogach a sztywne jest tak samo jak bsa z ta różnica ze przed montażem należy wszystko bardzo dobrze z pasować .
#587
Napisano 21 czerwiec 2012 - 00:56
Pozdrawiam
#588
Napisano 28 lipiec 2012 - 10:07
W jaki system warto zainwestowac, czy na zintegrowanej osi poczuje duza roznice w sztywnosci? Czy dostane cos ze zintegrowana osia do tych 300zl (moga byc uzywki) w standardzie 130mm(rozstaw blatu)?
Czy na zintegrowanej osi nie bede mial problemu z ustawieniem linii lancucha 42mm?
#589
Napisano 16 sierpień 2012 - 23:05
OCT (odpowiednik shimanowskiego hollowtech'a - ramiona są puste w środku). Zabieg ten zapewnia większą sztywnośc przy niższej masie.
Nie dajmy się zwariować. Coś pustego w środku nie będzie nigdy sztywniejsze od czegoś pełnego. Rura nie jest sztywniejsza od pręta
Pozdrawiam
#591
Napisano 17 sierpień 2012 - 08:10
Jest. Zegnij stalową rurę i stalowy pręt o tej samej masie i długości.
A kto tu mówił o tej samej masie ?
Żeby rurka miała tą samą sztywnosć co pręt to musi mieć sporo większą średnice.
Oczywiście jeśli chodzi o stosunek sztywności do masy to rury są lepsze.
Ale w żadnym wypadku nie będzie sztywniejsza korba o tych samych wymiarach tylko pusta w środku. Zakładając oczywiście jednakowy materiał jednej i drugiej.
#592
Napisano 17 sierpień 2012 - 21:22
#593
Napisano 17 sierpień 2012 - 22:21
Moje notatki z PKM:
"Jeżeli wykonany zostanie otwór o średnicy 0,5d ( d - zewnętrza średnica wałka ), to jego masa zmniejszy się o ~25%, a wytrzymałość na na zginanie i skręcanie zmniejszy się o ~5%". Także maciej1986 ma rację.
Czy da radę używać bezproblemowo wkład suportu na kwadrat ( gwint włoski ) o długości 68mm w mufie suportu o długości 70mm? Pytam, bo tylko takie widziałem na allegro a w sklepach stacjonarnych słyszę "Panie, to się tak rzadko sprzedaje, że nie zamawiamy tego".
#594
Napisano 18 sierpień 2012 - 08:51
Jeżeli komuś to pomoże to rowerek - scott speedster s40.
#595
Napisano 18 sierpień 2012 - 09:13
Sram Force produkowany jest w 2 systemach, BB oraz GPX. Jeśli faktycznie zależy Ci na mniejszej masie oraz mufę suportową masz na BB, to bierz korbę pod BB.
System GXP jest trochę cięższy, ale za to sztywniejszy (wbrew opinii producentów ) i sprawia mniej problemów przy użytkowaniu.
#599
Napisano 05 listopad 2012 - 15:12
#600
Napisano 29 grudzień 2012 - 19:49
mam 170 cm wzrostu, i od 30tys. km korbe 170 mm (39/53). aktualnie bede zmienial rower na calkowicie inny, i niestety prawie wszystko mi w tamtym pasuje, poza jedna rzecza - korba ma tam 172,5 mm (przy 34-50 zębow).
czy macie doswiadczenie w roznicy w obu mechanizmach? czy wielkosc blatu (53 zebow przy 170 mm, i 50 zebow przy 172,5 mm) niweluja roznice w obu mechanizmach, tzn. czy obie korby przez to sa sobie rowne?
czy jesli nie, to czy kolana znaczaco odczuja roznice?