Jump to content


Jaki mechanizm korbowy?


1141 replies to this topic

#41 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2,523 posts
  • SkądZielona Góra

Posted 13 May 2007 - 19:55

problemow nie powinno byc.
problem moze byc tylko zbyt zniszczony lancuch.
zalozenie nowej korby do podjechanego napedu nie jest zbyt dobrym rozwiazaniem.
po 1 - wyciagniety lancuch szybciej niszczy zebatki
po 2 - naped bedzie duzo gorzej/glosniej chodzil

#42 Gosc_BikerFG_*

Gosc_BikerFG_*
  • Gość

Posted 13 May 2007 - 20:00

problemow nie powinno byc.
problem moze byc tylko zbyt zniszczony lancuch.
zalozenie nowej korby do podjechanego napedu nie jest zbyt dobrym rozwiazaniem.
po 1 - wyciagniety lancuch szybciej niszczy zebatki
po 2 - naped bedzie duzo gorzej/glosniej chodzil


dzieki Malik, lancuch tez zmieniam (nie wspomnialem o tym wczesniej), wiec jestem spokojny.

#43 £ukasz

£ukasz
  • Użytkownik
  • 105 posts
  • SkądMałe miasto ;)

Posted 13 May 2007 - 20:28

BikerFG nei kupuj kompaktowej korby, sam używam i jest to badziew. Chyba, że koło Ciebie są jakieś mega górki ale Gorzów to raczej nie ;-)

#44 Gosc_BikerFG_*

Gosc_BikerFG_*
  • Gość

Posted 13 May 2007 - 20:35

BikerFG nei kupuj kompaktowej korby, sam używam i jest to badziew. Chyba, że koło Ciebie są jakieś mega górki ale Gorzów to raczej nie ;-)


znaczy wiesz, Gorzow w sumie lezy na 7-miu wzgorzach :) jest troche podjazdow nawet w miare w miare, mozna sie na prawde zmeczyc, czasami przerzucalem z przodu na 39 (ale to bardzo rzadko) :)

jak cos to w przyszlosci zmienie ta zebatke 34.

#45 £ukasz

£ukasz
  • Użytkownik
  • 105 posts
  • SkądMałe miasto ;)

Posted 15 May 2007 - 07:04

...czasami przerzucalem z przodu na 39 (ale to bardzo rzadko) :).


To na 34 tym bardziej nie będziesz zrzucał... na tej zebatce pojeździsz do max jakieś 27km/h z sensowną kadencją. Zastanów się czy warto.

#46 Gosc_BikerFG_*

Gosc_BikerFG_*
  • Gość

Posted 15 May 2007 - 07:07

...czasami przerzucalem z przodu na 39 (ale to bardzo rzadko) :).


To na 34 tym bardziej nie będziesz zrzucał... na tej zebatce pojeździsz do max jakieś 27km/h z sensowną kadencją. Zastanów się czy warto.


ja juz ta korbe zamowilem, mysle, ze w razie czego nie bedzie problemu zeby zmienic zebatke (jak wyzej juz napisalem). czuje, ze bede tylko smigal na blacie.

[ Dodano: 2007-05-15, 17:05 ]
mam juz ta korbe, teraz kolejne pytanie, czy z od lewej strony na "osi" (zazn. na zdjeciu) powinna byc jakas "zaslepka" czy nie ??? (os w srodku jest gwintowana).

sorry za lamerskie pytania jak cos.

Dołączona grafika

#47 pañcio

pañcio
  • Użytkownik
  • 49 posts
  • SkądGorzów Wlkp

Posted 15 May 2007 - 18:02

Strzała BikerFG

powinna być czarna zaślepka, ale to chyba nie jest big problem...

takie małe cuś jak na fotce u dołu...

Dołączona grafika

#48 Gosc_BikerFG_*

Gosc_BikerFG_*
  • Gość

Posted 15 May 2007 - 18:06

no strzala pańcio,
od biedy to bede mogl jakis korek dopasowac (problemu przeciez nie powinno byc), zeby syf ta nie lecial, jeszcze musze obadac czy bede potrzebowal podkladki do mufy, bo to tez nie doszlo w przesylce (w sumie zglosilem to, mam nadzieje, ze dosla).

poza tym korba mi sie na prawde widzi :)

ps. widze fotke chyba wziales z aukcji kolesia (firmy), od ktorego ja kupilem.

#49 pañcio

pañcio
  • Użytkownik
  • 49 posts
  • SkądGorzów Wlkp

Posted 15 May 2007 - 18:10

Biker ==> Tomek P. (Alastor) ma taką zaślepkę w Tiagrze 2007 w kolarce KTM Strada 1000 (zresztą cały napęd ma na nowej Tiagrze i jest bardzo zadowolony)

a co do Bikestacji (Łukasza Ryża) to ja już tam majątek zostawiłem :-)

pozdr

pańcio

#50 Gosc_BikerFG_*

Gosc_BikerFG_*
  • Gość

Posted 15 May 2007 - 18:25

a co do Bikestacji (Łukasza Ryża) to ja już tam majątek zostawiłem :-)


dlatego wiem, ze w moim przypadku byl to z jego strony "wypadek przy pracy", tragedii nie ma :)

pozdro.

#51 xcracer

xcracer
  • Użytkownik
  • 391 posts
  • SkądMyszków

Posted 15 May 2007 - 18:55

Strzała BikerFG

powinna być czarna zaślepka, ale to chyba nie jest big problem...

takie małe cuś jak na fotce u dołu...

Obrazek


a właśnie że jest to problem ;-) . tym czarnym cusiem dociągamy korbę zanim dokręcimy ją śrubami imbusowymi.

#52 Gosc_BikerFG_*

Gosc_BikerFG_*
  • Gość

Posted 15 May 2007 - 18:57

Strzała BikerFG

powinna być czarna zaślepka, ale to chyba nie jest big problem...

takie małe cuś jak na fotce u dołu...

Obrazek


a właśnie że jest to problem ;-) . tym czarnym cusiem dociągamy korbę zanim dokręcimy ją śrubami imbusowymi.


to juz mi entuzjazm minal, musze jednak dopilnowac, zeby ta "zaslepke" dostac.

#53 xcracer

xcracer
  • Użytkownik
  • 391 posts
  • SkądMyszków

Posted 15 May 2007 - 19:25

postaraj się również o podkładki ponieważ są one NIEZBÊDNE do zamontowania korby....

#54 pañcio

pañcio
  • Użytkownik
  • 49 posts
  • SkądGorzów Wlkp

Posted 15 May 2007 - 19:36

czołem;

kurcze, rzeczywiście..., zerknąłem i u siebie...

http://techdocs.shim...rch_results.jsp - co prawda nie znalazłem dokładnie korby 4450 ale "czarne małe cuś" nazywa się:
Crank Arm Fixing Bolt - i rzeczywiście z rysunku wynika, że dociągamy korbę !
człek uczy się całe życie i głupi umiera :-)

pozdr

pańcio

p.s. wystarczy kliknąć na find

#55 xcracer

xcracer
  • Użytkownik
  • 391 posts
  • SkądMyszków

Posted 15 May 2007 - 19:58

niestety....musisz gościa ścignąć żeby Ci to koniecznie podesłał i po sprawie...

#56 Gosc_BikerFG_*

Gosc_BikerFG_*
  • Gość

Posted 15 May 2007 - 20:07

no mam nadzieje, ze problemow nie bedzie i bede mogl sobie zalozyc korbe w najblizszych dniach.

#57 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2,523 posts
  • SkądZielona Góra

Posted 15 May 2007 - 21:47

jakbys tego badziewia nie mogl znalzec to zawsze mozesz pozyczyc to od kumpla, ktory posiada korbe w systemie HT2.

#58 Gosc_BikerFG_*

Gosc_BikerFG_*
  • Gość

Posted 16 May 2007 - 10:06

jakbys tego badziewia nie mogl znalzec to zawsze mozesz pozyczyc to od kumpla, ktory posiada korbe w systemie HT2.


no tak ale jak pozycze tylko na czas montazu korby i zniwelowania luzu to i tak bede musial cos raczej znalezc, zeby "zatkac ta dziure" w osi...
w sumie jak patrzylem to moglbym podczas zakladania korby (lewej lapy) zastosowac jakas srube z podkladka, a pozniej pomyslec o jakiejs zaslepce, tyle ze wolalbym miec jednak kompletna korbe i nie kombinowac.

jeszcze zostaje kwestia podkladek dystansujacych do mufy, ale wg instrukcji nie sa one stosowane przy korbie kompakt. 50/34.

[ Dodano: 2007-05-21, 21:27 ]
Podsumowujac temat, dzisiaj zalozylem nowa korbe, lancuch oraz tylna przerzutke :)
Po regulacjach wszystko ladnie wspolgra :mrgreen:

ps. polecam Bikestacja jako uczciwy sklep, brakujacy element gosc mi doslal bez zadnych problemow :)

[ Dodano: 2007-05-27, 16:30 ]
jeszcze dla uzupelnienia tematu dorzuce zdjecie (wymieniona korba + lancuch + tylna przerzutka)

Dołączona grafika

#59 mas1519

mas1519
  • Użytkownik
  • 17 posts
  • SkądDębica

Posted 18 July 2007 - 08:02

Jaka jest różnica (poza ceną oczywiście) pomiędzy korbowodem xenon a xenon ct 2007?
I czy mozna do calego osprzętu z xenona zamontowac korbe mirage 2006? :-?

#60 FairFaX

FairFaX
  • Użytkownik
  • 42 posts
  • SkądKrosno

Posted 18 July 2007 - 08:43

A wiec roznica jest taka, ze druga korba(z oznaczeniem ct) to tzw korba kompaktowa zwyczajowo majaca 50/34 zebow na blatach a standardowo maja one 52/39 albo 52/42(zalezy od korby, bo zwykle mozesz sobie dobrac odpowiednie przelozenia).

Do korb kompaktowych sa zazwyczaj inne przerzutki przednie, ktora obsluguja wieksza roznice w ilosci zebow miedzy koronkami. Zastosowanie zwyklej przerzutki moze nie byc dobrym wyjsciem(nie mialem w praktyce do czyniena z takim zastosowaniem) bo zwykle przerzutka moze nie obslugiwac roznicy 16 zebow.
Niejestem pewien czy nie musialbys zastosowac innej przerzutki tylnej, np ze srednim wuzkiem to takiego zestawu, ale o podpowiedz prosze bardziej doswiadczonych kolegow.

Jesli chodzi o mirage, to sadze ze bez problemu moglbys go zamontowac, pod warunkiem, ze bedzie pasowala do suportu. W zasadzie reszta osprzetu nie powinna w jakikolwiek sposob kolidowac z korba mirage.



Reply to this topic