uzurpator, ale to jest naprawde forum kolarstwa szosowego. Pisz co chcesz , zle te przelozenia to nie dla mnie . Toz to prawie 1-1 jest !!!
Jezdzij nawet na 15-32 jak masz. Ja w kazdym razie ZADNYCH trzech z przodu , ani ZADNEGO 27 ( ii 29) z tylu. I tyle. To nie ma sensu , zeby miec KAZDE przelozenie o jeden zabek w zakresie od 4,8 do 1,1 . To wazy wiecej jak daje pozytku. Jezeli ZNACZNA WIEKSZOSC kolarzy jezdzi 53-39 i 11-23 ( 11-25 ), to znaczy to , ze to sa komponenty ( korba i kaseta ) dobrane OPTYMALNIE. Ale i tak jak ktos chce kupi inny zestaw.
ZNACZNA WIEKSZOSC ludzi chodzi w zimie w cieplych butach ( rozne modele ) , ale wyjatki chodza w tenisowkach , a kilku idiotow boso.... ( to tak dla porownania ) ;-) . Ale to tez czesto zalezy od zimy.... I tak mozna dyskutowac w nieskonczonosc. Sa pewne KANONY , ale odstepstwa sa dozwolone. To wolny ( ponoc ) kraj....
Jarku 996.
Wiem o tym. W góralu mam inne przełożenia (nie pytaj jakie :>)
W każdym razie - interesujące, iż sugerujesz, iż 60 kilowy PRO z mocą na poziomie 500W potrzebuje prawie identycznego napędu co 95 kilowy misiek z moca na poziomie 150W. A obaj po szosie jeźdżą. Takoż samo - identyczny napęd dla jeżdzącego po górach i mieszkającego na patelni pokroju Wrocławia? Identyczy napęd dla jeżdzącego średio 90rpm i 60rpm?
Poza tym, wiesz, w sporcie chodzi nie o to, aby mieć najbardziej wypasiony tudzież kanoniczny sprzęt, ale żeby być pierwszym na mecie.
A co do znacznej większości: http://pl.wikipedia....ntum_ad_populum