Skocz do zawartości


Zdjęcie

jakie macie przelozenia?


1782 odpowiedzi w tym temacie

#421 uzurpator

uzurpator
  • Użytkownik
  • 663 postów
  • SkądKatowice

Napisano 15 maj 2009 - 13:03

uzurpator, ale to jest naprawde forum kolarstwa szosowego. Pisz co chcesz , zle te przelozenia to nie dla mnie . Toz to prawie 1-1 jest !!!
Jezdzij nawet na 15-32 jak masz. Ja w kazdym razie ZADNYCH trzech z przodu , ani ZADNEGO 27 ( ii 29) z tylu. I tyle. To nie ma sensu , zeby miec KAZDE przelozenie o jeden zabek w zakresie od 4,8 do 1,1 . To wazy wiecej jak daje pozytku. Jezeli ZNACZNA WIEKSZOSC kolarzy jezdzi 53-39 i 11-23 ( 11-25 ), to znaczy to , ze to sa komponenty ( korba i kaseta ) dobrane OPTYMALNIE. Ale i tak jak ktos chce kupi inny zestaw.
ZNACZNA WIEKSZOSC ludzi chodzi w zimie w cieplych butach ( rozne modele ) , ale wyjatki chodza w tenisowkach , a kilku idiotow boso.... ( to tak dla porownania ) ;-) . Ale to tez czesto zalezy od zimy.... I tak mozna dyskutowac w nieskonczonosc. Sa pewne KANONY , ale odstepstwa sa dozwolone. To wolny ( ponoc ) kraj....


Jarku 996.

Wiem o tym. W góralu mam inne przełożenia (nie pytaj jakie :>)

W każdym razie - interesujące, iż sugerujesz, iż 60 kilowy PRO z mocą na poziomie 500W potrzebuje prawie identycznego napędu co 95 kilowy misiek z moca na poziomie 150W. A obaj po szosie jeźdżą. Takoż samo - identyczny napęd dla jeżdzącego po górach i mieszkającego na patelni pokroju Wrocławia? Identyczy napęd dla jeżdzącego średio 90rpm i 60rpm?

Poza tym, wiesz, w sporcie chodzi nie o to, aby mieć najbardziej wypasiony tudzież kanoniczny sprzęt, ale żeby być pierwszym na mecie.

A co do znacznej większości: http://pl.wikipedia....ntum_ad_populum

#422 Gosc_tozik_*

Gosc_tozik_*
  • Gość

Napisano 15 maj 2009 - 14:56

W każdym razie - interesujące, iż sugerujesz, iż 60 kilowy PRO z mocą na poziomie 500W potrzebuje prawie identycznego napędu co 95 kilowy misiek z moca na poziomie 150W. A obaj po szosie jeźdżą.


O to to - doskonale to ująłeś. Znam kilka osób, które zaczynały przygodę na szosie z "kanoniczną" korbą i po pierwszej przejażdżce po górach pytały o mnie o kompakta.

#423 Gosc_Anonymous_*

Gosc_Anonymous_*
  • Gość

Napisano 15 maj 2009 - 18:38

Istotnie, znalazłem się na kilkukilometrowym podjeździe i muliłem 42 - 26 na stojąco. Już więcej po górach nie jeździłem i nie będę, wolę swoje trasy w dolinie Wisły.

#424 kr1zje

kr1zje
  • Użytkownik
  • 1165 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 16 maj 2009 - 20:53

Moje przypuszczenia się potwierdziły, na 39/23 jechałem miejscami 10km/h na bardzo niskiej kadencji co mnie bardzo męczyło, np. "zameczek" na trasie Istebnej, na początku jechałem na tym samym przełożeniu 16km/h, ale potem prędkość spadła. 26 a nawet 29 będzie bardzo dobrym rozwiązaniem :lol:

#425 Gosc_tozik_*

Gosc_tozik_*
  • Gość

Napisano 16 maj 2009 - 20:58

Odcinek koło zameczku ma średnio ok 8% a maksymalnie 11% - czyli nie tak znowu wiele.

#426 kr1zje

kr1zje
  • Użytkownik
  • 1165 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 16 maj 2009 - 21:02

Ale ja nie piszę, że ma dużo %. Na lżejszym przełożeniu mogę z pewnością pokonać ten podjazd w takim samym czasie, ale mniej się mecząc, nie przepadam za niską kadencją.

#427 jarek996

jarek996
  • Użytkownik
  • 645 postów
  • SkądMALM�

Napisano 16 maj 2009 - 21:36

Dobra chlopaki ; przekonaliscie mnie.... Niestety JA pozostane 39-25 jak pozwolicie. Po pierwsze LUBIE twarde przelozenia ( my "Szwedzi" tak mamy ; patrz Lövkvist ;-) ) , po drugie LUBIE dac sobie w pi....de i dlatego nie chce ulatwiac sobie zycia na podjazdach. Z wlasnego doswiadczenia juz wiem , ze wjezdzam spokojnie na wiekszosc podjazdow na 39-25 , a majac np. 39 - 29 wjezdzalbym na tym przelozeniu .....

Szkoda , ze nie da sie tluc kadencji 85 na 39-25 pod 13% gorke..... Wtedy WSZYSCY byliby zadowoleni :-)

#428 bikej50

bikej50
  • Użytkownik
  • 121 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 16 maj 2009 - 21:41

Ja dzisiaj pierwszy raz w życiu w górach, i na 39/23 było ciężko{ ale dałem radę}. Za to na zjazdach :poezja, te moje 90kg. wagi robi swoje. Ogólnie było bajecznie. Zazdroszczę tym którzy mają to na codzień.

#429 kr1zje

kr1zje
  • Użytkownik
  • 1165 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 16 maj 2009 - 21:43

jarek996, wg twojej logiki rozumuję: mam lekkie przełożenie to na nim podjadę. Jak możesz spokojnie podjechać na 23 to wrzucasz 25? Tutaj chodzi jedynie o efektywne wykorzystanie przełożenia, chyba po to one są, a przepychanie korb nie nazwałbym efektywnym.

#430 Gosc_@ndy_*

Gosc_@ndy_*
  • Gość

Napisano 16 maj 2009 - 21:59

Odcinek koło zameczku ma średnio ok 8% a maksymalnie 11% - czyli nie tak znowu wiele.

tak z ciekawosci ile tam kmh podjezdzasz? ja tam dawałem jakieś 11kmh w najcieższym momencie, choć podjazd równy (2.3km) i troszkę przepychałem na 39/26

Ps. Nie mijałeś dziś przypadkiem 4 kolarzy na warszawskich numerach? :D

#431 Gosc_tozik_*

Gosc_tozik_*
  • Gość

Napisano 16 maj 2009 - 22:08

Nie widziałem was - ostatni raz koło zameczku to jechałem 1 maja. A co do prędkości - no to nie powiem ci dokładnie ale chyba troszkę więcej. Podjazd z Zaolzia na Koczy Zamek będzie na pewno o wiele bardziej wymagający - byliście tam?

#432 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 17 maj 2009 - 07:28

Szkoda , ze nie da sie tluc kadencji 85 na 39-25 pod 13% gorke..... Wtedy WSZYSCY byliby zadowoleni :-)


No jak się nie da? ;-)

#433 Gosc_@ndy_*

Gosc_@ndy_*
  • Gość

Napisano 17 maj 2009 - 08:13

Nie widziałem was - ostatni raz koło zameczku to jechałem 1 maja. A co do prędkości - no to nie powiem ci dokładnie ale chyba troszkę więcej. Podjazd z Zaolzia na Koczy Zamek będzie na pewno o wiele bardziej wymagający - byliście tam?

niestety nie, tam jest taki ostry zakręt prawie nawrót, my pojechaliśmy prosto w stronę Koniakowa...

#434 GrzegorzP

GrzegorzP
  • Użytkownik
  • 1130 postów
  • SkądLeszno

Napisano 17 maj 2009 - 22:45

Czy przy doborze przełożeń warto sugerowac sie oporami na łańcuchu ? Podobno im większe zębatki tym mniejsze opory na łańcuchu ...

#435 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2254 postów
  • Skądkrakow

Napisano 18 maj 2009 - 08:51

Tak, bo zmienia się tzw kąt opasania. Ale są to zmiany oporów praktycznie niezauwazalne. Szacunkowo opory na łańcuchu i zębatkach dają ok 4% straty. pozdr

#436 leslaw

leslaw
  • Użytkownik
  • 239 postów
  • Skądłódzkie

Napisano 18 maj 2009 - 15:41

Kąt opasania nie ma wpływu na sprawność. Przy większych kołach naciąg łańcucha jest mniejszy, stąd siła tarcia na sworzniach łańcucha jest mniejsza. Dodatkowo kąt obrotu sworzni w panwiach łancucha jest mniejszy na większych kołach (łańcuch jest mniej "zginany"). Oba te czynniki dają większą sprawność przekładni i trwałość.

#437 jarek996

jarek996
  • Użytkownik
  • 645 postów
  • SkądMALM�

Napisano 19 maj 2009 - 22:21

CHLOPAKI ; dzisiaj rozdziewiczylem mojego bika ( 53-39 i 11-25 ) i jak to we wtorek mielismy druzynowe czasowki. I wiecie co ??? Ciagnalem DUUZO na 53-11 ( lekki wiatr w plecy + moja niska kadencja + klubowi NAPINACZE na zmianach) . Nie chce wiecej slyszec , ze 11 NIE JEST potrzebna ;-)
A lancuch w Super Recordzie jest tak waski , ze nie stawia zadnego oporu :mrgreen:

#438 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3218 postów
  • SkądPoznań

Napisano 19 maj 2009 - 22:29

Możesz mi napisać jaką miałeś prędkość przy tych przełożeniach?

7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#439 jarek996

jarek996
  • Użytkownik
  • 645 postów
  • SkądMALM�

Napisano 21 maj 2009 - 12:04

Niestety nie powiem jaka , bo nie "przemontowalem" jeszcze licznika z LAPIERRA.....
Nie bylo to na 100% 75 km/h ;-) , bo jechalem dosyc twardo...

#440 kr1s1983

kr1s1983
  • Użytkownik
  • 830 postów
  • SkądNowy Sacz

Napisano 21 maj 2009 - 12:16

no fajnie bo masz pewnie 11-25.W przypadku shimano jest 12-25 bo jednak to nie jest 11s... Co innego ze taka grupa dla zwyklego smiertelnika jest nieosiagalna finansowo i nie nikt by nie wykorzystal jej mozliwosci



Dodaj odpowiedź