Skocz do zawartości


Zdjęcie

Klamki Sram - Red,Force,Rival


37 odpowiedzi w tym temacie

#21 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8589 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 06 czerwiec 2014 - 12:34

kilka setnych sekundy straty przy zmianie?

 

A do czego to odnosisz? Do postów z 2011 roku?

A ja sobie na ten sezon zmieniłem Rivala na Reda - jednak jest różnica i to spora.


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#22 haligówka

haligówka
  • Moderator
  • 853 postów
  • SkądRzeszów/Kraków

Napisano 06 czerwiec 2014 - 13:11

ahaha, popatrzyłem, że posty były skrobane w maju, nie popatrzyłem, że to 2011 :D 


Strava
Instagram
Z blatu po świecie- zapraszam na mój fotoblog!

#23 picca

picca
  • Użytkownik
  • 560 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 09 czerwiec 2014 - 22:09

A do czego to odnosisz? Do postów z 2011 roku?

A ja sobie na ten sezon zmieniłem Rivala na Reda - jednak jest różnica i to spora.

Skoro temat już został odkopany, to możesz przy okazji opisać różnice między rivalem a redem? Ja jeżdżę na rivalu i tak się zastanawiam, co tu jeszcze może być lepsze. W ogóle, jeśli chodzi o różnice między rivalem, a redem to poza klamkomanetkami, które mają inną konstrukcję reszta różnic to chyba głównie kosmetyka - w redzie wszystko jest lżejsze, kółka tylnej przerzutki mają ceramiczne łożyska, korba ma ramiona wykonane z karbonu, hamulce mają system single a nie dual pivot (to dobrze? zawsze myślałem że dual jest lepsze). Dzięki i pozdrawiam



#24 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8556 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 09 czerwiec 2014 - 22:18

Hamulce Red nie są single pivot, tylko mają mimośród, który działa trochę jak Servo Wave w tarczówkach (w dużym uproszczeniu: zmieniają przełożenie dźwigni, jaką jest ramię hamulca, w zależności od odległości do obręczy).

Poza tym róznice są standardowe: troszkę lżej, troszkę sztywniej, a i tak wszystko chodzi tak samo. Czyli podobnie jak w Shimano - dopłacasz coraz więcej, coraz mniej dostajesz, a i tak będą ludzie skłonni dać sobie uciąć głowę, że Ultegra zmienia szybciej od 105 ;)

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#25 Gosc_xsnailx_*

Gosc_xsnailx_*
  • Gość

Napisano 15 czerwiec 2014 - 16:04

czy ktos przypadkiem moze zna numery katalogowe ostatnich wersji reda na 10 speed ? i pytanie ile zyskam na wadze przechodzac z dura ace 7900? (tylko przerzutki  + lapy)?



#26 Petri

Petri
  • Użytkownik
  • 1003 postów
  • Skądinąd

Napisano 15 czerwiec 2014 - 22:59

Czyli jak sobie ( i innym probujac ) wytlumaczyc, ze placac za Fiata dostaje sie BMW :) 

 

Krotko roznice : 

 

Apex i Rival - jedyna roznica pomiedzy nimi to karbonowe klamki hamulcow w Rivalu. Apex ma tez "wifli", Rival nie. 

 

Roznice do Force ( po 2010 ) i Red : Zero loss P/ P+T , karbonowa korba, i co najwazniejsze Force i Red nie maja plasticzanych mechanizmow w klamkach, w to miejsce idzie alu/ tytan . Plus karbonowe klatki TP. 

 

Ulozyskowanie ( w miejsce imitacji lozysk ) kolek TP to juz szczegol. 

 

Ktos kto uzywal Apex / Rival i Force/ Red  ( nie ma innej mozliwosci ) odczuje roznice - i to wyrazna - od razu . Klamki chodza "sztywniej" i wyraznie "krocej" , zmiany sa duzo szybsze. 

 

Trwalosc ( szczegolnie latwo sie gnacych TP Rivala i Apexa w porownaniu do Force/red )  i precyzja sa nieporownywalne. 

 

Nie ma darmowych obiadow. 

 

Moje jedyne zastrzezenia do calego Sram'a szosowego to ksztalt klamek - Campa, w gornym chwycie hamuje sie zdecydowanie wygodniej. 

 

i ostatnie : Tak, Ultegra zmienia DUZO szybciej niz 105.  


psy szczekaja, a karawana jedzie dalej. 

 

porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos. 


#27 Gosc_xsnailx_*

Gosc_xsnailx_*
  • Gość

Napisano 16 czerwiec 2014 - 08:25

Red 2013
FD 76g
RR 145g
Lapy 298g
 
da 7900
FD 66g
RR 164g
Lapy 366g
 
roznica 77g na korzysc reda czyli gra nie warta swieczki w moim wypadku


#28 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8589 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 16 czerwiec 2014 - 11:02


 

Ktos kto uzywal Apex / Rival i Force/ Red  ( nie ma innej mozliwosci ) odczuje roznice - i to wyrazna - od razu . Klamki chodza "sztywniej" i wyraznie "krocej" , zmiany sa duzo szybsze. 

 

 

Dokładnie - na dokładkę regulacja przerzutek (napięcia linek) jest łatwiejsza, wydaje się, że wystarczy ustawić "tak mniej - więcej", a i tak działa całkiem sprawnie.

 

 

 


 Apex ma tez "wifli", Rival nie. 

 

 

A tu akurat się mylisz, Rival też ma wersję z dłuższą przerzutką.

 

 


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#29 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8556 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 16 czerwiec 2014 - 11:08

Klamkomanetki jak najbardziej, chodzą zupełnie inaczej. Ale opowieści o lepszej pracy wyższych modeli przerzutek przy tej samej manetce można między bajki włożyć.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#30 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8589 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 16 czerwiec 2014 - 11:27

No właśnie nie do końca - mimo wszystko nie sądzę, żeby poprawa dokładności była tylko i wyłącznie zasługą samych klamkomanetek ;-).


  • biker1974 lubi to

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#31 krzysztof1985

krzysztof1985
  • Użytkownik
  • 1682 postów
  • SkądWLKP

Napisano 16 czerwiec 2014 - 11:59

Najnowsze klamki też szału nie ma, Sram trochę długo zwlekał żeby uszczęśliwić użytkowników wygodą i kształtem. Druga sprawa to inne wybieranie mechanizmu klamek dopasowane, do przedniej przerzutki tak to czysty marketing i tyle :)


SPT_20130518_SOT_053_27640268_I1.jpg


#32 Petri

Petri
  • Użytkownik
  • 1003 postów
  • Skądinąd

Napisano 16 czerwiec 2014 - 20:53

Klamkomanetki jak najbardziej, chodzą zupełnie inaczej. Ale opowieści o lepszej pracy wyższych modeli przerzutek przy tej samej manetce można między bajki włożyć.

Nieprawda. 

Wystarczy przejechac sie po szutrach albo w trakcie deszczu zeby to wiedziec. Prawdziwe lozyska vs to cos co jest w Apex/Rival robia roznice. Plus odpornosc na uszkodzenie np zamarznietym sniegiem. Apex/ Rival sa b. delikatne i podatne na wygiecie. 

 

Najwieksza roznice czuc przy zmianach pod obciazeniem. Force sie  "nie meczy" z taka zmiana - robi co trzeba i jak szybko trzeba, Rival robil to wolniej i jakby "niechetnie". Kwestia sztywnosci mechanizmu.  

 

 

 

Faktycznie co do Wifli nie googlowalem- jechalem z pamieci- MEA CULPA. Zreszta  bez roznicy to i tak to samo ( apex-rival ) - cos jak Veloce-Centaur : ladniejszy design i mozliwosc karbonowych klamek ( w campie tez korby ) - czysty "rebrand". 

 

 

Najwazniejszy "ficzer" jaki pominalem to YAW . To robi roznice.  Cierpie "niewymownie" jak przesiadam sie na szose z PP "trymowana"... juz kombinuje jakby problem rozwiazac.... 

 

Kolega ma w przelaju "starego" Red'a 10tke i po krotkiej przejazdzce na Force z YAW zmienia klamke i PP - usmiech "joker'a" nie schodzil mu z twarzy do konca dnia...  Naprawde fajna rzecz. 

 

 

@ xsnailx

 

Wagowo nie ma zadnego sensu, jesli pasuje ci obsluga Shimano ( klamki, trymowanie ) . Hamulce tez jakby sprawniejsze niz sram'owskie ( takie mam odczucia wlasne, ale to moze byc roznica wynikajaca z roznych klockow ) . 

 

Sens mialoby dla lewej klamki bez trymowania( YAW ). 

 

No ale sa tacy dla ktorych 80g to jak "kotwica", czyniaca rower nieznosnie ciezkim "kowadlem" ;)  


psy szczekaja, a karawana jedzie dalej. 

 

porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos. 


#33 kazek67

kazek67
  • Użytkownik
  • 4 postów

Napisano 25 lipiec 2015 - 09:29

Hej, czytam ostatnio forum i cenię Twoje rady i uwagi, dlatego proszę abyś mi doradził w małej kwestii.

Chodzi o BH Qartz ultegra 2015 przyznam się, że wyboru dokonałem po przeczytaniu Twojego wpisu. Mały dylemat w tym czy wziąć ten egzemplarz z tymi kołami czy bez ( jest taka opcja taniej o 100 e). Wiem że jest jeszcze opcja z zamieną rotora na sram red 10 lub 11.

Co o tym myslisz i jakie sa twoje wrazenia z jazdy BH.

Pozdrawiam Kazek67



#34 kaloo

kaloo
  • Użytkownik
  • 614 postów

Napisano 26 sierpień 2015 - 09:49

Odgrzewam kotleta.
Mam klamki sram Force z 2014 2x10.
Moje pytanie: Czy lewa klamka będzie działać z przerzutka shimano ultegra 6700 lub sram Force 22 ?

#35 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8556 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 26 sierpień 2015 - 10:17

Chodzić będzie, choć w przypadku przerzutek Yaw nie należy korzystać wówczas z trimu w manetce.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#36 kaloo

kaloo
  • Użytkownik
  • 614 postów

Napisano 26 sierpień 2015 - 11:45

A jaka będzie tego jakość. Bo obecnej przerzutki nie mogę dobrze wyregulować. Mam problem z wyrzucaniem łańcucha poza blat

#37 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8556 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 26 sierpień 2015 - 11:54

W takim razie masz źle ustawione limity.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#38 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 26 sierpień 2015 - 12:45

Manetki Srama 10s z trymerem spokojnie (dobrze) działają z przerzutkami Yaw.
Dużym minusem tych przerzutek jest dość upierdliwe ustawianie ale jak się z tym uporasz, to działa bardzo ładnie.



Dodaj odpowiedź