Jump to content


Photo

Koła gotowe firmowe


1149 replies to this topic

#321 Petri

Petri
  • Użytkownik
  • 1,003 posts
  • Skądinąd

Posted 24 January 2014 - 09:25

Ja do szutrowca do codziennego tyrania kupilem Z PREMEDYTACJA starsza wersje i CX ( zaoszczedzilem cale 7,99€ :)  ) - wlasnie ze wzgledu na wieksza ilosc szprych i oczkowane obrecze. Przy mojej masie wlasnej i "osiagach" roznice w wadze kompensuje mi potencjalna bezawaryjnosc . Zondy poszly na sprzedaz ( tez do przelaja ) , a kola "lepsze" sa na szytki . Choc wcale nie sa lzejsze (1700g). 

 

Latwo odroznic "roczniki" - strasze maja biale piasty....  

 

I jeszcze a props Mavic'a : 2 kolegow na jesieni kupilo sobie kola na piastach Miche i Obreczach Mavic Reflex. Takie 1750g do codziennego jezdzenia. Jeden 65kg, drugi ok 80kg. Obaj oddali dzis kola na reklamacje : pekniecia przy oczkach obreczy... Jak na jazdy "klubowe" to niewiele wytrzymaly - ponizej pol roku . Wiem kto skladal, wiem, ze zrobil to dobrze - takze blad "budowniczego" wykluczony . Vive la France ;)


psy szczekaja, a karawana jedzie dalej. 

 

porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos. 


#322 kr1s1983

kr1s1983
  • Użytkownik
  • 830 posts
  • SkądNowy Sacz

Posted 24 January 2014 - 12:46

nie to zebym jakos negował koła Campy ale ja akurat mam z nimi bardzo zle doswiadczenia.Mialem wczesniej Vento G3 i mi nie wiem jakim cudem wyrwalo cale gniazdo szprychy łącznie z kawałkiem obreczy.Stało sie to z samo sie,bo na 100% przed treningiem koło było ok,nigdzie nie przylozylem a po powrocie do domu takie jaja.I co zrobic koło do wrzucenia bo obreczy nie moge juz od roku na allegro dostac



#323 Petri

Petri
  • Użytkownik
  • 1,003 posts
  • Skądinąd

Posted 24 January 2014 - 20:21

zawsze moze sie cos wydarzyc - nie ma sie co czarowac ( wada materialowa np ). ale jesli przesledzisz temat doglebnie , twoj przypadek bedzie wyjatkowy. generalnie czy C czy F 99.9% opinii jest pozytywnych - czego nie da sie powiedziec o M...  

 

2ga sprawa : traktowanie allegro jako jedynego mozliwego dostawcy obreczy to takie troche naduzycie .... ja bym najpierw zadzwonil/ zamejlowal do serwisu/ dystrybutora ... 

Choc kwestia wymiany 1 obreczy w kolach za 600 pln moze byc kosztowo problematyczna, taniej wyjdzie kupic nowe kolo :)

 

I czemu wyrzuac tyl, skoro "zepsul" sie tyl ( lub odwrotnie )? ( zakladam niechec/ niemozliwosc naprawy )

ja rozumiem "wypadek" zdarzyl sie po okresie 2u  letniej gwarancji ? I zakladam, ze kupiles kola jako nowe i nikt "nieuprawniony" nigdy swej radosnej tworczosci na nich nie cwiczyl ? - tak pytam, bo ludzie czasem "zapominaja" wspomniec , ze ktos kiedys cos.... 

 

Jezdzilem na Vento G3 i oponach 23mm wazac 108kg i chodzily jak zloto ... tak dla przeciwwagi ;)


psy szczekaja, a karawana jedzie dalej. 

 

porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos. 


#324 Julkos

Julkos
  • Użytkownik
  • 468 posts
  • SkądBolesławiec

Posted 27 January 2014 - 22:12

Porównałem wskaźniki S.H.A.R.C. kół fulcruma racing 5 i 7 z trzech ostatnich lat i wpisałem wagę kół odpowiednią z bębenkiem shimano czyli +45g. Zobaczcie co wyszło i co o tym sądzicie? Wersje z roku 2012 i 2013 są identyczne jednak wersja na rok 2014 ma mniej szprych. Teraz sam już nie wiem z jakiego roku kupić fulcrumy...

Attached Files



#325 maæko89

maæko89
  • Użytkownik
  • 2 posts
  • SkądŁódź/Zgierz

Posted 27 January 2014 - 22:30

hej. moglibyście polecić możliwie najlżejsze koła pod kasetę 10-rzędową shimano w granicach 600-800zł? W miarę wytrzymałe oczywiście. Ważę 78kg



#326 Petri

Petri
  • Użytkownik
  • 1,003 posts
  • Skądinąd

Posted 28 January 2014 - 07:15

SHARC to "klyt marketinkowy"... :)  twoja tabelka pokazuje to wyraznie ( reaktywnosc i aero lepsze dla kol o wiekszej ilosci szprych i ciezszych... ) . 

 

Nowe sa z obrecza asymetryczna - stad nizsza ilosc szprych ( plus presja rynku na wage ).  


psy szczekaja, a karawana jedzie dalej. 

 

porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos. 


#327 Julkos

Julkos
  • Użytkownik
  • 468 posts
  • SkądBolesławiec

Posted 28 January 2014 - 10:17

czyli spokojnie mogę brać te z 2014r. i się nie przejmować? :) W końcu nowszy model powinien być bardziej dopracowany i lepszy od poprzedniego tym bardziej, że fulcrumy z 2011-13 były takie same tylko miały inne naklejki.



#328 Petri

Petri
  • Użytkownik
  • 1,003 posts
  • Skądinąd

Posted 28 January 2014 - 18:15

limit wagowy zostal ten sam.... nowszy model w razie "w" lepiej sprzedasz, wyglada bardziej "fancy" .  f5 to zawsze byly solidne kola. za wczesnie na recenzje "dlugoterminowe" - w sklepach sa od 2-3 miesiecy ? starsze maja rewelacyjne noty.

 

Jak tak patrze na "rynek" to nowsze oznacza lzejsze, ladniejsze, mniej trwale i z fajniejszym "blinkiem" ;)  

 

jak chcesz zobaczyc zmiany w piastach  - znajdz dokumenty na fulcrumwheels.com i porownaj


psy szczekaja, a karawana jedzie dalej. 

 

porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos. 


#329 Pawel_gda

Pawel_gda
  • Użytkownik
  • 11 posts
  • SkądGdańsk

Posted 30 January 2014 - 11:54

Znalazłem za 650 złoty koła Campagnolo Vento Reaction, za 750 - Scirocco G3 (chyba zeszłoroczny model, bo profil 24 mm). 100 złotych różnicy, niby niewiele, ale jednak ;) warto pokusić się o Scirocco?  Nie zamierzam się ścigać, jakieś 4 - 4,5 tys w sezonie po płaskich/pagórkowatych (Kaszuby) okolicach, 77 kilo wagi. Czysto wizualnie bardziej leżą mi Scirocco, w Vento ten zaplot z przodu jakoś średnio mi się widzi ;) i druga sprawa - bębenek, z tego co się orientuję, w tych kołach jest alu, a ja jeszcze przez jakieś 1500 km pewnie będę jeździł na 9- rzędowej kasecie, potem zmiana na 10 rzedowe Sh 105 (mam nadzieję). Pytanie, czy przez ten czas nie zarżnę bębenka, znam metodę na wpychanie wyprostowanych zszywek w newralgiczne miejsca, ale czy to wystarczy? Dzieki za sugestie



#330 ar2r

ar2r
  • Użytkownik
  • 32 posts
  • SkądTarnowskie Góry

Posted 04 February 2014 - 15:41

Czy ktoś może cos powiedzieć na temat tych kół Artemis R32s - dają je w komplecie do słabiej wyposażonych Colnago.

Jak się mają te kółka do Fulcrum Racing 7?



#331 suchy

suchy
  • Użytkownik
  • 800 posts
  • SkądWrocław

Posted 06 February 2014 - 15:00

Witam.

Rozważam zakup któregoś z poniższych kompletów.

http://allegro.pl/ko...3926767333.html

http://allegro.pl/ko...3929221432.html

 

Z założenia mają to być koła treningowe i w góry.

Wiem że obydwa zestawy są pod system tubeless ale podobno można ganiać na zwykłych gumach i dętkach - może to ktoś potwierdzić? 

Różnica w wadze ok 70gr na korzyść ztr.

Moja waga 80kg, w sezonie 2-4kg mniej.

 

Czy ktoś miał styczność z powyższymi kołami i mógłby coś więcej o nich napisać?

 

 



#332 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,627 posts
  • SkądSzczecin

Posted 06 February 2014 - 15:15

Tak, na kołach tubeless możesz śmigać z dętkami. Za to różnica w wadze pomiędzy kompletami będzie mniejsza, bo na ZTR-y będziesz potrzebował założyć taśmę.

Z tych dwóch kompletów moim zdaniem lepszy będzie Duraś ze względu na sztywność. Alpha ze sztywności nigdy nie słynęła, a na Laserach tym bardziej nie spodziewałbym się cudów. Za to na plus ZTR-ów przemawia łatwiejszy dostęp do części zamiennych - tutaj sam już podejmiesz decyzję, co jest dla Ciebie ważniejsze.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#333 Koniunl

Koniunl
  • Użytkownik
  • 685 posts
  • SkądHolandia

Posted 06 February 2014 - 18:57

Miał ktoś styczność/doświadczenie z kołami Ursus? Chodzi mi konkretnie o model Miura T47.



#334 dadcom

dadcom
  • Użytkownik
  • 31 posts
  • SkądOstrów Wlkp

Posted 06 February 2014 - 19:45

Temat szeroki wiec i ja zapytam. Kola szytka full carbon profil ok 60mm bebenek shimano.Kwota do 3000pln.Jakies propozycje



#335 KAEM

KAEM
  • Użytkownik
  • 489 posts
  • SkądJawor

Posted 06 February 2014 - 22:13

dadcom celowałbym w koła Token lub planet x



#336 dadcom

dadcom
  • Użytkownik
  • 31 posts
  • SkądOstrów Wlkp

Posted 08 February 2014 - 21:17

Nie zalezy mi na naklejkach wielkich firm.Wiec szukam czegos mniej znanego wiec twoja propozycja jest ciekawa.Token bralem pod uwage jednak w kraju tylko kolorystyka czerwona .Sa gole felgi bez zadnych oznaczen w mat ud.



#337 PiotrRadom

PiotrRadom
  • Użytkownik
  • 14 posts

Posted 14 February 2014 - 11:29

Witam :)

 

Panowie, mam dylemat:

 

Podstawowa opcja w nowym rowerze aksium. (nie wiem czemu ale brzydzę się tymi kołami :-( )

U sąsiada leży prawie nie używany komplet Fulcrum R5 2012 zrobił może około 1000km (widziałem naocznie ile jeździł)

Czy jest sens dopłacać 1300zł do ksyrium'ów elite s wts? :-|

 

Jestem początkujący szosowiec, przesiadłem się jedynie z mtb.



#338 jarabl

jarabl
  • Użytkownik
  • 281 posts
  • SkądSierpc

Posted 14 February 2014 - 12:01

brać te Fulcrumy 1000km to dopiero sie dotarły



#339 manczkin

manczkin
  • Użytkownik
  • 69 posts
  • SkądKraków

Posted 15 February 2014 - 10:19

Mam pytanie odnośnie fulcrum racing 3. Czy do zwykłej wersji na oponę mogę założyć oponę bezdętkową czy muszę kupić wersję 2 way fit? Pytam bo zwykła wersja też nie ma otworów pod nyple od wew. strony.

Wnioskuję, że stopka trzymająca rant opony musi mieć inny kształt ale nie mogę znaleźć zdjęć porównawczych.

Może ktoś to rozczaił i mi pomoże.

Dotąd jeździłem na składanych kołach pod szytkę i zastanawiam się nad nowymi kołami systemowymi.

pozdr.



#340 Petri

Petri
  • Użytkownik
  • 1,003 posts
  • Skądinąd

Posted 15 February 2014 - 18:09

2way fit. inny rant, ksztalt obreczy i spawy. plus nie ma dziury na "counter balance".  

 

z 2giej strony : po zaklejeniu ( solidnym ) ww dziury PODOBNO normalna wersja tez sie uszczelnia, ktos testowal na oponach przelajowych Michelina.  Ja dla sportu probowalem tego z Zondami i tego sie nie da zrobic - a konstrukcja obreczy jest identyczna. 


psy szczekaja, a karawana jedzie dalej. 

 

porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos. 




Reply to this topic