Skocz do zawartości


Zdjęcie

Koła gotowe firmowe


1149 odpowiedzi w tym temacie

#541 Julkos

Julkos
  • Użytkownik
  • 468 postów
  • SkądBolesławiec

Napisano 25 kwiecień 2015 - 23:45

Panowie. Miałem wcześniej fulcrumy 7, teraz mam fulcrumy quattro ale jednego nie rozumiem. Tego małego luzu w tylnym czy przednim kole. Chodzi o to, że jak jest ta uszczelka na imbusa w pieście to gdy ją dokręce rękami trochę mocniej, a później imbusem to koło nie ma luzu jednak czuć opór łożysk w rękach i koło się dużo szybciej zatrzymuje, a jeśli dokręce tą uszczelkę lekko to łożyska się kręcą naprawdę długo i bez żadnego oporu jednak luzu w rękach raczej się nie poczuje ale przy zamocowaniu do ramy koło ma lekki luz na boki. Sam już nie wiem jak to ścierwo dokręcać :/ Nie wiem kto to wymyślił.



#542 picca

picca
  • Użytkownik
  • 560 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 26 kwiecień 2015 - 15:04

Przepraszam za mały OT, ale dlaczego "pieście", a nie poprawnie "piaście"? Regularnie słyszę jak ludzie w ten sposób odmieniają słowo "piasta". Czy to jest kalka z odmiany "ciasta"? Ciasto -> cieście, więc piasta -> pieście? 

 

Wydaje mi się, że rozwiązanie jest po środku - dokręcić tak, żeby nie było luzu, ale koło toczyło się w miarę lekko. To normalne, że koło po skręceniu obraca się z pewnym oporem. Po większym przebiegu uszczelnienia się wytrą i koło będzie chodzić lżej.

 

Pozdrawiam



#543 B25CX

B25CX
  • Użytkownik
  • 282 postów
  • SkądWLKP

Napisano 14 maj 2015 - 18:29

Jest ktoś w stanie załatwić nowe koło Aerospoke biał, poniżej 1400 PLN? Chodzi o koło żagiel jakby co ;)
  • B25CX lubi to

#544 Gosc_Beefattack_*

Gosc_Beefattack_*
  • Gość

Napisano 16 maj 2015 - 10:36

Cześć,

 

Szukam kółek do Gianta Propel Advanced 2. Natrafiłem na Eastony EC90 Aero Carbon 56mm, podobno lekko używane, mam relatywnie blisko, więc i tak pojechałbym ocenić organoleptycznie czy są OK. Za koła facet krzyczy 3800 plnów... zorientowałem się, że ma jeszcze parę innych podobnych zestawów. Mam parę pytań bo nigdy nie kupowałem używanych karbonów:

 

  • czy cena jest jako tako?
  • czy istnieje możliwość, że są to po prostu ładnie oklejone chinole?
  • bębenek jest na 10 rzędów, istnieje możliwość zamiany na 11rz bez wypruwania piasty?

 

Dzięki!



#545 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1727 postów
  • SkądDolnośląskie

Napisano 16 maj 2015 - 12:14

mają bardzo char. piasty tylne (duzy kolnierz po stronie bebenka)

zapytaj o dowod zakupu, popros dokladne fotki i napisz do eastona ze zdjeciami

http://bicyclebuysel...her-wheelsetori

podroby z aliexpress:

https://www.google.p...64.html;320;180



#546 piotrek_poz

piotrek_poz
  • Użytkownik
  • 130 postów
  • SkądPoznań

Napisano 17 maj 2015 - 17:38

Gdzie w Poznaniu wstawią mi nową szprychę do mavic aksium oprócz Rybczyńskiego coś bliżej Rataj lub Winograd?



#547 mag...

mag...
  • Użytkownik
  • 590 postów
  • Skądpomorskie

Napisano 17 maj 2015 - 21:43

Panowie. Miałem wcześniej fulcrumy 7, teraz mam fulcrumy quattro ale jednego nie rozumiem. Tego małego luzu w tylnym czy przednim kole. Chodzi o to, że jak jest ta uszczelka na imbusa w pieście to gdy ją dokręce rękami trochę mocniej, a później imbusem to koło nie ma luzu jednak czuć opór łożysk w rękach i koło się dużo szybciej zatrzymuje, a jeśli dokręce tą uszczelkę lekko to łożyska się kręcą naprawdę długo i bez żadnego oporu jednak luzu w rękach raczej się nie poczuje ale przy zamocowaniu do ramy koło ma lekki luz na boki. Sam już nie wiem jak to ścierwo dokręcać :/ Nie wiem kto to wymyślił.

 

Jeśli cię to tak irytuje, zrób to co ja w zondach kiedyś - wywal te cholerne uszczelki, a kółka będą się kręcić jak ta lala :)

 

Tylko wtedy deszczowa pogoda wyjątkowo nie sprzyja piastom, no i trzeba częściej zaglądać do piast.


  • wiktor24 lubi to

#548 SPO

SPO
  • Użytkownik
  • 2 postów
  • SkądBełchatów

Napisano 03 czerwiec 2015 - 14:44

Dzień Dobry.

Co sądzicie Państwo o kołach SUPRA RC58 CARBON. Szukam kół do 2,5tys o wysokości obręczy ok 50mm najlepiej na oponkę (do codziennego treningu).

Czy warto nimi sobie zawracać głowe http://www.merlincyc...eels-57764.html



#549 Gosc_wojtek10611_*

Gosc_wojtek10611_*
  • Gość

Napisano 06 czerwiec 2015 - 20:40

Opłaca się kupować Forza Cirrus za 570zł ? Cena detaliczna 1700 znalazłem fajną obniżkę ;) 



#550 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3220 postów
  • SkądPoznań

Napisano 06 czerwiec 2015 - 22:28

Tak.


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#551 Gosc_wojtek10611_*

Gosc_wojtek10611_*
  • Gość

Napisano 07 czerwiec 2015 - 11:58

Dziękuję biere :) 



#552 kaczor

kaczor
  • Użytkownik
  • 232 postów
  • SkądKraków- okolice

Napisano 10 czerwiec 2015 - 12:37

Opłaca się kupować Forza Cirrus za 570zł ? Cena detaliczna 1700 znalazłem fajną obniżkę ;)

Hej, kupiles te kola? Wiesz, ze one sa pod szytke?



#553 Kekacz

Kekacz
  • Użytkownik
  • 1111 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 10 czerwiec 2015 - 12:49

Nie strasz go na zapas bo są w wersji pod opony i szytki :)

 

Chyba, że to ta oferta, to wtedy nie ma przeproś http://www.merlincyc...lset-80424.html Szytki jak z kurrrr...iera wycięte.


Trzepak 

"MAMIL"


#554 kaczor

kaczor
  • Użytkownik
  • 232 postów
  • SkądKraków- okolice

Napisano 10 czerwiec 2015 - 14:36

W wyzej wymienionej kwocie sa tylko pod szytki.Wiem, bo sam kupilem niestety przez przypadek a wole oponke wiec albo zwrot albo sprzedaz :(

#555 impa

impa
  • Użytkownik
  • 1077 postów
  • SkądŚREM

Napisano 11 czerwiec 2015 - 21:59

Od kilku dni jestem w posiadaniu kół Fulcrum Quattro i podobnie jak kolega @julkos mam luz na kołach,o ile w kole przednim jest on praktycznie nie wyczuwalny,to w kole tylnym już jest dość spory.Czy to jest naturalne w kołach fulcrum?Bo nie ukrywam że jestem trochę zawiedziony że po takim małym przebiegu(ok 300 km) już dały o sobie znać :-/

Ps.ma może ktoś namiar na filmik/instrukcję jak się kasuję luz w tych fulcrumach?


  • Julkos lubi to

#556 Julkos

Julkos
  • Użytkownik
  • 468 postów
  • SkądBolesławiec

Napisano 11 czerwiec 2015 - 23:40

Mnie to już strasznie irytuje. Specjalnie tez zamiast dwóch łożysk wymieniłem wszystkie 6 w kołach bo myślałem, że luz zniknie. Piasty słabo uszczelnione i po jednej jeździe w deszczu padło mi łożysko w bębenku  (zardzewiało) i przestało się ruszać jak i drugie w przednim kole po drugiej stronie gdzie jest ta wyjmowana pokrywka plastikowa. Pisałem już do wertykala i lipa trochę. Odpisał mi

"Natomiast co do skręcenia piasty to należy dokręcić palcami pierścień tak aby był bardzo słabo wyczuwalny luz, a następnie trzeba dokręcić śrubę w pierścieniu, która dodatkowo likwiduje luz. Oczywiście robiąc to po raz pierwszy zapewne nie uda się od razu i trzeba będzie powtórzyć ten manewr." 

Ja robię tak i faktycznie luz mi likwiduje ale łożyska obracają się z większymi oporami i koło dużo szybciej się zatrzymuje niż te z luzem. Kompletnie nie kumam tej gównianej nakrętki i przez to chyba więcej nie kupię kół fulcruma czy campy mimo iż byłem ich fanem. W fulcrumach 7 w przednim kole nie było tej nakrętki i łożyska chodzą rewelacyjnie, jak po masełu, a na dodatek żadnego luzu nie ma.



#557 Gosc_wojtek10611_*

Gosc_wojtek10611_*
  • Gość

Napisano 11 czerwiec 2015 - 23:57

kaczor, Kekacz jeszcze na tyle angielski znam :D i wiem co kupuję a właściwie znajomy bo to dla niego były ;) 



#558 mag...

mag...
  • Użytkownik
  • 590 postów
  • Skądpomorskie

Napisano 12 czerwiec 2015 - 12:15

….

Ja robię tak i faktycznie luz mi likwiduje ale łożyska obracają się z większymi oporami i koło dużo szybciej się zatrzymuje niż te z luzem. Kompletnie nie kumam tej gównianej nakrętki i przez to chyba więcej nie kupię kół fulcruma czy campy mimo iż byłem ich fanem. W fulcrumach 7 w przednim kole nie było tej nakrętki i łożyska chodzą rewelacyjnie, jak po masełu, a na dodatek żadnego luzu nie ma.

 

Ten typ tak ma, taka jego "uroda" :)

 

W rzeczywistej jeździe pod obciążeniem nie robi to żadnej / odczuwalnej różnicy (jak długo kręci się koło luzem).

Ale jak kiedyś miałem campy (zondy i shamale - swoją drogą fajne kółka) , to też mnie wkurzało, że tak "słabo" się kręcą. Winę za to ponoszą uszczelniacze - te gumowate podkładki. Jeśli jeździsz zazwyczaj po suchym, to wywal te uszczelniacze , a koło będzie się kręcić bez luzów i leciutko jak zwariowane.

Jak tam zrobiłem i miałem spokój ducha :) .



#559 Gosc_gocu_*

Gosc_gocu_*
  • Gość

Napisano 12 czerwiec 2015 - 13:39

Ten typ tak ma, taka jego "uroda" :)

 

Ale jak kiedyś miałem campy (zondy i shamale - swoją drogą fajne kółka) , to też mnie wkurzało, że tak "słabo" się kręcą. Winę za to ponoszą uszczelniacze - te gumowate podkładki.

 

Nic takiego w moich Zondach nie występuje, kręcą się gładko i bez zauważalnych oporów.
 



#560 Julkos

Julkos
  • Użytkownik
  • 468 postów
  • SkądBolesławiec

Napisano 12 czerwiec 2015 - 14:23

A ja wiem czy nie robi to różnicy jak koło szybciej się zatrzymuje? Po to przecież dają w kołach łożyska ceramiczne aby jak najdłużej się kręciły i miały jak najmniejsze opory. Nie mam żadnych uszczelniaczy tylko jedną głupią nakrętkę plastikową ze śrubką imbusową, która ponoć likwiduje luz. Zastanawiam się jak te nowe koła chodzą. Czy nie mają żadnego luzu, a mają opory?





Dodaj odpowiedź