wiesz ile ważą Twoje obecne kola? podaj ich specyfikacje, jakby co polecałbym zapleść przód na lżejszej obręczy, tutaj odczujesz największe różnice, do tego dobre zwijane opony
jak dużo ważysz to kola z mala ilością szprych mogą sprawiać problemy
Napisano 26 lipiec 2015 - 13:02
Napisano 26 lipiec 2015 - 14:09
Napisano 26 lipiec 2015 - 19:13
http://www.bike24.de...,4,123,30;pgc=0
Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka
Napisano 27 lipiec 2015 - 20:27
Co sądzicie o najtańszych kołach od Shimano?
Wiem tylko tyle że są troche ciężkie i nie mają uszczelnień.
Profil obręczy 24mm
http://rowertour.com...ola-szoswe.html
Profil obręczy 30mm
http://katalog.bikew..._30_r501_a_700c
Opyla sie dokładać i kupować z wyższą obręczą? Będzie to jakoś poprawiało aerodynamike ? Różnica 70zł więcej za obręcz wyższą do tego większa waga.
Napisano 27 lipiec 2015 - 22:11
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
Napisano 27 lipiec 2015 - 22:32
Bo właśnie tak zamierzam sobie je kupić bo chyba na moje treningi i wyścigi od czasu do czasu by starczyło zależy mi w sumie by szybko bicia i centry nie łapały a serwis to raczej powinien być łatwy jak kupie klucze o konusów i towot.
Tak ale chyba szprychy nie pękają szybko przy nich i nyple ? Moje przebiegi roczne nie przekraczają 5000km wiec moze na 2 lata by starczyły?
Edit:
Jeszcze coś takiego znalazłem
http://allegro.pl/sh...5568108507.html
Tu pewnie są uszczelniane łożyska ale ja i tak nie śmigam dużo po kałużach a co roku mam rozbierać te 501 więc chyba nie ma sensu dopłacać.
Napisano 27 lipiec 2015 - 22:35
Nyple i szprychy od najtańszych modeli swobodnie zastąpisz dowolnym modelem przyzwoitej marki (ot choćby CNSpoke).Szprychy po 16zł nyple 8zł - tak było ze 3 lata temu.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
Napisano 28 lipiec 2015 - 07:14
Wielkie dzięki za namiar na sklep. Zawsze to 9 jurkow taniej (suma 341eur=ca.1425zł z przesyłką). U nas zondy wciąż trzymają cenę w okolicach 1800zl.
Hm, faktycznie, teraz 1799 w Wertykalu... strasznie kombinują, bo jeszcze pod koniec kwietnia płaciłem u nich 1429zł z przesyłką...
Napisano 28 lipiec 2015 - 09:06
Wielkie dzięki za namiar na sklep. Zawsze to 9 jurkow taniej (suma 341eur=ca.1425zł z przesyłką). U nas zondy wciąż trzymają cenę w okolicach 1800zl. Szkoda bo bym w kraju kupil, tak na wypadek ew. reklamacji jakby cos się z nimi złego działo. A czy polski przedstawiciel też może rozpatrzyć ew. reklamację, czy do Niemiec trzeba słać? Pozdrawiam. Marek
Ja właśnie kupiłem Zondy w Hibike.com - 332 Eur z przesyłką (319+12). W weekend było jeszcze taniej w 4thebike.de - 299+15 EUR. Z gwarancją nie wiem jak jest do końca, ale jestem gotów zaryzykować, jak coś to serwis Campy mam 5 minut spacerkiem od domu (poprzednie Fulcrumy w MTB wytrzymały z 5 lat bez numerów, generalnie nie słyszałem o większych problemach z kółkami.
W Wertykalu dałoby się je wyrwać za ok. 1600 z tego co rozmawiałem z chłopakami - no ale to dalej prawie 20% drożej.
Napisano 28 lipiec 2015 - 09:10
Wertykał chyba sobie odbija wiosenną promocję
HDJ ROCKER PLATE - Platforma pod trenażer
https://rockerplate.pl - Shimano i Continental + Kolarskie motywy dla etui na telefon
Napisano 28 lipiec 2015 - 09:36
Nie wiem czy dla nich to i tak nie trochę margines działalności - w porównaniu do handlu rowerami i fittingu.
Ale nie tylko wertkal, inne sklepy mają podobne ceny, 1700 i lepiej. Racing 3 to podobno te same koła minus zaplot G3 - da się w .pl taniej znaleźć, ale już za granicą - na odwrót.
Napisano 28 lipiec 2015 - 10:39
Bo właśnie tak zamierzam sobie je kupić bo chyba na moje treningi i wyścigi od czasu do czasu by starczyło zależy mi w sumie by szybko bicia i centry nie łapały a serwis to raczej powinien być łatwy jak kupie klucze o konusów i towot.
Tak ale chyba szprychy nie pękają szybko przy nich i nyple ? Moje przebiegi roczne nie przekraczają 5000km wiec moze na 2 lata by starczyły?
Edit:
Jeszcze coś takiego znalazłem
http://allegro.pl/sh...5568108507.html
Tu pewnie są uszczelniane łożyska ale ja i tak nie śmigam dużo po kałużach a co roku mam rozbierać te 501 więc chyba nie ma sensu dopłacać.
Co do bicia bocznego osobiście uważam ze w kołach poniżej tysiąca nie ma czegoś takiego jak idealna centryczność.
Obecnie mam aksiumy, łapią bicie ok 0.3mm, ale kompletnie się tym nie przejmuje bo wcześniej miałem koła na 32 szprychach też łapały bicie, jeszcze wczesniej na 36 tez łapały a jeszcze wczesniej na 36 i wysokim stożku i też było te ok 0.3mm a ktoś inny kupi dobre koła na 16 szprychach i założy do tandemu gdzie wytrzymają 150 kg.
Napisano 28 lipiec 2015 - 11:02
No tak ale chyba nie masz takiego problemu przy hamowaniu że jak naciskasz klamke to czujesz że rower hamuje pulsacyjnie, raz wolniej raz szybciej? Wydaje mi sie że taki objaw jest spowodowany tym że właśnie moje stare koła składane mają dość dużą centre. Dlatego chce sobie kupić na próbe jakieś gotowe koła i ocenić ich jakość w stosunku do składanych. a pytam dlatego że cena 300zł za dwa koła dla mnie jest troche podejrzana że za taką kase to może sie toczyć
Napisano 28 lipiec 2015 - 11:24
No tak ale chyba nie masz takiego problemu przy hamowaniu że jak naciskasz klamke to czujesz że rower hamuje pulsacyjnie, raz wolniej raz szybciej? Wydaje mi sie że taki objaw jest spowodowany tym że właśnie moje stare koła składane mają dość dużą centre. Dlatego chce sobie kupić na próbe jakieś gotowe koła i ocenić ich jakość w stosunku do składanych. a pytam dlatego że cena 300zł za dwa koła dla mnie jest troche podejrzana że za taką kase to może sie toczyć
Przy biciach rzędu 0.3mm oprócz naruszenia wrażliwości optycznej wprawnego oka nie czuć żadnych innych niedogodności,także spokojnie. Mówię tylko żebyś nie spodziewał się że te koła będą idealnie proste.
Napisano 28 lipiec 2015 - 13:54
Szarpanie przy hamowaniu to najczęściej skutek niechlujnie wykonanego łączenia lub miejscowego uszkodzenia obręczy (z powodu zaliczenia jakiejś dużej dziury w asfalcie na niskim ciśnieniu, zwykle z towarzyszącym "snakebitem"). Nierówność rzędu 0.3 mm nie ma na to praktycznie wpływu, jak napisał mój przedmówca.
Napisano 28 lipiec 2015 - 15:25
Szarpanie przy hamowaniu to najczęściej skutek niechlujnie wykonanego łączenia lub miejscowego uszkodzenia obręczy (z powodu zaliczenia jakiejś dużej dziury w asfalcie na niskim ciśnieniu, zwykle z towarzyszącym "snakebitem"). Nierówność rzędu 0.3 mm nie ma na to praktycznie wpływu, jak napisał mój przedmówca.
Szarpanie to również efekt nierówno naprężonych szprych.