A jakie to ma znaczenie. Dla kogoś kto waży 96 kg koła o 100 czy 200g lżejsze na płaskim nie zrobią żadnej różnicy. A w górach i tak będzie mu ciężko. Przy takiej masie, lepiej popracować nad własną wagą, a nie patrzeć na wylajtowane koła
Koła gotowe firmowe
#703
Posted 29 April 2016 - 10:30
A ile waży cały rower?
Cały rower waży ok 9 kg z pedałami
#705
Posted 30 April 2016 - 18:41
A jakie to ma znaczenie. Dla kogoś kto waży 96 kg koła o 100 czy 200g lżejsze na płaskim nie zrobią żadnej różnicy. A w górach i tak będzie mu ciężko. Przy takiej masie, lepiej popracować nad własną wagą, a nie patrzeć na wylajtowane koła
Problem z tym, że przy wzroście 201 cm to już za wielę nie zejdę z wagi
Dla Twojej wagi można kupić koła o prawie 1kg lżejsze.
Tylko po co??
#708
Posted 30 April 2016 - 19:13
Licząc nawet dwie przednie piasty, obręcze karbonowe 300g, 4 szprychy na koło to chyba i tak będzie ponad 750g
hmmm... tylko jak to zapleść......?
#709
Posted 30 April 2016 - 19:34
Nie warto kupować systemowych tylko składaki.
Dla zawodnika 110kg - masa kół 1625g: http://allegro.pl/ko...5951569158.html
Moja pomyłka. Chodzi oczywiście o 100g .
#711
Posted 09 June 2016 - 10:35
Ktoś ma doświadczenie z tymi modelami?
Nie wiem, które wybrać. Budzet 1tysPLN, moja waga 76kg.
http://www.cyklomani...kpl,id2556.html
http://www.cyklomani...-15,id5116.html
#713
Posted 17 July 2016 - 20:21
Panowie pytanie bo po przeczytaniu wątków nt. kół oczywiście mętlik.
i tak przyszedł czas na modyfikację mojego roweru
Rower Triban 500 2015 rok
Poszukuje kół - założenia (w tej kolejności)
1. Cena ok 600 pln
2. wytrzymałość (masa pacjenta ok 85 kg)
3. masa kół- bez specjalnego znaczenia.
z góry dzięki za porady.
#714
Posted 19 July 2016 - 11:31
Ktoś ma doświadczenie z tymi modelami?
Nie wiem, które wybrać. Budzet 1tysPLN, moja waga 76kg.
http://www.cyklomani...kpl,id2556.html
FULCRUMY bym brał. Jak dla mnie waga pod 2kg dyskwalifikuje VISIONY jeśli chcemy mieć jakkolwiek przyzwoite koła.
#715
Posted 26 July 2016 - 11:09
Witam,
przeczytalem caly temat i chcialbym sie Was poradzic odnosnie zakupu kol do swojej szosy.
Obecnie jezdze na kolach fabrycznych, jednak sprzedaje swojego MTB i pomyslalem zeby czesc kasy przeznaczyc na nowe kola dla szosy (kaseta 11).
Waze 82 kg i myslalem by kupic Mavic Cosmic Elite S (1250zl).
Przegladajac oferty konkurencyjnych kol - jest opcja jeszcze na Fulcrum Racing 5 (930zl) lub Fulcrum Quattro (1250zl).
Fulcrumy maja mniej szprych, tego sie troche obawiam. Ktory bebenek bedzie glosniejszy?
Beda to kola do wszystkiego, chcialbym by byly w miare niezawodne.
Prosze o pomoc,
Pozdrawiam
#716
Posted 02 August 2016 - 10:13
Pytałem się już o to samo w moim temacie o zmianie napędu w mojej szosówce, ale ten wydaje mi się bardziej odpowiedni. Chociaż ceny kół, które planują kupować koledzy przyprawiają o zawrót głowy
W każdym razie chciałbym zmienić koło tylne ponieważ jest jeszcze na wolnobieg. Przeglądając Allegro znalazłem 2 używane komplety kół:
1) Syncros Race 27 Aero
Szprychy: CN - Standard Black 2mm
Opony: KENDA Kriterium 700x23C
Piasty: Formula Comp 20 H (przód); Formula Comp 24 H (tył)
Łańcuch: KMC X10 10s
Kaseta: Shimano Tiagra CS-4600 10S 12-30 T
Przebieg to 950 km jak twierdzi sprzedający. Za wszystko chce 300 zł.
2) Giant PR-2 - wszystko jak fabryka dała, w tym bębenek pod 11 przełożeń. Przejechane ok. 1000 km, stan b.dobry. Cena 350 zł.
Wiem, że szału nie ma ale nie potrzebuję na razie jakiś super kół. Tym bardziej, że ważę jakieś 66 kg (z plecakiem to się może 70 zrobi) więc ciężko ze mną nie będą miały.
Opłaca się brać któreś i jeśli tak to które? Ewentualnie jakieś inne, mogą być używane w cenie do 400 zł? Z góry dziękuję za wszelkie pomocne odpowiedzi.
Got An Oldie But She's A Goldie
Why You ask me?
'cause Steel Is Real
#717
Posted 02 August 2016 - 10:57
Może jakieś używane fulcrumy lub campy - są żywotne i wytrzymałe
#718
Posted 02 August 2016 - 19:39
Silver Surfer, mam te syncrosy fabrycznie w scocie. Koła jak koła, szeroka obręcz 17C na plus. Moje 80kg przyjmuje dzielnie i nic się nie dzieje. Przy 90kg częściej centrowałem tył. Raz na rok serwisuje piasty i to chyba będzie ich słaby punkt. Ciężkie kloce, będą miały ze 2kg. Opony słabe. W tej kasie to chyba wszystko jedno. Poziom wyżej to jakieś fulcrumy 5 (800zł w wertykalu, model 2014, węższa obręcz nie-LG).
#719
Posted 02 August 2016 - 21:18
Może jakieś używane fulcrumy lub campy - są żywotne i wytrzymałe
hehe na moich fulcrumach 5 zrobiłem może 1000km, ważę 80kg, dziś pękła tylna szprycha, obręcz wygięta, bez możliwości odjazdu po feralnym zdarzeniu.
Pójdzie to na gwarancji? Koła zakupiłem miesiąc temu.
Ma ktoś jakieś doświadczenia w tej materii?