Jump to content


Photo

Koła gotowe firmowe


1149 replies to this topic

#701 beskidbike

beskidbike
  • Użytkownik
  • 2,475 posts
  • SkądBielsko-Biała

Posted 29 April 2016 - 10:08

A jakie to ma znaczenie. Dla kogoś kto waży 96 kg koła o 100 czy 200g lżejsze na płaskim nie zrobią żadnej różnicy. A w górach i tak będzie mu ciężko. Przy takiej masie, lepiej popracować nad własną wagą, a nie patrzeć na  wylajtowane koła ;)


  • patolog likes this

#702 Michal1906

Michal1906
  • Użytkownik
  • 656 posts

Posted 29 April 2016 - 10:11

Które obecnie koła aluminiowe są Waszym zdaniem najlepsze na rynku ? Z czystej ciekawości pytam. Albo inaczej, gdybyście mogli sobie wybrać taki zestaw za darmo, to który byście wybrali ?

#703 galipette

galipette
  • Użytkownik
  • 115 posts
  • SkądPłock

Posted 29 April 2016 - 10:30

A ile waży cały rower?

 

 

Cały rower waży ok 9 kg z pedałami



#704 Cyklo Ziutek

Cyklo Ziutek
  • Użytkownik
  • 1,050 posts
  • SkądPuławy

Posted 30 April 2016 - 04:38

Cały rower waży ok 9 kg z pedałami

Dla Twojej wagi można kupić koła o prawie 1kg lżejsze.



#705 galipette

galipette
  • Użytkownik
  • 115 posts
  • SkądPłock

Posted 30 April 2016 - 18:41

A jakie to ma znaczenie. Dla kogoś kto waży 96 kg koła o 100 czy 200g lżejsze na płaskim nie zrobią żadnej różnicy. A w górach i tak będzie mu ciężko. Przy takiej masie, lepiej popracować nad własną wagą, a nie patrzeć na  wylajtowane koła ;)

Problem z tym, że przy wzroście 201 cm to już za wielę nie zejdę z wagi  :)

 

 

 

Dla Twojej wagi można kupić koła o prawie 1kg lżejsze.

 Tylko po co?? 



#706 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Posted 30 April 2016 - 18:44

Dla Twojej wagi można kupić koła o prawie 1kg lżejsze.

Jeśli zestaw waży 1750 gramów to sugerujesz że można zejść kilogram z tego? 



#707 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3,088 posts
  • SkądWLKP

Posted 30 April 2016 - 19:05

Licząc nawet dwie przednie piasty, obręcze karbonowe 300g, 4 szprychy na koło to chyba i tak będzie ponad 750g :D



#708 galipette

galipette
  • Użytkownik
  • 115 posts
  • SkądPłock

Posted 30 April 2016 - 19:13

Licząc nawet dwie przednie piasty, obręcze karbonowe 300g, 4 szprychy na koło to chyba i tak będzie ponad 750g :D

hmmm... tylko jak to zapleść......? ;)



#709 Cyklo Ziutek

Cyklo Ziutek
  • Użytkownik
  • 1,050 posts
  • SkądPuławy

Posted 30 April 2016 - 19:34

Nie warto kupować systemowych tylko składaki.

Dla zawodnika 110kg - masa kół 1625g: http://allegro.pl/ko...5951569158.html

Moja pomyłka. Chodzi oczywiście o 100g :).



#710 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3,088 posts
  • SkądWLKP

Posted 30 April 2016 - 19:57

24 szprychy w tylnym kole? Ja bym się bał nawet przy swoich 95kg, a co dopiero 110



#711 air

air
  • Użytkownik
  • 31 posts

Posted 09 June 2016 - 10:35

Ktoś ma doświadczenie z tymi modelami?

Nie wiem, które wybrać. Budzet 1tysPLN, moja waga 76kg.

 

http://www.cyklomani...kpl,id2556.html

 

http://www.cyklomani...-15,id5116.html



#712 luki99

luki99
  • Użytkownik
  • 426 posts
  • Skąddolny slask

Posted 09 June 2016 - 10:48

Z tych dwoch zdecydowanie wybralbym FR5.



#713 Dareek

Dareek
  • Użytkownik
  • 11 posts
  • SkądPodkarpacie

Posted 17 July 2016 - 20:21

Panowie pytanie bo po przeczytaniu wątków nt. kół oczywiście mętlik.

i tak przyszedł czas na modyfikację mojego roweru

Rower Triban 500 2015 rok

Poszukuje kół - założenia (w tej kolejności)

1. Cena ok 600 pln

2. wytrzymałość (masa pacjenta ok 85 kg)

3. masa kół- bez specjalnego znaczenia.

z góry dzięki za porady.

 

 



#714 glomo

glomo
  • Użytkownik
  • 187 posts

Posted 19 July 2016 - 11:31

Ktoś ma doświadczenie z tymi modelami?

Nie wiem, które wybrać. Budzet 1tysPLN, moja waga 76kg.

 

http://www.cyklomani...kpl,id2556.html

 

http://www.cyklomani...-15,id5116.html

 

 

FULCRUMY bym brał. Jak dla mnie waga pod 2kg dyskwalifikuje VISIONY jeśli chcemy mieć jakkolwiek przyzwoite koła.



#715 Wojtek_DW

Wojtek_DW
  • Użytkownik
  • 18 posts

Posted 26 July 2016 - 11:09

Witam,

 

 

przeczytalem caly temat i chcialbym sie Was poradzic odnosnie zakupu kol do swojej szosy.

 

Obecnie jezdze na kolach fabrycznych, jednak sprzedaje swojego MTB i pomyslalem zeby czesc kasy przeznaczyc na nowe kola dla szosy (kaseta 11).

 

Waze 82 kg i myslalem by kupic Mavic Cosmic Elite S (1250zl).

Przegladajac oferty konkurencyjnych kol - jest opcja jeszcze na Fulcrum Racing 5 (930zl) lub Fulcrum Quattro (1250zl). 

 

Fulcrumy maja mniej szprych, tego sie troche obawiam. Ktory bebenek bedzie glosniejszy?

 

Beda to kola do wszystkiego, chcialbym by byly w miare niezawodne.

 

 

Prosze o pomoc,

Pozdrawiam

 

 



#716 Silver Surfer

Silver Surfer
  • Użytkownik
  • 81 posts
  • Skądz łódki

Posted 02 August 2016 - 10:13

Pytałem się już o to samo w moim temacie o zmianie napędu w mojej szosówce, ale ten wydaje mi się bardziej odpowiedni. Chociaż ceny kół, które planują kupować koledzy przyprawiają o zawrót głowy :)

W każdym razie chciałbym zmienić koło tylne ponieważ jest jeszcze na wolnobieg. Przeglądając Allegro znalazłem 2 używane komplety kół:

1) Syncros Race 27 Aero
Szprychy: CN - Standard Black 2mm
Opony: KENDA Kriterium 700x23C
Piasty: Formula Comp 20 H (przód); Formula Comp 24 H (tył)
Łańcuch: KMC X10 10s
Kaseta: Shimano Tiagra CS-4600 10S 12-30 T
Przebieg to 950 km jak twierdzi sprzedający. Za wszystko chce 300 zł.

2) Giant PR-2 - wszystko jak fabryka dała, w tym bębenek pod 11 przełożeń. Przejechane ok. 1000 km, stan b.dobry. Cena 350 zł.

Wiem, że szału nie ma ale nie potrzebuję na razie jakiś super kół. Tym bardziej, że ważę jakieś 66 kg (z plecakiem to się może 70 zrobi) więc ciężko ze mną nie będą miały.

Opłaca się brać któreś i jeśli tak to które? Ewentualnie jakieś inne, mogą być używane w cenie do 400 zł? Z góry dziękuję za wszelkie pomocne odpowiedzi.


Got An Oldie But She's A Goldie

Why You ask me?

'cause Steel Is Real  B)


#717 galipette

galipette
  • Użytkownik
  • 115 posts
  • SkądPłock

Posted 02 August 2016 - 10:57

Może jakieś używane fulcrumy lub campy - są żywotne i wytrzymałe

 



#718 trace_error

trace_error
  • Użytkownik
  • 340 posts

Posted 02 August 2016 - 19:39

Silver Surfer, mam te syncrosy fabrycznie w scocie. Koła jak koła, szeroka obręcz 17C na plus. Moje 80kg przyjmuje dzielnie i nic się nie dzieje. Przy 90kg częściej centrowałem tył. Raz na rok serwisuje piasty i to chyba będzie ich słaby punkt. Ciężkie kloce, będą miały ze 2kg. Opony słabe. W tej kasie to chyba wszystko jedno. Poziom wyżej to jakieś fulcrumy 5 (800zł w wertykalu, model 2014, węższa obręcz nie-LG).



#719 marcin.

marcin.
  • Użytkownik
  • 326 posts
  • SkądBielsko-Biała

Posted 02 August 2016 - 21:18

Może jakieś używane fulcrumy lub campy - są żywotne i wytrzymałe

 

hehe na moich fulcrumach 5 zrobiłem może 1000km, ważę 80kg, dziś pękła tylna szprycha, obręcz wygięta, bez możliwości odjazdu po feralnym zdarzeniu.

 

Pójdzie to na gwarancji? Koła zakupiłem miesiąc temu.

Ma ktoś jakieś doświadczenia w tej materii?



#720 Wojtek_DW

Wojtek_DW
  • Użytkownik
  • 18 posts

Posted 03 August 2016 - 09:13

Marcin ile ważysz jeśli mogę zapytać? Bo też myślałem nad fulcrumami... Pozdrawiam





Reply to this topic