siódemka z przodu?
Mam kolegę 65 lat i zimą po górach z namiotem łazi. Nie ma co się poddawać, życie szybko mija
Napisano 21 kwiecień 2016 - 07:53
ech, jest to temat o kołach firmowych, a z racji tego iż jestem producentem ( robię koła firmowe ) FOBOS to podam tak
Fobos 20/24 h - limit wagowy 75 kg, waga ok 1430 g
Fobos 24/28 h - limit wagowy 85 kg waga ok 1510 g
Fonos HD+ 24/28 limit wagowy 95 kg waga ok 1620 g ( nie pamiętam )
są to modele robione od ...5 lat takie same ( są też nowe wersje na szprychach SP i piastach np Dt )
Są też wersje robione na szerszych felgach 23 mm, ale to już jak kto woli
Limity wagowe są nieprzekraczalne dla gwarancji, bez gwarancji jak kto woli.
Koła pod względem serwisowania, właściwości jezdnych, cena/jakość biją konkurencje bo po to zostały tak zaprojektowane dawno temu.
Wszystkie mają stożek 30 mm i określonych limitach wagowych są sztywne i mocne.
Koła są używane przez amatorów oraz zawodników z topowych miejsc.
Czy koła firmowe np Mavic, Fulcrum itd są dobre ? owszem, ale należy limity ich wagowe pomniejszyć o 10-20 kg aby mieć z nimi mniej kłopotów serwisowych i nie gmerać przy centrowaniu.
pozdrawiam
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
Napisano 21 kwiecień 2016 - 09:17
Spike,
Masz moze jakis link do dokladniejszej specyfikacji tych kol (w limicie 95kg)? Twoja stronka (http://www.velotech.pl/) nie bangla.
pozdrawiam,
Napisano 21 kwiecień 2016 - 10:15
"Firmuje" je swoją marką, nazwiskiem, tylko bez naklejki "SPIKE" . Tak samo jak Mavic, Fulcrum czy inne. Nie widzę w tym porównaniu żadnej różnicy.
Składa koła z różnych cześci: DT, Novatec itp. Tak samo jak np. FFWD składa na piastach DT.
Już nie mówiąc o takich "markach" jak Jagu, Element50 i wielu innych.
Napisano 24 kwiecień 2016 - 19:13
Deklarowana przez producenta wytrzymałość już zawiera w sobie odpowiednią rezerwę.
Zresztą deklaracje to jedno, a wytrzymałość to drugie. Koła Shimano są zwykle zalecane do 85 kg, a wytrzymują duuużo, a np. niektóre koła Stan's potrafią się giąć pod wagą 75 kg.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
Napisano 26 kwiecień 2016 - 20:43
Dylemat w wyborze kół.Motam się już dłuższy czas i nie mogę się zdecydować.Budżet max 1100pln,rocznie wykręcam ok 8-9 tyś,nie biorę udziału w żadnych wyścigach,ot po prostu zwykłe turlanie po okolicy,2-3 razy wypad w nasze góry.Zastanawiam się nad zakupem
http://allegro.pl/fu...6096839138.html
lub w podobnym budżecie
http://allegro.pl/vi...6095124085.html
ewentualnie trochę drożej(cena trochę przesadzona,można kupić je taniej)
http://allegro.pl/vi...6143888616.html
lub trochę przekraczające mój budżet
http://allegro.pl/ko...5845886473.html
Pomóżcie z wyborem,bo już całkiem się gubię w tym.O kołach składanych nie mam zielonego pojęcia i raczej skłaniam się ku gotowcom.
Pozdrawiam Grzesiek
Napisano 27 kwiecień 2016 - 16:42
Przede wszystkim nie "rąbnij się" i szukaj ków pod swoją grupę, bo podlinkowałeś zarówno koła pod Campę jak i Shimano
Napisano 28 kwiecień 2016 - 13:33
Campa dość uczciwie przedstawia sprawę, bodaj do 82kg ok, do 100 czy tam 110 wymagają regularnych przeglądów (czyli pewnie zakładają sami, że mogą się giąć)
Mam koła Campagnolo Khamsin - najnizszy model, waże ok 96 kg i po 1000 km kała proste. Są sztywne przy mojej wadze a już nie raz wpadłem w dziurę, że aż w kręgosłupie poczułem.... Myślę że wyższe modele są lepszej jakości i równie wytrzymałe.
Napisano 29 kwiecień 2016 - 06:04
Mam koła Campagnolo Khamsin - najnizszy model, waże ok 96 kg i po 1000 km kała proste. Są sztywne przy mojej wadze a już nie raz wpadłem w dziurę, że aż w kręgosłupie poczułem... . Myślę że wyższe modele są lepszej jakości i równie wytrzymałe.
Wcale się nie dziwię. To koła o masie 1750g .