Czy miał ktoś do czynienia z kołami Mavic Aksium Elite? Obecnie jeżdżę na Giant PA-2 i chcę je wymienić, bo są zbyt miekkie. Czy Mavic Aksium Elite będą dobrym wyborem, czy szukać czegoś innego?
Koła gotowe firmowe
#863 Gosc_Gregory34_*
Posted 02 June 2017 - 09:18
1200pln i Fulcrum Racing Quatro to dobry wybór.Do codziennej jazdy z moją wagą ok 84-85kg,rocznie ok 8-9tyś,bez wyścigów,2-3 razy w roku wypad w nasze góry.
Czy za taką kasę to rozsądny wybór czy szukać czegoś innego?Macie jakieś ciekawsze propozycje.
Producent podaje zalecaną szerokość opony 25-32mm. Czy do tego koła założenie 23 mm oponki nie jest możliwe.Jeździ ktos na takim zestawie.
#864
Posted 02 June 2017 - 10:19
Miałem Quattro i jeździło się na nich spoko. Waga może nie jest powalająca, bo wyższe obręcze, ale za to względnie sztywno i wytrzymało (a ile razy przeleciałem po dziurach to głowa mała). Używałem z oponami 23 i nic złego się nie działo (waga ~80).
Z minusów masz drogie szprychy i czasami pojawiające się luzy na piastach (u mnie dało się je wyeliminować dokręceniem nakrętki, ale pojawiały się sporadyczne głosy, że i nakrętka nie pomaga)
#866
Posted 02 June 2017 - 12:12
#868
Posted 14 June 2017 - 12:00
R24 katalogowo ważą 760 + 965g
R460+DT350 - 713 + 904g (realnie)
A to już różnica
marvelo
Focus Izalco Race - rower nieelektryczny : Di2, Favero Assioma Duo, Garmin Edge 530, Varia RTL515, ION 200 RT
#871
Posted 21 June 2017 - 15:04
Poszukuję kół, które zastąpią moje toporne Giant P-R2 w rowerze TCR Advanced. Trenuję na nim pod triathlony, ale docelowo planuję zakup czasówki z kółkami areo i ten zostanie mi do treningów i wycieczek szosowych. Jazda głównie po płaskim Mazowszu i okazjonalnie w Beskidach.
Waga jeźdźca - 78-83kg
Budżet ~1500 PLN
Mile widziane Tubeless Ready
Zależy mi na zejściu z masy, ale też wytrzymałości bo najlżejszy nie jestem.
Myślałem o:
Fulcrum Racing 3 - lekko i podobno wytrzymało, ale brak stożka (wyglądać też muszą )
Novatec Jetfly - jeszcze lżej i ładny stożek, ale nie mogę znaleźć żadnych opinii, jak to zagra z moją masą?
Ultegra - raczej odpuszczam ze względu na masę, najcięższe z tego zestawienia
Z góry dziękuję za opinie na temat tych modeli, ewentualnie jakieś sugestie. Może są jeszcze inne ciekawe kółka w tej cenie, którym warto się przyjrzeć?
#872
Posted 07 July 2017 - 18:33
#873
Posted 23 July 2017 - 22:18
Witam,
mam okazję kupić używane koła Campagnolo Proton. Wersja z jedną obręczą płaską a drugą do stożka. Nie wiem jednak za wiele o tych kołach tzn. kiedy je produkowano , czy są awaryjne . W sieci jest niewiele info na temat tego modelu. Ma ktoś może doświadczenie z tymi kołami ?
Pozdro
#874
Posted 27 July 2017 - 14:42
Witam,
planuję zmianę tylnego koła szosowego. Obecnie mam Rigida Xippie RWS. Mam 63kg wagi, głównie jeżdżę po krakowskich pagórkach. Mój budżej to około 400 zł. Mam takie propozycje:
Alexrims DA22+Novatec F172:
https://www.centrumr...mfg,273999.html
Shimano WH RS21:
https://www.centrumr...mano,92823.html
Alexrims R450+Novatec F172:
https://www.centrumr...mfg,574507.html
Shimano WH RS11:
https://www.centrumr...ano,275579.html
Mavic Aksium One:
https://www.decathlo...id_8343559.html
Co polecacie?
#875
Posted 04 August 2017 - 07:25
Cześć. Zacząłem zastannawiać się nad wymianą kół w swoim treku. Obecnie posiadam koła Campagnolo z najniższej półki - KHAMSIN o wadze ok 1850 gr/komplet. Jak zaczynałem jeździć na szosie 3 lata temu ważyłem 107 kg. Obecna waga to ok 88kg . Kołą do chwili obecnej wytrzymały 10k kilometrów bez jakichkolwiek uszkodzeń czy rozcentrowania. Chciałbym wymienić koła jak wspomnieałem na jakieś lżejsze. Odrazu piszę że nie chodzi mi o koła typu carbon za cene równą wartości roweru. To mają być ew tańsze modele typu fulcrum o wadze ok 1500g. Jednak mam wątpliwości czy przyniesie to korzyści w postaci poprawy parametrów jazdy.
Drugie pytanie czy zmniejszenie ilości szprych np do 20 na koło przy mojej obniżonej wadze jest warte uwagi?
#877
Posted 04 August 2017 - 10:16
Pytanie gdzie Fulcram utracił te 300g? Jak głównie na piaście i szprychach (mała ilość) to słabo. 88kg w kołach treningowych, to ja nadal skłaniał bym się do zaplotu 24/28szt.
I druga sprawa, jeśli nie mieszkasz w górach, nie ścigasz się, to nie widzę sensu wymiany kół tylko dla tych 300g wagi. Totalnie na płaskim tego nie odczujesz, a wydasz kasę. Więcej, prawdopodobnie te twoje koła zbudowane są z mocniejszych materiałów, większej ilości szprych, które są grubsze, a to w codziennej jeździe i przy naszych drogach jest raczej zaletą. Oczywiście sytuacja odwrotna może mieć miejsce czyli wyścigi, sport, góry, a wtedy warto pomyśleć o tych 300 gramach.
#878
Posted 04 August 2017 - 10:33
Dzięki za odpowiedzi
Arni tereny wokół Płocka raczej zróznicowane bo i górek sporo jak na mazowsze, ale nie przekraczają różnicy ok 30-60m i długości od 0.4 -2 km. Campagnolo Khamsiny na których jeźdzę mają zaplot 20-24 i zaczynałem z wagą 107 kg i do chwili obecnej może z 0.5 milimetra bicia z tyłu po 10k km.Kołą jeszcze nie serwisowane i kręcą się jak nowe. Zawodów raczej nie planuję większych. Rower generalnie mam ciężki bo ok 9 kg (przez dużą ramę na 200 cm wzostu) Może to i przez wagę rower jest mega pancerny i raczej nie zwalniam na dziurach ale muyślę o odchudzeniu i pierwsze na myśl przyszły koła.
#879
Posted 04 August 2017 - 10:39
...To mają być ew tańsze modele typu fulcrum o wadze ok 1500g. Jednak mam wątpliwości czy przyniesie to korzyści w postaci poprawy parametrów jazdy.
Drugie pytanie czy zmniejszenie ilości szprych np do 20 na koło przy mojej obniżonej wadze jest warte uwagi?
Najlepszy dowcip w tym tygodniu jaki widzę na tym forum .
Tanie FR3 to jakieś 1 700g z zaciskami. Można kombinować z lekkimi zaciskami tytanowymi (dostępne rowerplus.pl ) i wtedy chyba ukradniemy jakieś 100g.
Krótko i na temat FR3 po liftingu to 1 600g.
FR3 całkiem niezłe koła w średniej cenie. Sztywne i mocne - przy 78kg rowerzysty.
Po 10 miesiącach użytkowania, jakieś 6 500km zero kłopotów (wymagających wysyłkę do serwisu):
- minimalna korekta tyłu na 2 szprychach,
- skasowanie mikro luzu na tylnej piaście - pykanie na lekko zapiętym zacisku, proste do wykonania w domu (2 klucze imbusowe i jeden płaski).
Obsługa typu zdjęcie bębenka (co też już z ciekawości przerabiałem) do wykonania przez przedszkolaka .
Jest kilka filmików na YouTube - radzę zerknąć.
#880
Posted 04 August 2017 - 10:53
Najlepszy dowcip w tym tygodniu jaki widzę na tym forum .
Tanie FR3 to jakieś 1 700g z zaciskami. Można kombinować z lekkimi zaciskami tytanowymi (dostępne rowerplus.pl ) i wtedy chyba ukradniemy jakieś 100g.
Krótko i na temat FR3 po liftingu to 1 600g.
Nie widzę tu nic do śmiechu. Pisząc "koła typu" mogłem napisać dowolną nazwę a wczytując się w tekst chodzi o to czy będzie różnica w kołach o ok 350 gr lżejszych nie wydając przy tym kasy 2000 na koło i czy jest sens w ogóle wydawać kasę.....