Skocz do zawartości


Zdjęcie

Koła składane


1589 odpowiedzi w tym temacie

#841 xander122

xander122
  • Użytkownik
  • 165 postów

Napisano 02 październik 2015 - 08:45

Extralite, super cx-ray 20/24... piękny zestaw do pokazania się ale nie do codziennej jazdy. Daj mocniejsze komponenty. Jeśli chcesz lekko, dla mnie najlżejsze akceptowalne piasty to dt240. W ukłaadzie 20/24 daj mocniejsze szprychy typu Dt Aerocomp jesli musi być arero. Ja bym dał coś bardzo sztywnego, może nawet zwykłe Championy/Leadery.

Ponieważ się nie ścigam to ma być "niedzielny" komplet kół wiec powiedzmy ze roczny przebiegi to 3k km



#842 xander122

xander122
  • Użytkownik
  • 165 postów

Napisano 02 październik 2015 - 08:56

Taki budżet i pchać się w chinole, jest sens?

Nie oszukujmy się za 3500 zł tez nie kupi sie nic cudowenego jesli chodzi o gotowce,bo rozumiem ze takie koła masz na mysli?



#843 gerwazy

gerwazy
  • Użytkownik
  • 1 postów
  • SkądBiałystok

Napisano 07 październik 2015 - 19:11

Cześć chcę złożyć taki zestaw. Dopiero zaczynam trenować więc to będą koła do jazdy na co dzień i na treningi. Myślę o czymś takim;

-obręcze dt r585

-szprychy cn spoke aero

-pasty dt350

planuje wydać na to ok 1600 zł (+- 200 zł). Może coś doradzicie?? czy taki zestaw ma sens? (Ważę 90 kg)



#844 smartboy

smartboy
  • Użytkownik
  • 84 postów

Napisano 07 październik 2015 - 19:17

mocny zestaw będzie i optymalny pod 90kg jeśli nie dasz za mało szprych



#845 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 07 październik 2015 - 19:42

gerwazy te obręcze dadzą sztywne koła, ale waga DT R585 to 580 g od sztuki. Za te pieniądze, o których mówisz złożyłem ostatnio zestaw: piasty campagnolo record, obręcze mavic cxp 33, szprychy mach (niecieniowane ). Sztywne i wytrzymałe, a pewnie lżejsze od zestawu, który zaproponowałeś o jakieś dobre 300 gram. Zamiast recordów możesz kupić piasty Dura Ace jeśli masz osprzęt Shimano. Idzie je kupić okazyjnie w cenie 1 tyś. zł



#846 Gosc_wojtek10611_*

Gosc_wojtek10611_*
  • Gość

Napisano 07 październik 2015 - 20:18

http://www.bikecente...ola-szytki.html

 

nie jest to stożek 38-50 jak chciał kolega ale promocja za 3,500 bardzo fajna ;)

 

ew. 

 

http://www.bikecente...ola-szytki.html

 

może coś by się utargowało ;)

 

http://www.bikestacj...niej-39812.htmltu też niezła promocja ;) 



#847 picca

picca
  • Użytkownik
  • 560 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 07 październik 2015 - 21:06

Cześć chcę złożyć taki zestaw. Dopiero zaczynam trenować więc to będą koła do jazdy na co dzień i na treningi. Myślę o czymś takim;

-obręcze dt r585

-szprychy cn spoke aero

-pasty dt350

planuje wydać na to ok 1600 zł (+- 200 zł). Może coś doradzicie?? czy taki zestaw ma sens? (Ważę 90 kg)

Obręcze DT R585 są strasznie ciężkie, nie ważysz tak dużo, żebyś musiał jeździć na takich klocach. Możesz spokojnie złożyć koła np. na DT R460. Są sporo lżejsze i do tego szersze, co daje szereg korzyści - od lepszego komfortu jazdy, przez (podobno) niższe opory toczenia po lepszą sztywność boczną. Jeżeli chodzi o szprychy, to nie polecam CNspoke. Pieniądze zaoszczędzone na obręczach wydaj na lepsze szprychy - jeżeli koniecznie muszą być płaskie to Sapim CX-Ray, a jeżeli niekoniecznie, to D-light albo Race. Koła na lżejszych obręczach będą dużo przyjemniejsze w jeździe.


  • Julkos lubi to

#848 kptB

kptB
  • Użytkownik
  • 75 postów
  • SkądWroc

Napisano 08 październik 2015 - 11:52

Jeżeli chodzi o szprychy, to nie polecam CNspoke. Pieniądze zaoszczędzone na obręczach wydaj na lepsze szprychy - jeżeli koniecznie muszą być płaskie to Sapim CX-Ray, a jeżeli niekoniecznie, to D-light albo Race. Koła na lżejszych obręczach będą dużo przyjemniejsze w jeździe.

 

Hej, a możesz coś więcej dlaczego nie polecasz cnspoke? Ciekawi mnie opinia profesjonalnych zaplataczy :)


Ritchey Road Logic | Cervélo P3 | PlanetX Full Monty SL | GT Zaskar | On-One Pompino V4


#849 spi630

spi630
  • Użytkownik
  • 189 postów
  • SkądWrocław

Napisano 08 październik 2015 - 12:14

Ja na cn aero złożyłem 2 komplety karbonowe 24mm i 50mm od light bicycle. Oba komplety mają przejechane ponad 3k km i nic się nie wydarzyło, nawet żadnych poprawek nie było. Koła super sztywne, żadnego obcierania klocków, a 1 cn'ka 4pln, natomiast cxray 12pln.

#850 beskidbike

beskidbike
  • Użytkownik
  • 2475 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 08 październik 2015 - 12:32

Obręcze kupowałeś bezpośrednio od "producenta"? Jak wyglądała sprawa cła i podatków?



#851 spi630

spi630
  • Użytkownik
  • 189 postów
  • SkądWrocław

Napisano 08 październik 2015 - 13:21

Trzeba zapłacić, w końcu żyjemy w cywilizowanym panstwie prawa. Celnicy naliczają wartosc opłat celnych na podstawie faktury, o której przedstawienie zostałem poproszony pisemnie.

#852 picca

picca
  • Użytkownik
  • 560 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 09 październik 2015 - 10:59

Hej, a możesz coś więcej dlaczego nie polecasz cnspoke? Ciekawi mnie opinia profesjonalnych zaplataczy :)

Szprychy CNspoke są zdecydowanie gorzej wykonane od Sapimów i DT. Bywają spore różnice w długości (szprych teoretycznie o tej samej długości), zdarzają się egzemplarze z na tyle nieprecyzyjnie wykonanym gwintem, że nie da się nakręcić na niego nypla. Ponadto zdarza się, że pękają, zwłaszcza przy gwincie. Korzyści wynikające lepszej aerodynamiki płaskich szprych są na tyle niewielkie, że według mnie lepiej kupić okrągłe Sapimy (np. D-light) i mieć spokój na lata, niż płaskie 424 i martwić się czy przy podciąganiu i centrowaniu nie strzeli gwint. A jeżeli koniecznie muszą być płaskie, to zdecydowanie polecam dopłacić do CX-Rayów.  


  • kptB lubi to

#853 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 09 październik 2015 - 15:13

A co powie na temat tych CN'ów SPIKE, bo chyba sporo kół na nich składa?

Ja z cieniowanymi ani płaskimi szprychami CN nie miałem do czynienia, zwykłe 2 mm w jakichś kołach miałem i nie zauważyłem problemów. Natomiast w kilku kołach mam ich nyple aluminiowe i uważam, że są lepsze od nypli DT. Kilka nypli DT rozsypało mi się w proch podczas rozbiórki starego koła, a kilka pękło na granicy tego podcięcia na klucz. W CN-ach jest łagodniejsze przejście z tej płaszczyzny na część okrągłą, i może to ma jakieś znaczenie. Różnice widać na zdjęciach:

http://img.bazarek.p...9c59a49545.jpeg

http://i90.twenga.co...356462119vb.jpg



#854 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 09 październik 2015 - 15:13

A co powie na temat tych CN'ów SPIKE, bo chyba sporo kół na nich składa?

Ja z cieniowanymi ani płaskimi szprychami CN nie miałem do czynienia, zwykłe 2 mm w jakichś kołach miałem i nie zauważyłem problemów. Natomiast w kilku kołach mam ich nyple aluminiowe i uważam, że są lepsze od nypli DT. Kilka nypli DT rozsypało mi się w proch podczas rozbiórki starego koła, a kilka pękło na granicy tego podcięcia na klucz. W CN-ach jest łagodniejsze przejście z tej płaszczyzny na część okrągłą, i może to ma jakieś znaczenie. Różnice widać na zdjęciach:

http://img.bazarek.p...9c59a49545.jpeg

http://i90.twenga.co...356462119vb.jpg



#855 wilku

wilku
  • Użytkownik
  • 89 postów
  • SkądWielkopolska

Napisano 09 październik 2015 - 16:33

Ja odradzam CNspoke po zlych doświadczeniach. W tylnym kole zaczęły pękać szprychy i cały komplet wymieniłem na CNspoke. Po 2tys zaczęły pękać. Teraz mam koła od DandyHorse na szprychach Sapima i po ok. 14tys km nie ma problemów więc polecam.

#856 smartboy

smartboy
  • Użytkownik
  • 84 postów

Napisano 11 październik 2015 - 10:54

Zauważcie, że czołowe niemieckie sklepy internetowe (bike24, starbike, rose) sprzedają tylko DT i Sapima. Natomiast w Polsce panuje powszechne przekonanie, że CN to ta sama jakość ale taniej. Niemcy widać coś słabo się na jakości znają :-)



#857 kptB

kptB
  • Użytkownik
  • 75 postów
  • SkądWroc

Napisano 11 październik 2015 - 18:24

Zauważcie, że czołowe niemieckie sklepy internetowe (bike24, starbike, rose) sprzedają tylko DT i Sapima. Natomiast w Polsce panuje powszechne przekonanie, że CN to ta sama jakość ale taniej. Niemcy widać coś słabo się na jakości znają :-)

 

To akurat średni argument :-) są sklepy w .de które sprzedają szprychy CNC i można znaleźć też pozytywne opinie o tych szprychach na forach niemieckich.

 

Ja podobnie jak spi630 nie miałem żadnych problemów z 424 aero przy składaniu i naciąganiu. Zobaczymy jak w użytkowaniu :-)

Sapim cx ray to niestety kosmos cenowy dla moich budżetowych kół (prawie 600zł za komplet do 2 kół), a odpowiedniki DT też niewiele tańsze...


Ritchey Road Logic | Cervélo P3 | PlanetX Full Monty SL | GT Zaskar | On-One Pompino V4


#858 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 11 październik 2015 - 21:05

Nie ma się co oszukiwać, płacąc 3 x mniej nie ma co oczekiwać, że będzie się miało jakość cx-ray.
Jedyna rzecz jaka dzieli 424 i cx-ray, to wygląd. Te pierwsze są cięższe i słabsze. W ostatnich 10 latach, jedyne szprychy jakie mi strzelily, to wlasnie 424, 2x.


 



#859 kptB

kptB
  • Użytkownik
  • 75 postów
  • SkądWroc

Napisano 12 październik 2015 - 07:18

Nie ma się co oszukiwać, płacąc 3 x mniej nie ma co oczekiwać, że będzie się miało jakość cx-ray.
Jedyna rzecz jaka dzieli 424 i cx-ray, to wygląd. Te pierwsze są cięższe i słabsze. W ostatnich 10 latach, jedyne szprychy jakie mi strzelily, to wlasnie 424, 2x.

 

Powiem tak: liczę się z tym :-) i nie oczekuję jakości cx-ray (jakakolwiek by ona nie była ;-)) choć z tej ich ceny połowa to pewno marka/marketing ;)


Ritchey Road Logic | Cervélo P3 | PlanetX Full Monty SL | GT Zaskar | On-One Pompino V4


#860 galipette

galipette
  • Użytkownik
  • 115 postów
  • SkądPłock

Napisano 12 październik 2015 - 12:11

Mam pytanie do kolegów znawców tematu. Koła zbudowane na obręczach easton EA90 Aero z wysokim stożkiem na 20 szprychach jaką mogą mieć maksymalną nośność? Oczywiście przy założeniu, że dajemy lepsze szprychy. Jak sztywność Eastona ma się do kół Mavic Aksium one, które mają teoretycznie nośność 100 kg?





Dodaj odpowiedź