Skocz do zawartości


Zdjęcie

Koła składane


1589 odpowiedzi w tym temacie

#821 Gosc_Karuzelek_*

Gosc_Karuzelek_*
  • Gość

Napisano 24 lipiec 2015 - 21:30

Witajcie koledzy.

 

Jakiś czas temu sprowadziłem z czech skladane koła:

Obręcze RemerX alcyon 28 szprych
Szprychy DT Swiss Revolution  2,0/1,5/2,0 mm
piasty novatec

 

Niestety po pierwszej jezdzie koła odrazu złapały bicie dość duże.

Zaniosłem do centrowania. Gość podciągnął ile sie da i koniec.

Niestety koła mają dalej duże bicie- bardzo czuć przy hamowaniu bo nie da sie ustawić klocków aby hamowanie było na tak zwany strzał.

 

Napisałem do Spike i kazał mi je przynieść do warsztatu bo stwierdził że na takich szprychach nie ma prawa to jezdzić.

Napisałem kolejnego maila aby doradził na jakie szprychy wymienić i z jakimi kosztami muszę się liczyć, ale chyba ma dużo roboty i nie ma czasu mi odpisać a ja jestem poza krakowem na wakacje i nie moge tam iść.

Dlatego pytanie kieruje do was jakie szprychy byście polecili ? Chodzi mi głównie o koszty jakie będe musial ponieść aby to naprawić, bo szkoda wymieniać kół tymbardziej że obręcze i piasty mają przejechane około 2000km.

 

Ważę 73kg i chcę aby koła szybko się nie centrowały i były lekkie. w granicach 1700g. Obecnie ważą 1510g



#822 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1727 postów
  • SkądDolnośląskie

Napisano 24 lipiec 2015 - 21:49

Tylne niecieniowane-dt champion, po 1zl/szt, stracisz 100g i 30zl

najpierw spróbuj dać do dobrego serwisu albo sam rozpleć nieco, daj na nyple klej loctite żeby sie nie luzowały

i zaraz do centrowania specowi, który sprawdzi napięcie szprych tensometrem

powinno pomóc, ludzie jeżdżą na takich kołach mając 100kg i żyją, to wina zaplotu i cienkich szprych

tylko z tyłu masz takie przygody?



#823 Gosc_Karuzelek_*

Gosc_Karuzelek_*
  • Gość

Napisano 24 lipiec 2015 - 22:02

Właśnie z tyłu i z przodu.Jest jeszcze opcja że te obręcze są może tak ----owe? Do tego piasty są dość nie typowe bo obie 28 szprych i zaplot z tyłu i przodu jest na 2 krzyże.

Tak przypuszczam że to za cieńkie szprychy. Myślę właśnie aby oddać te koła do Spike ale dopiero we wrześniu/pazdzierniku.



#824 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 24 lipiec 2015 - 22:12

Moim zdaniem loctite w przypadku szprych cieniowanych 2-1.5-2 to nie jest dobry pomysł. Szprychy takie mają i tak słabą sztywność skrętną i wymagają raczej dobrego smarowania gwintu, aby uzyskać wysoki naciąg (który w przypadku szprych cieniowanych zabezpiecza właśnie przed luzowaniem się nypli) i dużą precyzję centrowania. Klej do gwintów utrudni lub wrzęcz uniemożliwi precyzyjne centrowanie, bo szprycha będzie się strasznie skręcać zanim nypel się obróci (jeśli w ogóle się obróci). W ogóle praca z cieniowanymi szprychami to robota dla dobrego fachowca, który miał już z nimi do czynienia i ma "czucie" w palcach. Po każdym obrocie trzeba nypel nieco cofnąć, a na koniec odprężyć koło, bo całe centrowanie szlag trafi już po założeniu opony i nabiciu ciśnienia, nie mówiąc o jeździe.

Nie znam tych obręczy Remerxa, ale myślę, że dobrze zrobione koło na 28 revo powinno jeszcze twoją wagą wytrzymywać.

 

Sam ważę wprawdzie mniej (63 kg), ale mam szprychy cieniowane (z przodu wszędzie 2-1.5-2, z tyłu różnie) w góralu, crossie i szosówce i nie mam z nimi problemów, nawet z nyplami alu, ale szprych jest 32 i bardzo mocny naciąg (nie wiem ile, na wyczucie).

 

Ciekaw jestem, czy nyple były smarowane przy składaniu kola. Jeśli nie, to może warto rozpleść i dać smar, lub chociaż zakroplić na każdy nypel coś niezbyt gęstego (ale smarowanie smarem stałym przed składaniem moim zdaniem lepsze).

 

P.S.

Czy przy hamowaniu występuje mocne szarpanie? Jeśli tak, to może obręcze te są nierówne na łączeniu i wiele z tym nie da się zrobić (można troczę wyszlifować papierem ściernym). 


  • Greek lubi to

#825 Gosc_Karuzelek_*

Gosc_Karuzelek_*
  • Gość

Napisano 24 lipiec 2015 - 22:14

to moze faktycznie nie będe narazie nic ruszał, poczekam na ocene od fachowca zobaczymy co powie bo na centrowaniu całkowicie sie nei znam a wole nie eksperymentować sam :)

 

Tak szarpanie jest ale raczej to wynika z centry na kołach.

 



#826 Romson

Romson
  • Użytkownik
  • 14 postów

Napisano 03 sierpień 2015 - 21:46

Moje koła na szprychach 2,0-1,5-2,0 zrobiły już ponad 400 km i dziś rano dałem je Jankowi do podcentrowania. Praca prawie znikoma. Koła spokojnie wytrzymały pomimo kilku niebezpiecznie ostrych zjazdów po bardzo nierównym asfalcie i lekkim zahaczeniem o pobocze. 

W przypadku kół Karuzelka dopatrywałbym się problemów w obręczy bądź rodzajowi zaplotu, o czym wspomina Wiktor24. Przy mojej wadze z rowerem podchodzącej pod 88 kg, szprychy bez problemów utrzymały stabilność koła, nie uległo rozcentrowaniu nawet na pół milimetra w czasie owych 400 km. Myślę, że obawy w przypadku użycia cienkich szprych są przesadzone. Winę za to ponosi chęć zaplotu na zbyt małej ilości szprych, zaplot np, na słoneczko. W oparciu o 40-letnie doświadczenie kolegi Janka i jego rady, zdecydowałem się na produkt, który wyszedł z pod jego ręki i sprawuje się znakomicie. Ma cienkie szprychy, waży rozsądnie w stosunku do mojej masy i mam nadzieję, że posłuży mi kilka lat.

DrMike, ostatecznie kompletne koła kosztowały mnie 700 zł.



#827 Julkos

Julkos
  • Użytkownik
  • 468 postów
  • SkądBolesławiec

Napisano 04 sierpień 2015 - 23:57

Zastanawiam się jakie koła zakupić. Budżet do 1400zł Mam na oku campy zonda - plusy tych kół to waga, brak opasek, sztywność, bardzo duża wytrzymałość. Minusem niewątpliwie jest ten głupi system kasowania luzów i niski profil obręczy. Jakie koła za tą cenę jeszcze mogę brać pod uwagę? Najbardziej mi zależy na niskiej wadze kół bo podjazdy to moja mocna strona. Co do składanych to jakie na przykład?



#828 Romson

Romson
  • Użytkownik
  • 14 postów

Napisano 07 sierpień 2015 - 13:00

Julkos, Twój budżet pozwala na zastosowanie super lekkich i mocnych szprych Sapim Super Spoke. Nie wiem ile ważysz ale jeśli poniżej 70 kg to bez problemu wytrzymają. Obręcz typu Kinlin XR-22T lub Kinlin XR-19. Piasty kup za resztę kasy. Jeśli starczy to na łożyskach ceramicznych. Taki zestaw to waga piórkowa o dużej wytrzymałości, nawet jak dasz 32 szprychy na tył i 28 na przód. Mnie nie starczyło kasy na Super Spoke i zastosowałem Lasery. Bez problemu wytrzymują. Takie koła zrobi Ci przykładowo Dandy Horse w Wa-wie.



#829 Prz

Prz
  • Użytkownik
  • 233 postów

Napisano 12 sierpień 2015 - 08:07

Co sądzicie o takim zestawie na przełaj pod tarcze?

Piasty DT Swiss 370 IS Straightpull 28H - 86 + 146 zł na wyprzedaży w DT4you.pl

Obręcze Pacenti CL25 - 60 funtów za parę na http://www.on-one.co...acenti-cl25-rim(wysyłka 16 funtów, ale zrobiłbym większe zakupy, więc trochę by się rozłożyła).

Do tego płaskie szprychy, 28

 

Ma to sens? Alternatywnie rozważam zestaw Novatec 711/712/811/812 i obręcze WTB Frequency i-19, lżejsze piasty od DT, ale czytałem, że są słabo uszczelnione, więc w błotno-śniegowym przełaju DT miałyby przewagę.



#830 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8635 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 12 sierpień 2015 - 08:13

Nie wypowiem się na temat obręczy Pacenti, ale Frequency są genialne. Choć nie wiem, czy do przełaju nie wziąłbym szerszych niż 19-tki.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#831 Prz

Prz
  • Użytkownik
  • 233 postów

Napisano 12 sierpień 2015 - 08:16

Bardziej w pytaniu chodziło mi o piasty DT 370, czy warto je brać? Na wyprzedaży są tylko w wersji pod 28 szprych, więc przy nich Frequency odpadają, a Pacenti akurat są tam dostępne w wersji pod 28 szprych, mają też sporo pozytywnych opinii na forach zagranicznych.

Na ile "przydatne" jest kapslowanie obręczy? Tzn mam na myśli, że w tych Pacenti widać takie "obrączki" w miejscu na nyple, we Frequency np. tego nie ma.

 

W tej chwili jeżdżę na obręczy 622X14 i opona 35C jakoś daje radę :P Spodziewam się dużej poprawy po przesiadce na coś szerszego, Pacenti ma 20 wewn, więc też ciut lepiej od WTB :)



#832 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8635 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 12 sierpień 2015 - 08:28

WTB mogę Tobie załatwić nawet w wersji 23 mm, to akurat najmniejszy problem ;)

W kwestii piast: moim zdaniem DT to przerost formy nad treścią - oczywiście zaraz się odezwą obrońcy jedynie słusznej marki, ale nie widzę żadnej realnej przewagi nad choćby Novatekiem. O słynnych problemach z uszczelnieniem Novateków też jakoś zawsze słyszę z trzeciej ręki, a i tak trzeba wziąć pod uwagę skalę sprzedaży obu marek - nic dziwnego, że o Novateku, sprzedającym się w ilości wielokrotnie większej, można znaleźć nieco więcej złych opinii. Za to obiektywną zaletą Novateka jest to, że szprychy do niego dostaniesz w każdym sklepie w cenach zaczynających się od złotówki. Zresztą łożyska również są standardowe, więc nawet w razie problemów ich zdobycie to groszowa sprawa. Jak jest w DT, tego dokładnie nie wiem (EDIT: sprawdziłem, wygląda na to, że również stosują łatwe do zdobycia łożyska, przynajmniej w modelu 370).

Kapslowanie z założenia ma poprawiać wytrzymałość koła, ale z drugiej strony jakoś nie słyszałem o nyplach wyrywanych z Frequency czy innych dobrej jakości obręczy, które oczkowane nie są. Oczywiście wszystko pod warunkiem, że koło zostało fachowo zaplecione ale zakładam, że sprzętu tej klasy byle Kaziowi nie oddasz.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#833 Prz

Prz
  • Użytkownik
  • 233 postów

Napisano 12 sierpień 2015 - 09:38

Według tabelek minimum dla opon 35C to 21 mm, więc aż tak bym nie przesadzal z szerokością ;)
Nie mam zamiaru dawać kupę kasy za DT, te 370 interesują mnie głównie ze względu na cenę, wychodzą 2 razy taniej niż Novatec 711/712 :) Wadą jest za to większa waga, stąd moje pytanie, czy ten zestaw to dobry pomysł.

Wysłane z mojego YOGA Tablet 2-1050L przy użyciu Tapatalka



#834 smartboy

smartboy
  • Użytkownik
  • 84 postów

Napisano 12 sierpień 2015 - 09:54

Zestaw jest b.dobry tyle że 28 szprych pod tarczę w kole składanym to mało, musisz dać masywne szprychy. Jeśli płaskie to DT New Aero. Okrągłe proste zaplatać trudno.

 



#835 - MC -

- MC -
  • Użytkownik
  • 106 postów
  • SkądMiędzyrzecz

Napisano 14 sierpień 2015 - 16:39

Witam. Dawno tu nie pisałem. Zmieniam ramę (rower), w starej posiadałem koła shimano wh-r500 i takie też piasty. Pytanie: czy w rowerach szosowych szerokość piast jest standardowa? Aktualna rama Kellys irc 5.9 (2008) a będzie rama Eddy Merckx amx-2( ? ). Czy mogę spokojnie te koła przełożyć do nowej ramy?


u3181y2018v3.gif


#836 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8635 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 14 sierpień 2015 - 16:51

Tak, swobodnie założysz te koła w nowej ramie.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#837 - MC -

- MC -
  • Użytkownik
  • 106 postów
  • SkądMiędzyrzecz

Napisano 14 sierpień 2015 - 17:05

Dzięki za podpowiedź. Muszę jeszcze tylko dokupić włoski wkład suportowy i do przodu. Pozdrower.


u3181y2018v3.gif


#838 xander122

xander122
  • Użytkownik
  • 165 postów

Napisano 02 październik 2015 - 07:47

Witam

W okresie zimowym planuje złożyć kola na chinskim karbonie.Cos do 3500zł.

Raczej będzie to stożek 38-50mm szerokość 23mm pod szytkę.

Moje pytanie odnośnie piast ekstralight cyber sl czy warto kupić taki zestaw?Być może dojdą do nich łożyska ceramiczne hybrydowe.

A może macie jakieś inne,lepsze typy.

Co do szprych myślałem nad sapim cx-ray,ale nie wykluczam też sapim super.Jednak tutaj tez mam wątpliwości czy opłaca się dopłacić 80%?Dodam  ze nie zależy mi aż tak bardzo na zysku ~30g przy 44 szprychach.



#839 smartboy

smartboy
  • Użytkownik
  • 84 postów

Napisano 02 październik 2015 - 08:28

Extralite, super cx-ray 20/24... piękny zestaw do pokazania się ale nie do codziennej jazdy. Daj mocniejsze komponenty. Jeśli chcesz lekko, dla mnie najlżejsze akceptowalne piasty to dt240. W ukłaadzie 20/24 daj mocniejsze szprychy typu Dt Aerocomp jesli musi być arero. Ja bym dał coś bardzo sztywnego, może nawet zwykłe Championy/Leadery.



#840 Gosc_wojtek10611_*

Gosc_wojtek10611_*
  • Gość

Napisano 02 październik 2015 - 08:41

Taki budżet i pchać się w chinole, jest sens?



Dodaj odpowiedź