Jump to content


Photo

Koła składane


1589 replies to this topic

#1121 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2,600 posts
  • SkądKońskie

Posted 25 September 2016 - 18:50

Polecam DT Swiss R 460. 18 wewnętrzna, 23 zewnętrzna. Waga przyzwoita, bo 460g. Przejeździłem całą poprzednią jesień i zimę na nich. Nie miały lekko, a wytrzymały. Świetne obręcze do przełajówki. Mam je zaplecione przód tył 32 szprychy 2.0/1.8. Pancerne koła, mimo, że obręcze nie są oczkowane. Moja waga to 68-70kg.

No teraz to mi dałeś do myślenia. Ja się zastanawiałem nad naprawdę solidnymi obręczami - te które brałem pod uwagę mają masę powyżej 560 g, a oczkowanie było pierwszym kryterium wyboru. Zarówno węższych jak i szerszych. Moja masa 80 - 84 kg.


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#1122 smartboy

smartboy
  • Użytkownik
  • 84 posts

Posted 25 September 2016 - 19:47

No teraz to mi dałeś do myślenia. Ja się zastanawiałem nad naprawdę solidnymi obręczami - te które brałem pod uwagę mają masę powyżej 560 g, a oczkowanie było pierwszym kryterium wyboru. Zarówno węższych jak i szerszych. Moja masa 80 - 84 kg.

 

Solidny jest Mavic a719, DT TK540.

Z mojego osobistego doświadczenia absolutnie najmocniejszą i najsztywniejszą obręczą jest Velocity Chukker. Prędzej ramę połamiesz niż te obręcze uszkodzisz.



#1123 Siara_iwj

Siara_iwj

    Zło Konieczne

  • Moderator
  • 2,263 posts
  • SkądSheffield

Posted 25 September 2016 - 20:20

Jak chcesz coś niezniszczalnego to Rigida Sputnik. Ale to 700 gramów.


 Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman


#1124 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2,600 posts
  • SkądKońskie

Posted 25 September 2016 - 20:26

Ostatnie, które brałem pod uwagę, nad którymi myślałem:

 

szerokie:

http://www.remerx-ri...mmer-rmx-4529-2

https://www.dtswiss....s-Road/535-700c

 

wąskie:

http://www.remerx-ri...ormy-rmx-6215-3

 


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#1125 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 1,037 posts
  • SkądStargard

Posted 25 September 2016 - 20:40

Mam koła złożne na DT RR440. Niska waga, oczka kapslowane. Ważę ponad 78kg, a rower nierzadko obciążam dodatkowymi 10kg. Nic się z obręczami nie dzieje. Wcześniej używałem poprzednika tego modelu, RR415 i również były nie do zajechania. Musiałem je wymienić po ok. 20000km bo boki były dość mocno wycieniowane przez klocki.



#1126 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2,297 posts
  • SkądGdańsk

Posted 25 September 2016 - 20:43

Te Remerxy miałem w MTB, a obecnie w złomku (26 cali). Muszą być pancerne, bo jeszcze nie centrowałem tych kół.



#1127 Gosc_Nikt Ważny_*

Gosc_Nikt Ważny_*
  • Gość

Posted 25 September 2016 - 21:36

Mam koła złożone na DT RR440. Niska waga, oczka kapslowane. Ważę ponad 78kg, a rower nierzadko obciążam dodatkowymi 10kg. Nic się z obręczami nie dzieje.

 

Na ile szprych masz zaplecione te koła?



#1128 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 1,037 posts
  • SkądStargard

Posted 25 September 2016 - 21:42

28 przód/tył. Szprychy to wycieniowane Sapim Laser.



#1129 verul

verul
  • Użytkownik
  • 74 posts

Posted 09 October 2016 - 16:53

Panowie chce skladac kola i bede wdzieczny za opinie czy beda wystarczajaco wytrzymale jak na mnie (80kg). Chce sie opierac wylacznie na czesciach DT. Hamulce na obrecz.

Obrecz RR411 przod normalny, tyl asymetryczny

szprychy aerolite 28 przod i tyl

alu nyple

piasta 240s na zwykle szprychy (nie proste).

 

Zastanawiam sie tez jaka metode zaplotu wybrac. Czy tyl 3x od napedu i 2x z drugiej? Przod na 2x czy sloneczko? Wyglad jest na samym koncu. Przede wszystkim kolo ma byc mocne.



#1130 smartboy

smartboy
  • Użytkownik
  • 84 posts

Posted 09 October 2016 - 21:35

łał.. delikatesowe kółka

 

ja bym dał 28/32 krzyże 2x/3x

i nie przepłacałbym na aero tylko coś normalnego okrągłego wrzucił, nie poczujesz różnicy... bardziej prestiż

Panowie chce skladac kola i bede wdzieczny za opinie czy beda wystarczajaco wytrzymale jak na mnie (80kg). Chce sie opierac wylacznie na czesciach DT. Hamulce na obrecz.

Obrecz RR411 przod normalny, tyl asymetryczny

szprychy aerolite 28 przod i tyl

alu nyple

piasta 240s na zwykle szprychy (nie proste).

 

Zastanawiam sie tez jaka metode zaplotu wybrac. Czy tyl 3x od napedu i 2x z drugiej? Przod na 2x czy sloneczko? Wyglad jest na samym koncu. Przede wszystkim kolo ma byc mocne.

 



#1131 verul

verul
  • Użytkownik
  • 74 posts

Posted 09 October 2016 - 22:00

Moze poczuje, moze nie. Lubie sie scigac i lubie dobry sprzet dlatego je wybralem.

Tyl 2x/3x rozumiem, a z przodu tez?

Tyl 32 szprychy bo 28 bedzie sie centrowac, czy nie wytrzyma i beda pekac? Rozne gotowce maja jeszcze mniej szprych i daja rade.



#1132 smartboy

smartboy
  • Użytkownik
  • 84 posts

Posted 09 October 2016 - 23:18

Ja lubię sztywne koła więc tył dałbym 32 i to na czymś grubszym, jeśli aero to DT Aerocomp.

Z przodu też bym krzyżował, nie ma wtedy momentu rozrywającego kołnierz piasty, drgania rozchodzą się po zaplocie a nie bezpośrednio fajka-nypel.. po prostu lepsze koło. 

Co kto lubi, teraz jest tendencja lekkość ponad wszystko więc trudno dyskutować z ludźmi. Jak się chce kołem składanym naśladować gotowce to po co od razu takiego nie kupić?

 

Moze poczuje, moze nie. Lubie sie scigac i lubie dobry sprzet dlatego je wybralem.

Tyl 2x/3x rozumiem, a z przodu tez?

Tyl 32 szprychy bo 28 bedzie sie centrowac, czy nie wytrzyma i beda pekac? Rozne gotowce maja jeszcze mniej szprych i daja rade.

 



#1133 verul

verul
  • Użytkownik
  • 74 posts

Posted 10 October 2016 - 08:31

Ja lubię sztywne koła więc tył dałbym 32 i to na czymś grubszym, jeśli aero to DT Aerocomp.

Z przodu też bym krzyżował, nie ma wtedy momentu rozrywającego kołnierz piasty, drgania rozchodzą się po zaplocie a nie bezpośrednio fajka-nypel.. po prostu lepsze koło. 

Co kto lubi, teraz jest tendencja lekkość ponad wszystko więc trudno dyskutować z ludźmi. Jak się chce kołem składanym naśladować gotowce to po co od razu takiego nie kupić?

Bo gotowce sa o wiele drozsze i wg mnie maja za malo tych szprych.

Na to by z przodu zaplatac na krzyze, a nie sloneczko jestem zdecydowany, bo nie chce ryzykowac uszkodzeniem piasty i groznym wypadkiem. Tylko ile tych krzyzy?

Co do cieniowanych szprych od DT to mam pozytywne doswiadczenia, bo revolution w MTB z tarczami calkiem ladnie daja rade.



#1134 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2,297 posts
  • SkądGdańsk

Posted 10 October 2016 - 11:29

Ja przy podobnej wadze mam składaki 24/28 i nic się z nimi nie dzieje. Obręcze też dość lekkie, bodajże 450g katalogowo. Szprychy też aero.



#1135 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 10 October 2016 - 12:04

32 szprychy i na 3x? To ma byc kolo do taczki w skladzie budowlanym?
Takie kola to sie buduje do rowerow mtb, ewentualnie dla kogos o slusznej wadze, a nie 80kg.
24/28 sloneczko i 2x w zupelnosci tu wystarczy.
Nie znam tych obreczy (dt 414) na papierze nie wygladaja na jakies solidne, niski profil.


#1136 verul

verul
  • Użytkownik
  • 74 posts

Posted 10 October 2016 - 13:24

Wezme dla spokojnosci z przodu tez 28, o te cztery szprychy nie chodzi, a ciezar ciala w szosie na dolnym chwycie moze troche to przednie kolo dociazyc.

Czytalem ze system 3x/2x na tylnym kole daje ladna sztywnosc, a wagowo to jest niemal tyle co 2x po obu stronach. Do sloneczka z przodu jestem sceptyczny. Moze jakis mix typu 2x z jednej i sloneczko z drugiej? Albo na calym kole 2x i tyle.



#1137 Siara_iwj

Siara_iwj

    Zło Konieczne

  • Moderator
  • 2,263 posts
  • SkądSheffield

Posted 10 October 2016 - 13:53

Jak przód i tył masz na takiej samej ilości szprych to znaczy, że na przodzie masz ich za dużo, chyba że to turystyk z sakwami.


 Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman


#1138 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2,297 posts
  • SkądGdańsk

Posted 10 October 2016 - 14:06

Rozkład masy na szosie to około 40-45% na przodzie. Nie ma więc sensu dawania tam tej samej liczby szprych co na tyle.



#1139 verul

verul
  • Użytkownik
  • 74 posts

Posted 10 October 2016 - 14:40

Z sakwami nie jezdze, po prostu wyszedlem z zalozenia ze lepiej miec te 20g wiecej na kole niz mialoby sie pozniej okazac ze mam o 4 szprychy za malo. Chce lekki rower, ale nie za wszelka cene. No chyba ze faktycznie dramatyzuje i przesadzam :)



#1140 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Posted 10 October 2016 - 17:33

Rozkład masy na szosie to około 40-45% na przodzie. Nie ma więc sensu dawania tam tej samej liczby szprych co na tyle.

To prawda, ale tylko w trakcie normalnej jazdy. Gdy przypadkiem wjeżdżamy w jakąś dziurę (np. w nocy), której wcześniej nie zauważyliśmy, to przednie koło obrywa zwykle bardziej. Tył najczęściej udaje się odciążyć. Także sztywność boczna przedniego koła odgrywa chyba większą rolę w odczuciach z prowadzenia w zakrętach. Dlatego ja wolę mieć te kilka szprych więcej (czyli nie mniej niż z tyłu).

 

Albo wyobraźmy sobie sytuację, gdy na stromym zjeździe przed zakrętem mamy nierówny asfalt. Już z samego spadku drogi wynika przesunięcie środka ciężkości bardziej na przód, a gdy dodatkowo jeszcze ostro hamujemy to prawie cała masa jest na przednim kole. Lepiej mieć wtedy pewien zapas wytrzymałości.





Reply to this topic