. . .. . . . .. . . . żle kolego.
Kołą Mavic maja przede wszystkim specjalny duży naciąg, szprychy od strony napędu mają po 140-160 kgf, co zapewnia dużą sztywność koła.
Przerabiałem już maviki na 24 i 20 otw, ale, jest to pracochłonne, bo trzeba zastosować specjalnie dorabiane podkładki i precyzyjnie ustawiać naciąg.
To jest praca powiedzmy ciężka i bez gwarancji, bo wartość naciagu przekracza wartości graniczne standardowych felg.
Przeróbka mavika jest możliwa pod warunkiem że ma stadardowe nyple, co za tym idzie możliwosć zastosowania normalnej obręczy.
Jeśli ma nule zintegrowane i wkręty - nie ma możliwości zastosowania zamiennika .
Np mam takie koło na 20 h, felga profil 22 mm lekka 380 g i dizała , ale gwarancji nie dam, bo to przeróbka i odpwoeidzialnosć zbyt duża.
koła na 20 h można zrobić np karbony min 50-60 mm stożek, przy 70-90 mm stożka wręcz wymagana taka il otw.
a czy 87 kg ? no to już loteria
Ważna uwaga !
Koła mavica mają płaskie szprychy, które w główkach mają specjalne przetłoczenia, aby nie obracały się w gniazdach, oraz wiekszą główke aby siła naciągu nie wyrwała jej z korpusu.
Standardowe szprychy mają mniejsze głowki, co za tym idzie może wystąpić niebezpieczeństwo, że głowka przeleci przez wycięcie w korpusie .