Koła składane
#102
Posted 04 December 2011 - 11:04
Zamierzam złożyć sobie koła do pościgania się, na góry. Używałbym ich okazjonalnie, może ze 2000 km w sezonie. Nie zależy mi na stożkach, aerodynamice, tylko liczy się masa i wytrzymałość. Ważę ok. 68 - 70 kg.
Obręcze kupowałbym raczej z cnc-bike.de (2 możliwości):
- Veltec Volare (380 g) przód 24 otw./tył 28 otw. - 39€/sztuka
- DT Swiss RR 1.1 (RR 415) (415 g) czarne 28 otw. - 52€/sztuka
Piasty (największe wątpliwości):
- przód: Novatec A291 (78 g) - 110 zł
- tył: Novatec F482 (245 g) - 269 zł lub F172 - znacznie tańsza i trochę cięższa
- Chosen: jakieś opinie?
- Veltec: j.w.?
Szprychy:
- przód: Sapim Laser Black
- tył: coś mocniejszego
- MAC 424
Nyple mosiężne
Proszę o opinie co do zaproponowanego przeze mnie zestawu, co wybrać, co lepsze wytrzymalsze, sztywniejsze. Ewentualnie inne propozycje. Zależy mi na masie kompletu kół do 1500 g. Cena 1000 - 1100 zł, chyba, że warto nieco dołożyć do czegoś lepszego.
Pozdrawiam i z góry dziękuję.
#103
Posted 06 December 2011 - 10:59
przód 24, tył 28 szprych. można sie skusić na MAC 424 w takiej konfiguracji
Jak pisałem w giełdzie ale i tak nie czytał, koło lutego-marca powinny dojść szprychy o wadze 2/1.8 ale płaskie aero i wtedy na tą wage rowerzysty ( ok 80 kg ) moża zrobić 20/24 przy dobrej 30 mm obręczy ( lekkie kołą ! )
Zasadniczo standardem są koła 20/24 i 24/28 zależnie od wagi rowerzysty , zastosowanej obręczy - waga, stożek- wysokość i szprych - płąskie , okrągłe ( waga - cieniowanie ) .
Kołą można robić superlekkie , tylko ile na nich sie da pojeździć bez dotykania , to już inna sprawa, nikt sier nie przyzna ze coś mu nie wyszło, bo se sam umyślł i uparł .
Ja zawsze zakładam przy projektowaniu "mocniejszy " zestaw niż minimum po prostu ze wzgledu bezpieczeństwa .
Zwróćcie uwage na dobór piast, te kurduple z małymi łożyskami szybko sie zużywają, zwłaszcza na kiepskich asfaltach i dziurach, warto sprawdzać co ok 200 km jak w rękach piasta sie kręci.
Egzotyczne piasty ( ale najczęściej są) mają często niewymiarowe łożyska - aby nie było niespodziewanek - nagła potrzeba i nie ma.
Chosen - bardzo dobre piasty , dostęp jest taki jaki jest ale amamy troche w ofercie dostępne , ceny są............... wyższe niż Novateca, za to lepiej sie krecą.
Ostatnio dostałem z LB jakiś zestaw kół do zmontowania, na karbonach , wrzuce zdjęcia komponentów bo ładne obręcze przyszły ( wykonanie ).
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#104
Posted 06 December 2011 - 19:30
#106
Posted 06 December 2011 - 21:07
Co do Piast, piasty w dziale sprzedam to dość droga inwestycja wiec póki co ją odrzucam.
A co do 2 zestawów jakie podałem wyżej. Zastanawiam się nad 1 ponieważ czytałem ze 2 komplet posiada w przedniej pieście łożyska o małej średnicy co powoduje szybsze powstawanie luzów.
Ciężko mi podjąć decyzje. Ponieważ nie wiem jak szybko takie łożyska mogą się posypać i czy jest sens płacić więcej i mieć komplet około 55 gram lżejszy od 1 z gorszymi łożyskami.
Chętnie przeczytam wasze zdanie na ten temat oraz to który komplet wybralibyście na moim miejscu
Pozdrawiam Serdecznie
Mateusz
#108
Posted 07 December 2011 - 09:25
Ważna informacja co do obręczy i podkładek.
Producent obręczy karbonowej jeśli sprzedaje obręcze to albo daje podkładki albo nie, to jest uwarunkowane konstrukcją stożka ( profilu obręczy ) i wyjścia pod nypel.
Technologie są już takie, że do szosowych stożków praktycznie podkładek sie nie stosuje.
Podkładka ma swój kształt. którego po naciągnięciu szprychy nie powinno sie zmienić - zgnieść bo nypel sie nie obkręci - więc jej zastosowanie jest uwarunkowane fizycznie kształtem !! i nie wkładamy jest byle gdzie !!.
Dlatego też zamawiając , kupując obręcze ważne są pytania czy montuje sie koło z podkładkami - wtedy producent daje je z obręczami, lub bez .
W obydwu przypadkach należy obowiązkowo także zapytać i mieć na "papierze " wielkość naciągu, czyli max naciąg szprych jaki wytrzymuje obręcz, bez tej wartości nie umiemy zgadywać co i jak , zwłszcza w epoce wylajtowanych komponentów.
Podanie max naciągu dla danej obręczy uchroni nas jakow wykonawców kół przed ewentuanymi uszkodzeniami czy wadami fabrycznymi - np "niedolanie " prawidłowej warstwy karbonu przy oczku - takie cuda sie zdarzały zdarzają nadal , widać było jak nyple jedne oczka podciągają a inne nie i to nie było wadą wykonania koła - naciągu .
Zbyt mały naciąg obręczy karbonowej może doprowadzić do jej uszkodzenia , bo będzie pracować za bardzo, a zbyt duży wyrwie nypel z oczka .
Wartość max naciągu daje nam możliwość ustalenia optymalnego naciągu dla całego koła co skutkuje długą i bezawaryjną pracą.
Producent powinien także podać max wage rowerzysty dla danego modelu obreczy.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#109
Posted 07 December 2011 - 12:43
Na obręczy jest naklejka z informacja o naciągu do 180kgf. Wiec tutaj kłopotu nie ma.
Mam model obreczy po wklepaniu w google wysylaja mnie na taka stronke.
http://au.alibaba.co...r-rim-60mm.html
Jest tam wskazane miejsce produkcji.
Niestety nie wiem czy to faktycznie stamtąd są obręcze ponieważ ja je kupiłem już w Polsce. Podkładek nie dostałem wiec raczej powinienem złożyć koło bez (tak myśle).
Swoje pytania w sprawie piast dalej ponawiam Ponieważ nie wiem który komplet wybrać.
Pozwolę sobie wkleić ponownie te 2 zestawy.
1.
Przód - NT-A141 20H 120g
Tył - NT-F162 SZOSA 24H 277g
379gram całość
2.
Przód - NT-A291 20h 78g
Tył - NT-F482 24h 244g
322gram całość
Który wybrać?
I jakie szprychy zastosować. Myślałem nad Championami od DT.
Pozdrawiam
#111
Posted 07 December 2011 - 20:46
O to też zapytaj bo naklejka , naklejką se może być
szprychy , mozesz spróbować wybrać Mac 424 , przy 60 mm stożku powinny starczyć do 70 kg rowerzysty.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#112
Posted 07 December 2011 - 21:06
#115
Posted 08 December 2011 - 23:00
waga taka sama jak normalne okrągłe 2/1.8, kurcze jak przyjdą mam nadzieje.SPIKE jaka jest waga tych płaskich szprych ktore sa mocniejsze od 424 a bedziesz je miał w lutym/marcu?
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#116
Posted 08 December 2011 - 23:05
obrecz CNC 455 31mm 24/28
piasty z bikehubstore
szprychy MAC 424
alu nyple 12mm
Mam nadzieję że przy tym zestawie zmieszcze sie w 1500g. Jak bedę już miał wszystko to się do Ciebie SPIKE odezwę, bo będę chciał abys mi te kółka zrobił :-D
#117
Posted 08 December 2011 - 23:07
Jeszcze raz zapytam, które obręcze lepiej brać: DT Swiss RR 415 czy Veltec Volare? DT są tylko na 28 otworów lub więcej, a Veltec 28 lub 24. Chętnie bym wziął piasty Chosen, tylko jest problem, bo nie ma wersji na 28 otworów. Boję się, że koło tylne na 24 będzie mało solidne. Wprawdzie ważę niewiele (68-70 kg), ale chcę na tym pojeździć bez obaw. Jeżeli lepsze wyjście to wersja 28, to piasty będą od Novateca. Chciałbym złożyć komplet o masie ok. 1500g z przeznaczeniem na jakieś ściganie po górach.
24 / 28 lub 28 / 28 obrecze ... obojętnie, ale popatrz jeszcze na stożki 30 mm np Halo, CnC i podobne Kin Lin.
CnC można złożyć na 24/28 jak są obręcze i piasty też mają i dobierają szprychy od razu do tego
przy okazji ceny Mavica na przyszły rok zabijają
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#118
Posted 09 December 2011 - 11:02
Jednak z drugiej strony nie chcę maksymalnie cieniować, żeby nie odbiło się to na sztywności i trwałości kół. Dlatego mam obawy do zestawu 24/24 na Veltec Volare. Bardziej przekonany jestem do 28/28 na DT Swiss. Mogę kupić te lekkie piasty Novateca A291 i F482, ale znów obawiam się o ich trwałość. Aktualnie jest kiepski dostęp do piast Novateca np. A171 i 172 na 28H.
#120
Posted 09 December 2011 - 20:17
Miał ktoś jakieś doświadczenia z piastami o których pisałem wyżej: Novatec i Chosen z tych lekkich?