Koła składane
#121
Napisano 09 grudzień 2011 - 21:49
założenia:
lekkie(poniżej 1600g)
bez stożka (max 30mm bo nie chce być zmieciony przez boczny wiatr)
moja waga 73-5kg
używanie myślę o rozpoczęciu startów ale i mają być jako treningowe
nie chcę karbonowych obręczy (podobno w deszczu są nie za miłe)
i tak myślałem nad
http://www.chainreac...x?ModelID=48622
http://www.chainreac...x?ModelID=47930
http://www.chainreac...x?ModelID=57511
http://www.chainreac...x?ModelID=12630
http://www.chainreac...x?ModelID=34015
zaplecione na 28 szprychach
#122
Napisano 09 grudzień 2011 - 22:00
Najlezejsze alu obrecze na rynku chcesz ozenic z ponad polkilogramowymi piastami..... :shock:
Czesci z zupelnie innych swiatow.
#124
Napisano 10 grudzień 2011 - 21:09
chcesz lekko to szukaj obręczy w okolicy 400-450 g , lekkie piasty , ala Novatec , Chosen albo chińćzyka i szprychy lekkie
w necie jest masa informacji o komponentach i ich wagach , wystarczy kajet i ołówek i policzyć co i jak.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#125
Napisano 13 styczeń 2012 - 23:19
Rozważam złożenie do roweru lepszych kół na ten rok. W tym momencie jeżdżę na podstawowych Sh WH-R500.
Byłby by to koła podstawowe. Do jazdy w terenie pagórkowatym - podjazdy/zjazdy tak do 10%, ale wszystko krótkie. Raz na czas wypad w jakiś Beskid. Jazda w 95% po suchym. Często sam. Sylwetkę mam zdecydowanie wycieniowaną, koło 60kg Zaletą WH-R500 jest ich pancerność. Kawałki łatanego asfaltu można jechać bez zwalniania i nic się z nimi nie dzieje. Chciałbym, żeby ew. nowe koła też nie były nazbyt delikatne.
I teraz pytanie w którą stronę iść :?:
1) Coś na lekkich obręczach alu ze szprychami aero? Tylko pewnie zaoszczędzę max 500g na wadze...
2) Obręcze karbonowe pod szytkę na średnim profilu, powiedzmy 38mm, i płaskie szprychy? Głębszy profil raczej odpada.
3) A może super lekkie - obręcz karbonowa pod szytkę z profilem powiedzmy 24mm i do tego płaskie szprychy?
Jeśli miałbym zabierać się ze te koła, to szukam czegoś co da znaczącą różnicę w stosunku do obecnych whr500.
Co poradzicie?
Pozdrawiam!
#126
Napisano 14 styczeń 2012 - 08:29
cena 1129zł waga 1290g
2. bikehubstore CNC LP 373 Volare Mac 424 alu Sapim
cena 910zł waga 1279
3. bikehubstore IRD Cadence vsr Mac 424 alu Sapim
cena 1050zł waga 1320g
4. Dati hubs CNC LP 373 Volare Mac 424 alu Sapim
cena 990zł waga 1250g
To na temat kół na obręcz ALU. Możesz jeszcze rozważyć obręcze pod syztki - Ambrosio, Hed C2 itp.
Jak masz więcej pieniędzy możesz wsadzić piasty Macka, na tył dać zaplot 2:1 i będzie bardzo sztywno.
Co do karbonów, myślałeś na czymś bardziej sprawdzonym jak np. FFWD możliwe do kupienia w PL, czy chinolach? Złego słowa o jednych i drugich nie napiszę.
Zawsze możesz złożyć taki zestaw:
piasty Mack
szprychy Mac 424
nyple alu
obręcze carbon 20 mm 215 g
I masz komplet 900 gram na góry:) sam nad takim myślę.
#128
Napisano 14 styczeń 2012 - 10:38
Widać że moja rozpiska sie może komuś przyda. Ja zdecydowałem się na piasty bikehubstore szprychy Mac aero i obręcze z CNC 30mm. Wyjdzie około 1470g. Może nie mega lekko, ale napewno sztywniej.
#129
Napisano 14 styczeń 2012 - 11:08
Co do karbonów, myślałeś na czymś bardziej sprawdzonym jak np. FFWD możliwe do kupienia w PL, czy chinolach? Złego słowa o jednych i drugich nie napiszę.
Raczej jakiś no-name.
Zawsze możesz złożyć taki zestaw:
piasty Mack
szprychy Mac 424
nyple alu
obręcze carbon 20 mm 215 g
I masz komplet 900 gram na góry:) sam nad takim myślę.
Więc właśnie. Kusi mnie lekkie koło pod szytkę :oops: Na przykład taka felga
http://www.planet-x-...20mm_carbon_rim
Cena naprawdę zacna. Przyszłyby w kilka dni bez załatwiania vatu/cła. Tylko czy takie koło to nie ekstrema :?: Co sądzicie karbonowych felgach na niskim profilu? Może ktoś miał okazje testować/składać?
Pozdrawiam!
#131
Napisano 14 styczeń 2012 - 12:44
Więc właśnie. Kusi mnie lekkie koło pod szytkę :oops: Na przykład taka felga
http://www.planet-x-...20mm_carbon_rim
Cena naprawdę zacna. Przyszłyby w kilka dni bez załatwiania vatu/cła. Tylko czy takie koło to nie ekstrema :?: Co sądzicie karbonowych felgach na niskim profilu? Może ktoś miał okazje testować/składać?
Plusy obręczy P-X:
- kupujesz w pewnym miejscu
- zawsze możesz zareklamować
- jeśli się uprzesz, to i tak pozbawisz ich napisów (dla mnie np. to jest istotne)
- wychodzi 850 za komplet z wliczoną przesyłką
Minusy:
- są obręcze 20mm o wadze 215 gram, więc na komplecie w stosunku do PX zyskujesz ok. 70 gram, co moim zdaniem nie jest istotne biorąc pod uwagę zalety P-X i to, że za zaoszczędzone pieniądze (chińskie wyjdą drożej) możesz dołożyć do lżejszych piast.
Na tych obręczach, piastach dati i szprychach mac 424 masz koła o wadze ok 980 gram! No i nie są to plastyczne części, wiele osób je używa, przy naszej wadze powinny służyć bez problemów.
#132
Napisano 14 styczeń 2012 - 12:47
Dzięki moim znajmomym mamy możliwość w końcu mieć na miejscu te słynne obręcze , które KinLin robi dla HALO i CNC.
( na tej stronie ciekawe info , http://fairwheelbike...inlin-m-52.html )
za to ceny powalają u nas cały zachód, przykładowo komplet obręczy XR-270 to cena ok 240 zł!! - stożek 27 mm , na razie są białe 20/24 otw , w przyszłości może będą czarne i kolorowe i na inną ilość otworów - piłujemy temat ostro
XR-200 - 20/24 otw czarne !! komplet ok 200 zł !!!!! waga obręczy 390 g !!! za stówke ?? wyśmienita cena .
co dalej , jest obręcz XR-380 stozek 38 mm ale na 16 i 20 otw na razie, waga 550 g czarne cenowo detal ma być ok 340/szt nie mniej zł.
XR 19W około 240 ZŁ komplet 20/24 otw ciekawa obęcz o wadze 410 g 20/24 otw
KinLin jednakże poleca robienie kół przez profesjonalny serwis, to lekkie obręcze, jak na swój profil , wiĘęc wymagają dobrej fachowej reki, warto używać tensometru dla uzyskania max naciągu i efektu - od tego zależy jak kołą "idą".
Co dalej, będę piłował chłopaków aby sprowadzali te fajne obręcze także na większą ilość otw 28 i 32, oraz kolorowe !! a także słynny model XR-300 sprzedawany zarówno jako HALO Mercury.
przy wyborze obręczy i ilości otw należy brać pod uwage wage swojej dupy - coby póżniej nie narzekać że coś jest słabe jak 90 kg chce śmnigać na obręczy 390 g !! szprychach 2/1.5 przy 20 otw !! może to grozić uszkodzeniem koła i ........... reszty nad nim.
Co do obręczy karbonowych , sprawdzony producent to Hong Fu, ostatnie jakie miałem w rękach 50 m to mistrzowskie wykonanie niespotykane w tej cenie - 260 dolców za pare obręczy !! waga ok 360 g/sztuka.
Komplet kół ważył 1250- g !!! ( piasty Taiwan i szprychy MAC 424 ) przeznaczone max do ok 75 kg, ale to tez zależy od sposobu czy sie śmiga ostro czy tylko jeździ po płaskim, góry, ostre zjazdy itp.
I uwaga, nie przesadzajcie z wagą kół bo w większosći przypadków nie ma to sensu jeśli ktoś nie ściga sie , faktycznie na dobrej pozycji, albo walczy o miligramy swojego roweru.
Ważniejsze jest uzyskanie max sztywnośći koła i bezawaryjności dla danej wagi rowerrzysty, bo co z tego ze będzie lekko jak buja sie na boki a po pewnym czasie szpreychy strzelają.
Lekkie kołą to kołą o wadze 1500-1600, poniżej można uznać to jako ultralekkie i zawodnicze specjalne.
Następne ciekawostki kołowe.
Inny znowu znajomy importer - dostępne są szprychy AERO szerokosći 3 mm firmy Pillar, na razie jest to pare długośći z zakresu szosowego, szprychA ma wymiary 3/1 mm nypel i główka 2 mm, czyli piasta musi mieć możliwość przewlecenia 3 mm szprychy.
W przypadku niektórych piast jest mozliwość wykonania poszerzenia kołnierza aby te szprychy przewlec.
Z pillara są już dostępne szprychy srebrne 2/1.5 w cenie ok 2.50 bez nypla
Mają też być może na sezon wersje AERO węższe , standardowo 2.3 mm pasujace do wszystkich piast .
Oczywiśćie zakładanie szprych AERO ma sens przy nizśze jilosci otworów - 16,20, 24,28 .
a ceny mają nie przekroczyć 3 zł/sztuke !!
Możeę w przyszłości jak chłopaki sie rozwina można będzie zamawiać szprychy z płaskim łebkiem co da nam możliwość zamawiania piast pod proste szprychy np Chosen ASP1686 I ASP7287, czy Novatec FS12SB I AS01 gdzie tylna ma system montaż jak EASTONA ( Chosen ) !!!
Dlaczego proste szprychy ?? nie występuje tu zjawisko pracy szprychy na zagiętym łebku.
Sorry za rozpisanie sie, ale nasi importerzy są bardzo oporni w sprowadzaniu ciekawostek ze względu na mały popyt, ale ngabywani czasem coś mądrze wymyślą.
Jest sporo jeszcze ciekawostek , jak np Czeski Remerx i ich obręcze , w sumie dobrej jakośći ale te z najwyższej półki, też będą dostępne od ręki ale na sezon ok marzec.
Takzę cuda sie zdarzają
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#133
Napisano 14 styczeń 2012 - 15:02
I uwaga, nie przesadzajcie z wagą kół bo w większosći przypadków nie ma to sensu jeśli ktoś nie ściga sie , faktycznie na dobrej pozycji, albo walczy o miligramy swojego roweru.
Ważniejsze jest uzyskanie max sztywnośći koła i bezawaryjności dla danej wagi rowerrzysty, bo co z tego ze będzie lekko jak buja sie na boki a po pewnym czasie szpreychy strzelają.
Ile w sztywności jest roli felgi a ile szprych/zaplotu?
Zakładając że głęboki talerz, typu 50mm, odpada ze względu na żagiel na wietrze... czy jest sens składać na feldze karbonowej?
Problem z karbonowymi jest taki, że albo 20-24mm albo od razu 38mm. W innych profilach jest mały wybór. Z kolei w felgach alu jest znacznie mniejszy wybór pod szytkę.
No a koła 1500-1600g pod oponkę na 20/24 szprychy to już prawie jak... wh-r500 na których jeżdżę.
- jeśli się uprzesz, to i tak pozbawisz ich napisów (dla mnie np. to jest istotne).
Oceniam to na 30 minut walki naftą, gdyby była taka potrzeba ;-) edit: jednak nie, dekale są pod bezbarwnym.
Szperałem jeszcze za włóknami, z których te felgi są zrobione. Wygląda to na materiał podobny do zwykłego t700.
Pozdrawiam!
#134
Napisano 14 styczeń 2012 - 15:54
Również moja waga nie przekracza 60kg, więc razem możemy czegoś poszukać
Rozglądałem się za obręczami karbonowymi i aluminiowymi. Rynek szprych również "oblazłem".
Naszym problemem jest wiatr. Faktycznie, przy profilach obręczy 50mm czułem się jak na żaglówce. Niestety nie spotkałem jeszcze żadnego znajomego, który miałby koła na obręczach 38mm. Dlaczego uparłem się na karbonowe stożki? Na pewno ze względów estetycznych (wysokie profile dodają agresywności rowerowi ) jak i praktycznych. Niby przy stożku 50mm czuć różnicę na płaskich odcinkach, gdzie waga aż tak nie gra różnicy. Niestety, ale nie wiem, czy przy 38mm również można odczuć korzyść z ich stosowania. Raczej skłaniałbym się ku temu, że taki profil byłby uniwersalny. Na płaskie, ale również może i w góry.
Nie wiem, czy zwróciłeś uwagę, ale większość obręczy karbonowych o stożku 38mm jest cięższa od 50mm! Ciężko było znaleźć coś w UD macie przy 38mm.
Piasty, to zapewne biorę z bikehubstore. Tyle tylko zastanawiam się nad DATI albo lekko taniej i ciężej.
Z racji, że srebrne szprychy bardzo mi się podobają, to myślałem o CX-RAY, ale ich cena powala... Kolega 1415chris proponuje coś od wheelsmith, np. xl15
Tylko nie wiem, jak będzie z dostępnością.
Jeśli pieniążki pozwolą, to będę się starał złożyć koła na karbonie 38mm i niskim profilu jednocześnie. Dzięki temu będę miał porównanie co do sztywności i zaoszczędzę na przesyłkach. W taki sposób chcę sobie złożyć koła na każdy rodzaj ukształtowania terenu. A na treningi to wystarczą Aksiumy, albo to, co będzie przy Canyonie
Pozdrawiam.
#136
Napisano 15 styczeń 2012 - 10:48
Moźna zrobić mieszanke 38 przód, 50 tył co miało by sens też
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo