Koła składane
#141
Napisano 15 styczeń 2012 - 14:38
odbiorca sie nazywa ROKOS na Light Bike, możecie zapytać czy już śmigał
te sobie koleś zamawiał u HF, i miały matową powierzchnie i tylko widoczne 2 łączenia.
Łaczenia można ukryć naklejkami imitujacymi nazwe roweru albo ..............
nie wiem co wy podajecie za wagi ale 50mm ważyła ok 360 g sztuka.
przy 38 ? ja wiem , nie wiem nie robiłem na takiej wyokości bo wszyscy zamawiali pod 50 mm karbon szytka , jako sztywniejsze koła, albo 30 mm ( Halo, Cnc, kinaLin ) alu pod dętke.
piasty są absolutnie mało ważne , szprychy bardziej i tutaj dylemat czy nie lepiej - mocniej i bezpieczniej 24/28 ?? przy jeździe "górskiej " tego typu koła zauważyłem do CX, przy stożkach ok 38-50 mm.
Dam przykład, mało kto czytał, ale koła poniżej 1200g nie nadają sie do ostrego hamowania - to info z Novateca , zakładając ultralekkie obręcze karbonowe ok 20 mm i ultralekkie szprychy typu Sapim Laser czy Cx ray.
Koła ala X-PERTI W 319 V3
Popatrzcie na model W240 V2 - koła na obręczy 40 mm - 1367 g tak z ciekawości.
Także cobyście nie kupili, a ważąc spoko do 70 kg z wyposażeniem to 38 czy 50 mm karbonu powinno jeździć.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#142
Napisano 15 styczeń 2012 - 15:56
Z ciekawszych info od Novateca - jak wygląda dostępność ich piast z wymiennym bębnem kasety (sh+sram/campa)?
Odnośnie profilu, myślę że w tych 50mm w szosie (a nie czasówce) jest też trochę mody ;-) Patrząc na test, który podlinkował borasad
http://www.rouesarti...e-15505311.html
to wychodzą różnice na całych kołach (więc z uwzględnieniem szprych) rzędu 5-10, max 15W miedzy aero i standardowymi. To przy prędkości 50km/h. A mu tu jeździmy o makaronie. Widziałem też wpis 1415chris (nie mogę teraz znaleźć) gdzie pisał, że 50mm stożek z chin jednak utrudnia jazdę z bocznym wiatrem.
Więc myślę w kierunku max 38mm.
Jeszcze taka wydumka, z WW :-)
http://weightweenies...45885&mode=view
choć z drugiej strony skutek wykręcenie jednej szprychy, która akurat wypadła w miejscu łączenia
http://forums.roadbi...a-241788-6.html
Pozdrawiam
#145
Napisano 15 styczeń 2012 - 20:25
Ja mam przód i tył 50mm. Potwierdzam, że boczny wiatr utrudnia jazdę, ale TYLKO na przednim kole! Z tyłu 50-60mm nie stanowi żadnego problemu przy bocznym wietrze.
dlatego sugerowałem na przód te 38 mm
co do wagi, zapytaj Ay Jay-a bo on zciągał te obręcze dla Rokosa
ale musi być taka
546 g przednie koło : obręcz ok 360g, szprychy coś ok 100 g , nyple niech 8 g , i reszta piasta i to by sie zgadzało.
nie wiem jak 50 mm miałaby ważyć 520 g ??? może wersja pod dętke ?
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#147
Napisano 16 styczeń 2012 - 22:56
Mi proponował w listopadzie 130$ + przesyłka ale zrezygnowałem i bedę zamawiał z bikehubstore ich piasty bo pojawiły się niebieskie. Kolesia którego tobie podaje polecał mi 1415chris.
#148
Napisano 23 styczeń 2012 - 18:10
Zaczynam składać kółka od podstaw.
Maja być:
1. Na zawodnika 90kg
2. Na oponę
3. Na shimano
4. Mazowsze + 3-4 razy rocznie góry
5. W budżecie ~1500zł (jakby się dało)
Przeczytałem wątek i po pierwsze chcę się upewnić...:
Zestaw 24/28 będzie ok?
O karbonie powinienem zapomnieć - Obręcze 31mm/50mm byłyby idealne ale to 20kg temu ?
Z lektury wątku wyłania mi się:
Obręcz - CNC31mm
Nyple - alu
Szprychy - MAC 424 (ważne że płaskie)
Piasta - chciałbym coś jak novatec ze stalową wstawką (sam alu bębenek raczej odpada).
Podpowiecie coś w temacie piast? Jakieś inne opcje odnośnie obręczy i szprych?
każdy dźwiga swoje brzemię
HongFu HF-FM039 - 6871,2g
Radon ZR Race - 8222,8g
#149
Napisano 23 styczeń 2012 - 19:35
W tym budzecie powinienes takie kola poskladac.
Pytanie czy masz potrzebe posiadania stozkowych kol?
#150
Napisano 23 styczeń 2012 - 19:40
#151
Napisano 23 styczeń 2012 - 19:48
Jak juz to kupowac z Alibaby, podobne ceny. Jest sporo juz sprawdzonych dostawcow.
50mm pod opone bedzie na pewno powyzej 400g i to zdrowo.
#152
Napisano 23 styczeń 2012 - 21:22
Skoro mówicie że na wagę da rade a do tego będzie sztywniejsze to byłoby git.W ciekawej cenie są obręcze Planet-X 50mm, waga może nie powala. Wtedy przy szprychach 424 zostaje jeszcze około 400zł na piasty.
a ww oferta bardzo interesująca. tylko jak poczytałem to Koledzy proponowali tył50mm przód MNIEJ (wiatr) i dla mnie to rozsądne.
Więc może ktoś na spółę 2 komplety i by się powymieniać
Edit: Właśnie doczytałem... promocja to na 20 otworów. a to chyba mało....
No zdecydowanie opona. Jeśli będa sztywniejsze niż alu to chyba przeżyję że cięższe...
każdy dźwiga swoje brzemię
HongFu HF-FM039 - 6871,2g
Radon ZR Race - 8222,8g
#154
Napisano 23 styczeń 2012 - 22:15
netta1987
Właśnie też mnie zaciekawiły te felgi. Na Weight Weenies jeden zapaleniec zrobił na nich koła do przełaja.
Ale to chyba jednak zbyt ekstremalna felga
#155
Napisano 23 styczeń 2012 - 22:36
Miałem w rękach takie do mtb i zapodałem ciśnienie 2 atm , szczerze ?? bałbym sie dać więcej.
Co innego karbonowa obecz z wstawką z alu jest ok , jak najbardziej, niestety wzrasta masa obreczy ok 100 g .
Dajmy przykład :
Komplet kół Novatec X-PERTI W250 wersja pod szytke - 1489 g, wersja pod opone 1668 g
obręcz alu jest nakładana na profil karbonowy ,ma to sens przy profilach ok 50-60 mm .
Mniejsze ok 30-40 można zrobić na pełnnych alu , jak np. Kinlin 300 i 380
20 mm obręcze i na dodatek lekkie są dla bardzo lekkich , niektóre firmy o tym informują - " excessive hard braking may damage wheel and could result failuire" z czego wynika że pewne rzeczy robi sie na własne ryzyko .
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#157 Gosc_Kuba1987_*
Napisano 23 styczeń 2012 - 22:50
Karbonowa obręcz pod szytke ?? raczej bym w to nie wchodził jakoś nie przemawia wysokie ciśnienie na karbonowy rant.
.
Cały świat w to właśnie wszedł te pod szytkę szosową nie mają aż tak wielkich rantów jak te pod oponkę. Za trzymanie się szytki na obręczy głównie odpowiada ciśnienie w kołach a nie ranty jak przy oponkach spróbuj zerwać szytkę napompowaną 10 atm życzę szczęścia napompowaną po przełajowemu 2-3 lub flaka już tak nawet na trasie może się to zdarzyć.
Co innego praktyczność zastosowania szytek no chociaż teraz są te mleczka ale inną sprawą może być to że do obręczy karbonowych trzeba używać specjalnie ku temu dedykowanych klocków a nawet i te w warunkach deszczowych nie zawsze są skuteczne.
#158
Napisano 23 styczeń 2012 - 22:57
A ta rowniez wydaje mi sie dziwna, no ale kazdy robi to co lubi.
netta1987 troche bez sensu, skoro wystarczy Ci 24 na tyle, to po co tyle samo na przodzie?
#159
Napisano 23 styczeń 2012 - 23:10
Netta, wszystko zależy od wielkości profilu, im mniejszy tym powinno sie dać więcej szprych , ewentualnie grubsze szprychy .
Jestem ciekawy jak te 50 mm HF , które poszły w świat, gość waży pod 80 kg i da mi opinie co i jak .
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo