Jump to content


Photo

Koła składane


1589 replies to this topic

#1541 a_mich5

a_mich5
  • Użytkownik
  • 52 posts

Posted 23 September 2020 - 19:46

Piasta to Powerway R36, ważę 80 kg. 

Aluminiowe kola mam zbudowane na Kinlin xr-300 i piastach Powerway R13, również 20/24h i przy mojej wadze i zaplocie tak jak pisałem w poprzednim poście są sztywniejsze i przez ok.15k przebiegu nie miałem z nimi kompletnie żadnego problemu (zerwane szprychy, rozcetrowanie itd.).

Odnoszę wrażenie, że R36 ma prawy kołnierz bliżej środka piasty co podejrzewam wpływa niekorzystnie na sztywność całego koła...

 



#1542 thomasz

thomasz
  • Użytkownik
  • 365 posts
  • SkądWrocław

Posted 23 September 2020 - 20:11

R13 to kopia Bitexa, lewy kołnierz jest wysunięty na 37.7 od środka, więc bardzo dobra sztywność boczna.

Wymiary R36 nie są podane, więc jeżeli kołnierz jest bliżej środka (35mm lub mniej) to koło będzie mniej sztywne bocznie

 

Dla twojej wagi przeplótłbym używając cx-sprint, 2x krzyże po obu stronach lub 1.8 okrągłych. Dodatkowo można się pokusić o powiązanie i polutowanie krzyży 


  • a_mich5 likes this

45636079942_17651449fe_m.jpg

CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych

Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie

Sklep - obręcze, piasty, szprychy

Wrocław

Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04


#1543 a_mich5

a_mich5
  • Użytkownik
  • 52 posts

Posted 23 September 2020 - 21:59

Dzięki za cenne wskazówki, chyba pokuszę się o przeplot. Niestety kołnierz NDS przy szprychach prostych definiuje mi zaplot na 0x po lewej stronie więc tutaj też stracę na sztywności.



#1544 BartekzWioski

BartekzWioski
  • Użytkownik
  • 1 posts

Posted 05 October 2020 - 21:14

Cześć,

 

szukam kół do roweru przełajowego. Koła będą używane do ścigania i treningów. Chciałbym żeby były sztywne i nie cięższe niż 1600g Moja waga 70kg. Jestem już w zasadzie zdecydowany na piasty dt 350 (sztywna oś) i szprychy sapim cx ray. Opony będę wkładał tylko 700x33 tubeless. Z tego co czytałem lepszy szerszy wewnętrzny profil obręczy szczególnie do tubeless. Brałem pod uwagę (tylko obręcze DT) RR411 (18mm), RR421 (20mm), RR481 (22mm) lub CL XR361 (22,5mm). Pytanie czy to 22mm i 22,5 mm to nie będzie za dużo i opona mi się nie rozejdzie ponad te 33mm co na zawodach (jeśli będą sprawdzane szerokości) może mnie na wejściu zdyskwalifikować.

O serii RR czytałem, kilka postów, wcześniej dobre opinie i wygląda że będą ok chyba, że macie jakieś inne modele obręczy do polecenia (proszę o DT bo sklepy których oferty rozważam np. kinlin nie mają)? A może te XR361?

Jeszcze ilość szprych 24/28h? 

 

 

#1545 fragdancer

fragdancer
  • Użytkownik
  • 54 posts

Posted 09 October 2020 - 18:08

Czesc, mam koła Vinci Tore pod hamulce tarczowe, stozek 45mm. Tylne koło jest scentrowane. Byłem juz w 2 serwisach i mówią, mi że nie da rady tego zrobić. (bicie jest wyrazne, raczej góra doł niż na boki). Jeden z serwisantów mówił, ze wycentrował na ile sie dało i pokazywał mi filmik gdzie koło bez opony krecilo sie dobrze prosto, natomiast po zalozeniu opony juz wystepowalo wspomniane wczesniej bicie gora dol.(nie jest to wina opony, na innych kołach opona bicia nie powoduje) Ma ktos jakis pomysł, co jest przyczyna i czy da sie to zrobic? Moja waga 85kg, koła cos koło 1350g. 



#1546 alterego

alterego
  • Użytkownik
  • 1,224 posts

Posted 09 October 2020 - 18:19

...a jakby tak odesłać koło do Vinci?

#1547 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 09 October 2020 - 18:22

Ja bym tak jednoznacznie nie odrzucal opony. To ze na innym kole jest OK nie oznacza, ze na tym kole tez jest OK.
Do tego, w kazdym kole, po zalozeniu i napompowaniu opony zmienia sie naciag szprych. Moze masz do czynienia z sytuacja, w ktorej zmiana naciagu, tu jego zmniejszenie, powoduje, ze jedna lub kilka szprych maja juz na tyle niski naciag, ze nie sa w stanie utrzymac obreczy i pojawia sie bicie.

#1548 fragdancer

fragdancer
  • Użytkownik
  • 54 posts

Posted 09 October 2020 - 18:31

przejechalem na tym kole z 7k km, to ze odesle to pewne, ale chyba najpierw kupie sobie jakies drugie karbonowe na zmiane, bo aluminiowe gdzies zawieruszylem co byly stockowe w rowerze i zostałbym bez kół. W serwisie mowili ze na moja wage, troche malo szprych i laminatu w obrzeczy. Sprobuje wziac jakies od thomasza z blackcat, pod moja wage i styl jazdy, a te sprobuje odeslac na gwarancji i ewentualnie odsprzedac, zalezy co vinci zrobi. W tym tylnym kole juz mi sie raz bebenek ukruszyl, ale vinci po kilku mejlach ze zdjeciami, przyslali nowy w ramach gwarancji po kilku dniach wiec obsluga klienta wzorowa.



#1549 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 1,035 posts
  • SkądStargard

Posted 09 October 2020 - 18:46

Weź kup sobie z aluminiowych Dt Swiss PR 1600 Spline i zapomnij o kłopotach. Solidne koła z zapasem limitu wagowego.

#1550 thomasz

thomasz
  • Użytkownik
  • 365 posts
  • SkądWrocław

Posted 10 October 2020 - 19:51

Czesc, mam koła Vinci Tore pod hamulce tarczowe, stozek 45mm. Tylne koło jest scentrowane. Byłem juz w 2 serwisach i mówią, mi że nie da rady tego zrobić. (bicie jest wyrazne, raczej góra doł niż na boki). Jeden z serwisantów mówił, ze wycentrował na ile sie dało i pokazywał mi filmik gdzie koło bez opony krecilo sie dobrze prosto, natomiast po zalozeniu opony juz wystepowalo wspomniane wczesniej bicie gora dol.(nie jest to wina opony, na innych kołach opona bicia nie powoduje) Ma ktos jakis pomysł, co jest przyczyna i czy da sie to zrobic? Moja waga 85kg, koła cos koło 1350g. 

 

trochę dziwna sprawa, bo generalnie wysoki karbonowy stożek jest mało podatny na ściskanie przez oponę i tym samym tracenie naciągu szprych. Najbardziej jest to widoczne na obręczach aluminiowych o niskiej wadze i niskim stożku (np Ryde pulse, ztr crest). W takiej sytuacji pozostaje centrowanie koła przy założonej oponie i docelowym ciśnieniu roboczym. 


45636079942_17651449fe_m.jpg

CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych

Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie

Sklep - obręcze, piasty, szprychy

Wrocław

Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04


#1551 rafal.dys

rafal.dys
  • Użytkownik
  • 20 posts

Posted 22 November 2020 - 15:04

Planuje na wiosnę zbudować sobie bicykl. Nic nadzwyczajnego, gravel na takie Accenta i osprzęcie Sora do pojeżdżenia po asfalcie i odrobinie lasów (taki „comute z pazurem”). Potrzebuje do tego kół pod tarcze. Na pewno mocowanie musi być QR, bo tak ma rama. Myślałem o WH-RX010 od Shimano, ale tylko dlatego, że się nie znam :) i przemawia do mnie centerlock. W ramę wchodzi 700c, ale mimo godzin spędzonych w internetach, nadal nie wiem jaki to rozmiar jest ;)
Pytanie pierwsze: czy w amatorskiej jeździe centerlock na przewagę nad mocowaniem na sześć śrub?
Pytanie drugie: co ewentualnie polecicie w budżecie do 800zł dla jeźdźca 85kg + ekwipunek? W sumie max 100kg, bo tyle chyba rama udźwignie.
Pytanie pomocnicze: czy bardziej się opłaca kupić gotowe koło, czy graty i oddać komuś do zaplecenia?

#1552 pan_piotr

pan_piotr
  • Użytkownik
  • 600 posts
  • SkądGōrny Ślōnsk

Posted 22 November 2020 - 15:28

mój ostatni składak do gravela

 

Novatec 791/792 =281zl

Obręcze Prime Pro Disc x2 = 220zł ew. DT SWISS d460/470

Szprychy DT Swiss Champ + nyple = 130zl

Koszty zaplatania = 80-100zl

 

Suma = 731~zl

 

waga około 1770g wyszła

 

 



#1553 rafal.dys

rafal.dys
  • Użytkownik
  • 20 posts

Posted 22 November 2020 - 15:36

Ale to za koło, czy za komplet?

#1554 pan_piotr

pan_piotr
  • Użytkownik
  • 600 posts
  • SkądGōrny Ślōnsk

Posted 22 November 2020 - 17:11

całkowity koszt za cały komplet , czyli dwa koła.Komponenty wszystkie nowe kupiłem we własnym zakresie (oprócz szprych) i oddałem do serwisu na zaplatanie.


  • rafal.dys likes this

#1555 rafal.dys

rafal.dys
  • Użytkownik
  • 20 posts

Posted 22 November 2020 - 18:17

Dzięki za odpowiedź. Już się przestraszyłem, że to jedno koło, bo po wrzuceniu tych Novateków w Google wywaliło mi 1400 za komplet. W międzyczasie zetknąłem w ofertę sklepów i muszę powiedzieć, że mizernie to teraz wygląda... Nie znalazłem na szybko sklepu, który miałby komplet piast. Ale to chyba nie ten wątek :)

#1556 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2,297 posts
  • SkądGdańsk

Posted 22 November 2020 - 18:19

Pytanie pierwsze: czy w amatorskiej jeździe centerlock na przewagę nad mocowaniem na sześć śrub?
 

 

Moim zdaniem nie ma żadnej przewagi. Wagowo wychodzi bardzo podobnie - piasty centerlock są lżejsze, a tarcze cięższe.


  • rafal.dys likes this

#1557 nonamed

nonamed
  • Użytkownik
  • 224 posts

Posted 22 November 2020 - 18:31

Moim zdaniem nie ma żadnej przewagi. Wagowo wychodzi bardzo podobnie - piasty centerlock są lżejsze, a tarcze cięższe.

 

Hmm a piasta centerlock + adapter pod tarczę 6 śrub nie jest lepszym rozwiązaniem? Mam tak w kołach systemowych DT



#1558 rafal.dys

rafal.dys
  • Użytkownik
  • 20 posts

Posted 22 November 2020 - 18:54

Ale po co? W sensie: dlaczego? Oszczędzisz tym wagę? Dla amatora, który robi 2 tysiące km rocznie myślę, że nawet jeśli to będzie 10dag (a nie będzie) to raczej bez różnicy. Chyba, że piasty Shimano mają znaczna przewagę technologiczną nad rywalami w podobnej klasie.

#1559 Shmitt

Shmitt
  • Użytkownik
  • 119 posts

Posted 21 April 2021 - 14:49

Orientujecie się czy Tomasz z Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie zajmuje się jeszcze skladaniem kół?



#1560 KMQ

KMQ
  • Użytkownik
  • 829 posts

Posted 21 April 2021 - 16:14

Orientujecie się czy Tomasz z Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie zajmuje się jeszcze skladaniem kół?


Tak, pewnie



Reply to this topic