Skocz do zawartości


Zdjęcie

Koła składane


1585 odpowiedzi w tym temacie

#1521 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 1033 postów
  • SkądStargard

Napisano 14 kwiecień 2020 - 20:05

Miałem koła złożone na tych piastach. Ogólnie nie było się do czego przyczepić. Łatwe w serwisowaniu. Łożyska wymieniałem co ok. 12000km jak już dawały oznaki zużycia. 



#1522 Michauke

Michauke
  • Użytkownik
  • 25 postów

Napisano 22 kwiecień 2020 - 18:32

Zdecydowałem się na obręcze RR411 i szprychy Sapim D-light (dzięki za sugestie thomasz). Jeszcze jedno pytanie - czy powinienem dać podkładki pod nyple (słyszałem głosy że w przypadku nieoczkowanych obręczy warto to zrobić), czy lepiej to sobie darować?



#1523 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 1033 postów
  • SkądStargard

Napisano 22 kwiecień 2020 - 18:41

DT Swiss zaleca stosowanie do tych obręczy podkładek, które firma dumnie zwie PHR system (Pro Head Reinforcement).
Tak się składa, że moje tylne koło RR21 jest na wymianie w serwisie DT I w związku z brakiem RR440, która była stosowana w tym zestawie uzyją właśnie RR411, stąd jestem na bieżąco. 



#1524 Michauke

Michauke
  • Użytkownik
  • 25 postów

Napisano 22 kwiecień 2020 - 19:36

Zdążyłem się już przyzwyczaić, że producenci szosowych komponentów w kwestii wyciskania pitosu ze swoich klientów wykazują się nieprzeciętną kreatywnością, ale podkładki kosztujące od 0,30 euro za sztukę wzwyż (za maciupki kawałek blaszki!) rozbawiły mnie jak mało co w ostatnim czasie :D

 

Kupię jakieś inne, albo nie dam żadnych. Jeśli obręcze się przez to rozlecą, to następnym razem kupię dla świętego spokoju oczkowane, nie wymagające hi-techowych systemów podkładek.

 

 



#1525 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 1033 postów
  • SkądStargard

Napisano 22 kwiecień 2020 - 19:39

Dla mnie bez znaczenia, w moim przypadku koszt wymiany obręczy pozostaje bez zmian.



#1526 thomasz

thomasz
  • Użytkownik
  • 365 postów
  • SkądWrocław

Napisano 22 kwiecień 2020 - 19:39

z tego co pamiętam to podkładki są w zestawie wraz z nyplami. Jeżeli w zestawie nie ma podkładek a tylko same nyple to oczywiście nie zakładasz podkładek


45636079942_17651449fe_m.jpg

CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych

Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie

Sklep - obręcze, piasty, szprychy

Wrocław

Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04


#1527 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2297 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 30 kwiecień 2020 - 18:29

Pojawiły się nowe DT 240, ze zmienionym systemem ratchet - https://bikerumor.co...-exp-internals/

 

Pytanie głównie do @thomasz, bo z tego co kojarzę z twoich wpisów nie jesteś fanem piast DT, ze względu na ich geometrię. Kojarzysz czy w nowej wersji zostało to poprawione? Generalnie jestem ciekawy twojej opinii.



#1528 thomasz

thomasz
  • Użytkownik
  • 365 postów
  • SkądWrocław

Napisano 04 maj 2020 - 09:14

Pojawiły się nowe DT 240, ze zmienionym systemem ratchet - https://bikerumor.co...-exp-internals/

 

Pytanie głównie do @thomasz, bo z tego co kojarzę z twoich wpisów nie jesteś fanem piast DT, ze względu na ich geometrię. Kojarzysz czy w nowej wersji zostało to poprawione? Generalnie jestem ciekawy twojej opinii.

 

z nowymi 240 jeszcze nie miałem do czynienia, ale patrząc na komentarze pod tym artykułem to geo jest to samo:

 

Nothing on the Geometry? the DT have good internal, but their geometry us really behind and lead to flexier wheels than using some other options and that’s a major No-Go for whoever look into dynamic performance.

 

Fanem DT nie jestem, z kilku względów, ale o tym tu pisał nie będę.

 

Co do samych piast, same w sobie nie są złe, ale osobiście nie stosuję zestawu 20/24h przy hamulcach obręczowych i niskim profilu obręczy, ze względu na właśnie brak sztywności bocznej. No chyba że klient bardzo chce, więc na jego odpowiedzialność.

Dobrze natomiast spisują się te piasty przy wysokim karbonowym stożku, więc to wszystko zależy od konfiguracji. 

 

Przesunięcie łożysk bardziej na zewnątrz ma teoretycznie sens:

https://www.youtube....h?v=8Zien4jtsJ8

 

choć pewnie nie będzie to wyczuwalne podczas jazdy, tak jak wyczuwalna jest słaba sztywność boczna (tarcie o klocki podczas mocniejszych podjazdów)


45636079942_17651449fe_m.jpg

CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych

Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie

Sklep - obręcze, piasty, szprychy

Wrocław

Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04


#1529 soar

soar
  • Użytkownik
  • 219 postów

Napisano 14 maj 2020 - 21:07

Pillar PSR TB2016 czy DT Competition?

Które szprychy będą lepsze do kół przełajowych w systemie 24/28?

Waga Pillarów zachęca, ale czy nie będą zbyt delikatne do tłuczenia się po korzeniach? ważę 75kg.



#1530 nonamed

nonamed
  • Użytkownik
  • 224 postów

Napisano 31 maj 2020 - 22:08

Jaką obręcz alu polecicie do CX/Gravel w teren? opona 700x35C max . Waga 73kg z ekwipunkiem?

Jest szansa złożyć coś w okolicach 1500g pod tarcze do takiego zastosowania?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro

#1531 thomasz

thomasz
  • Użytkownik
  • 365 postów
  • SkądWrocław

Napisano 31 maj 2020 - 22:39

Jaką obręcz alu polecicie do CX/Gravel w teren? opona 700x35C max . Waga 73kg z ekwipunkiem?

Jest szansa złożyć coś w okolicach 1500g pod tarcze do takiego zastosowania?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro

 

Kinliny pod tarczę wyglądają naprawdę fajnie. Mają wykończenie coś ala piano w BMW 

 

https://www.blackcat...hubs-p109386103

 

pod Twoją wagę możesz sobie zrobić 24/24h, Kinlin 26T (26mm profil, lżejsza obręcz od 31mm), ew. Bitexy i powinieneś zmieścić się w budżecie i wadze 1500g 


  • nonamed i admsk lubią to

45636079942_17651449fe_m.jpg

CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych

Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie

Sklep - obręcze, piasty, szprychy

Wrocław

Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04


#1532 marb

marb
  • Użytkownik
  • 288 postów
  • Skądsouth

Napisano 20 czerwiec 2020 - 11:06

Mam stary zestaw kół FFWD 60 z zajechaną tylną obręczą. Lekkie piasty DT wydają się być w porządku.  Chciałbym wymienić obręcze na coś o profilu  w zakresie 40-50 mm, najlepiej pod szytkę. Szukam fachowca, który by się tego podjął - obejrzał koła, wskazał odpowiednie obręcze i szprychy do zakupu i wykonał całość. Najlepiej z okolic Krakowa - Katowic ale niekoniecznie. Może mi ktoś kogoś polecić?



#1533 Gosc_grzesiek32_*

Gosc_grzesiek32_*
  • Gość

Napisano 04 sierpień 2020 - 06:58

WH 6800, ultegra, 28 tys km, przód zużyty tył jeszcze ok, stąd rozglądam się za czymś nowym. Mogłyby być też lepsze. W oko wpadły takie https://www.olx.pl/o...html#2e325cd7b1

Jakiejś rewolucji się nie spodziewam, ale czy to ewolucja względem ultegry czy mniej więcej to samo?

#1534 kaido2

kaido2
  • Użytkownik
  • 837 postów

Napisano 07 sierpień 2020 - 11:52

 czy mniej więcej to samo?

Aluminiowe nyple dyskwalifikują te koła.


CykloOpole !!! :)


#1535 OpaQ

OpaQ
  • Użytkownik
  • 185 postów
  • SkądBiałystok

Napisano 12 wrzesień 2020 - 12:47

Cześć, muszę tymczasowo zapleść coś na obecnej piaście i poszukuję obręczy na 24 otwory, ale słabo  dostępnością:

 

Rozważam: 

 

Dt swiss r460 - tu chyba z dostępnością ok

Kinlin XR-300 - czekam na odpowiedź ze sklepu czy jest

Alexrims da28 - czekam na odpowiedź.

 

Może macie z nimi jakieś doświadczenia?

 

Może coś innego?

 

Może ktoś z Was ma obręcz 24 h na sprzedaż?



#1536 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 13 wrzesień 2020 - 15:30

DA28 miałem kiedyś w wersji 28H albo 32H, wspominam je fatalnie. Miękkie, koło szybko traciło centryczność pomimo zaplotu przez bardzo dobrego fachowca.

 

Z KinLin nie korzystałem.

 

Z kolei R 460 spisywały się świetnie.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#1537 OpaQ

OpaQ
  • Użytkownik
  • 185 postów
  • SkądBiałystok

Napisano 13 wrzesień 2020 - 19:20

DA28 miałem kiedyś w wersji 28H albo 32H, wspominam je fatalnie. Miękkie, koło szybko traciło centryczność pomimo zaplotu przez bardzo dobrego fachowca.

 

Z KinLin nie korzystałem.

 

Z kolei R 460 spisywały się świetnie.

 

 

Dziękuję  mikroos za cenne info, najlepsza opinia poparta doświadczeniem.

 

Widzisz, myślę sobie, wysoki stożek, będzie wytrzymałe, ale nie miałem styczności.

 

Pewnie w takim razie zaplotę na DT.



#1538 OpaQ

OpaQ
  • Użytkownik
  • 185 postów
  • SkądBiałystok

Napisano 13 wrzesień 2020 - 19:20

dubel



#1539 a_mich5

a_mich5
  • Użytkownik
  • 52 postów

Napisano 22 wrzesień 2020 - 22:14

Posiadam koła carbon 38 mm 20/24 h na szprychach straight pull 1,1 x 3,3mm (dt). Tylne koło zaplecione jest na 2x DS i 0x NDS - odczuwam że jest mniej sztywne niż koło alu 24h zaplecione na 2x na szprychach 2.0 DS i 1.8 NDS . Pytanie czy zamiana szprych NDS na cieniowane 1,8 lub też konfiguracja 1,8 NDS i 2,0 DS spowoduje że koło zyska na sztywności ? Przy tych szprychach naciąg w stronie napędowej mam max. dla obręczy tj ok 130 kgf natomiast dla nienapedowej ok 40, max 50 kgf. Przy zmniejszeniu przekroju poprzecznego szprych NDS zyskalbym wiekszy naciąg co przełożyłoby się na zwiększoną sztywność ?

#1540 thomasz

thomasz
  • Użytkownik
  • 365 postów
  • SkądWrocław

Napisano 23 wrzesień 2020 - 17:45

Grubsze szprychy dadzą więcej sztywności, lecz największą rolę odgrywa tu geometria piasty i ilość szprych.

Jaka jest tam piasta i ile ważysz?

 

Dając cieńsze szprychy po stronie NDS zyskasz może z 5kg więcej naciągu. Inną sprawą jest że te szprychy troszkę bardziej się rozciągną (co jest dobrym efektem) i będą mniej podatne na urwanie przy łebkach.

 

 


45636079942_17651449fe_m.jpg

CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych

Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie

Sklep - obręcze, piasty, szprychy

Wrocław

Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04




Dodaj odpowiedź