Miałem koła złożone na tych piastach. Ogólnie nie było się do czego przyczepić. Łatwe w serwisowaniu. Łożyska wymieniałem co ok. 12000km jak już dawały oznaki zużycia.
Koła składane
#1522
Napisano 22 kwiecień 2020 - 18:32
Zdecydowałem się na obręcze RR411 i szprychy Sapim D-light (dzięki za sugestie thomasz). Jeszcze jedno pytanie - czy powinienem dać podkładki pod nyple (słyszałem głosy że w przypadku nieoczkowanych obręczy warto to zrobić), czy lepiej to sobie darować?
#1523
Napisano 22 kwiecień 2020 - 18:41
DT Swiss zaleca stosowanie do tych obręczy podkładek, które firma dumnie zwie PHR system (Pro Head Reinforcement).
Tak się składa, że moje tylne koło RR21 jest na wymianie w serwisie DT I w związku z brakiem RR440, która była stosowana w tym zestawie uzyją właśnie RR411, stąd jestem na bieżąco.
#1524
Napisano 22 kwiecień 2020 - 19:36
Zdążyłem się już przyzwyczaić, że producenci szosowych komponentów w kwestii wyciskania pitosu ze swoich klientów wykazują się nieprzeciętną kreatywnością, ale podkładki kosztujące od 0,30 euro za sztukę wzwyż (za maciupki kawałek blaszki!) rozbawiły mnie jak mało co w ostatnim czasie
Kupię jakieś inne, albo nie dam żadnych. Jeśli obręcze się przez to rozlecą, to następnym razem kupię dla świętego spokoju oczkowane, nie wymagające hi-techowych systemów podkładek.
#1525
Napisano 22 kwiecień 2020 - 19:39
Dla mnie bez znaczenia, w moim przypadku koszt wymiany obręczy pozostaje bez zmian.
#1526
Napisano 22 kwiecień 2020 - 19:39
z tego co pamiętam to podkładki są w zestawie wraz z nyplami. Jeżeli w zestawie nie ma podkładek a tylko same nyple to oczywiście nie zakładasz podkładek
CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych
Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie
Sklep - obręcze, piasty, szprychy
Wrocław
Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04
#1527
Napisano 30 kwiecień 2020 - 18:29
Pojawiły się nowe DT 240, ze zmienionym systemem ratchet - https://bikerumor.co...-exp-internals/
Pytanie głównie do @thomasz, bo z tego co kojarzę z twoich wpisów nie jesteś fanem piast DT, ze względu na ich geometrię. Kojarzysz czy w nowej wersji zostało to poprawione? Generalnie jestem ciekawy twojej opinii.
#1528
Napisano 04 maj 2020 - 09:14
Pojawiły się nowe DT 240, ze zmienionym systemem ratchet - https://bikerumor.co...-exp-internals/
Pytanie głównie do @thomasz, bo z tego co kojarzę z twoich wpisów nie jesteś fanem piast DT, ze względu na ich geometrię. Kojarzysz czy w nowej wersji zostało to poprawione? Generalnie jestem ciekawy twojej opinii.
z nowymi 240 jeszcze nie miałem do czynienia, ale patrząc na komentarze pod tym artykułem to geo jest to samo:
Nothing on the Geometry? the DT have good internal, but their geometry us really behind and lead to flexier wheels than using some other options and that’s a major No-Go for whoever look into dynamic performance.
Fanem DT nie jestem, z kilku względów, ale o tym tu pisał nie będę.
Co do samych piast, same w sobie nie są złe, ale osobiście nie stosuję zestawu 20/24h przy hamulcach obręczowych i niskim profilu obręczy, ze względu na właśnie brak sztywności bocznej. No chyba że klient bardzo chce, więc na jego odpowiedzialność.
Dobrze natomiast spisują się te piasty przy wysokim karbonowym stożku, więc to wszystko zależy od konfiguracji.
Przesunięcie łożysk bardziej na zewnątrz ma teoretycznie sens:
https://www.youtube....h?v=8Zien4jtsJ8
choć pewnie nie będzie to wyczuwalne podczas jazdy, tak jak wyczuwalna jest słaba sztywność boczna (tarcie o klocki podczas mocniejszych podjazdów)
CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych
Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie
Sklep - obręcze, piasty, szprychy
Wrocław
Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04
#1531
Napisano 31 maj 2020 - 22:39
Jaką obręcz alu polecicie do CX/Gravel w teren? opona 700x35C max . Waga 73kg z ekwipunkiem?
Jest szansa złożyć coś w okolicach 1500g pod tarcze do takiego zastosowania?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro
Kinliny pod tarczę wyglądają naprawdę fajnie. Mają wykończenie coś ala piano w BMW
https://www.blackcat...hubs-p109386103
pod Twoją wagę możesz sobie zrobić 24/24h, Kinlin 26T (26mm profil, lżejsza obręcz od 31mm), ew. Bitexy i powinieneś zmieścić się w budżecie i wadze 1500g
- nonamed i admsk lubią to
CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych
Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie
Sklep - obręcze, piasty, szprychy
Wrocław
Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04
#1532
Napisano 20 czerwiec 2020 - 11:06
Mam stary zestaw kół FFWD 60 z zajechaną tylną obręczą. Lekkie piasty DT wydają się być w porządku. Chciałbym wymienić obręcze na coś o profilu w zakresie 40-50 mm, najlepiej pod szytkę. Szukam fachowca, który by się tego podjął - obejrzał koła, wskazał odpowiednie obręcze i szprychy do zakupu i wykonał całość. Najlepiej z okolic Krakowa - Katowic ale niekoniecznie. Może mi ktoś kogoś polecić?
#1533 Gosc_grzesiek32_*
Napisano 04 sierpień 2020 - 06:58
Jakiejś rewolucji się nie spodziewam, ale czy to ewolucja względem ultegry czy mniej więcej to samo?
#1535
Napisano 12 wrzesień 2020 - 12:47
Cześć, muszę tymczasowo zapleść coś na obecnej piaście i poszukuję obręczy na 24 otwory, ale słabo dostępnością:
Rozważam:
Dt swiss r460 - tu chyba z dostępnością ok
Kinlin XR-300 - czekam na odpowiedź ze sklepu czy jest
Alexrims da28 - czekam na odpowiedź.
Może macie z nimi jakieś doświadczenia?
Może coś innego?
Może ktoś z Was ma obręcz 24 h na sprzedaż?
#1536
Napisano 13 wrzesień 2020 - 15:30
DA28 miałem kiedyś w wersji 28H albo 32H, wspominam je fatalnie. Miękkie, koło szybko traciło centryczność pomimo zaplotu przez bardzo dobrego fachowca.
Z KinLin nie korzystałem.
Z kolei R 460 spisywały się świetnie.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#1537
Napisano 13 wrzesień 2020 - 19:20
DA28 miałem kiedyś w wersji 28H albo 32H, wspominam je fatalnie. Miękkie, koło szybko traciło centryczność pomimo zaplotu przez bardzo dobrego fachowca.
Z KinLin nie korzystałem.
Z kolei R 460 spisywały się świetnie.
Dziękuję mikroos za cenne info, najlepsza opinia poparta doświadczeniem.
Widzisz, myślę sobie, wysoki stożek, będzie wytrzymałe, ale nie miałem styczności.
Pewnie w takim razie zaplotę na DT.
#1539
Napisano 22 wrzesień 2020 - 22:14
#1540
Napisano 23 wrzesień 2020 - 17:45
Grubsze szprychy dadzą więcej sztywności, lecz największą rolę odgrywa tu geometria piasty i ilość szprych.
Jaka jest tam piasta i ile ważysz?
Dając cieńsze szprychy po stronie NDS zyskasz może z 5kg więcej naciągu. Inną sprawą jest że te szprychy troszkę bardziej się rozciągną (co jest dobrym efektem) i będą mniej podatne na urwanie przy łebkach.
CarbonOne.pl - koła na szprychach karbonowych
Blackcatwheels.pl - Koła na zamówienie
Sklep - obręcze, piasty, szprychy
Wrocław
Kontakt na priv, @ lub tel: 604 40 95 04