Korba Sram Rival 2008
#2
Napisano 17 sierpień 2011 - 22:04
Luz powstaje na korbie, gdyż wielowypust znajdujący się na lewym ramieniu jest uszkodzony. To powoduje, że korba luzuje się.
Dokręcając korbę imbusem, weź jakąś przedłużkę(kawałek rurki) i dokręć mocniej. Możliwe, że wielowypust jest na tyle mało uszkodzony, że będzie się trzymać. Jeżeli nie, możesz jeszcze spróbować na klej do metalu. Wyczyścić i odtłuścić wielowypust w ramieniu korby, posmarować klejem i znów dokręcić mocno(dobrze jest zostawić wtedy rower na 1 dzień, żeby klej dobrze złapał).
Gdy żaden z tych sposobów nie zadziała, niestety korba do wymiany...
#3
Napisano 18 sierpień 2011 - 07:22
#4
Napisano 18 sierpień 2011 - 07:43
#5
Napisano 18 sierpień 2011 - 08:43
#6
Napisano 18 sierpień 2011 - 11:24
Tego bym nie robił, bo po jeździe w deszczu za każdym razem będziesz musiał odkręcać ramię i uzupełniac wypłukiwany smar.Z łożyska zdjąłem tą "przykrywkę", która zabezpiecza przed przedostawaniem się brudu, dzięki czemu ramię wchodzi głębiej w suport.
Możesz zdjąć tą gumową/silikonową podkładkę, która przykrywa kulki łożyska i jest ona pod ową 'przykrywką', którą zdjąłeś - to powinno trochę pomóc, bo będzie lżej się korba kręciła przy mocno zaciśniętej śrubie. A samą śrubę polecam potraktowac klejem do gwintów, jakimś Loctit'em. Ja dziś musiałem się kilka razy zatrzymywać, żeby dokręcać śrubę (tą już wymienioną z alu na stalową), bo się nadal luzuje ;/ Ale teraz smyrnąłem ją Loctit'em i poczekam do weekendu (aż klej zaschnie) - zobaczę jak wtedy będzie się to spisywało.
A swoją drogą - ciekawe czemu owa śruba łapie luzy ... ? Przeciez tak nie powinno się dziać. Dziwne ...
#7
Napisano 18 sierpień 2011 - 12:19
#9
Napisano 18 sierpień 2011 - 16:36
http://www.trekbikes...vice_062309.pdf
LOCTITE 638 - produkt do mocowania części cylindrycznych
#11
Napisano 19 sierpień 2011 - 15:53
Za to znalazłem sposób na wypłukiwanie smaru z łożysk po jeździe w mokrych warunkach - wymieniłem łożyska na Accenta i wreszcie mam święty spokój.
8-)
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#12
Napisano 21 sierpień 2011 - 20:09
Ja też mam wymienione łożyska na Accentowskie, a raczej tylko jedno (prawe, od strony napędu) a drugie mam Sram'owskie GXP, więc mam suport kombinowany. A to dlatego, że przy prawym łożysku GXP, a więc standardowym SRAM'a, po dokręceniu lewego ramienia, powstawał mega opór - w ogóle się nie chciała korba obracać (chociaż możliwe, że coś z samą korbą mam nie tak - kupiona w promocji, więc może jakaś wybrakowana ...). Tak więc od strony napędu dałem łożysko Accent'a, a z lewej strony musiałem dac SRAM'owskie, bo średnica otworu łożyska Accentowskiego jest mniejsza o jakieś tam ułamki milimetra w porównaniu do idealnie dopasowanej średnicy osi korby w przypadku łożysk GXP, przez co po dokręceniu korby na obu łożyskach Accent'a dawało się wyczuć luz na ramionach korby. Teraz z kolei nie mam owego luzu i korba się obraca, ale nadal z oporem (tylko, że mniejszym niż poprzednio). Nie ulega wątpliwości, że łożyska suportowe GXP SRAM'a to chyba najsłabsze ogniwo całego napędu ...... wymieniłem łożyska na Accenta i wreszcie mam święty spokój.
#13
Napisano 22 sierpień 2011 - 06:57
I mam pytanie czy gdy zdejmiecie lewe ramię to czy z lewej strony oś może mieć luz na tym łożysku bo u mnie ma?
#14
Napisano 22 sierpień 2011 - 09:49
No właśnie nie powinno być luzu - stąd ten 'przeskok', o którym wspomniałes wcześniej. Może nie czujesz tego jakoś wyrażnie podczas kręcenia, ale przekłada się taki luz na żywotność łożysk i pewnie na kolana też, bo noga nie pracuje w idealnej płaszczyźnie, tylko ma jakieś tam 'mikro odchyły' - to tak jakbyś jeździł z pedałem, który ma luzy. Już nie raz spotkałem się z sytuacją (z resztą na forum też ktoś o tym pisał), że od kiedy pedał dostał luzu, zaczęło go boleć kolano. Więc byłbym ostrożny w tym prypadku i dmuchajac na zimne, zastanwił się nad usztywnieniem korby w łożyskach, czyli nad wymianą łożysk na 'spasowane' do osi korby.I mam pytanie czy gdy zdejmiecie lewe ramię to czy z lewej strony oś może mieć luz na tym łożysku bo u mnie ma?
A co do podkładek między łożyskami suportu a mufą ramy, a raczej ich braku w Twoim przypadku ...
Jeśli w instrukcji korby nie określono prawidłowej odległości ramion od osi ramy, czyli że podkładki dystansowe nie sa potrzebne, to spoko. Ale jeśli dostałes owe podkładki w komplecie z korbą i w instrukcji korby jest sugestia, żeby w przypadku określonej szerokości mufy dac te podkładki, żeby uzyskac symetrię korb w stosunku do osi ramy, to powinieneś je tam założyć. W moim przypadku mam w instrukcji korby rysuneczek, gdzie pokazana jest mufa roweru szosowego oraz MTB, i w jednym przypadku podkładki są wymagane, a w drugim nie. Z resztą polecam Ci zmierzyć i porównać (najlepiej suwmiarką, bo łatwiej) odległość lewego i prawgo ramienia od środka mufy suportowej. Może się okazać, że np jedną nogę masz odddaloną od osi bardziej, a drugą mniej. Co prawda będzie to zakres minimalny na poziomie 2-3 mm, ale zawsze jest to jakieś odhylenie od normy, które powinno się skorygować właśnie owymi podkładdkami.
#15
Napisano 22 sierpień 2011 - 10:07
Pomierzę te odległości i pomyślę jeszcze co z tym suportem zrobić. A wymienialiście same łożysko z tej korby? I czy w ogóle da się to zrobić? poczytałem i wiem że, nie da się wymienić samych łożysk, tylko w shimano się da.
#16
Napisano 23 sierpień 2011 - 21:26
1. planowanie mufy suportowej, troszkę zeskrobiesz wejdzie głębiej
2. http://www.sram.com/...Cranksets_3.pdf, te czarne podkładki też zajmują trochę miejsca.
travisb, dałem ramę do serwisu, właściciel był również tokarzem, i ze zdjętymi z obu stron podkładkami na razie mam spokój.
Co do tego przeskoku góra dól to mam go tylko gdy skręcę korbę tak jak we wklejonym wcześnie filmie instruktażowym z oficjalnego kanału srama na youtubie. Korba ma wtedy minimalne ruchy przód tył.
#17
Napisano 24 sierpień 2011 - 09:34
#20
Napisano 24 sierpień 2011 - 12:13