Jump to content


Photo

2 kapcoie w 2 dni?? przypadek? POMOCY!!!!


60 replies to this topic

#21 biegacz

biegacz
  • Użytkownik
  • 50 posts
  • Skądpolska

Posted 30 September 2011 - 15:58

Złapałeś tzw snake , wina leży po stronie opasek na obręczy . uszkodzenie powstało od otworów szprych . Kup dobrą opaskę , jest też domowy sposób, kila razy owiń obręcz taśmą izlacyjną potem załóż na to opaskę . ;-)

#22 krzysztof1985

krzysztof1985
  • Użytkownik
  • 1,682 posts
  • SkądWLKP

Posted 30 September 2011 - 18:39

Heh tam przypadek co powiesz 1 dzien 3 kapcie :D , zobacz czy masz dobra opaske na feli moze to bedzie przyczyna ;-)

SPT_20130518_SOT_053_27640268_I1.jpg


#23 Gosc_cyclist23_*

Gosc_cyclist23_*
  • Gość

Posted 30 September 2011 - 19:50

Quote

Oprócz odpowiedniego sprzętu ważny jest odpowiedni montaż tychże części.
Dętka źle ułożona w oponie może mieć wpływ na jakość toczenia się opony/koła po nawierzchni, ale co gorsza źle założona dętka (zawinięta w którymś miejscu) może się przetrzeć bądź nawet wystrzelić.


owszem ale ułożenie opony na obręczy też jest równoznacznie istotne

przy ponownym zakładaniu zaznaczam na oponie i zaworek jest w tym samym miejscu

czasami warto kilka razy nadmuchać i zobaczyć jak układa się opona

#24 Gosc_Domel_*

Gosc_Domel_*
  • Gość

Posted 09 March 2012 - 19:30

Podbijam temat, bo spotkał mnie podobny problem. Złożyłem nową szosę na R-Sys'kach, opony Vittoria Corsa Evo (cena komplet 400zł+), także nie byle co. Mimo tego od 2 tygodni trenuję - w końcu - na zewnątrz i złapałem 5 razy gumę, 2 razy z przodu i 3 razy z tyłu, kiedy w zeszłym roku zaledwie raz! Opony nabijam do 9-10PSI.
Sprawdzałem dokładnie obręcze i opony, dokładnie zakładałem nową dętkę, niestety ale za każdym razem trafiam na jakiś ostry kamień bądź kolec, który udaje mi się wyciągnąć z opony. Ważę stosunkowo niewiele bo 60kg, do tego staram się jak mogę omijać niebezpieczne "obszary" na jezdni, bo to już jest fobia... Co chwilę zaglądam w dół, czy przypadkiem nie ulatuje powietrze, przez co ciężko się skupić i wiadomo, to mnie drażni.

Pytanie jakie do Was kieruję, to jak najskuteczniej wzmocnić oponę? Dętki jakich używam: http://allegro.pl/de...2179567378.html
Słyszałem o jakimś specyfiku podobnym konsystencją do wikolu, przeznaczonym szczególnie do opon bezdętkowych (ale z dętkami też można), smarujemy nim oponkę wewnątrz, co ma ją znacznie wzmocnić i uszczelnić. Niestety nawet nie wiem jak tego szukać, także pomoc mile widziana. Dzięki.

@EDIT
Dobra mam... http://allegro.pl/zt...2185146763.html używa ktoś?

#25 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,694 posts
  • SkądKraków

Posted 09 March 2012 - 19:49

założyłeś wypaśnie oponki na cudne warunki , a teraz jest syf i śmieci na ulicach jeszcze, szkoda opon załóż tańsze .

Ja sobie śmigam na supersonicach ( już prawie 2 tysiaki ) - mają dokłądnie tylko po środku warstwe antyprzebiciową i z 3-4 nacięcia i dziurki są ale reszta cała, dętki Micheliny zielone , zero kapci a jazda cykl mieszany wkólko, miasto i poza .

Syf jest na drogach jeszcze przy brzegu jezdni .

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604velotech@vp.pl

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#26 pafcio

pafcio
  • Użytkownik
  • 1,343 posts
  • SkądWarszawa

Posted 09 March 2012 - 19:53

Używam właśnie wymienionych przez Ciebie NO TUBES oraz NO FLATS - obydwa sprawują się znakomicie. Doskonale łatają małe uszkodzenia - takie właśnie od nakłuć kolcami czy mniejszymi szkiełkami (ale raczej do 2-3mm a nie 6mm jak się chwalą producenci ;-) ). Ważne jest, że w 90% można kontynuować jazdę bo nawet nie spada ciśnienie.
Dla mnie to szczególnie ważne, bo często zjeżdżam z dość dużymi prędkościami i wolę mieć to dodatkowe ubezpieczenie.

Próbowałem używać też specyfików innych firm i w większości przypadków była to porażka. Najgorzej chyba wypadł zielony Slime.

#27 Gosc_Domel_*

Gosc_Domel_*
  • Gość

Posted 10 March 2012 - 12:14

Dostałem od kumpla ze sklepu płyn "Specialized Airlock Tire Sealant" - taka musztarda w 237ml opakowaniu, którą wlewamy do dętki. Ponoć zalewał tym oponki MTB bezdętkowe i było świetnie, zobaczymy jak będzie z moimi dętkami, dam znać za tydzień-dwa, czy coś złapałem...

#28 Gosc_michal.now_*

Gosc_michal.now_*
  • Gość

Posted 10 March 2012 - 12:49

Quote

Opony nabijam do 9-10PSI.


Nie za dużo ciśnienia? :mrgreen:

#29 Gosc_Domel_*

Gosc_Domel_*
  • Gość

Posted 10 March 2012 - 12:51

Do tych oponek akurat zalecane jest 8-10 PSI.

#30 pafcio

pafcio
  • Użytkownik
  • 1,343 posts
  • SkądWarszawa

Posted 10 March 2012 - 13:08

Quote

Dostałem od kumpla ze sklepu płyn "Specialized Airlock Tire Sealant" - taka musztarda w 237ml opakowaniu, którą wlewamy do dętki. Ponoć zalewał tym oponki MTB bezdętkowe i było świetnie, zobaczymy jak będzie z moimi dętkami, dam znać za tydzień-dwa, czy coś złapałem...

To lepiej daj znać jak się ten uszczelniacz zachowuje gdy już złapiesz gumę. Płyny omawiane wcześniej trochę chlapią mleczkiem lateksowym a chwilę potem grudki w nich zawarte klinują uszkodzenie a lateks się wulkanizuje w kontakcie z powietrzem (tak w skrócie). Wszystko to odbywa się oczywiście bez przerywania jazdy ;-) .

Dla odmiany tak negatywnie przeze mnie oceniony Slime, chociaż gęsty, cały wyciekł przez dziurkę nie zatykając jej, w wyniku czego miałem przymusowy postój, dętkę do wymiany i zasyfiony rower.

Reasumując - oczekujemy na recenzję tego uszczelniacza.

#31 Gosc_Domel_*

Gosc_Domel_*
  • Gość

Posted 10 March 2012 - 13:23

Ten uszczelniacz od Speca ma bardzo dobre opinie na amerykańskich forach, także myślę, że powinno być w porządku. To prawie 250ml wyniosłoby mnie około 25zł (dostałem za free do testów), a wystarczy do wypełnienia około 6 dętek. Konsystencja zbliżona do musztardy, kolor tak samo, do zestawu dołączona jest gumowa rurka, ale niestety żadnej instrukcji dla zielonych. Pożyjemy, zobaczymy :D

#32 Freeq

Freeq
  • Użytkownik
  • 400 posts
  • SkądZ żyta

Posted 10 March 2012 - 13:26

Quote

Do tych oponek akurat zalecane jest 8-10 PSI.

10 PSI to 0,67 Bar.
Także nie używaj jednostek, których nawet nie znasz. Zapewne zalecane ciśnienie to 115 - 145 PSI lub zamiennie 8-10 Bar.

#33 Gosc_Domel_*

Gosc_Domel_*
  • Gość

Posted 10 March 2012 - 13:37

Oczywiście 8-10 bar...

#34 Gosc_Domel_*

Gosc_Domel_*
  • Gość

Posted 11 March 2012 - 20:56

No i dupa, dzisiaj znowu złapałem gumę. Dziwnym trafem 100m od domu, całe szczęście. Przeglądnąłem oponę i wygrzebałem z niej w sumie 6 drobnych, ostrych kamyczków, kleją się do niej jak głupie i to może być powód - za dużo syfu na jezdni. To by wyjaśniało, dlaczego od kiedy złożyłem tę szosę (sierpień) tylko raz miałem kapcia - ulice były już w dobrym stanie.
Tak więc specyfik od Speca niestety mnie nie uchronił, powietrze zeszło całkowicie. No nic, chyba trzeba to przetrwać :-P

#35 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3,267 posts
  • SkądPoznań

Posted 11 March 2012 - 21:03

A te kamyczki przebijają Ci oponę na wskroś?? Jesteś pewien na 100% że to one?? Bo może coś siedzi w oponie lub opaska jest zadarta.


#36 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,694 posts
  • SkądKraków

Posted 11 March 2012 - 23:18

dokładnie przeglądajcie opony od wewnątrz, przesuwamy ręką , palcami wzdłuż od środka po całej długości , a nawet można wywinąć opone na lewą strone i dokładnie sprawdzić.

Ostatnio u klienta znalazłem malutkiego kolca, minimalnie wystawał od wewnątrz i przy próbie wyciągania złamał sie, trzeba było prawie igłą go wypychać z opony .

Warto jak mamy flaka, wyciągnąć dętke tak aby była w trakcie sprawqdzania - pompowania jak była w oponie ułożona- pozwoli to na szybszą lokalizacje kolca /szkła itd

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604velotech@vp.pl

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#37 Gosc_Domel_*

Gosc_Domel_*
  • Gość

Posted 12 March 2012 - 17:54

Po raz kolejny oglądnąłem wszystko dokładnie i jak zwykle znalazłem kamyczek o średnicy ~1mm, którego nie było widać na zewnątrz, a dopiero wewnątrz opony - za każdym razem wyciągam takie badziewie :P
Odnośnie tej substancji od Speca to działa dokładnie jak opisywał pafcio:

Quote

Płyny omawiane wcześniej trochę chlapią mleczkiem lateksowym a chwilę potem grudki w nich zawarte klinują uszkodzenie a lateks się wulkanizuje w kontakcie z powietrzem (tak w skrócie). Wszystko to odbywa się oczywiście bez przerywania jazdy.


Tylko problem w tym, że podczas mojej jazdy powietrze całkiem uleciało, a płyn zaczął działać po wyjęciu dętki z koła (zostało w niej trochę powietrza więc docisnąłem i zdążyłem zauważyć jak nieudolnie łata uszkodzenie). Substancja trochę pochlapała z dziurki, po czym tak jakby zastygła, ale tylko na moment, bo znowu zaczęła cieknąć z dętki. Nie wiem co może być powodem, dziurka nie była większa niż 1mm, chyba dupny ten płyn :)

#38 Gosc_intel action_*

Gosc_intel action_*
  • Gość

Posted 14 March 2012 - 18:41

Witam można założyć jedną taśmę na drugą na obręcz :?:

#39 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,694 posts
  • SkądKraków

Posted 14 March 2012 - 20:02

można , tylko po co ??

Ostatnio zacząłem oklejać obręcze taśmą bawełnianą Zeffala, jest miękka więc nie uszkodzi w żaden sposób dętki i jest lekko szorstka, więc nic w środku sie nie przesunie .

Podobną taśme ma też Schwalbe tyle że w niebieskim kolorze.

Opoaska Zeffala waży ok 13g ( 12 mm ) do 17 g ( 15 mm ??)

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604velotech@vp.pl

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#40 Gosc_intel action_*

Gosc_intel action_*
  • Gość

Posted 14 March 2012 - 20:20

SPIKE ta taśma jest już złączona w takie koło czy końce są osobno bo nie wiem czy jak ją będę zakładał to koniec na koniec nakleić czy krawędź taśmy do drugiej krawędzi



Reply to this topic


Rich Text Editor