Twój retro rower.
#141
Posted 30 March 2013 - 14:33
ruszylem od 3 lat rozlozoną atale.
Troszke ją przekofigurowalem, reszta czesci w kwietniu, ale dzis juz ją przegnilem po wzgorzach trzebnickich.
Calosc ma sie mniej wiecej tak:
Rama wedlug mojego malego sledztwa jest na rurach tullio (ale pewnosci 101% nie mam), mozliwe ze jest to atala special, decal sie nie uchowal, ale wykonczenie ramy, nalepki firmowe (dura ace EX/600EX) i osprzet jaki miala jak ja kupilem raczej na to wskazuje, podobnie geometria (bardzo krotka baza).
Obecnie osprzet jest troche mieszany, bo nie mam przywiazania do jednej grupy. W wiekszosci to 600tka.
Z jakis bardziej istotnych rzeczy to:
przerzutki arabeski
manetki rx100
wolnobieg, 6stka 600EX
piasta tyl maillard
obrecz tyl mavic 190FB
siodlo brooksa, swallow Ti
piasta przod rx100
obrecz przod wolber GTX2
wspornik 3ttt
kierownica venturi
pedaly suntour
klamki/szczeki ham. modolo flash
Poki co kolka na szybko wzialem z tego co bylo wolne.
W kwietniu, jak bedzie mniej syfu to wroci na szytki (pewnie sprintery) + tyl pelissier professional 2000 + cronoF20, a przod to albo juz zaplecione miche na F20, albo zupelnie nowy set na maxi-carze + rowniez ambrosio crono.
Wszystko na wysokich kolnierzach.
Tak czy inaczej zbiera sie bardzo ładnie, wolnobieg pieknie terkocze, na wzniesienia mimo ze to juz babcia, rowniez bardzo przyjemnie sie wdrapuje. Pracuje bezblednie ;-)
p.s. przepraszam za jakosc zdjecia, ale mialem tylko komorke, jak dojda nowe kola to wstawie cos lepszej jakosci.
#144
Posted 03 April 2013 - 07:28
Było tak:
Jest tak:
#146
Posted 04 April 2013 - 10:40
Szkoda że lakier zniszczyłeś, rama wyglądała lepiej.
Lakier tylko na zdjęciu wygląda dobrze, w rzeczywistości strasznie szpecił rower, poza tym naklejki były zalakierowane i po części zdarte. Pewnie kiedyś pomyślę, o przywróceniu go do stanu oryginalnego, ale póki co jest użytkowany ;-)
#147
Posted 05 April 2013 - 08:01
Osprzęt Favorit/Eska poza kołami (Weinmann) i przednim napędem (coś z grupy ZZR)
#151
Posted 13 May 2013 - 08:39
Rower ten kupiłem pare lat temu na tzw. „Pchlim targu” za śmieszne pieniądze, około 80 zł, został pomalowany domowym sposobem, wyczyszczony i nasmarowany, a następnie zapomniany aż do tego sezonu. W tym roku zakupiłem nowe koła, dętki, opony, hamulce, łańcuch, wolnobieg, owijkę, linki hamulcowe, pancerze i wszystko sam wymieniłem i wyregulowałem.
W planie jest zakup klamkomantetek oraz pedałów i butów SPD oraz siodełka i sztycy.
Rama: Gipiemme Piazza
Obręcze: Remerx Areo Black 622x13
Hamulce: TEKTRO R-510A
Opony: CONTINENTAL Ultrasport zwijane, rozmiar 23
Przerzutka przód: Campagnolo
Przerzutka tył: Campagnolo 980
Manetki: Campagnolo
Klamki: Weinmann
Korba: Campagnolo
>>>>>>GALERIA<<<<<<
#154
Posted 18 July 2013 - 01:03
Koga-Miyata 60cm Gentsracer - 60cm, Tange double butted, haki shimano.
Osprzęt większość Shimano 600AX wraz z pedałami i korbą z gwintem 1', sztyca 600, stery 600, piasty 600, obrecze Araya + płaskie szprychy, Mostek 3TTT Record, wszystko ręcznie polerowane. Siodło Arikae Jaguar 2 NJS approved, Klamka Tektro RX 4.1, obecnie hamulec Shimano 105.
#157
Posted 13 August 2013 - 15:11
Rama Rossin malowana, widać przebłyski czerwonego. Modelu nie znam. Przerzutki, korba, manetki shimano golden arrow. Stery, hamulce shimano 105. Koła na szytki, obręcze mavic, piasta przód zeus na 28 szprych, tylna shimano wysoki kołnierz, nie pisze jaki to model. Wolnobieg dura ace, kaseta 5rzędowa. Chętnie zamieniłbym te koła na klasyczne pod opony.
#158
Posted 28 August 2013 - 18:12
A oto moja nowa szosówka 8-) (ani nie nowa, ani nie szosówka, ale retro i mój to zad wozić będzie przez najbliższe lata po bułki).
Rower mojego dziadka, czyli Ukraina typ damka z 1987, który odnalazł się po latach. Z racji sentymentu postanowiłem ją odremontować. Wymieniony został łańcuch, znaczna część szprych, część wianków, kliny, położony został nowy lakier Motip, dane zostały nowe śruby praktycznie do wszystkiego oraz inne siodełko.
Naprawy wymagało praktycznie wszystko, co nie dziwi w wypadku tego typu roweru. Każdy element i każda część została rozmontowana, wymyta, wyczyszczona, wypolerowana lub polakierowana i złożona ponownie. Najwięcej roboty było z ponownym poskładaniem kół.
Taka i ona jest:
Pozdrawiam!