Jump to content


Photo

Twój retro rower.


211 replies to this topic

#161 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 07 September 2013 - 17:21

Od kiedy zaczyna się retro? Początek lat 90 to za młoda? :) Bo nie wiem gdzie moją niunię umieścić :P

 

Pozdrawiam

Seb

 

retro to retro, może byc nawet alu , bo było , w sumie co rok pojęcie retro przewsuwa sie o rok do przodu, także ..granica jest płynna i wrzucenie roweru mniej więcej uzależnia sie od  inwencji i upodobań autora ;-) .


Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#162 Bobson

Bobson
  • Użytkownik
  • 9 posts
  • SkądKoszalin

Posted 10 September 2013 - 13:20

Rowerek wytargowany za 140pln. Wkład własny (jak narazie) to nowe koła oraz owijka. Na "markowym" osprzęcie falcon'a ;) szczerze mówiąc nie mam pojęcia "co to" - dopiero rozpoczynam przygodę z szosami :) Co jak co, była to miłość od 1wszego wejrzenia i wiedziałem, że muszę ją mieć :)

rosq.jpg

 

Posiada ktoś informacje na temat prezentowanej wyżej lali?



#163 Kekacz

Kekacz
  • Użytkownik
  • 1,111 posts
  • SkądRzeszów

Posted 10 September 2013 - 14:21

Rama bez haka na tylną przerzutkę, przednia na obejmę, manetki zmiany przełożeń nie tam gdzie Bóg przykazał, a nawet w miejscach gdzie być powinien standardowo ten typ nie ma jak przykręcić, nie stosując obejmy.

 

W skrócie, budżetówka dla amatora.

http://pinnacle-bikes.co.uk/

 

Przednia przerzutka za wysoko.

 

Oby jeździł bezawaryjnie, szybko i Ci pasował.


Trzepak 

"MAMIL"


#164 Bobson

Bobson
  • Użytkownik
  • 9 posts
  • SkądKoszalin

Posted 10 September 2013 - 14:38

Rama bez haka na tylną przerzutkę, przednia na obejmę, manetki zmiany przełożeń nie tam gdzie Bóg przykazał, a nawet w miejscach gdzie być powinien standardowo ten typ nie ma jak przykręcić, nie stosując obejmy.

 

W skrócie, budżetówka dla amatora.

http://pinnacle-bikes.co.uk/

 

Przednia przerzutka za wysoko.

 

Oby jeździł bezawaryjnie, szybko i Ci pasował.


Na początek "idealna" ( fakt- kupiona z zamiarem budowy single'a/ fix'a) ;) a jak pisałem moja wiedza jest znikoma.  Na stronie Pinnacle'a byłem, po cichu liczyłem na trochę więcej info, ale skoro to budżeciak, to zasób informacji wykorzystany hehe. 
Jak ustawić przerzutkę, tzn. o ile ją obniżyć?
Warto ją o tyle o ile doinwestować ( lepszy osprzęt -  w miarę możliwości dostępności) ?
Śmiga bez problemu, jedynie wolnobieg się kończy - stuka co jakiś czas i pływa :D



#165 Kekacz

Kekacz
  • Użytkownik
  • 1,111 posts
  • SkądRzeszów

Posted 10 September 2013 - 14:47

Przednia powinna być na takiej wysokości, aby zewnętrzny prowadnik wisiał 2-3 mm nad zębami korby.

 

O, np. taką naklejkę na przerzutkę doklejało shimano do modelu FD-1056

 

(link bo zdjęcie wielkie)

http://www.jakuba.co...fd1056b286_.jpg


  • Bobson likes this

Trzepak 

"MAMIL"


#166 ERDE

ERDE
  • Użytkownik
  • 1,010 posts
  • SkądLublin

Posted 11 September 2013 - 10:00

http://szosa.org/top...nia-przerzutka/

 

Fajny rower zepsułeś tymi kołami.



#167 Bobson

Bobson
  • Użytkownik
  • 9 posts
  • SkądKoszalin

Posted 12 September 2013 - 19:30

http://szosa.org/top...nia-przerzutka/

 

Fajny rower zepsułeś tymi kołami.

Parcie żeby jeździć okazało się silniejsze niż czekanie na koła w tym przypadku ;)  Muszę przyznać, że na tych "nowych" trochę lepiej mi się jeździ.. no i "retro" rama + nowocześniejsze koła- zaczął mi się taki układ strasznie podobać :D Może i dziwadło, ale jak dla mnie bomba.

Dzięki za linka i sorry za nieużycie szukajki..   ;)



#168 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 12 September 2013 - 19:43

wybacz prawde, ale w tym rowerze osprzęt jest najnższej klasy typu market .

 

Inwestowanie ????? czy jest opłacalne ?? szosówki z tego nie zrobisz tylko rower do jazdcy po ulicach , tutaj jest rama z nazwyklejszej stali, za rower dałeś 140 zł i to  wystarczy, to nie jest "retro " rama tylko stara stalówa miejska .

Chcesz coś lepszego ?? szukaj coś lepszego, ja bym tutaj już nic nie dokładał , no może ewentualnie klamki z nowszym prowadzeniem pancerza , coby nie wiuwały z przodu kable .

 

Koła faktycznie klocki, ale stare pewnie były na stalowych felgach to i tak krok milowy w technice ...


Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#169 Bobson

Bobson
  • Użytkownik
  • 9 posts
  • SkądKoszalin

Posted 12 September 2013 - 20:34

wybacz prawde, ale w tym rowerze osprzęt jest najnższej klasy typu market .

 

Inwestowanie ????? czy jest opłacalne ?? szosówki z tego nie zrobisz tylko rower do jazdcy po ulicach , tutaj jest rama z nazwyklejszej stali, za rower dałeś 140 zł i to  wystarczy, to nie jest "retro " rama tylko stara stalówa miejska .

Chcesz coś lepszego ?? szukaj coś lepszego, ja bym tutaj już nic nie dokładał , no może ewentualnie klamki z nowszym prowadzeniem pancerza , coby nie wiuwały z przodu kable .

 

Koła faktycznie klocki, ale stare pewnie były na stalowych felgach to i tak krok milowy w technice ...

 
Wybaczam ;) jestem tego świadomy ( że to marketówa,  ) Jak już wcześniej pisałem, kupiłem ją bez żadnej wiedzy, poprostu wpadła mi w oko, a że w temacie jestem zielony, no to pytam :D
Oczywiście, z czasem mam zamiar kupić coś lepszego, uważam jednak, że na początek, oraz żeby zgubić kilka kilo ( baardzo wskazane ;) ) wystarczy. Klamki są w planach :)
Co do 27'ek -  wytrzymały tydzień  8-)  a jeździć trzeba..

SPIKE - dzięki za "kawę na ławę"  :-D 

p.s. - to gdzie ja mam się podziać z moim staruszkiem? ;)



#170 Kekacz

Kekacz
  • Użytkownik
  • 1,111 posts
  • SkądRzeszów

Posted 13 September 2013 - 06:46

Najlepiej na wycieczkach nabijając kolejne dziesiątki kilometrów, bo przecież o to w tym wszystkim chodzi :)

Porównywanie sobie rowerów to dobre dla gadżeciarzy. 


Trzepak 

"MAMIL"


#171 fabbaba

fabbaba
  • Użytkownik
  • 3 posts
  • SkądPoznań

Posted 16 September 2013 - 23:08

Ostatnio pytałem o koła a tu cały rower; Peugeot Monaco z połowy lat 80' bodaj, nieco odczyszczony i już na nowych kołach, za namowami z forum ostatecznie na Mach1 RJ Project, Michelinach Dynamic Classic i piastach Joytecha - także serdeczne dzięki za pomoc.

 

94f02a3f362660a9med.jpg

 

a tu więcej zdjęć; https://picasaweb.go...feat=directlink

 

Pozdrawiam!



#172 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 17 September 2013 - 07:15

Bobson..po prostu śmigaj i skłądaj na lepszy, czasem trafiają sie ...rodzynki frimowe , ale trzeba mieć gotówe od ręki

 


Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#173 kaido2

kaido2
  • Użytkownik
  • 837 posts

Posted 30 October 2013 - 11:04

Jedna z dwóch pierwszych szos:

 

wyciskarka.JPG

 

Zakupiona została z uszkodzonymi koronkami wolnobiegu, jednak  mimo  tego feleru  ta Winora warta była  tych 200 pln. Wolnobieg wraz z piastą przeplotłem. Oprócz tego została wymieniona tylna  przerzutka Shimano TX  z racji brakującej sprężyny na taką samą w lepszym stanie pozyskaną ze złomu. Obecnie założone są na dobicie opony 700x23c i niestety z uwagi na polskie drogi będę zmuszony wymienić obręcze na wytrzymalsze, bo o ile przednia jeszcze udało mnie się doprowadzić do ładu, to tył już jest dość poważnie zdeformowany w jednym miejscu.


CykloOpole !!! :)


#174 Aspartam

Aspartam
  • Użytkownik
  • 7 posts
  • SkądGoleszów

Posted 05 January 2014 - 16:27

Witajcie! jakiś czas temu zarejstrowałem się na forum ale nie udzielałem się właściwie, może teraz to nadrobię jakiś czas temu znalazłem na złomie ramę wraz z widelcem ,od razu mi się spodobała więc dostałem ją za darmo (znam bardzo dobrze właściciela złomowiska) rower niestety nie posiadał oryginalnego lakieru był zdarty i pomalowany nieudolnie zresztą podkładem i jakąś niebieską farbą, tak mniej więcej wyglądał już po oczyszczeniu i wstępnym pasowaniu elementów które miałem w moim niewielkim warsztacie.Na koniec chciałbym dodać,że rower jest nie znanej mi dotąd firmy "Cycles Wolf Bienne" na francuskich mufach bocama i hakach shimano SF.

 

9096823238_b8d64db8d7_c.jpg

 

A tak wygląda po odrestaurowaniu (jeśli tak to można nazwać) bo raczej na tej ramie zrealizowałem moją luźną wizję francuskiego turystyka z lat 60' 

 

Trochę o osprzęcie:

przerzutka przednia-shimano 600

przerzutka tylna-gipiemme lj 4000

korby,mostek i pedały-sakae SR

kierownica L&E Solingen

obręcze nierdzewka (bardzo lekkie)

piasty z wysokim kołnierzem-Maillard

manetki zmiany biegów-czasowe shimano

hamulce-mafac

klamki-weinmann turystyczne

 

 

11454860046_9a9e9f5336_c.jpg

11454700505_d36dc4479a_c.jpg

9094546965_2be2e754cd_c.jpg

 

Więcej zdjęć można obejrzeć tutaj http://www.flickr.co...57638834106804/

 

Następny projekt który się kroi to jakaś fajna kolarzówka na bazie czeskiego favorita (bardzo ładna rama)

Pozdrawiam


  • Koniunl likes this

#175 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 05 January 2014 - 20:02

troche mi nie pasują tutaj te manetki i kable, jakbyś miał takie montowane na mostek pionowo ....


Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#176 Gosc_solid_crank_*

Gosc_solid_crank_*
  • Gość

Posted 05 January 2014 - 20:28

A ja takie, o jakich pisze SPIKE mam i jak Ci się zamarzą, to tylko napisz. Dostaniesz gratis :-)



#177 BeeLee

BeeLee
  • Użytkownik
  • 31 posts
  • SkądZamość

Posted 05 January 2014 - 23:41

Ja jedynie ruszył bym klamki na coś z żółtą gumą, i bez tego "przedłużenia" do górnego chwytu. Ale to estetyka, jak ci tak wygodnie to tak śmigaj :D

 



#178 gello1

gello1
  • Użytkownik
  • 150 posts
  • SkądLublin/Kraśniczyn

Posted 15 January 2014 - 19:46

Przedstawiam mojego PEUGEOTa po kapitalnej renowacji:

 

DSC02943_zps1aa46843.jpg

 

DSC02960_zps3160fcc1.jpg

 

DSC02961_zps293c33e3.jpg



#179 Konik

Konik
  • Użytkownik
  • 540 posts
  • SkądKraków

Posted 16 January 2014 - 09:40

troche mi nie pasują tutaj te manetki i kable, jakbyś miał takie montowane na mostek pionowo ....

Manetki na końcówki kiery IMO jak najbardziej pasują do touringa/turystyka z baranem. Aktualnie to standard w tego typu bajkach. Co do kabli - temat jest obiektywnie dyskusyjny: jedni stosują "krótkie" wyjście, inni prowadzą w całości pod owijką. Oczywiście manetka z obejmą na mostku doskonale wpisuje się w ten czasotyp roweru, tym bardziej, że w klasycznej kierce o długim zasięgu i dużym opuszczeniu jest łatwiejsza do obsługi niż zastosowane tutaj (aktualnie manetki na końcach kierownic są stosowane głównie z kompaktami i "dirt drop barami").

Osobiście bardziej czepiłbym lokalizacji klamek - powinny być niżej (łatwiej dostępne w dolnym chwycie), co podniesie nieco klamki dodatkowe (do górnego chwytu).

Ale to detale. Generalnie piękny touring, ładnie skomponowany, na eleganckiej ramie (o optymalnej estetycznie dla całości wielkości).



#180 Aspartam

Aspartam
  • Użytkownik
  • 7 posts
  • SkądGoleszów

Posted 17 January 2014 - 23:49

Dziękuję za konstruktywne opinie, manetki na końcówkach baranka zastosowałem właśnie specjalnie, przeglądałem mase zagranicznych for na temat touringów retro i takie manetki są bardzo powszechne (poszedłem trochę za modą :P ) Co do kierownicy akurat "wpadł" mi niedawno baranek z time triala i chyba go zamontuję bo wydaje mi się wygodniejszy (szerszy i bardziej rozchylony na boki) niestety w moim rowerze wiąże się to z owijaniem na nowo całej kierownicy bawełnianą owijką i lakierowanie szelakiem,a troche jest z tym zabawy :) hamulce z przedłużeniem są bardzo wygodne aczkolwiek może niezbyt efektywnie wyglądają, mam fajne Mafac-i w których aluminiowe dźwignie są fabrycznie poprzewiercane w wielu miejscach dla redukcji wagi, gdybym trafił gdzieś klamki w taki stylu ale z brązową gumową nakładką to wtedy napewno zrezygnowałbym z wygody turystycznych klamek :)   

Edit:Coraz bardziej ciekawi mnie to z jakiego roweru pochodzi moja rama dotychczas znalazłem tylko to http://www.vintageve...ool-jersey.html i jakieś mżonki na temat niewielkiej wytwórni która istniała do lat 50 w Bienne, muszę popytać na zagranicznych forach bo ta firma nie daje mi spokoju :D

Pozdrawiam


  • Mr_Woytek likes this



Reply to this topic