Twój retro rower.
Started By
hablabablaS
, 01 wrz 2011 12:25
211 odpowiedzi w tym temacie
#41
Napisano 17 wrzesień 2011 - 15:40
Witam, dodaję zdjęcia Batavusa po poprawkach. założyłem oponki Panaracer stradius sport, sidło san marco blaze i taki jest efekt
https://picasaweb.go...CPCgzrrKvYK2Iw#
Chce jeszcze zalozyc grubą czarną owijkę i obszyc zamszem korpus klamki ( gumy juz sa strasznie popękane) caly jest na osprzęcie shimano altus , mostek atax, korby intercycle, hamulce weinmann semi automatic, przednia felga rigida superchromix. Pozdrawiam !!
https://picasaweb.go...CPCgzrrKvYK2Iw#
Chce jeszcze zalozyc grubą czarną owijkę i obszyc zamszem korpus klamki ( gumy juz sa strasznie popękane) caly jest na osprzęcie shimano altus , mostek atax, korby intercycle, hamulce weinmann semi automatic, przednia felga rigida superchromix. Pozdrawiam !!
#42
Napisano 20 wrzesień 2011 - 20:05
To i ja pokaże swój rower:
Rama: Bauer, rozmiar 60, stery 1''
Obręcze: Mavic Module 2
Piasty: Exceltoo
Korba: Thun 52/42, suport ma gwint angielski
Wolnobieg: Sunrace 6-rzędowy 14/24
Łańcuch: Accent
Przerzutka przód: Shimano
Przerzutka tył: Sachs Huret
Manetki: Sachs Huret
Hamulce: Weinmann typ 500
Klamki: Sachs Modolo (zamieniłem z oryginalnymi Wienmann)
Kierownica: Friko Touring 42cm
Mostek: Sakae 90mm
Owijka: najtańsza korkowa
Siodełko: stare, wyciągnięte z garażu
Opony i dętki: No name, Made in China
Pod względem mechanicznym wszystko chodzi bez zarzutu, nie ma luzów (poza pedałami), piasty toczą się bardzo lekko, napęd jedynie przy dużym przekosie łańcucha jest nieco hałaśliwy.
Natomiast sama rama jest poobdzierana z farby w niektórych miejscach, a kilka szprych zaatakowała rdza, z niektórych zszedł chrom.
Podsumowując - wizualnie nie powala, ale nie zawodzi od strony mechanicznej ;-)
Rama: Bauer, rozmiar 60, stery 1''
Obręcze: Mavic Module 2
Piasty: Exceltoo
Korba: Thun 52/42, suport ma gwint angielski
Wolnobieg: Sunrace 6-rzędowy 14/24
Łańcuch: Accent
Przerzutka przód: Shimano
Przerzutka tył: Sachs Huret
Manetki: Sachs Huret
Hamulce: Weinmann typ 500
Klamki: Sachs Modolo (zamieniłem z oryginalnymi Wienmann)
Kierownica: Friko Touring 42cm
Mostek: Sakae 90mm
Owijka: najtańsza korkowa
Siodełko: stare, wyciągnięte z garażu
Opony i dętki: No name, Made in China
Pod względem mechanicznym wszystko chodzi bez zarzutu, nie ma luzów (poza pedałami), piasty toczą się bardzo lekko, napęd jedynie przy dużym przekosie łańcucha jest nieco hałaśliwy.
Natomiast sama rama jest poobdzierana z farby w niektórych miejscach, a kilka szprych zaatakowała rdza, z niektórych zszedł chrom.
Podsumowując - wizualnie nie powala, ale nie zawodzi od strony mechanicznej ;-)
#43
Napisano 20 wrzesień 2011 - 22:29
Guziec>
mniemam ze gruba owijke zakladasz z uwagi na komfort, mialem jakas grubsza/miekka w stalowce i przy cieniutkich rurkach kierownica wygladala jak kielbasa ;-] Co lepsze, przy niej dretwialy mi dlonie, a przy cienszej/twardszej owijce nie mam tego problemu (bez rekawiczek jezdze) Poza tym piekny ten Twoj batavus.
szpiler> bajerancka ta korba z blatami
p.s. Do tych naszych rowerkow przydaly by sie (pasowaly by) bezowe opony pokroju
Panaracera Pasela TG/Rivendell Ruffy Tuffy czy tez Soma Xpress lub Jack Brown http://www.flickr.co...in/photostream/
U nas w szosowych rozmiarach mamy tylko michelina dynamic (dzis zwanego classic) mowa tylko o oponach.... Pisalem ostatnio do naszego velo z zapytaniem o wezsze rozmiary panaracera paseli (chocby czy sa plany by takie sciagali) to oczywiscie w odpowiedzi nawet 'pocaluj nas w dupe' nie dostalem, pozostanie wlasnym sumptem sciagnac cos sobie.
mniemam ze gruba owijke zakladasz z uwagi na komfort, mialem jakas grubsza/miekka w stalowce i przy cieniutkich rurkach kierownica wygladala jak kielbasa ;-] Co lepsze, przy niej dretwialy mi dlonie, a przy cienszej/twardszej owijce nie mam tego problemu (bez rekawiczek jezdze) Poza tym piekny ten Twoj batavus.
szpiler> bajerancka ta korba z blatami
p.s. Do tych naszych rowerkow przydaly by sie (pasowaly by) bezowe opony pokroju
Panaracera Pasela TG/Rivendell Ruffy Tuffy czy tez Soma Xpress lub Jack Brown http://www.flickr.co...in/photostream/
U nas w szosowych rozmiarach mamy tylko michelina dynamic (dzis zwanego classic) mowa tylko o oponach.... Pisalem ostatnio do naszego velo z zapytaniem o wezsze rozmiary panaracera paseli (chocby czy sa plany by takie sciagali) to oczywiscie w odpowiedzi nawet 'pocaluj nas w dupe' nie dostalem, pozostanie wlasnym sumptem sciagnac cos sobie.
#44
Napisano 22 wrzesień 2011 - 11:56
Specyfikacja:
Rama - Puch Mistral EL http://velobase.com/...b88b&PgOffset=0
Korba - Shimano 600
Suport - Shimano
Piasty -P-Miche T-Shimano
Kaseta - Shimano 600 6rz.
Kierownica - Atax
Obręcze -P-Rigida T-Mavic Module E
Opony - Vittoria Zaffiro
Siodełko - Gipiemme
Przerzutki - Shimano 600
Klamki - Shimano 600
Hamulce - Shimano 600
Manetki - Huret
#45
Napisano 23 wrzesień 2011 - 12:03
Rama Bianchi '86
Osprzęt tył i przód Campagnolo
Kaseta 7-dmio rzędowa
Piasta koła przód Shimano 105 tył FH-150
Obrecz tył Araya przód Araya Super Hard Anodizer 28 cali
Opony Michelin Speedium 2
Widelec chromowany (pieknie błyszczy )
Hamulce przód i tył Modolo Corso
Manetki Modolo Corso
Korba Shimano 600
Siodełko Meteorit
Wspornik i kierownica ITM
Ostatnio co widać na zdjęciach pojawiły sie nowe oponki które teraz z siodełkiem i koszyczkiem tworzą spójna całość
#46
Napisano 23 wrzesień 2011 - 20:04
Mój skarb:
Rama: KTM Strada Team 565mm
Widelec: Columbus Aelle
Stery: Dura-Ace HP-7400
Mostek: Atax
Kierownca: Atax
Owijka: B'twin Gel
Sztyca: Dura-Ace SP-7400 Shape B
Siodło: Selle San Marco Rolls Due
Klamki: Dura-Ace BL-7402
Hamulce: 105 Golden Arrow
Linki: Dura-Ace 7402
Manetki: 600 SL-6400
Fd: Dura-Ace FD-7403
Rd: Dura-Ace RD-7400
Łańcuch: IG-51
Suport: Kinex
Korba: Dura-Ace FC-7402
Pedały: Dura-Ace PD-7400
Fh: Dura-Ace FH-7400
Rh: Dura-Ace HB-7402 Uniglide
Zaciski: Dartmoor Bolt-On
Obręcze: Mavic Open SUP/Mavic Open 4 CD
Dętki: Hutchinson
Opony: CST 23x622
Rama: KTM Strada Team 565mm
Widelec: Columbus Aelle
Stery: Dura-Ace HP-7400
Mostek: Atax
Kierownca: Atax
Owijka: B'twin Gel
Sztyca: Dura-Ace SP-7400 Shape B
Siodło: Selle San Marco Rolls Due
Klamki: Dura-Ace BL-7402
Hamulce: 105 Golden Arrow
Linki: Dura-Ace 7402
Manetki: 600 SL-6400
Fd: Dura-Ace FD-7403
Rd: Dura-Ace RD-7400
Łańcuch: IG-51
Suport: Kinex
Korba: Dura-Ace FC-7402
Pedały: Dura-Ace PD-7400
Fh: Dura-Ace FH-7400
Rh: Dura-Ace HB-7402 Uniglide
Zaciski: Dartmoor Bolt-On
Obręcze: Mavic Open SUP/Mavic Open 4 CD
Dętki: Hutchinson
Opony: CST 23x622
#49
Napisano 25 wrzesień 2011 - 14:18
Opony CST kupiłem bo nie miałem kasy na nic lepszego a chciałem jak najszybciej wskoczyć na rower, niedługo będą szytki i jakieś fajne obręcze. W planie mam też uzupełnienie grupy D-A 74**, pozostały hamulce, mostek i środek suportu, manetek na razie nie będę ruszał bo działają perfekcyjnie. Dokładna waga nie jest mi znana, ale rower waży ok. 10 kg, z tendencją do poniżej 10 ;D Jak dorwę się do jakiejś dokładnej wagi to zważę.
#51
Napisano 29 wrzesień 2011 - 19:28
ŁAŁ!! sam oddałes je do anodowania czy sa takie seryjnie ?
Musze przyznać ze ten KTM wymiata :-D Nie dość że nie często spotyka sie stare ktm'y to jeszcze w takim stanie, skąd ty go wyrwałeś?
Nie jestem zbyt często na forum bo pracuje na co dzień i studiuje ale juz nadrabiam zaległości, AmAdeuz pewnie ze dla komfortu, troche sie boję ze z grubą owijką straci na takim "lekkim wyglądzie" jeżdze po warszawie a tu jest tyle dziur i takie chodniki ze idzie nogi połamać a co dopiero obręcze
D3biec a ja o swoim napisałem na stronie 3 :-P
pozdrawiam :-D !!
Musze przyznać ze ten KTM wymiata :-D Nie dość że nie często spotyka sie stare ktm'y to jeszcze w takim stanie, skąd ty go wyrwałeś?
Nie jestem zbyt często na forum bo pracuje na co dzień i studiuje ale juz nadrabiam zaległości, AmAdeuz pewnie ze dla komfortu, troche sie boję ze z grubą owijką straci na takim "lekkim wyglądzie" jeżdze po warszawie a tu jest tyle dziur i takie chodniki ze idzie nogi połamać a co dopiero obręcze
D3biec a ja o swoim napisałem na stronie 3 :-P
pozdrawiam :-D !!
#52
Napisano 30 wrzesień 2011 - 05:20
KTM'a składałem sam, kosztowało to 2 lata pracy, nie mówiąc o pieniądzach. Na początku chciałem zrobić rowerek wg katalogu, ale ostatecznie postanowiłem, że pomaluję ramę wg swojego projektu i uzbroję w pełną grupę Dura-Ace 74**. Może nie ma on już takiej wartości historycznej, ale nabrał dla mnie wartości sentymentalnej. No i drugiego takiego nie ma ;D
#53
Napisano 02 październik 2011 - 17:09
https://picasaweb.go...888847950610034
takie coś dzisiaj nabyłem.
jedna z fajniejszych ram jakie miałem chyba, co się dowiedziałem to:
Edi Strobl is a very small German company which was selling only a limited number of their custom high quality steel bikes between 1972 and 1995.
przepraszam za brak lepszych, dokłądniejszych zdjęć ale jestem w trakcie wyprowadzki do akademika i stąd też trochę burdel w tle.
takie coś dzisiaj nabyłem.
jedna z fajniejszych ram jakie miałem chyba, co się dowiedziałem to:
Edi Strobl is a very small German company which was selling only a limited number of their custom high quality steel bikes between 1972 and 1995.
przepraszam za brak lepszych, dokłądniejszych zdjęć ale jestem w trakcie wyprowadzki do akademika i stąd też trochę burdel w tle.
#56
Napisano 15 październik 2011 - 21:47
Ładnie , pewnie robisz go na nowy sezon ; ) Pewnie obręcze pod szytki (nie wiem czemu ale dla mnie to drogie przekleństwo ) osobiście preferuję oponki i od dzisiaj zwijane continentale z giełdy w Lubinie , dałem 10zł a opona jest świetna , żałuje że nie kupiłem jeszcze kilku .
#59
Napisano 16 październik 2011 - 19:43
Dokładnie rower w stanie pierwotnym czyli od razu po zakupie wyglądał dużo inaczej . Chyba najlepszym efektem wizualnym który udało nam się naprawić jest widelec , który był cały pokryty ziarenkami rdzy , która w 100% zeszła za pomocą szmatki i cifu .