Hamulce i klocki
Started By
Muniek
, 11 maj 2008 13:48
684 odpowiedzi w tym temacie
#161
Napisano 13 maj 2010 - 09:33
Spros, hamować też czasami trzeba, niekiedy nawet jest to koniecznością ;-) bo inaczej można sobie krzywdę zrobić. Choć w części muszę się z Tobą zgodzić, że najlepiej jeździć tak, aby używać jak najmniej hamulców - podobną technikę stosuję z powodzeniem w jeździe samochodem, gdzie dodatkowym bonusem są oszczędności na wydatkach na klocki/tarcze.
Jeśli chodzi o subiektywne odczucia przy wymianie hamulców, to w moim przypadku przy szosówce wyjściowo były klamkomanetki 2200 i hamulce Tektro 530 (chyba), już po zmianie klamkomanetek na Sramowskie Rival'e odczułem znaczną poprawę skuteczności hamowania, wymiana szczęk (kompletnych rzecz jasna - razem z okładzinami) na Ultegrę dopełniła dzieła, teraz wystarczy umiarkowany nacisk na klamki w górnym chwycie, żeby zablokować koło - zwłaszcza tylne, na szczęście z przednim nie ma tak lekko ;-), wymiana szczęk dała wyraźną poprawę jakości hamowania (być może duża zasługa w tym samych okładzin, ale modulacja i wyczucie jest znacząco lepsze).
Jeśli chodzi o subiektywne odczucia przy wymianie hamulców, to w moim przypadku przy szosówce wyjściowo były klamkomanetki 2200 i hamulce Tektro 530 (chyba), już po zmianie klamkomanetek na Sramowskie Rival'e odczułem znaczną poprawę skuteczności hamowania, wymiana szczęk (kompletnych rzecz jasna - razem z okładzinami) na Ultegrę dopełniła dzieła, teraz wystarczy umiarkowany nacisk na klamki w górnym chwycie, żeby zablokować koło - zwłaszcza tylne, na szczęście z przednim nie ma tak lekko ;-), wymiana szczęk dała wyraźną poprawę jakości hamowania (być może duża zasługa w tym samych okładzin, ale modulacja i wyczucie jest znacząco lepsze).
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#162
Napisano 13 maj 2010 - 09:46
i na paliwogdzie dodatkowym bonusem są oszczędności na wydatkach na klocki/tarcze
prozor, i dokladnie o tym mowimy. O ile jest roznica miedzy podstawowymi hamulcami do szosy w stylu tektro lub jakies shimanowskie exage a 105 czy ultegra o tyle roznica w hamowaniu miedzy ultegra a jakimis superwypasionymi NG bedzie znikoma.
#166 Gosc_jajcys_*
Napisano 20 maj 2010 - 20:09
Jagwire - to są te za 30zł. Na Swisstopach spokojnie hamowałem z 80km/h do 0km/h za hamującym autobusem a tu widzę, że z 50 ledwo co daję radę.
Które klocki są najlepsze pod względem hamowania? Pieprzyć trwałość. Jeśli swisstop to które brać?
Które klocki są najlepsze pod względem hamowania? Pieprzyć trwałość. Jeśli swisstop to które brać?
#167
Napisano 20 maj 2010 - 20:19
Skoro się wpieprzyłeś to i na swisstopach byś się wpieprzył. Może po prostu odrobinę za szybko i za mało uważnie?
Ja się wpieprzyłem jadąc MTB na hydraulicznych SLX gdzie modulacja jest prześwietna a siła hamowania piorunująca i nie było zmiłuj. Po prostu za szybko jechałem i za późno zareagowałem.
Jagwire dają radę.
Ja się wpieprzyłem jadąc MTB na hydraulicznych SLX gdzie modulacja jest prześwietna a siła hamowania piorunująca i nie było zmiłuj. Po prostu za szybko jechałem i za późno zareagowałem.
Jagwire dają radę.
#168 Gosc_jajcys_*
Napisano 20 maj 2010 - 20:26
Może i bym się wpieprzył, ale skoro hamowałem nie raz w super-ekstremalnych sytuacjach i się udawało to teraz przy 20km/h i mając 2 metry przed sobą trzymając obydwie klamki bezradnie patrzylem jak wjezdzam w auto widzę różnicę między jagwire a swisstop. A może to źle ustawione hamulce? Jest gdzieś napisane jak najlepiej je regulować?
#180
Napisano 08 lipiec 2010 - 18:25
Proponuje zakupić szufladki jakiegokolwiek producenta i będziesz miał możliwość wymiany okładzin. Mój przedni Tektro z oryginalnymi wkładkami też prawie nie istniał. Aktualnie po szybkim zjechaniu jednej okładziny Clarksa, mam jedna Tektro, jedną Clarks i hamuje super.