Skocz do zawartości


Zdjęcie

Hamulce i klocki


684 odpowiedzi w tym temacie

#121 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 05 maj 2010 - 16:23

sewi, ramiona odlewane (faktycznie to one są kute) mają mniejszą sztywność. I to czuć przy hamowaniu - od pewnego punktu skok dźwigni jest jałowy bo uginają się ramiona hamulców i rozciągają linki hamulcowe, a skuteczność hamowania prawie taka sama.
Różnica w cenie jest nieduża. Same ramiona są inne, a przecież pełen zestaw tytanowy, czyli osie, wszystkie śruby, łącznie ze śrubami mocującymi klocki hamulcowe jest sporo droższy w detalu.

#122 yasiu

yasiu
  • Użytkownik
  • 310 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 06 maj 2010 - 08:37

ramiona odlewane (faktycznie to one są kute)

no cos chyba nie tak
piszesz ze ramiona odlewane są faktycznie kute?? a te CNC jak sa robione? wycinane z duzego kawałka stali?? jakos nie chce mi sie wiezyc zeby takie ramiona mialy wieksza sztywnosc
tak samo obrobka CNC po kuciu nie zwiekszy sztywnosci

#123 sewi

sewi
  • Użytkownik
  • 236 postów
  • SkądOpole

Napisano 06 maj 2010 - 08:44

Karbon - to mozesz mi podac, ktore dokladnie hamulce posiadasz i gdzie mozna takie kupic? Bo patrzac na zdjecia, ktore masz na swoje stronie www, hamulce wygladaja na wersje CNC, a w roznych informacjach o tych hamulcach nic nie ma podane ze cos jest tam kute?

#124 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 06 maj 2010 - 17:12

Ja mam te droższe, czyli CNC z tytanowymi wszystkimi śrubami.
Odlewanego gówna nie chciałem. Znów by się ramiona odkształcały przy hamowaniu.

wycinane z duzego kawałka stali

Materiały Ci się pomyliły.

#125 Plejstocen

Plejstocen
  • Użytkownik
  • 170 postów
  • SkądSilesia

Napisano 06 maj 2010 - 18:01

ramiona odlewane (faktycznie to one są kute)

no cos chyba nie tak
piszesz ze ramiona odlewane są faktycznie kute?? a te CNC jak sa robione? wycinane z duzego kawałka stali?? jakos nie chce mi sie wiezyc zeby takie ramiona mialy wieksza sztywnosc
tak samo obrobka CNC po kuciu nie zwiekszy sztywnosci

Oczywiście że nie zwiększy, bo sposób sterowania obrabiarki nie ma wpływu na sztywność hamulców. Czytałem że ramię hamulca o tych samych wymiarach z tego samego materiału kute, odlewane i wycinane z bloku nie różni się sztywnością, ale musiałbyś potwierdzić to u metalurga czy materiałoznawcy. Amatorzy czesto czują że coś jest sztywniejsze bo sporo zapłacili, więc autosugestia robi swoje, pomiary są bezlitosne.

#126 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 06 maj 2010 - 20:32

Dia-Compe, stare Campagnolo mimo, że mają magiczny napis "FORGED" to wielkie byle co.

Amatorzy czesto czują że coś jest sztywniejsze bo sporo zapłacili

Takich argumentów nie wyciągaj. Chcesz prawdziwych opinii to czytaj ten test: http://fairwheelbike...d90b733d60bae53

#127 woody

woody
  • Użytkownik
  • 1415 postów
  • Skądłódź

Napisano 06 maj 2010 - 20:36

No mi się wydaje że ta różnica w sztywnościach na pewno ma znaczenie przeogromne przyhamowaniu :D :lol:

u2250y2014v3.gif


#128 MG

MG
  • Użytkownik
  • 128 postów
  • Skąd20 km od granicy

Napisano 06 maj 2010 - 20:39

Kute elementy sa duzo trwalsze i mocniejsze, przynajmniej jesli chodzi o silniki samochodowe, wiec czemu by w hamulcach mialo byc inaczej...

#129 jarek996

jarek996
  • Użytkownik
  • 645 postów
  • SkądMALM�

Napisano 06 maj 2010 - 20:52

Karbon, a co Ty teraz taki "testowy" ? Jak ktos tam pisal , ze w testach szytki maja wiekszy opor toczenia od opon , to walnales prawie "JEB...AC TESTY" , VCX sa i tak najlepsze.
Albo wierzymy testom , albo nie , a nie tak wybiorczo jak pasuje . Nieladnie ....

#130 mama

mama
  • Użytkownik
  • 173 postów
  • Skądswietokrzyskie

Napisano 06 maj 2010 - 21:08

Czy Wy musicie kazdy temat wałkować jak stare baby po n razy??? :evil:
wycinanie- blachy walcowane-struktura włoknista, niejednorodna,
kucie-rozbijanie na mniejsze cząstki- równomierna struktura (też zaniczyszczeń)

wiec oczywista oczywistosc elementy kute sa mocniejsze !!!!!

odlewy to g.

#131 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4693 postów
  • SkądKraków

Napisano 06 maj 2010 - 21:10

Tak sobie mysle , ze materiał na wypraske i odlew może byc inny .

Swego czasu , jest taka firma Race Face i w latach 90-tych robiła korby odkuwane i obrabiane dwustronnie, potem była to jakaś inna sztanca i jednostronnie cięte - róznce czuć było przy wkrecaniu śrub pakietu, materiał, technologia itd - spore róznice mogą być.

Hamulec ma 2 ramiona, jak materiał jest minimalnie inny to róznica będzie na klamkach.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#132 yasiu

yasiu
  • Użytkownik
  • 310 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 06 maj 2010 - 21:35

wiec oczywista oczywistosc elementy kute sa mocniejsze !!!!!

no to wiadomo od zasze
pozatym kucie ustala sie tak zeby włókna ustalaly sie w kierunku pracy
chodzi o to ze podobno te wszystkie hamulce z planet-x są kute
wiec ja nie widze zadnej szansy zeby byla jakakolwiek roznica miedzy
materialem kutym a kutym i potem wrzuconym na CNC

Hamulec ma 2 ramiona, jak materiał jest minimalnie inny to róznica będzie na klamkach.

e jakos nie chce mi sie wierzyc
w pewnym momencie tak mocno dociskamy klocki ze cos musi sie giąć, albo sciskaja sie klocki, albo musialaby sie wgiąć obręcz do srodka (przynajmniej jeden bok obreczy) albo musza sie wygiac ramiona hamulcy.
o ile sciskanie klockow tak zeby ich wymiar poprzeczny sie zmniejszyl to bardzo trudna sprawa
tak samo trudno zeby sie wgiela obrecz (bardzo małe ramie)
o tyle ramiona hamulcow beda sie wyginac tak czy smak bo jestnajwieksze ramie miedzy miejscem przylozenie obciazenia a zamocowaniem (odleglosci klocek os obrotu, oraz linka os obrotu)
przy pewnej sile zacisku niewiadomo jak mocne hamulce wcale nie poprawia sily hamowania (wiekszosc hamulcow potrafi zablokowac przednia opone, ja mam centaury i udaje mi sie to dosyc czesto bez wiekszego problemu)
wg mnie jedyne co moze byc lepsze to nizsza waga, plynniejsze dzialanie, wygodniejsza regulacja no i bardziej szpanerski napis na hamulcach.
nie chce sie za bardzo tu wymadrzac w temacie hamulcow szosowych bo wcezsniej mialem jakieg slabe exage (z jedna osia obortu) ale podobne dyskusje sa w kewstii V-brake'ow. I jak dla mnie nie ma zadnej roznicy w sile hamowania miedzy hamulcami SD7 oraz zwyklmymi tektro

tak ze mysle ze w szosie hamulce 105 hamuja juz wystarczajaco mocno i chyba zadne inne wiele lepiej hamowac nei beda

Chcesz prawdziwych opinii to czytaj ten test

czytalem ten test
gdzie tam jest pokazane jekiesz urzadzenie mierzace sile scisku poszczgolnych hamulcow??????
jak oni mierza ten ich raw stoppign power????

pozatym jezeli mamy porownywac hamulce CNC, kute, odlewane itp to powinny byc wszystkie z tego samego materialu i w tej samej geometrii i albo jedno albo osiowe hamulce porownujemy
kształt tez ma dosyc duze znacczenie w tym jak bardzo sie nam hamulce gną

#133 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3218 postów
  • SkądPoznań

Napisano 06 maj 2010 - 21:41

Kute są przynajmniej bezpieczniejsze, bo nie powinny gwałtownie strzelić, tylko zacząć się odkształcać.

7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#134 yasiu

yasiu
  • Użytkownik
  • 310 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 06 maj 2010 - 21:46

ramiona odlewane (faktycznie to one są kute) mają mniejszą sztywność.

no to odlewane czy kute??
i te CNC to sa robione z kutych czy z odlewanych??? bo nie wierze ze ktos obrabia cnc jakis duzy kawal materialu zeby zrobic hamulce.

Materiały Ci się pomyliły.

mniejsza o wiekszosc nie czepiajmy sie detali chodzilo mi o metal

#135 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3218 postów
  • SkądPoznań

Napisano 06 maj 2010 - 21:53

I tak CNC mają szkaradny anty aero design kłócący się z całą budową szosy, parę gramów nie przekona mnie do kupna czegoś co tak wygląda, no może do mtb :lol:

i te CNC to sa robione z kutych czy z odlewanych??? bo nie wierze ze ktos obrabia cnc jakis duzy kawal materialu zeby zrobic hamulce.

Za te pieniądze ;-)

7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#136 Bartosz

Bartosz
  • Użytkownik
  • 998 postów
  • Skądwa-wa

Napisano 07 maj 2010 - 00:21

Faktycznie, głównie co się da powiedziec o tych hamulcach to że są po prostu brzydkie. Zamiast drogich hamulcy cnc myślę że już dużo lepszy były by carbonowe, na pewno ładniejsze, no i tez sztywniejsze i lżejsze zapewno (jak widac Ax Lightness Orion jedyne karbonowe i najlżejsze w tescie, zejść z wagą pary poniżej 100g :shock: nieźle)

Co do sztywności to ja bym nie przesadzał, czy to ma takie znaczenie w hamulcach? Już myślę że większe znaczenie ma sama konstrukcja mechanizmu i klocki. Przecież ramiona nie sa z plastiku aby sztywność była tak ważna. Raczej przerost formy nad treścią z tymi hamulcami. Jak patrze na cenę 1200$ za hamulce bez klocków to jedyne co mi pozostaje to uśmiechnąć się pod nosem ;)

#137 czlowiekzdubaju

czlowiekzdubaju
  • Użytkownik
  • 55 postów
  • SkądWrocław/Kraśnik

Napisano 07 maj 2010 - 06:42

A jak przy nich DA7800 wypadają (pod względem osiągów, nie wagi)??

#138 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4693 postów
  • SkądKraków

Napisano 07 maj 2010 - 06:49

bo nie wierze ze ktos obrabia cnc jakis duzy kawal materialu zeby zrobic hamulce.


No to jeszcze dużo przed tobą :lol:
Są firmy co tną laserem, woda elementy właśnie z kawałka np alu.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#139 yasiu

yasiu
  • Użytkownik
  • 310 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 07 maj 2010 - 08:34

No to jeszcze dużo przed tobą :lol:
Są firmy co tną laserem, woda elementy właśnie z kawałka np alu.

wiem jakie sa technologie ale z calym szacunkiem na ki grzyb???
zreszta jak tniesz z duzego kawalka alu (dajmy na to 100x100x20 mm) to uklad wlókien w tymze kawałku nie bedzie sprzyjal pracy hamulca, duzo lepiej jest odkuc cos co bardzo przypomina ksztaltem hamulec i potem to obrabiac. ciecie z duzego kawalka nie ma sensu bo robi sie duzo odpadow które potem trzeba ponownie przetapiac itp itd
zawsze lepiej odlac/odkuc cos podobnego do finalnej formy hamulca i dopiero to obrabiac laserowo czy na jakichs inszych skrawarkach tokarkach i obrabiarkach

#140 mama

mama
  • Użytkownik
  • 173 postów
  • Skądswietokrzyskie

Napisano 07 maj 2010 - 09:32

tja sztywnosc jest nieważna...ważna ważna i to nie tylko w hamplach :mrgreen:
teścik: http://www.thm-carbo...estberichte.htm

test generalnie potwierdza lanserski charakter ax...



Dodaj odpowiedź