Hamulce i klocki
#121
Napisano 05 maj 2010 - 16:23
Różnica w cenie jest nieduża. Same ramiona są inne, a przecież pełen zestaw tytanowy, czyli osie, wszystkie śruby, łącznie ze śrubami mocującymi klocki hamulcowe jest sporo droższy w detalu.
#122
Napisano 06 maj 2010 - 08:37
no cos chyba nie takramiona odlewane (faktycznie to one są kute)
piszesz ze ramiona odlewane są faktycznie kute?? a te CNC jak sa robione? wycinane z duzego kawałka stali?? jakos nie chce mi sie wiezyc zeby takie ramiona mialy wieksza sztywnosc
tak samo obrobka CNC po kuciu nie zwiekszy sztywnosci
#123
Napisano 06 maj 2010 - 08:44
#125
Napisano 06 maj 2010 - 18:01
Oczywiście że nie zwiększy, bo sposób sterowania obrabiarki nie ma wpływu na sztywność hamulców. Czytałem że ramię hamulca o tych samych wymiarach z tego samego materiału kute, odlewane i wycinane z bloku nie różni się sztywnością, ale musiałbyś potwierdzić to u metalurga czy materiałoznawcy. Amatorzy czesto czują że coś jest sztywniejsze bo sporo zapłacili, więc autosugestia robi swoje, pomiary są bezlitosne.no cos chyba nie takramiona odlewane (faktycznie to one są kute)
piszesz ze ramiona odlewane są faktycznie kute?? a te CNC jak sa robione? wycinane z duzego kawałka stali?? jakos nie chce mi sie wiezyc zeby takie ramiona mialy wieksza sztywnosc
tak samo obrobka CNC po kuciu nie zwiekszy sztywnosci
#126
Napisano 06 maj 2010 - 20:32
Takich argumentów nie wyciągaj. Chcesz prawdziwych opinii to czytaj ten test: http://fairwheelbike...d90b733d60bae53Amatorzy czesto czują że coś jest sztywniejsze bo sporo zapłacili
#129
Napisano 06 maj 2010 - 20:52
Albo wierzymy testom , albo nie , a nie tak wybiorczo jak pasuje . Nieladnie ....
#130
Napisano 06 maj 2010 - 21:08
wycinanie- blachy walcowane-struktura włoknista, niejednorodna,
kucie-rozbijanie na mniejsze cząstki- równomierna struktura (też zaniczyszczeń)
wiec oczywista oczywistosc elementy kute sa mocniejsze !!!!!
odlewy to g.
#131
Napisano 06 maj 2010 - 21:10
Swego czasu , jest taka firma Race Face i w latach 90-tych robiła korby odkuwane i obrabiane dwustronnie, potem była to jakaś inna sztanca i jednostronnie cięte - róznce czuć było przy wkrecaniu śrub pakietu, materiał, technologia itd - spore róznice mogą być.
Hamulec ma 2 ramiona, jak materiał jest minimalnie inny to róznica będzie na klamkach.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#132
Napisano 06 maj 2010 - 21:35
no to wiadomo od zaszewiec oczywista oczywistosc elementy kute sa mocniejsze !!!!!
pozatym kucie ustala sie tak zeby włókna ustalaly sie w kierunku pracy
chodzi o to ze podobno te wszystkie hamulce z planet-x są kute
wiec ja nie widze zadnej szansy zeby byla jakakolwiek roznica miedzy
materialem kutym a kutym i potem wrzuconym na CNC
e jakos nie chce mi sie wierzycHamulec ma 2 ramiona, jak materiał jest minimalnie inny to róznica będzie na klamkach.
w pewnym momencie tak mocno dociskamy klocki ze cos musi sie giąć, albo sciskaja sie klocki, albo musialaby sie wgiąć obręcz do srodka (przynajmniej jeden bok obreczy) albo musza sie wygiac ramiona hamulcy.
o ile sciskanie klockow tak zeby ich wymiar poprzeczny sie zmniejszyl to bardzo trudna sprawa
tak samo trudno zeby sie wgiela obrecz (bardzo małe ramie)
o tyle ramiona hamulcow beda sie wyginac tak czy smak bo jestnajwieksze ramie miedzy miejscem przylozenie obciazenia a zamocowaniem (odleglosci klocek os obrotu, oraz linka os obrotu)
przy pewnej sile zacisku niewiadomo jak mocne hamulce wcale nie poprawia sily hamowania (wiekszosc hamulcow potrafi zablokowac przednia opone, ja mam centaury i udaje mi sie to dosyc czesto bez wiekszego problemu)
wg mnie jedyne co moze byc lepsze to nizsza waga, plynniejsze dzialanie, wygodniejsza regulacja no i bardziej szpanerski napis na hamulcach.
nie chce sie za bardzo tu wymadrzac w temacie hamulcow szosowych bo wcezsniej mialem jakieg slabe exage (z jedna osia obortu) ale podobne dyskusje sa w kewstii V-brake'ow. I jak dla mnie nie ma zadnej roznicy w sile hamowania miedzy hamulcami SD7 oraz zwyklmymi tektro
tak ze mysle ze w szosie hamulce 105 hamuja juz wystarczajaco mocno i chyba zadne inne wiele lepiej hamowac nei beda
czytalem ten testChcesz prawdziwych opinii to czytaj ten test
gdzie tam jest pokazane jekiesz urzadzenie mierzace sile scisku poszczgolnych hamulcow??????
jak oni mierza ten ich raw stoppign power????
pozatym jezeli mamy porownywac hamulce CNC, kute, odlewane itp to powinny byc wszystkie z tego samego materialu i w tej samej geometrii i albo jedno albo osiowe hamulce porownujemy
kształt tez ma dosyc duze znacczenie w tym jak bardzo sie nam hamulce gną
#134
Napisano 06 maj 2010 - 21:46
no to odlewane czy kute??ramiona odlewane (faktycznie to one są kute) mają mniejszą sztywność.
i te CNC to sa robione z kutych czy z odlewanych??? bo nie wierze ze ktos obrabia cnc jakis duzy kawal materialu zeby zrobic hamulce.
mniejsza o wiekszosc nie czepiajmy sie detali chodzilo mi o metalMateriały Ci się pomyliły.
#135
Napisano 06 maj 2010 - 21:53
Za te pieniądze ;-)i te CNC to sa robione z kutych czy z odlewanych??? bo nie wierze ze ktos obrabia cnc jakis duzy kawal materialu zeby zrobic hamulce.
#136
Napisano 07 maj 2010 - 00:21
Co do sztywności to ja bym nie przesadzał, czy to ma takie znaczenie w hamulcach? Już myślę że większe znaczenie ma sama konstrukcja mechanizmu i klocki. Przecież ramiona nie sa z plastiku aby sztywność była tak ważna. Raczej przerost formy nad treścią z tymi hamulcami. Jak patrze na cenę 1200$ za hamulce bez klocków to jedyne co mi pozostaje to uśmiechnąć się pod nosem
#138
Napisano 07 maj 2010 - 06:49
bo nie wierze ze ktos obrabia cnc jakis duzy kawal materialu zeby zrobic hamulce.
No to jeszcze dużo przed tobą
Są firmy co tną laserem, woda elementy właśnie z kawałka np alu.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#139
Napisano 07 maj 2010 - 08:34
wiem jakie sa technologie ale z calym szacunkiem na ki grzyb???No to jeszcze dużo przed tobą
Są firmy co tną laserem, woda elementy właśnie z kawałka np alu.
zreszta jak tniesz z duzego kawalka alu (dajmy na to 100x100x20 mm) to uklad wlókien w tymze kawałku nie bedzie sprzyjal pracy hamulca, duzo lepiej jest odkuc cos co bardzo przypomina ksztaltem hamulec i potem to obrabiac. ciecie z duzego kawalka nie ma sensu bo robi sie duzo odpadow które potem trzeba ponownie przetapiac itp itd
zawsze lepiej odlac/odkuc cos podobnego do finalnej formy hamulca i dopiero to obrabiac laserowo czy na jakichs inszych skrawarkach tokarkach i obrabiarkach
#140
Napisano 07 maj 2010 - 09:32
teścik: http://www.thm-carbo...estberichte.htm
test generalnie potwierdza lanserski charakter ax...