Hamulce i klocki
Started By
Muniek
, 11 May 2008 13:48
684 replies to this topic
#161
Posted 13 May 2010 - 09:33
Spros, hamować też czasami trzeba, niekiedy nawet jest to koniecznością ;-) bo inaczej można sobie krzywdę zrobić. Choć w części muszę się z Tobą zgodzić, że najlepiej jeździć tak, aby używać jak najmniej hamulców - podobną technikę stosuję z powodzeniem w jeździe samochodem, gdzie dodatkowym bonusem są oszczędności na wydatkach na klocki/tarcze.
Jeśli chodzi o subiektywne odczucia przy wymianie hamulców, to w moim przypadku przy szosówce wyjściowo były klamkomanetki 2200 i hamulce Tektro 530 (chyba), już po zmianie klamkomanetek na Sramowskie Rival'e odczułem znaczną poprawę skuteczności hamowania, wymiana szczęk (kompletnych rzecz jasna - razem z okładzinami) na Ultegrę dopełniła dzieła, teraz wystarczy umiarkowany nacisk na klamki w górnym chwycie, żeby zablokować koło - zwłaszcza tylne, na szczęście z przednim nie ma tak lekko ;-), wymiana szczęk dała wyraźną poprawę jakości hamowania (być może duża zasługa w tym samych okładzin, ale modulacja i wyczucie jest znacząco lepsze).
Jeśli chodzi o subiektywne odczucia przy wymianie hamulców, to w moim przypadku przy szosówce wyjściowo były klamkomanetki 2200 i hamulce Tektro 530 (chyba), już po zmianie klamkomanetek na Sramowskie Rival'e odczułem znaczną poprawę skuteczności hamowania, wymiana szczęk (kompletnych rzecz jasna - razem z okładzinami) na Ultegrę dopełniła dzieła, teraz wystarczy umiarkowany nacisk na klamki w górnym chwycie, żeby zablokować koło - zwłaszcza tylne, na szczęście z przednim nie ma tak lekko ;-), wymiana szczęk dała wyraźną poprawę jakości hamowania (być może duża zasługa w tym samych okładzin, ale modulacja i wyczucie jest znacząco lepsze).
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#162
Posted 13 May 2010 - 09:46
i na paliwogdzie dodatkowym bonusem są oszczędności na wydatkach na klocki/tarcze
prozor, i dokladnie o tym mowimy. O ile jest roznica miedzy podstawowymi hamulcami do szosy w stylu tektro lub jakies shimanowskie exage a 105 czy ultegra o tyle roznica w hamowaniu miedzy ultegra a jakimis superwypasionymi NG bedzie znikoma.
#167
Posted 20 May 2010 - 20:19
Skoro się wpieprzyłeś to i na swisstopach byś się wpieprzył. Może po prostu odrobinę za szybko i za mało uważnie?
Ja się wpieprzyłem jadąc MTB na hydraulicznych SLX gdzie modulacja jest prześwietna a siła hamowania piorunująca i nie było zmiłuj. Po prostu za szybko jechałem i za późno zareagowałem.
Jagwire dają radę.
Ja się wpieprzyłem jadąc MTB na hydraulicznych SLX gdzie modulacja jest prześwietna a siła hamowania piorunująca i nie było zmiłuj. Po prostu za szybko jechałem i za późno zareagowałem.
Jagwire dają radę.
#168 Gosc_jajcys_*
Posted 20 May 2010 - 20:26
Może i bym się wpieprzył, ale skoro hamowałem nie raz w super-ekstremalnych sytuacjach i się udawało to teraz przy 20km/h i mając 2 metry przed sobą trzymając obydwie klamki bezradnie patrzylem jak wjezdzam w auto widzę różnicę między jagwire a swisstop. A może to źle ustawione hamulce? Jest gdzieś napisane jak najlepiej je regulować?
#180
Posted 08 July 2010 - 18:25
Proponuje zakupić szufladki jakiegokolwiek producenta i będziesz miał możliwość wymiany okładzin. Mój przedni Tektro z oryginalnymi wkładkami też prawie nie istniał. Aktualnie po szybkim zjechaniu jednej okładziny Clarksa, mam jedna Tektro, jedną Clarks i hamuje super.