Sam kupowałem 510 w dobrej cenie, ale 515 nigdy tak tanie nie było.
515 udało mi się kupić w PL za 849. Za granicą było taniej ale z wysyłką wychodziła zbliżona cena.
Jak jeździć rowerem szosowym w Polsce.. ?
#2166
Posted 30 April 2021 - 19:45
Na chwilę obecną chyba nie da się taniej niż te 850zl.
W marcu 2021 725 zł.
W listopadzie 2020 - 625 zł.
28 Listopad- RTL 515 -- 150,49 EURO w Chain Reaction...
( dla mnie rewelacji nie ma, gdzieś wyczytałem zastanawiając się nad zakupem, że wyłapuje auta z kilometra ale to bajki , tak naprawdę jak ktoś jedzie nawet tylko 100 km/h to na radarze trwa to chwila/ moment ....no ale mlody bez tego się nie rusza z domu czyli sprzęt się sprawdza)
#2167
Posted 30 April 2021 - 19:57
28 Listopad- RTL 515 -- 150,49 EURO w Chain Reaction...
( dla mnie rewelacji nie ma, gdzieś wyczytałem zastanawiając się nad zakupem, że wyłapuje auta z kilometra ale to bajki , tak naprawdę jak ktoś jedzie nawet tylko 100 km/h to na radarze trwa to chwila/ moment ....no ale mlody bez tego się nie rusza z domu czyli sprzęt się sprawdza)
100 km/h to jakieś 4 sekundy na radarze, przyjmując jego zasięg 120 metrów. Dużo czasu. W praktyce, jeśli Varia odpala diody na pomarańczowo, to mogę jeszcze zjeżdżać do osi jezdni, do skrętu w lewo. Kiedy diody mam czerwone - spieprzam do prawej.
Jest wiele drobnych rzeczy, które cieszą: np. omijanie miliona studzienek co kilkadziesiąt metrów bez oglądania się albo np. smarkasz śmiało bo wiesz, że tam nikogo nie ma
- lupus and tadzikpl like this
#2168
Posted 30 April 2021 - 20:34
100 km/h to jakieś 4 sekundy na radarze, przyjmując jego zasięg 120 metrów. Dużo czasu. W praktyce, jeśli Varia odpala diody na pomarańczowo, to mogę jeszcze zjeżdżać do osi jezdni, do skrętu w lewo. Kiedy diody mam czerwone - spieprzam do prawej.
Tak ale już przy 130 km/h...... 100 metrów = troszkę więcej niż 2,5 s a to już nie jest kupa czasu, czerwone robi się szybciutko.
Taka prędkość auta jeszcze nie jest wystarczająca żeby było słychać, że ktoś tak jedzie/pędzi- w sensie przy tych 130 prawie nie słychać silnika. W każdym razie moim zdaniem na długich prostych ryzykowne się tylko na tym opierać, nie zaszkodzi od czasu do czasy zerknąć w tył.
( pisalem 100 nie 120m żeby nie na żyletki )
Pewnie jak się Radar ustawi pod lepszym kontem to jakoś z większej odległości wyłapuje ( jaki max??) ....ale to trzeba by wywalić torebkę podsiodłową a reasumując ona i jej zawartość jednak mimo wszystko ważniejsza, nie wiem ale sprawdzić nie zaszkodzi.
#2169
Posted 30 April 2021 - 20:52
W przypadku Varia RTL515 oficjalnie maksymalny zasięg to 140 metrów. Nie sądzę, aby ustawienie radaru wyżej bądź niżej miało zmniejszyć bądź zwiększyć zasięg o ile w obu położeniach jest ustawiony pod stosownym kątem (dołączone mocowania "poziomują" radar - w cudzysłowie no bo oczywiście mocowanie ma stały kąt).
Ja też oczywiście spotykam różne osobistości na drodze, ale szczerze mówiąc, jeżeli chociażby raz na czas poruszając się rowerem mijają Was kierowcy poruszający się z prędkością 130km/h to albo zmieniłbym trasy albo "wziął sprawy w swoje ręce". Czy to kwestią nagrywania i zgłaszania czy petycją o leżącego policjanta to już nie wiem, Wasza sprawa, ale brzmi jak dość poważny problem poruszający się w okolicy.
Tak czy tak - ja polecam, zdecydowanie więcej samochodów zwalnia, jedzie chwilę za mną, zdecydowanie rzadziej wyprzedzają w sposób niebezpieczny. W moim przypadku false-positive jak i false-negative kompletnie marginalne, no ewentualnie gdy samochody jadą bardzo blisko za sobą i wspólnie wyprzedzą.
#2170
Posted 30 April 2021 - 21:07
testowałem tu:
Droga Swieradów Zdrój -Zakręt Śmierci rowerowo trudna trasa do zastąpienia , prosta ca .15 km, w tym lekki podjazd 6 km .... nie wiem czy to dokładnie 130km/h , ale czerwone było co chwila. Prędkość 130 to rzeczywiście nieliczni tam jeżdżą ale te 110-120 to już co któryś tam ,a to też wystarcza do szybkiego czerwonego.
#2172
Posted 30 April 2021 - 21:43
codziennie oczywiście nie, ale zdarza się dość często
Lubię tą drogę ,najczęściej powrotna potem od Zakrętu Smierci już w dół, do tego od kilku lat nowy asfalt.
Do samochodów przyzwyczaiłem się ,nie mam lęków to nie jest powód żeby omijać ten kawałek, ruch znowu nie aż duży , nawet w sezonie, tirów też na szczęście nie ma.
Chodziło mi bardziej o to, że trochę się rozczarowałem( może więcej wymagałem) tym radarem. Ubzdurałem sobie ten 1 km a tu.....okazuje się zasięg 140 m max .
#2173
Posted 30 April 2021 - 21:57
Chodziło mi bardziej o to, że trochę się rozczarowałem( może więcej wymagałem) tym radarem. Ubzdurałem sobie ten 1 km a tu.....okazuje się zasięg 140 m max .
Radary samochodowe mają zasięg max 250m a przeważnie 200m.
140m to bardzo dobry wynik a garmin ma doświadczenie przez to że produkuje urządzenia morskie.
To może być powód dlaczego nie ma tu konkurencji.
Zrobić taki radar przy takim zużyciu energii, takiej wielkości i z obsługą protokołów jak ANT+ to mało kto potrafi, a nawet jeżeli to będzie na granicy opłacalności.
Jak ktoś się interesuje to wie ile sam radar o takim zasięgu kosztuje w detalu do zbudowania urządzenia.
Praktycznie koszt RTL.
#2176
Posted 30 April 2021 - 22:28
Panowie, czy nie lepiej 3 razy zerknąć, i upewnić się czy nic nie jedzie, niż ufać elektronice?
Mylę się?
Nie lepiej podziwiać widoki przed sobą zamiast oglądać się w stresie co chwile za siebie?
Ja wiele bajerów uważam za zbędne i jeżdżę ze starym E500 ale radar jak dla mnie to sprawa wyśmienita.
W aplikacji mam obsługę jeszcze kamery wstecznej na której widzę czy to auto z tyłu czasem nie jedzie na mnie. Niestety czasem zdarzają się lale z nosem w telefonie. Raz już miałem taką sytuacje, ale na czołówke. Nawet nie wiedziała że na drodze z naprzeciwka coś jedzie.
Tak wyglądał pierwszy prototyp. Teraz mam nową wersje na BLE.
- artho likes this
#2177
Posted 30 April 2021 - 22:29
Przecież 140 m to cholernie dużo miejsca. Nawet samochód prujący z wariacką prędkością 180 km/h pokonuje 140 m w prawie 3 sekundy (czyli dogania nas po 3 s przy założeniu, że my stoimy w miejscu), a to jest cały ogrom czasu na reakcję.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#2179
Posted 01 May 2021 - 07:44
Panowie, czy nie lepiej 3 razy zerknąć, i upewnić się czy nic nie jedzie, niż ufać elektronice?
Mylę się?
W tym bajerze chodzi m.in. o to, aby ciągle nie zerkać. Varia jest tak dopracowanym urządzeniem, ze z czasem zaczynasz mu ufać.Do każdego gadżetu jaki używam mam jakieś "ale". Do Varii nie mam.
Problem polega na tym, ze ciężko docenić użyteczność radaru i przestać traktować go jako wydumany gadżet, dopóki nie zacznie się z nim jeździć. Opowieści na forum to jeszcze za mało
#2180
Posted 01 May 2021 - 08:32
Jeśli radar miałby jęczeć już od 1 km to bym zwariował. Plus łapałby masę aut, które nawet do mnie nie dojadą odbijając wcześniej. Szybko byś szukał sposobu na zmniejszenie zasięgu.Chodziło mi bardziej o to, że trochę się rozczarowałem( może więcej wymagałem) tym radarem. Ubzdurałem sobie ten 1 km a tu.....okazuje się zasięg 140 m max .
Obecne ustawienie jest świetne. Nie rozumiem trochę głosów, że jest mało czasu na reakcję, bo te kilka sekund po dłuższym użytkowaniu to też sporo.
Nie znam osoby, która przestała sprawdzać sytuację za plecami tylko dlatego, że ma radar, lol. To ma pomagać, a nie zastępować oczy.
Komfort jazdy z radarem jest niesamowity. Dziwnie się teraz czuję, jak wyjadę przełajem z lasu i nie ma reakcji licznika na coś jadącego z tyłu