Opona do trenażera??
Started By
Gosc_Karuzelek_*
, 19 sie 2010 20:07
62 odpowiedzi w tym temacie
#21 Gosc_Jelitek_*
Napisano 09 październik 2011 - 13:48
Jak kiedyś powiedziałem że chcę kupić specjalną oponę do trenażera to niektórzy koledzy stwierdzili że to bez sensu (nie na tym forum).
Wcześniej jeździłem na Schwalbe Kojak, które były głośne i po godzinie jazdy na podłodze był czarny pył za kołem.
Kupiłem oponkę Tacx i różnica jest.... widoczna. Jest ciszej (przede wszystkim mniejsze drgania przenoszą się na podłogę) i nie brudzi się w ogóle podłoga.
Wcześniej jeździłem na Schwalbe Kojak, które były głośne i po godzinie jazdy na podłodze był czarny pył za kołem.
Kupiłem oponkę Tacx i różnica jest.... widoczna. Jest ciszej (przede wszystkim mniejsze drgania przenoszą się na podłogę) i nie brudzi się w ogóle podłoga.
#22
Napisano 10 październik 2011 - 13:15
Stało sie, dziś dotarł do mnie trenażer Elite Mag Alu niestety bez instrukcji. Zamontowałem i wszystko śmiga aż miło. Durano głośne nie jest, ciekawy jestem czy szybko sie zużyje. Pojeżdże na niej troche i pewnie kupie dedykowaną. Co do samego trenażera mam pytanie. Podaczas montażu zauważyłem że są dwie pozycje mocowania rolki z kołem zamachowym do spręzyny. Czy jes jakaś różnica bo w sumie na obydwu ustawieniach wszystko działało tylko na tym niższym chyba opór troszke wiekszy jest. Drugie pytanie dotyczy ciśnienia w oponie, jakie jest optymalne na taki trenażer??
#24
Napisano 10 październik 2011 - 16:40
Rozumiem, że ta niżej jest dla 28"?? Tak przynajmniej przed chwilą jeździłem i wydawało sie ok. Jeżeli chodzi o ciśnienie to napompowałem na 6,5 bo wydaje mi sie że gdzieś kiedyś przeczytałem, że nie może być za wysokie ćiśnienie.
A jeżeli chodzi o odczucia to naprawde mi sie podoba, zdecydowanie lepiej niz na rowerku stacjonarnym na którym jeździłem w tamta zime.
MOZE MA KTOŚ Z WAS JAKĄS INSTRUKCJE DO TAKIEGO TRENAŻERA BO W NECIE NIE MOGE NIGDZIE ZNALEŹĆ? MOZE BYĆ PO ANGIELSKU.
A jeżeli chodzi o odczucia to naprawde mi sie podoba, zdecydowanie lepiej niz na rowerku stacjonarnym na którym jeździłem w tamta zime.
MOZE MA KTOŚ Z WAS JAKĄS INSTRUKCJE DO TAKIEGO TRENAŻERA BO W NECIE NIE MOGE NIGDZIE ZNALEŹĆ? MOZE BYĆ PO ANGIELSKU.
#30 Gosc_senjiro_*
Napisano 16 październik 2011 - 20:28
Wszystko zależy od zasobności portfela bo prawdę mówiąc najlepiej sprawdza się opona dedykowana do trenażera (Tacx lub Continetal). Co do zwykłych to z reguły są odrobinę głośniejsze i sypie się z nich gumowy proszek na podłogę. Co do jazdy zimą na zewnątrz to tak jak koledzy piszą, tylko zimówki. Najlepiej stary góral ze względy na możliwe do zamontowania opony. Ja w tym roku mam zamiar pokręcić w zimę na singlu złożonym na szosowej ramie, co do oponek to wrzucę jakieś bardziej trekkingowe (o ile upcham) ;-)
#32
Napisano 18 październik 2011 - 14:27
Jak nie miałem samochodu za bajtla to do mojego roweru (pseudo) górskiego zakładałem zbrojone opony.
Zwykła górska opona do której wkręcamy najkrótsze wkręty do drewna m/w tak aby w każdym momencie przynajmniej 2 z nich znalazły się na styku opona nawierzchnia.
Nie można przesadzić i zrobić jeżyka bo się opona rozpadnie. Na to nakładamy od wewnętrznej strony starą dętkę aby nam napompowana dętka się nie przebiła o główkę wkręta. Reszta po staremu wkładamy dętkę do opony nakładamy na obręcz i pompujemy do wskazanego ciśnienia.
Wkręty fajnie jak wystają nie więcej jak kilka mm do 0,5 cm.
Jazda na takiej dozbrojonej oponie jest możliwa nawet po lodzie nie mówiąc już o gołoledzi i śniegu.
Ja jednak ciesze się, że mam 4 kółka i trenażer w ciepłym mieszkanku
Zwykła górska opona do której wkręcamy najkrótsze wkręty do drewna m/w tak aby w każdym momencie przynajmniej 2 z nich znalazły się na styku opona nawierzchnia.
Nie można przesadzić i zrobić jeżyka bo się opona rozpadnie. Na to nakładamy od wewnętrznej strony starą dętkę aby nam napompowana dętka się nie przebiła o główkę wkręta. Reszta po staremu wkładamy dętkę do opony nakładamy na obręcz i pompujemy do wskazanego ciśnienia.
Wkręty fajnie jak wystają nie więcej jak kilka mm do 0,5 cm.
Jazda na takiej dozbrojonej oponie jest możliwa nawet po lodzie nie mówiąc już o gołoledzi i śniegu.
Ja jednak ciesze się, że mam 4 kółka i trenażer w ciepłym mieszkanku
#34
Napisano 13 styczeń 2012 - 20:00
Panowie , mam takie pytanko trochę odbiegające od tematu ale prosze o szybkie info.
Nie jeździcie teraz na swoich szosówkach? tylko trenażer? w zimie nie da się jeździć czy co ? jak to wygląda w praktyce ?
jeździć się da tylko że:
-szkoda roweru->pogoda się zmienia i wracasz w deszu ze śniegiem (co oznacza samobójstwo)
- zimą, nawet jak jest niewielki przymrozek to sypią sól na szosy. a sól oznacza korozję... ze sprzętu zostaje masakra.
- na śliskim jest b. słaba przyczepność
- szybko się robi ciemno i po prostu nie widać dziur w jezdni - ja tak skończyłem żywot maviców cosmos:)
A to, że jest trochę zimno to da się przeżyć. dobry ubiór i do -8 jeździsz
#35
Napisano 31 maj 2012 - 09:59
Jeszcze co do dylematu dedykowana/zwykła.
Dedykowana jest wykonana pancernie jak nie wiem i lepiej "trzyma" a i tak jak mocniej depnę to się ślizga na docisku (a może coś źle ustawiam), ze zwykła ten efekt jest jeszcze większy ale w sumie lepiej dożynać stare kapcie niż wydawać specjalnie kasę na dedykowaną oponę, takie jest moje zdanie.
Dedykowana jest wykonana pancernie jak nie wiem i lepiej "trzyma" a i tak jak mocniej depnę to się ślizga na docisku (a może coś źle ustawiam), ze zwykła ten efekt jest jeszcze większy ale w sumie lepiej dożynać stare kapcie niż wydawać specjalnie kasę na dedykowaną oponę, takie jest moje zdanie.
#38
Napisano 19 wrzesień 2012 - 20:51
Noszę się z zamiarem kupna opony na trenażer - 700x23. Jakie macie doświadczenie z tymi oponami, jaką markę wybrać, ceny są raczej podobne i oscylują w okolicach 100 zł, proszę o opinie i porady jaką markę wybrać - TACX, MICHELIN, SCHWALBE, CONTINENTAL?? Jak jest z poszczególnymi oponami jeżeli chodzi o głośność, a jak o przyczepność do rolki??