Skocz do zawartości


Zdjęcie

Koła Campagnolo Zonda


46 odpowiedzi w tym temacie

#1 gentile

gentile
  • Użytkownik
  • 56 postów
  • SkądGdansk

Napisano 02 listopad 2011 - 12:10

Tak sie od jakiegoś czasu rozglądam za jakimiś sensownymi kółkami i w oko wpadły mi:

http://www.wertykal....G-8910-kpl./137

I tu pytanie, czy ktoś je testował lub zna jakiegoś posiadacza(szcześliwego?). Czy ten, dość nieszablonowy zaplot w tylnym kółku daje wystarczajacą sztywnosć i wytrzymałosć? Wazę ok 81 kg przy 191 wzrostu.

#2 dajcie mi góry

dajcie mi góry
  • Użytkownik
  • 129 postów
  • SkądKatowice

Napisano 02 listopad 2011 - 12:31

koła z nierównym rozłożeniem szprych na obręczy to nie jest dobry pomysł
może i ładne wygląda, ale nie sprawdza się w praktyce

#3 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3237 postów
  • SkądPoznań

Napisano 02 listopad 2011 - 12:35

Cytat

ale nie sprawdza się w praktyce

Dlatego dalej je robią ;-)
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.logo_phpBB.gif<p>

#4 dajcie mi góry

dajcie mi góry
  • Użytkownik
  • 129 postów
  • SkądKatowice

Napisano 02 listopad 2011 - 12:40

Cytat

Cytat

ale nie sprawdza się w praktyce

Dlatego dalej je robią ;-)

dokładnie tak jakkolwiek to nie brzmi
produkuje sie po to żeby zarobić
koła z dziwacznymi zaplotami dobrze suie sprzedają więc będą je produkować
a generalnie Campa/Fulcrum ma niezłe koła zwłaszcza te gdzie gdzie nie robią pokazu mody z kół...
gentile jak szukasz kół, a nic nie znalazłeś dla siebie czytając to forum :roll: to napisz do czego ci są potrzebne tzn. treningi/wyścigi, płasko/góry czy wchodzi w grę składanie no i budżet...

#5 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3237 postów
  • SkądPoznań

Napisano 02 listopad 2011 - 15:52

Ach i biedni kolarze Pro Touru. Muszą przegrywać bo sponsor daje taki badziew :lol:
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.logo_phpBB.gif<p>

#6 dajcie mi góry

dajcie mi góry
  • Użytkownik
  • 129 postów
  • SkądKatowice

Napisano 02 listopad 2011 - 15:54

ROZMIAR jak nie rozumiesz tematu to po co się złośliwie wypowiadzasz?

#7 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3237 postów
  • SkądPoznań

Napisano 02 listopad 2011 - 16:58

Ależ w pełni rozumiem i nie wiem dlaczego mu sugerujesz że to złe koła. Zaplot jest zupełnie wystarczający.
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.logo_phpBB.gif<p>

#8 Gosc_Marcin1984_*

Gosc_Marcin1984_*
  • Gość

Napisano 02 listopad 2011 - 20:16

Miałem te koła i musze przyznać że jak dla mnie są extra. Wierzcie mi nie ważę mało :) nigdy nie musiałem ich centrować. Nie brałem jednak udziału w wyscigach, Użytkowałem je jakieś 2tyś km.

#9 wiki

wiki
  • Użytkownik
  • 2190 postów
  • SkądOzorków k/Łodzi

Napisano 02 listopad 2011 - 21:45

Marcin1984 kółka są OK jak na Twoje jeżdżenie (chodzi o ilość przejechanych km). Wierzymy Twojej opinii.
Podstawowa zasada (zestaw kół z tematu czy "setki" innych): ktoś kto chce robić załóżmy od 7-8 tysięcy rocznie w górę takich opinii nie powinien brać pod uwagę. Koła które przejechały 2k są jakby "nowe" (dochodzi kwestia w jaki sposób były użytkowane).

Odnośnie zestawu Zonda: solidny zestaw kół i tyle. Znajomy przejechał na nich prawie 10 tysięcy i obyło się bez żadnych niespodzianek. Na marginesie dodam jeszcze, że można je kupić znacznie taniej.

#10 dajcie mi góry

dajcie mi góry
  • Użytkownik
  • 129 postów
  • SkądKatowice

Napisano 03 listopad 2011 - 08:19

Cytat

generalnie Campa/Fulcrum ma niezłe koła zwłaszcza te gdzie gdzie nie robią pokazu mody z kół...

ale te same koła z równomiernym rpzłożeniem szprych na obręczy będą lepsze
Choćby przeglądając Wertykal, który autor podał widzę, że Fulcrum 3 są tam w niższej cenie, a to lepsze koła.

Cytat

Ach i biedni kolarze Pro Touru. Muszą przegrywać bo sponsor daje taki badziew :lol:

Co do Pro Touru:
oni mają LIMIT WAGOWY, którego UCI nie chce znieść właśnie dlatego, żeby słabsi producenci mający dobrą pozycję na rynku i kasę mogli sponsorować teamy.
Prościej: często ostatnio poruszane ramy Pinarello
są to beznadziejne ramy, jedne z najgorszych jakie znam w tej cenie, gdyby chcieli zrobić ramę o pożądnej wadze było by to miękkie jak plastelina, więc żeby sprostac wymaganiom zawodników dokładają mteriału i ich ramy mają świętną sztywność itd. tyle że ważą 1,5-2kg.
Dla ProTourowego zawodnika to nie problem założy kilka lekkich części i rower i tak waży 6,8kg. Gdyby nie było limitu wagowego żaden zawodnik walczący o zwycięstwo nie brał by takich części. Obecnie jeśli część fabryczna jest za słaba to produkuje sie to samo wzmocnione o dobrych właściwościach, ale cięższe i to limit wagowy ratuje sprawę.

Co do amatorów i ich opinii o częściach:
W MTB gdzie części są używane w ekstremalnych warunkach rzeczywiście amator widzi róznicę.
Na szosie dostaje koła ważące 2kg jeździ i sobie chwali: podobają mu się i dobrze się na nich jeździ. Ma porównanie z kołami w różnych cenach i różnych klas. Nie ma możliwości porównania tych samych kół co ma tylko z normalnym zaplotem o wadze 100g mniejszej i tych samych właściwościach.
Bo taki zaplot wymaga cięższej, mocniejszej obręczy.
A nawet gdyby ten nasz amator miał mozliwość porównania to nie zauważy na ogół róznicy między kołami za 2000zł, a za 5000zł.
Tak niestety jest trzeba mieć ogromne doświadczenie i bardzo dużą moc żeby na szosie potrafić określać róznicę między częsciami.

#11 gentile

gentile
  • Użytkownik
  • 56 postów
  • SkądGdansk

Napisano 03 listopad 2011 - 12:36

Dzięki za uwagi. Znalazłem trochę opinii na temat tych kółek, większosć jednak dotyczy poprzednich generacji. Co ciekawe, ewentualne zastrzeżenia co do sztywnosci dotyczą raczej przedniego koła z tradycyjnym zaplotem niż tylnego z 3G.

http://www.roadbiker...14_2490crx.aspx

Składanie wchodzi w gre, rozpatruje różne opcje, czasu jest sporo bo sezon w zasadzie minął.
Jezdze rekreacyjnie, zadnego ścigania, (ale lubie czasem depnąć w ped...tfu, geje :). W góralu na płaskim brakowało mi blatów(przy korzystnym wietrze) stąd zakup szosówki. Konfiguracja terenu zmienna, jak to Trójmiasto. Moje obecne kółka to waga ciężka- ok 2188g, heavy kaseta sram 950, opony drutowane conti ultra sport. Wiec na samych kółkach można zrzucic prawie kilogram.

#12 dajcie mi góry

dajcie mi góry
  • Użytkownik
  • 129 postów
  • SkądKatowice

Napisano 03 listopad 2011 - 15:23

z gotowców ja polecam Novatec`i (zakładając, że do wiosny sie dolar unormuje)
miałem w tym sezonie okazję testawać parę ich komponentów i nie mam im nic do zarzucenia, czasy kiedy nie umieli równo powiercić dziur w piaście już minęły...
W tej cenie europejskiech producentów o podobnych właściwościach trzeba kupować używane
http://www.bdopcycli...s-Clinchers.asp
jetfly, speedy, sprint powinny ci odpowiadać, można to upolować wdobrych cenach jak się trochę poszuka
pozostają jeszcze chińskie bezimienne carbony o których możesz na forum przeczytać no i składanie: było mnóstwo na ten temat

#13 Miguel

Miguel
  • Użytkownik
  • 840 postów
  • SkądGOP - Będzin

Napisano 03 listopad 2011 - 18:00

Cytat

Prościej: często ostatnio poruszane ramy Pinarello
są to beznadziejne ramy, jedne z najgorszych jakie znam w tej cenie, gdyby chcieli zrobić ramę o pożądnej wadze było by to miękkie jak plastelina, więc żeby sprostac wymaganiom zawodników dokładają mteriału i ich ramy mają świętną sztywność itd. tyle że ważą 1,5-2kg.

Możesz napisać, ile tysięcy kilometrów zrobiłeś na Dogmie, że piszesz takie rzeczy?
ALE BZDURA!

#14 dajcie mi góry

dajcie mi góry
  • Użytkownik
  • 129 postów
  • SkądKatowice

Napisano 04 listopad 2011 - 09:44

Miguel ośmieszasz się...
ważyłeś ramę Pinarello?
z resztą to kompletnie nie na temat wypadało by ten mój i powyższy twój post usunąć

#15 Miguel

Miguel
  • Użytkownik
  • 840 postów
  • SkądGOP - Będzin

Napisano 04 listopad 2011 - 11:17

W jaki sposób się ośmieszam, zastanów się, co piszesz? Przeczytałem setki opinii na temat tej ramy i żadna nie była tak krytyczna, jak Twoja. Czemu rama jest beznadziejna? Bo jest ciężka?
Dla 90% szosowców ważniejsze od wagi są między innymi właściwości jezdne, czy sztywność.
Może jestem w błędzie, więc masz okazję mnie z niego wyprowadzić. Dlaczego Pinarello Dogma jest beznadziejną ramą?

#16 bk

bk
  • Użytkownik
  • 137 postów
  • SkądZawiercie/Kraków

Napisano 04 listopad 2011 - 18:28

tak przy okazji tematu - dziś koleżance strzeliła szprycha w tylnim kole Campagnolo Scirocco (po stronie napędu, mniej więcej w połowie swojej długości), które ma podobny zaplot... szprycha nie wytrzymała pod dziewczyną ważącą 50parę kg :shock:

#17 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1727 postów
  • SkądDolnośląskie

Napisano 04 listopad 2011 - 19:15

W jakich okolicznościach to się stało? Wpadła w dziurę czy tak sama z siebie? Jaki przebieg kółek?

#18 bk

bk
  • Użytkownik
  • 137 postów
  • SkądZawiercie/Kraków

Napisano 04 listopad 2011 - 19:24

przebiegu nie znam, szprycha strzeliła sama z siebie pod koniec spokojnego treningu po hopkach, żadnych większych dziur po drodze nie było, co najwyżej trochę nierówny asfalt

#19 rzeznik

rzeznik
  • Użytkownik
  • 31 postów
  • Skądrzeszów

Napisano 04 listopad 2011 - 21:12

jestem uzytkownikiem tych kolek(zonda) i nie moge powiedziec zlego slowa. brak sztywnosci tylnego kolka z powodu specyficznego zaplotu to kompletna bzdura.kolka przetrwaly wieeeele wyscigow, elity i nie elity, w deszczu a nawet w sniegu - 0 problemow.przy klockach kool stop przy 6tys km nie starl sie ani 0,01m obreczy. za tyle za ile je kupilem moge powiedziec tylko tyle - mistrzostwo swiata.

pozdr

#20 dajcie mi góry

dajcie mi góry
  • Użytkownik
  • 129 postów
  • SkądKatowice

Napisano 05 listopad 2011 - 08:39

Cytat

brak sztywnosci tylnego kolka z powodu specyficznego zaplotu to kompletna bzdura.

ciekawe gdzie przeczytałeś na tymforum taka opine...
czytanie ze zrozumieniem sie kłania jak zwykle



Dodaj odpowiedź


Zaawansowany edytor tekstowy