Jump to content


Photo

Trenażer z "wirtualem"


2226 replies to this topic

#1181 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8,612 posts
  • SkądSulęcin

Posted 09 October 2017 - 20:22

Chyba nie, w tym zakresie cenowym to chyba tylko Turno, co prawda jest słabszy od Muin'a, ale ten największy opór przydaje się chyba tylko w deptaniu na stojąco, przeciętny amator nawet na blat wrzuca chyba tylko przy sprintach, tak więc nie dziwię się, że zmniejszyli moc hamowania oferując trenażer dla nieco mniej wymagającej klienteli wyciągając przy okazji lekcję z mało udanego modelu Volano (czy jak go zwał) tzn. za lekkiego koła zamachowego.

 

BTW - inercja w Muin (a pewno i w Turno) jest co prawda wysoka, ale nie oznacza to mniejszego obciążenia mięśni. Chyba nawet wręcz przeciwnie, bo obciążenie jest co prawda równomierne, bez niefizjologicznej zmiany w zakresach, w których naturalnie nadmiar obciążenia nie występuje (nie trzeba walczyć w miejscach obrotu, gdzie mięśnie są naturalnie słabsze), to jednak trening odbywa się na stałym napięciu mięśniowym i jest zdecydowanie bardziej wymagający niż zwykła jazda. W dużym uproszczeniu coś jak kręcenie idealnych kółek na niskiej kadencji np. blat/oś tylko w całym zakresie kadencji. Potrafi solidnie zmęczyć. 


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#1182 HarveyDent

HarveyDent
  • Użytkownik
  • 1,105 posts
  • Skądwe mnie tyle piękna

Posted 10 October 2017 - 08:12

Co do Bushido to nie mam porównania z innymi, ale subiektywnie nie jest uciążliwie głośny. Rozczytywałem internety przed kupnem i jest cichszy niż się spodziewałem.

Mieszkam w piętrowym domu jednorodzinnym. Jak go kupiłem to specjalnie nic nie mówiłem domownikom z parteru :)

Całą zimę wieczorami cisnąłem interwały na TR i nikt nie przyleciał z pretensjami. FTP mam w okolicach 300W. Trenażer na macie Taxa. W sumie to nie jestem pewien czy do dzisiaj wiedzą że mam trenażer :) 

 

 


To jest Forum Fanatyków
marvelo
 
Focus Izalco Race - rower nieelektryczny : Di2, Favero Assioma Duo, Garmin Edge 530, Varia RTL515, ION 200 RT

#1183 mucher

mucher
  • Użytkownik
  • 283 posts

Posted 10 October 2017 - 08:30

BTW - inercja w Muin (a pewno i w Turno) jest co prawda wysoka, ale nie oznacza to mniejszego obciążenia mięśni. Chyba nawet wręcz przeciwnie, bo obciążenie jest co prawda równomierne, bez niefizjologicznej zmiany w zakresach, w których naturalnie nadmiar obciążenia nie występuje (nie trzeba walczyć w miejscach obrotu, gdzie mięśnie są naturalnie słabsze), to jednak trening odbywa się na stałym napięciu mięśniowym i jest zdecydowanie bardziej wymagający niż zwykła jazda. W dużym uproszczeniu coś jak kręcenie idealnych kółek na niskiej kadencji np. blat/oś tylko w całym zakresie kadencji. Potrafi solidnie zmęczyć. 

 

No właśnie - na tyle, na ile jeździłem na Muinie na fittingu wydawał się przyjemniejszy w odbiorze niż Flow (z zastrzeżeniem, że jeździłem tylko do poziomu FTP). Mam wrażenie, że ta mniejsza inercja wymuszała jednak mocne wyhamowywanie przez trenażer co obrót korby.

 

Mając PM, chyba nie ma sensu dopłacać do Kury? Zakładając Turno w okolicach ceny Muina  (generalnie <2k).



#1184 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8,612 posts
  • SkądSulęcin

Posted 10 October 2017 - 09:20

Słusznie zauważyłeś - to dodatkowe wyhamowywanie jest niefizjologiczne, choć może przyczynić się do zwiększenia siły w pełnym obrocie korby (przy dłuższym treningu trenażerowym), jednak mnie to psychicznie męczy podczas treningu (zwłaszcza powyżej FTP).

 

Przewagą Kura jest na pewno miernik mocy, aczkolwiek jeśli już się ma to raczej dodatkowy potrzebny nie będzie, zwłaszcza, że może służyć jedynie do odczytu mocy, a nie wysterowania trenażera. W Turno Elite zachwala indywidualną kalibrację każdego egzemplarza, będziesz miał może sposobność weryfikacji ;) a i tak będziesz wykorzystywać P2M.

A jeszcze jedna przewaga Kura o której już wspomniałem poprzednio: większa moc hamowania zapewnia możliwość treningu na ciężkich przełożeniach przy niskiej kadencji - podobnie (o ile nie identycznie) jak Muin. Turno ma mniejszą moc hamowania i tu możesz mieć problem z tego typu ćwiczeniami. Albo i nie - trochę wróżenie z fusów, bo pod nogą Turno nie miałem ;)


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#1185 mucher

mucher
  • Użytkownik
  • 283 posts

Posted 10 October 2017 - 09:57

No właśnie mam wrażenie, że u mnie był to jeden z czynników, które doprowadziły do przeciążenia przywodzicieli/zginaczy biodra - stąd szukam czegoś bardziej naturalnego. Wygląda w ogóle, że Turno to nówka - generalnie pewnie wystarczyłby Muin, ale jako że cenowo się zrównały...



#1186 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8,612 posts
  • SkądSulęcin

Posted 10 October 2017 - 10:53

No właśnie, tego typu kontuzje mogą być efektem - mięśnie/powięzie dotychczas niezbyt mocno obciążane w czasie jazd na drodze/terenie nagle zaczynają być poddawane dużym obciążeniom do których nie są dostosowane. Zwłaszcza u trenujących, którzy bezkrytycznie, bez wcześniejszego treningu adaptacyjnego zaczynają ćwiczyć na dużych obciążeniach. Nawet przy dużej inercji trenażera trening jednak odbiega od dotychczasowego treningu szosowego, właśnie pod względem biomechaniki ruchu. 

 

Tak jak wcześniej pisałem, Turno jest pomyślany przez Elite jako następca Muina, na dodatek z wyraźną segmentacją docelowego klienta - bardziej wymagający (dokładny pomiar mocy, mocniejszy hamulec): Kura, nieco mniej wymagający: Turno. Podobnie jest w przypadku trenażerów interaktywnych, choć tam różnica cenowa pomiędzy Drivo, a Direto jest znacznie większa (właściwie poziom cenowy Tacx Flux/Neo - no, może ciut mniej).

 

Co ciekawe, większość nieporozumień wynikających ze specyfiki trenażerów hydraulicznych Direct Drive wynikała z przyzwyczajeń użytkowników np.:

The second problem is that it is impossible to train on the big chainring in the lowest gear.(53x23) Here the power indicator goes quickly over 350+ Watt. This is overestimated, but the resistance really is high here. I cannot train on the big chainring, because there is too much resistance.

 

Pomijając zawyżenie raportowanej mocy przez Misuro (mój sposób na rozwiązanie problemu opisałem wcześniej) problemem dla piszącego wydaje się to, że chciałby kręcić na blacie podczas treningu na Muin. Tymczasem praktycznie nie ma różnicy (oczywiście pomijając zwiększenie oporu!) w kręceniu korbą na małym/dużym blacie korby. Tu po prostu dobiera się przełożenia do wymaganej siły hamowania, a nie do szybkiego kręcenia kołem, żeby uzyskać satysfakcjonującą inercję. W przypadku tego typu trenażerów takiej potrzeby nie ma, bo inercja zawsze będzie duża, nawet na bardzo miękkich przełożeniach.

Jedna uwaga - warto dobrać kasetę o możliwie ciasnym zestopniowaniu, łatwiej będzie dobierać moce bez dużych wahań kadencji.


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#1187 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2,297 posts
  • SkądGdańsk

Posted 10 October 2017 - 16:33

Z tym ciasnym stopniowaniem to bym też nie przesadzał, bo opór na niskich przełożeniach jest już odczuwalny. Ja mam na Kurze zamontowaną kasetę 12-30, z korbą kompaktową i przy kadencji 90-95 na 3 lub 4 przełożeniu (koronki 21 lub 24), nie pamiętam teraz dokładnie, mam już 150W oporu. Dla mnie to jest już środek drugiej strefy. Mając gęsto stopniowaną kasetę typu 11-23 praktycznie nie miałbym jak jechać w pierwszej strefie z sensowną kadencją.



#1188 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8,612 posts
  • SkądSulęcin

Posted 10 October 2017 - 18:40

Obstawiam, że góra 21 i to na dużej kadencji. Sam mam 23/11 + korba 52/34 i bez problemu schodzę na moce 80W. Obstawiam, że na 30 kręcisz prawie bez żadnego oporu, tudzież w ogóle tej koronki nie używasz ;).

Hydraulik jednak ma swoje ograniczenia i będzie to dobór mocy w zależności tak od przełożenia, jak i kadencji. Nie da się na danym przełożeniu uzyskać jakiegoś tam zakresu mocy, będzie to jedna określona moc (lub mniej więcej coś koło niej). 

Muin/Kura jest odpowiedni dla kogoś, kto trochę treningu w nogach już ma, nie bardzo polecałbym dla kogoś z FTP 150W ;) - właściwie tak od okolic 200W i wyżej hamulec tych trenażerów będzie wykorzystany w pełnym zakresie.

Stąd pewno wynikła potrzeba wprowadzenia na rynek trenażera dla nieco słabszych i mniej wymagających użytkowników, Turno powinno spełnić ich wymagania.

Albo droższe trenażery elektromagnetyczne z w miarę ciężkim kołem zamachowym np. Direto czy Flux, które nie mają w/w ograniczeń.


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#1189 pajak

pajak
  • Użytkownik
  • 383 posts
  • SkądGdynia

Posted 10 October 2017 - 18:44

TTS będzie współpracować z każdym trenażerem [...]. Osobiście nie kupował bym tego oprogramowania bo jest potwornie drogie i istnieją dla niego tańsze alternatywy.
[...]
Wybrałbym Tacx Flow Smart bo to dopracowany produkt, nie żadna nowość.

TTS jest drogi, co gorsza został/zostanie na dniach wycofany (zastąpi go TDA: Tacx Desktop Application). Tacx powoli zaprzestaje sprzedaży video (już znikły chyba wszystkie DVD, zostały jedynie BlueRay'e.. ale podobno też nie realizują zamówień), jedynie będzie można je "wypożyczać" w systemie abonamentowym (10-15e/mc).
 
Ten trenażer Elite.. To rama z Rampy i hamulec ze "starych" (elektro-)magów. Zapewne nawet progi zrobili takie same jak w "Mag" czy "InOut" (obciążenie do 5%).
 
 

W trenażerach na koło od Elite nawet jeśli trafi się dobrze skalibrowany fabrycznie egzemplarz to odczyty mocy mogą pływać z treningu na trening

Jeszcze dorzuciłbym "ciężar" treningu i rodzaj zastosowanego wentylatora. Różnice mogą być bardzo duże ("ostry" trening.. może być łatwiejszy niż "spokojna jazda" z dobrym chłodzeniem hamulca)! Wystarczy zasłonić hamulec jakimś pudełkiem.. i lekko można wykręcić 50W więcej (przy 200W) :D

 

Elite korzysta z magnesów stałych, ich "siła" bardzo mocno zależy od temperatury (hamulca). Fabryczna kalibracja jest na (jakąś?) określoną temperaturę, poniżej obciążenie jest większe, powyżej maleje (a moc jest estymowana z prędkości). Mój Elite zgrywał się z miernikiem przy około 60*C.

Tacx ma elektromagnesy w których wpływ temperatury jest znacznie mniejszy (jakby kto pytał, to też ma magnesy stałe.. ale dają tylko część obciążenia)



#1190 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2,297 posts
  • SkądGdańsk

Posted 10 October 2017 - 19:02

Obstawiam, że góra 21 i to na dużej kadencji. Sam mam 23/11 + korba 52/34 i bez problemu schodzę na moce 80W. Obstawiam, że na 30 kręcisz prawie bez żadnego oporu, tudzież w ogóle tej koronki nie używasz ;).

 

Przy kadencji 90 na przełożeniu 34/30 jest 90W. Przy 34/27 to już 105W. Różnica między twoim trenażerem, a Kurą wygląda na odczuwalną. 30 nie jest mi potrzebna, ale w moim wypadku zejście poniżej kasety z największą koronką 27 nie byłoby wskazane.



#1191 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8,612 posts
  • SkądSulęcin

Posted 10 October 2017 - 19:19

W teorii hamulce obu trenażerów powinny być przynajmniej zbliżone (lżejsze koło zamachowe Kury), moce przy (wirtualnych) prędkościach 40km/h: 1050W, 60km/h: 3,6kW są takie same, ale przy 20km/h faktycznie jest różnica: Kura: 180W, Muin: 150W. Czyli przy przełożeniach o których piszesz faktycznie mogą być tego typu różnice w mocach hamowania. Prawdopodobna przyczyna: cięższe koło zamachowe  Muin'a ułatwiające obrót przy niższych prędkościach obr gdzie hamowanie hydrauliki jest niższe niż przy większych pr.obr.

 

Sprawdziłem na dzisiejszym treningu, na 23T 80W na kadecji 100obr/min ledwo można uzyskać ;)

Tak więc Kura raczej dla mocniejszych, lub z kasetą o szerszym zakresie przełożeń (zwłaszcza z korbą z małą zębatką 39T)

No chyba, że mi tak P2M zaniża, trochę może i tak, ale raczej nie sądzę, żeby aż tak dużo ;)


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#1192 pangumas

pangumas
  • Użytkownik
  • 1,528 posts
  • SkądSK

Posted 16 October 2017 - 19:25

Czy ktoś z forum posiada Elite Turno i może coś napisać na temat trenażera? Jak wygląda kwestia hałasu oraz oporu jaki generuje trenażer. Zastanawiam się nad zakupem, ale w necie cisza i żadnych testów.



#1193 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2,297 posts
  • SkądGdańsk

Posted 16 October 2017 - 19:33

Jest bardzo zbliżony do Kury, tylko nie ma miernika mocy i delikatnie słabszy opór o czym pisał Prozor kilka postów temu. Na bazie Kury: Hałas samego trenażera - niski, opór zależny od kasety i kadencji, przy typowo szosowych przełożeniach, od niecałych 100W do nieosiągalnych wartości typu 3000W.



#1194 radarek

radarek
  • Użytkownik
  • 7 posts

Posted 26 October 2017 - 08:17

Który z poniższych trenażerów będzie współpracował z Garminem Edge 1000, pisząc o współpracy chodzi mi u symulację trasy przejechanej z Garminem (wczytanej z historii):

1. Tacx Smart Flow

2. Elite Qubo Digital Smart

2. Elite Rampa

3. Tacx Bushido Smart

4. Bkool Go smart

 

zastanawiam się nad jednym z pierwszej trójki bo ceny w miarę rozsądne. Qubo można w zestawie z matą oraz podstawką w dobrej cenie kupić.



#1195 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8,612 posts
  • SkądSulęcin

Posted 26 October 2017 - 11:00

Każdy interaktywny sterowany przez ANT+ FE-C. W teorii.

Dlaczego w teorii? Bo steruje to co masz w zarejestrowanej aktywności. Każde naciśnięcie mocniejsze czy odpuszczenie kręcenia będzie odwzorowane w treningu. Podczas jazdy każdy obrót korbą różni się mocą, czasami dość znacznie. Tak samo będzie później próbował Edge wysterować trenażer. Jeśli trenażer ma dużą inercję, to problem może nie być tak doskwierający, w/w trenażery jednak będą co chwilę zmieniać moc, zgodnie z tym co jest zarejestrowane w pliku aktywności. 

 Nie sprawdzałem, czy pliki aktywności bez zarejestrowanej mocy też sterują trenażerem, jeśli tak to domyślam się, że byłby to tryb odwzorowania nachylenia, a ten również potrafi "skakać". Tak czy siak trening na podstawie aktywności jest nie tym czym pewno się spodziewasz, że jest. W czasie jazdy po szosie (terenie) widzisz warunki drogowe, wiesz czego się spodziewać, dopasowujesz do tego siłę/moc. Przy odtwarzaniu aktywności będziesz zaskakiwany obciążeniem praktycznie nie do przewidzenia. Przełamuje to monotonię? Nie, jest po prostu męczące, bo nie wiadomo jak duży/mały opór trenażer zaaplikuje, co gorsza może to się dość mocno zmieniać z sekundy na sekundę (np. odtwarzanie przyspieszeń na skrzyżowaniach itp.). Nawet jeśli powiążesz to z plikiem wideo z przejazdu, to i tak jest to mało realne. Żadna rewelacja.

Gdyby istniała możliwość uśredniania danych aktywności, które sterują trenażerem to co innego. Co prawda w miarę prosto da się dane aktywności "wygładzić" (moc/nachylenie), ale tak poprawionego pliku aktywności edge już chyba nie przyjmie. 


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#1196 radarek

radarek
  • Użytkownik
  • 7 posts

Posted 26 October 2017 - 12:08

Dziękuję za bardzo szczegółową i merytoryczną odpowiedź. Liczyłem że wprowadzając dane z rzeczywistego przejazdu otrzymam symulację w domu jednak nie wziąłem pod uwagę tego co napisałeś.



#1197 mucher

mucher
  • Użytkownik
  • 283 posts

Posted 27 October 2017 - 18:46

Właśnie przywiozłem do domu Turno i jestem po pierwszej jeździe. Kurcze, fajnie pomyślany i solidny kawał plastiku, a po Flow Smart w sumie go nie słychać (żona już jest wniebowzięta :D). W zestawie komplet podkładek na sztywną oś / 130/135mm. Opór - w porównaniu z Tacxem dużo bardziej naturalny, choć dziś zrobiłem tylko lekkie rozkręcenie.

 

Co do Misuro - muszę obadać kalibrację. Co ciekawe aplikacja Elite pokazuje sensowne prędkości - a Garmin mimo ustawienia poprawnego rozmiaru koła - jakieś kosmosy, prędkości 150 km/h itp. Porównywałem też raportowaną moc - wydaje się pokazywać niższą niż z pedałów (o jakieś 10%), jak rozgryzę temat (a chyba doszedłem - Elite ma jakiś własny przelicznik dla każdego trenażera). No to po kalibracji lepiej (choć wg mnie prędkość lekko zaniżona).

 

 

 

O - tak wygląda porównanie pomiędzy pedałami i trenażerem - pi razy oko szedłem o 1-2 przełożenia w dół co pół minuty; widać że całkiem sensownie to wygląda. Na zielono pedały, na fioletowo trenażer. Myślę, że gdyby dało się jakoś sensownie wykalibrować prędkość, linie udałoby się zgrać.

Cxpx1Xw.png

 

 

 

 



#1198 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8,612 posts
  • SkądSulęcin

Posted 27 October 2017 - 21:17

A wystarczyło poczytać instrukcję obsługi, lub nawet lepiej - uruchomić (uruchomiłeś) apkę Elite i sprawdzić jaki obwód "koła" (tyle razy wspominałem: tu jest obwód koła, ale wentylatorka - też koło...) jest niezbędny do wpisu dla innych aplikacji. Parametry -> Konfiguracja zaawansowana -> Obwód. Wentylatorek Turno ma obwód wg apki 134,94 (odpowiednik "normalnego" koła 2070), czyli pewno należy wpisać w garmina itd. wartość obwodu 135 i będziesz miał "poprawną" prędkość podawaną. Ale tu tak samo ma się to do "poprawności" jak w Muin -  charakterystyka o wiele bardziej progresywna niż normalna jazda na szosie stąd prędkość=moc będzie mniej więcej się zgadzać tylko dla jakiejś określonej wartości. Warto sobie tą wartość obwodu stuningować pod np. odpowiednik mocy jazdy po płaskim, czyli na płaskim jedziesz średnio na jakimś odcinku 30 km/h z mocą 180W (pi razy oko, musisz sobie sprawdzić) to dopasowujesz "obwód" do tego, żeby taka wartość prędkości była przy tej mocy.

 

Ale powtórzę po raz kolejny - prędkość na trenażerze to taki kwiatek do kożucha. A może nawet jeszcze większa abstrakcja. Tak jak co niektórzy jarają się kręcąc na trenażerze z prędkościami 50 km/h (albo rolki, prawie to samo) i są dumni z osiąganych "średnich". Bez sensu. Trening na trenażerze to podstawowe dane: moc, ewentualnie tętno i kadencja. Prędkość wirtualna w Zwift jest szacowana na podstawie mocy i to co innego niż to co Misuro (czy cokolwiek innego) raportuje.

 

Jeśli chcesz dopasować moc podawaną przez misuro do mocy mierzonej miernikiem, a różnice są niewielkie, to wystarczy dociągnąć/popuścić naciąg paska napędu.

 

Przy okazji podaj pomiary mocy dla niewielkich prędkości obrotowych osiąganych na przełożeniach np. 39/25 czy 34/25 (zależy jaką masz korbę) dla porównania Turno z Muin/Kura. Oczywiście dla określonych kadencji np. 80/90/100 obr/min.

 

 


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#1199 piter91

piter91
  • Użytkownik
  • 2 posts

Posted 28 October 2017 - 18:44

cześć. jakiś czas temu jeździłem na trenażerze Elite Drivo z symulacją jazdy na Alp D'huez i bardzo mi się to spodobało. Pytanko do lepiej zorientowanych w temacie- 

- czy są jakieś tańsze trenażery z taką możliwością- żeby wyświetlić na TV trasę i żeby była zmieniało się na bieżąco (automatycznie) obciążenie wtedy kiedy podjazd i zjazd itp... no i żeby taki trenażer miał pomiar mocy. (czy jest ktoś w stanie wstawić listę takich trenażerów. chodzi mi tylko o nazwy 3-5 modeli jesli takie istnieją.)

- jak wygląda sprawa z wykupowaniem tras (bo słyszałem że tego w gratisie nie ma:( ). 

- czy dostajemy jakieś oprogramowanie na laptopa czy to tez trzeba dokupić? 

z góry bardzo dziękuję za odpowiedź;)



#1200 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8,612 posts
  • SkądSulęcin

Posted 28 October 2017 - 18:56

Zależy od oprogramowania wspierającego. Praktycznie każdy trenażer (wymagany pomiar mocy np. przez trenażer lub w korbie/pedałach/itd, ewentualnie jeśli oprogramowanie wspiera to moc wyliczana na podstawie krzywej mocy trenażera), dodatkowo jeśli ma być automatycznie regulowana siła hamowania np. przy podjeździe to w rachubę wchodzą tylko trenażery interaktywne. Wejdź sobie na strony producentów np. tacx czy elite i sprawdź, które są trenażerami interaktywnymi. 

Na ogół oprogramowanie na PC należy wykupić osobno i tanie raczej nie jest. Wyjątek niektóre (najdroższe) trenażery elite real e-motion i Drivo, które w komplecie mają oprogramowanie Real Software, jednak ilość Real Video (tras) dodawana gratis i tak jest symboliczna (pierwszy 2, drugi 1). 


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect




Reply to this topic