Skocz do zawartości


Zdjęcie

Trenażer z "wirtualem"


2226 odpowiedzi w tym temacie

#1221 JERY

JERY
  • Użytkownik
  • 28 postów

Napisano 07 listopad 2017 - 15:05

Chciałaby schudnąć? Mniej żarcia. Serio - deficyt kaloryczny to podstawa. Aktywność fizyczna służy przede wszystkim do utrzymania wyższego poziomu metabolizmu i zapobiega wejściu organizmu w tryb oszczędzania energii. Ale pewno o tym już wiecie ;)

 

Czy ja wiem, czy wymiana trenażera rolka/DD jest szybsza w rolkowym? Jak ktoś ma wprawę w zdejmowaniu koła to na DD może to potrwać z 15 sekund (sztywna oś 2x tyle). Zakładając, że rolkowy to koło i tak będzie dedykowane pod trenażer (żal łożysk i opon) to i tak trzeba zmienić koło, czyli czasu będzie nieco mniej niż przy rolkowym (bo tam jeszcze koło w imadło trafia). Aczkolwiek to też sekundy...

 

Tak, Bushido jest lepszy od Vortexa, przynajmniej jeśli chodzi o odczucia treningowe (kręcenie korbą i czucie nóg).  Aczkolwiek zapomnij o tym, że ustawisz sobie jedno przełożenie to cały trening na tym zrobisz. W tym przypadku jest nawet bardziej wymagający, niż Vortex. Po prostu trzeba zapewnić zasilanie trenażerowi poprzez napędzanie alternatora, a jedyny sposób to... kręcić ;)

 

Jakby co mam na zbyciu niewiele używany, w doskonałym stanie technicznym (i wizualnym) Bushido w cenie Vortexa ;)

Gratisowo dorzucę oponę trenażerową Conti, koło samemu już trzeba sobie zorganizować ;)

Stoi i się kurzy, męczę się na Muin. Ewentualna informacja na prv ;)

 

 

 

Dokładne wyjaśnienie: ZWIFT.

WHAT DOES IT DO?

settings-difficulty-100-300x156.jpg?resi

100% difficulty: not recommended unless you’ve got a high-end trainer, a penchant for shifting often, and a need to punish yourself!

Lowering your Trainer Difficulty decreases the resistance changes on hills. You still have to put in the same amount of power to get up (and down) the hill, but the resistance will change less when you hit a hill.

Another way to look at it: where you might typically use 7 of your gears when riding at the default 50% setting, lowering it to 25% would let you ride and only use ~3 gears, since the uphills and downhills will feel less steep.

Increasing your trainer difficulty, on the other hand, will force you to use more gears. So instead of 7, you may use 10 or 12, since the hills will feel steeper.

Warto szukać w pomocy Zwift'a.

 

Czytalem to, ale cos do mnie nie dociera. Skoro obciazenie zmienia sie mniej niz powinno, a musze wlozyc ta sama ilosc watow zeby przejechac ten sam odcinek, to cos sie musi zmienic. Wychodzi mi, ze predkosc/czas, ale gdzies wyczytalem, ze predkosc tez sie nie zmienia. Kadencja?
 



#1222 Arked

Arked
  • Użytkownik
  • 910 postów

Napisano 07 listopad 2017 - 16:25

Nie myl prędkości prawdziwego koła z twoją prędkością wirtualną. Prędkość twojego koła przy suwaku trudnośći ustawionym na minimum może się wcale nie zmieniać ale prędkość w świecie wirtualnym będzie zależeć wyłącznie od twojej mocy i wirtualnego nachylenia terenu. Jeśli więc nie zaczniesz mocniej kręcić pod górę będziesz jechać bardzo wolno itd.

#1223 JERY

JERY
  • Użytkownik
  • 28 postów

Napisano 07 listopad 2017 - 17:37

Nie chodzilo mi o real. Jezeli zminiejsze trainer diff.. to jest mi lzej pedalowac. Czyli wkladam w podjazd mniej wysilku, ale jednoczesnie zeby wjechac na szczyt musze wlozyc tyle samo watow, niezaleznie czy trenazer symuluje 10% czy 2,5%. Wiec cos sie musi zmienic. Albo bede jechal kilkukrotnie dluzej pod ta gorke, ale bede musial miec duzo wieksza kadencje zeby wygenerowac niezbedne waty . Nie kumam tego :)



#1224 Jurek_1989

Jurek_1989
  • Użytkownik
  • 133 postów

Napisano 07 listopad 2017 - 17:40

Na chłopski rozum zmieni się czas, ale to wirtualny świat :)



#1225 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8612 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 07 listopad 2017 - 17:45

Może czytałeś, ale nie zrozumiałeś. Normalny podjazd nigdy nie ma jednego, stałego nachylenia. Zmienia się przez co musisz zmienić przełożenia. Zmniejszenie trudności podjazdu jest uśrednieniem odcinkowym jego nachylenia przez co zmniejsza się konieczność zmian przełożeń.

Wysłane z mojego P9_Energy_Lite przy użyciu Tapatalka


  • JERY lubi to

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#1226 JERY

JERY
  • Użytkownik
  • 28 postów

Napisano 07 listopad 2017 - 17:49

AAAA, Teraz kumam :) Prozor, jestes niezawodny, i cierpliwy :)



#1227 Arked

Arked
  • Użytkownik
  • 910 postów

Napisano 07 listopad 2017 - 18:51

Nie chodzilo mi o real. Jezeli zminiejsze trainer diff.. to jest mi lzej pedalowac. Czyli wkladam w podjazd mniej wysilku, ale jednoczesnie zeby wjechac na szczyt musze wlozyc tyle samo watow, niezaleznie czy trenazer symuluje 10% czy 2,5%. Wiec cos sie musi zmienic. Albo bede jechal kilkukrotnie dluzej pod ta gorke, ale bede musial miec duzo wieksza kadencje zeby wygenerowac niezbedne waty . Nie kumam tego :)


Oczywiście będziesz jechał kilkukrotnie dłużej pod górkę.

Trainer difficulty nie tyle uśrednia co "wypłaszcza" trasę, a właściwie to jak ją odczuwasz poprzez trenażer. Nachylenia wirtualnego terenu nie zmieniają się, zmienia się tylko to jak ją czujesz. To "wypłaszczenie" trasy nie ma więc żadnego wpływu na twoją wirtualną prędkość bo po prostu jak będziesz pedałować lżej to będziesz jechać wolniej.

#1228 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2297 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 07 listopad 2017 - 18:52

Może czytałeś, ale nie zrozumiałeś. Normalny podjazd nigdy nie ma jednego, stałego nachylenia. Zmienia się przez co musisz zmienić przełożenia. Zmniejszenie trudności podjazdu jest uśrednieniem odcinkowym jego nachylenia przez co zmniejsza się konieczność zmian przełożeń.

Wysłane z mojego P9_Energy_Lite przy użyciu Tapatalka

 

Ja to rozumiem w inny sposób. Trudność 50% oznacza, że z podjazdu 6% zrobi się nam podjazd 3% z punktu widzenia oporu trenażera. Z tymże moc jaką musisz włożyć, żeby jechać ten podjazd się nie zmieni, czyli przykładowo jeśli z trudnością 100% ten podjazd jechałeś na 300W co wirtualnie oznaczało 20km/h, to po ustawieniu 50% trudności dalej musisz włożyć te 300W, żeby jechać z tą prędkością. Zmienną tutaj jest opór trenażera.

 

Moc na trenażerze można przyrównać do oporu jaki generuje nam trenażer pomnożonego przez prędkość obrotową koła/kasety. Czyli w tym równaniu jeśli zmniejszamy trudność w Zwifcie, maleje nam opór trenażera i musimy to skompensować wyższą prędkością obrotową (zwiększenie kadencji lub zmiana na cięższe przełożenie).

 

Ja to rozumiem w ten sposób. Jeśli coś przekręcam to będę wdzięczny za poprawienie.



#1229 Arked

Arked
  • Użytkownik
  • 910 postów

Napisano 07 listopad 2017 - 19:11

Dobrze rozumiesz.

#1230 Szanti

Szanti
  • Użytkownik
  • 68 postów
  • SkądŁódź

Napisano 10 listopad 2017 - 20:20

Mam krótkie pytanko Czy trenażer Elite będzie działał z dowolnym czujnikiem USB ANT+ . Nie mam go w zestawie a na allegro są tańsze Garmina czy Adidasa.



#1231 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8612 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 10 listopad 2017 - 20:22

Tak, będzie.


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#1232 JERY

JERY
  • Użytkownik
  • 28 postów

Napisano 10 listopad 2017 - 21:05

Tez kupilem odbiornik ant + adidasa. Mialem tylko problemy z instalacja poniewaz windows nie mogl znalesc sterownikow. Ale to wina mojego systemu a nie samego odbiornika. Gdy uporalem sie z instalacja i czujnik zaczal dzialac, nie mam z nim zadnych problemow. Zainwestowalem tez w przedluzacz usb 2m dlugosci.



#1233 Szanti

Szanti
  • Użytkownik
  • 68 postów
  • SkądŁódź

Napisano 11 listopad 2017 - 11:45

Dzięki za odpowiedź. 

 

Nabyłem właśnie trenażer Direto + nowa kaseta 11 grupy 105 i mam problem w  hałasowaniu. Jak ustaliłem jest to hałas łańcucha na kasecie. Mam pewne pomysły co z tym zrobić, ale jestem ciekaw waszych opinii. Wyczyściłem łańcuch i wózek troszkę pomogło ale niewiele. 



#1234 Moody

Moody
  • Użytkownik
  • 171 postów

Napisano 11 listopad 2017 - 12:28

Jeśli już wyczyściłeś, to spróbuj naoliwić.

#1235 Szanti

Szanti
  • Użytkownik
  • 68 postów
  • SkądŁódź

Napisano 11 listopad 2017 - 12:50

to oczywiste więc nie pisałem



#1236 Szanti

Szanti
  • Użytkownik
  • 68 postów
  • SkądŁódź

Napisano 11 listopad 2017 - 12:50

to oczywiste więc nie pisałem



#1237 -pytoon-

-pytoon-
  • Użytkownik
  • 32 postów

Napisano 11 listopad 2017 - 12:51

Ustaw zakresy i daj się ułożyć łańcuchowi.


Wysłane z mojego Redmi Note 4X przy użyciu Tapatalka



#1238 KMQ

KMQ
  • Użytkownik
  • 829 postów

Napisano 11 listopad 2017 - 13:43

Dzięki za odpowiedź.

Nabyłem właśnie trenażer Direto + nowa kaseta 11 grupy 105 i mam problem w hałasowaniu. Jak ustaliłem jest to hałas łańcucha na kasecie. Mam pewne pomysły co z tym zrobić, ale jestem ciekaw waszych opinii. Wyczyściłem łańcuch i wózek troszkę pomogło ale niewiele.


Sprawdz czy zacisk zabezpieczajacy nie jest zbyt mocno lub zbyt slabo zamkniety, to bardzo czesto jest przyczyna halasu w trenazerach direct drive. Mialem to samo u siebie w Neo (poczatkowo zbyt mocno „zaciskalem” i to powodowalo glosna prace lancuch/kaseta)

#1239 Szanti

Szanti
  • Użytkownik
  • 68 postów
  • SkądŁódź

Napisano 11 listopad 2017 - 13:49

Sprawdziłem nie ma zmiany.



#1240 Arked

Arked
  • Użytkownik
  • 910 postów

Napisano 11 listopad 2017 - 15:38

Kaseta w trenażerze pewnie leży inaczej względem przerzutki niż w rowerze. Jedyne rozwiązania to regulacja przerzutki lub misterne kombinowanie z podkładkami w trenażerze lub rowerze (żeby kasety leżały tak samo).



Dodaj odpowiedź