@Pajak - Bushido NIE MA wspomagania na zjazdach! Wspomaganie mają tylko te, które mają dodatkowe zasilane silnika (nie vortex, bo ten ma elektromagnesy hamujące).
Używam JetFluid Pro i Vortexa Smart do różnych typów treningów. Hamulec Vortexa jest dość upierdliwy w porównaniu do hydraulicznego hamulca JetFluid, typowa charakterystyka hamulca magnetycznego (no, magnetycznego ze wspomaganiem elektromagnetycznym), nadaje się jednak do treningów z zaplanowaną mocą, zwłaszcza w niższych strefach, w strefach Z5, a zwłaszcza Z6 i wyższych preferuję jednak hamulec hydrauliczny, nie ma tego nieprzyjemnego oporu przejścia przez martwą strefę (korby w pozycji 12-6), jednak bezwładność hamulca hydraulicznego robi to o czym wspomina dywyn, czyli "przyjemnie naturalnie". Z kolei w niższych strefach, czyli Z5 (choć tu już w/w efekt trochę zaczyna przeszkadzać) i poniżej albo nie jest to tak odczuwalne, albo w ogóle nie przeszkadza. Czyli jazda w SS lub Z3 z dość dokładnie określoną mocą i oglądanie filmu bez martwienia się czy mieszczę się w założeniach treningowych czy też nie, jest dość przyjemna.
Przy okazji pomiaru mocy vortexa - zauważyłem, że musiał on się dotrzeć przez ładnych parę godzin. Na początku dość mocno zaniżał w stosunku do mocy wyliczanej przez Power2Max, obecnie różnice są, ale jakieś kilka %, wystarczy po kalibracji miernika mocy (przede wszystkim Power2Max - po 15 minutach rozgrzewki) lekko skorygować procentowo parametry treningu i można jechać.
Co jeszcze? Do trenażerów Tacx'a niezbedna jest dedykowana opona, na normalnej koło po prostu będzie się ślizgać przy nieco mocniejszym naciśnięciu pedałów. Po rozwaleniu Vittorii (czerwonej - dziadostwo, unikać) zastępczo używałem i zużytej 23 (ślizgała się jak cholera) i nowej 25 (nieco lepiej, ale też poślizgi nawet przy nieco tylko mocniejszych naciśnięciach), po zmianie na treningową Conti wreszcie wszystko działa jak powinno. Co ciekawe opona Conti niweluje niewielkie bicie koła i jedzie się na niej jak po gładkim asfalcie - polecam. Te poślizgi oczywiście nie występują na trenażerach ze standardowo rozwiązanym dociskiem (np. śruba), w przypadku docisku stosowanego przez Tacx'a (3 karby do 3 wielkości kół) niestety wymagana jest opona dedykowana do komfortowego używania.