Skocz do zawartości


Zdjęcie

Trenażer z "wirtualem"


2226 odpowiedzi w tym temacie

#701 herbatniczek

herbatniczek
  • Użytkownik
  • 339 postów

Napisano 13 listopad 2016 - 11:58

Witam,

Po zakupie trenażera, jeśli trening ma mieć sens, wyczytałem, że również trzeba robić siłownię. Celem jest, żeby w maju/czerwcu poprawić średnie prędkości na 70km z 33km/h na tyle ile się da. Takie prędkości uzyskiwałem bez żadnego treningu siłowego, tylko amatorska jazda 3 razy w tygodniu 25km i to nie zawsze.

 

Możecie mnie nakierować na jakiś trening? Chodzi mi o trening na trenażerze i siłowy.

Jeśli chodzi o siłowy to z poniższych ćwiczeń mam tylko problem z dostępem do suwnicy:

http://www.cyklomani...-siowe-jak.html

 

Powyższy trening jest ok 5 miesięcy, więc chyba dobrze.. Pytanie tylko czy dla Was ten plan się nadaje, żeby na 70km/h uzyskać średnią powiedzmy 38km/h. Takie wyniki miał 70 amatorów w ostatnim roku na tym dystansie z kilkuset biorących udział w wyścigu.

 

 

Jak to się ma do treningu na trenażerze? Jak to wymieszać?

 

Przy okazji - jaką książkę dziś polecacie jako pełne źródło do przygotowań? Biblia kolarza górskiego ?



#702 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8612 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 13 listopad 2016 - 12:47

Zaraz - twierdzisz, że jeżdżąc 3x w tygodniu (no to ok, jest czas na regenerację) po 25 km (słownie: dwadzieścia pięć km) liczysz na poprawienie wyniku jazdy indywidualnej na czas na 70 km? Te 33 km/h uzyskujesz na 25 km, czy 70km? Jeśli to drugie to i tak dobrze, biorąc pod uwagę dystanse treningowe. Dlaczego? Bo jeśli nawet pomijamy rozgrzewkę, to te 25 km z prędkością 33km/h  zajmuje Ci jakieś 45 minut jazdy. 70 km wymaga 3x tyle czasu. 45 minut, a nieco ponad 2h to jednak różnica jest. I to bardzo duża. Trenując pod określony dystans, należy na treningach ustawiać treningi właśnie pod dany dystans/czas przejazdu. Bo jeśli na treningu dasz radę przejechać przez godzinę 33 km, to zgodnie z przyjętą zasadą (bazującą na faktach i doświadczeniach ;)) kolejną godzinę przejedziesz ok. 5% wolniej. O ile oczywiście będziesz miał sprawne, silne i wytrzymałe mięśnie napędzane głównie przemianami tlenowymi. Trenując przez 45 minut, czy nawet godzinę nie masz najmniejszych szans, żeby go odpowiednio rozwinąć. Możesz przygotować się do czasówki pół godzinnej. Góra godzinnej. O 2h zapomnij.

Dodatkowo przyjmując, że nie zmieniasz nic, aby poprawić aerodynamikę, to przy standardowym rowerze szosowym zwiększenie prędkości z 33 do 38 km/h będzie wymagać co najmniej 80-100W  mocy więcej, czyli biorąc pod uwagę docelową czasówkę do 2h musiałbyś poprawić swoje FTP o ok. 90 do 120W. A z tym może być cholernie ciężko, o ile nawet nie niemożliwe (jeśli już balansuje się na dość wysokim poziomie), tym bardziej, że akcent jest kładziony przede wszystkim na jazdę tlenową. 

 

No chyba, że ten wyścig do którego się odnosisz, to wyścig szosowy w peletonie. To zupełnie inna sprawa i w tym przypadku o prędkości peletonu decyduje właśnie jazda w grupie. O ile nie odpadniesz od grupy to może nawet teraz mógłbyś taką prędkość przejazdu osiągnąć, aczkolwiek trenując pod 25km prędzej czy później możesz odpaść. 

 

Trening siłowy to zupełnie inne zagadnienie i trochę już na ten temat o tym było - poszukaj w odpowiednich wątkach.

 

Ok, tak czy siak, to nie ten wątek na tego typu rozważania. Dalszą dyskusję prowadź w Trening i zdrowie

Ten wątek jest do omawiania kwestii treningu na trenażerze z wirtualem ;)


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#703 herbatniczek

herbatniczek
  • Użytkownik
  • 339 postów

Napisano 13 listopad 2016 - 13:07

Hej,

Dzięki za odpowiedź. Przenoszę się na Trening i zdrowie. Opisałem swoje treningi a właściwie doświadczenia pierwszego roku z szosówką, czyli rok 2016. Teraz zakupiłem trenażer Tacx Genius, bilet na siłownię, mogę właściwie trenować codziennie ale nie wiem, czy jest sens codziennie. Teraz pytanie jak trenować. Mam tylko problem z dostępem do suwnicy: http://www.cyklomani...-siowe-jak.html



#704 Drake29a

Drake29a
  • Użytkownik
  • 56 postów

Napisano 13 listopad 2016 - 16:24

Wszystkie te ustawienia będą w przyszłości jako zaawansowane.

W tej chwili służą głównie mi (do testów). Mają znaczenie przy krótkich interwałach.

 

To dla tych którzy mogą być niezadowoleni z domyślnych ustawień i mają np lepszy sprzęt.

Np SRM i Tacx Bushido.

 

1. To opóźnienie z jakim trenażer reaguje na zmianę obciążenia + czas na ustabilizowanie mocy.

W przypadku Elite Rampa jest to ponad 10s przy dużych skokach.

Obecnie domyślnie jest 10000ms = 10s

2. To opóźnienie z jakim miernik mocy podaje moc względem trenażera.

W przypadku P2M wychodzi mi od 1s do 2.3s zależnie od kadencji.

Obecnie domyślnie jest 2000ms = 2s

 

3. Informacja z pomiaru opóźnienia miernika w ms.

Można to sprawdzić np uruchamiając aplikację i dowolny trening nie startując go i następnie kręcąc do najniższego obciążenia jakie jesteśmy w stanie zobaczyć i w kolejnym kroku przechodząc jak najszybciej do ponad 100W.
Aplikacja zmierzy czasy w jakich trenażer i miernik przesłały 100W.

Dane pojawią się dopiero po uruchomieniu treningu ukryte pod W'bal

(Offset/Procent/CzasMiernika/CzasTrenażera)

shmoo może warto by założyć osobny temat na PP, z pierwszym postem w którym będziesz wrzucał zmiany w kolejnych wersjach aplikacji, etc, aplikacja będzie lepiej widoczna na forum, i łatwiej będzie się zorientować w jej temacie :)



#705 big75

big75
  • Użytkownik
  • 1560 postów
  • Skądpolska

Napisano 13 listopad 2016 - 18:28

Filmy na tacx są po 9euro (interesują mnie ok 70km, np:https://tacx.com/pro...ibier-marmotte/, https://tacx.com/pro.../bergen-voss/),czyli porównując do abonamentu Bkool to co miesiąc można brać film i kosztowo będzie to samo a film zostanie no i nie ma problemów z treningiem, jak przytnie neta.

 

 

Ten soft Tacx Cycling trochę się jednak  ,,przycina''- nie mam do niego cierpliwości.Samo przygotowanie do jazdy( np. parowanie Bushido czy sensorów)  zabiera za dużo czasu. Włączanie i wyłączanie Bluetooth , tak samo z aplikacją.

 

Jakiś czas temu kupiłem jeden film/górkę na spróbowanie. Wybrałem podjazd Plateau de Beille (Pireneje)- dokładnie nie sprawdzałem ale to chyba ca. to http://www.climbbybi...MountainID=7051.Dzisiaj postanowiłem w końcu spróbować co to warte.

 

Moim zdaniem rewelacji nie ma- ale jak nic w rowerze nie skrzypi ( u mnie niestety szprychy strzelały w starym kole) to raz na jakiś czas taka jazda może być całkiem ciekawa.

 

1. Start trasy - u mnie zawsze opóźnienie , trzeba kilkadziesiąt sekund zanim będzie widać, że się przesuwamy po ekranie.

http://oi68.tinypic.com/15n3w3p.jpg  w prawym dolnym rogu czas idzie , kręcę a ekran stoi.

 

Chciałem mieć prędkość z czujnika Wahoo ( speed albo z Speed+cadence ) ale przy takich ustawieniach ,,Real Viev'' u mnie nie rusza= musiałem dać speed od Bushido. Wydawało mi się że wcześniej czytał prędkość z czujników ale dziś przy tej ,,trasie'' coś mu się nie podobało nie wiem czemu.

 

W końcu ruszył - jechałem na górskim bez sensora mocy - przy moim ustawieniu kalibracji ( w zakresie ale prawie na samym lewym brzegu )-  moc trochę niedoszacowana.

 

 

Po jakimś czasie pojawiły się ,,ludziki'' na ekranie - dogoniłem ich czy jak ? ( ale to dziwne przy moim dzisiejszym b niskim pulsie ca 130 - dla porównania w piątek jechałem na normalnym rowerze w terenie to serce rozbujało się do ponad 175 i nie było jeszcze sapania .)

 

http://oi63.tinypic.com/2wfsjkl.jpg

 

http://oi66.tinypic.com/21nlb10.jpg

 

http://oi65.tinypic.com/2expjeh.jpg

 

 

3.I to tyle przyjemnego - bo zaraz widok drogi przeskoczył na ekran z wykresami , którego nie byłem w stanie zmienić .Nie wiem może pot jakoś kapnął....

 

http://oi63.tinypic.com/1envbl.jpg

 

Po kliknięciu gdzieś na dole- wyskakuje okienko 

http://oi68.tinypic.com/359l6s7.jpg

ale opcji powrotu do ekranu z ,,Real Viev'' nie widać.

 

Chciałem zakończyć jazdę ale jakoś się zmusiłem  i wysiedziałem tą dodatkową godzinę.  

http://oi68.tinypic.com/208ekqb.jpg

http://oi63.tinypic.com/2llymn4.jpg

 

Przełączanie ekranów mapa/dane ...

 

powinno być chyba takie coś 

http://oi63.tinypic.com/29zomxt.jpg  ale ten screen juz na ,,sucho'' próba na Tablecie kilka h po samej jeździe.

 

http://oi67.tinypic.com/qoelwo.jpg to też  klikanie bez jazdy.

 

Jak sprawdzałem sam film w Android/storage/....android/data/com.tacx.cycling/files/movies   jest OK  , końcówka góry fajna ale dziś niestety nie było mi dane jej ''na żywo ''oglądnąć.

 

4. Końcowe 2 km tp był zjazd - na ekranie widac było dodatnie procenty http://oi68.tinypic.com/2vru6ac.jpg ale opór był jakbyśmy jechali z góry .Na przełożeniu 39/12 coś koło 50 km/h wyskakiwało.

 

5.Co ciekawe jak zaimportowałem tcx-a do Stravy wyskakuje ...mapka https://www.strava.c...ities/774472858

.

 

Szkoda, że nie można śledzić mapki podczas jazdy.Albo można ale nie potrafię tego ustawić ????Mapka zawsze dodatkowy bodziec, dodatkowo jak jeżdżę w ,, realu'' to pryzwyczaiłem się od ekranu z Locusa ,,mapka+ profil wysokości+ dane ''- fajnie się sprawdza właśnie na długch podjazdach ( zakręt ....do zakrętu itd)

 

 

 

Teraz pytanie - można ustawić  mapkę na ekranie  w innych apk z Real Viev( np Bkool..) ??? .



#706 shmoo

shmoo
  • Użytkownik
  • 1730 postów
  • SkądBrzeg, Wrocław, Bytom

Napisano 13 listopad 2016 - 18:49

shmoo może warto by założyć osobny temat na PP, z pierwszym postem w którym będziesz wrzucał zmiany w kolejnych wersjach aplikacji, etc, aplikacja będzie lepiej widoczna na forum, i łatwiej będzie się zorientować w jej temacie :)


Proponowałem to n postów temu. Jak ktoś sobie zażyczy, a że już sobie zażyczył bo za dużo tych postów faktycznie to utworzę nowy temat :)

http://szosa.org/top...owa-powerpeaks/

logo1pp-64x64.pngmedium.jpgbadge_new.png


#707 sempik

sempik
  • Użytkownik
  • 103 postów

Napisano 13 listopad 2016 - 19:09

Teraz pytanie - można ustawić  mapkę na ekranie  w innych apk z Real Viev( np Bkool..) ??? .

W CVT jest. Na obrazku niżej widać.

Załączone pliki


  • big75 lubi to

#708 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8612 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 13 listopad 2016 - 19:20

big75 - mapkę wyświetlisz przez preferencje - combine gps and video: enabled. Właściwie to nie tyle mapka (tej włączyć się nie da - póki co), co widok satelitarny (jeśli masz łącze inne niż Wifi, to dodatkowo trzeba włączyć gps images: all networks), do zestawu przycisków (show graph, screen, power mode) dojdzie po prawej stronie przycisk przełączania widoku mapy. Co ciekawe po tapnięciu na mapę przełączysz widok na ekranie: w małym okienku będziesz miał wideo, a na ekranie możliwość przełączania widoków mapy. W widoku satelitarnym masz również naniesiony profil wysokości, z cieniowanym nachyleniem (np. zielone niewielkie, czerwone spore).

 

Shmoo - utwórz, poproś Siara_iwj  o przeniesienie wpisów, będzie komplet.

Utworzyłeś widzę - dla chętnych: Aplikacja treningowa powerpeaks jeszcze tylko przydałoby się uporządkować przez przeniesienie przynajmniej ostatnich wpisów ;)


  • big75 lubi to

Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#709 big75

big75
  • Użytkownik
  • 1560 postów
  • Skądpolska

Napisano 13 listopad 2016 - 19:34

mapkę wyświetlisz przez preferencje - combine gps and video: enabled. Właściwie to nie tyle mapka (tej włączyć się nie da - póki co), co widok satelitarny (jeśli masz łącze inne niż Wifi, to dodatkowo trzeba włączyć gps images: all networks),

 

Czyli taki widok 

http://oi63.tinypic.com/219t9pc.jpg ??

 

To cudaczne wykresy z relacji TV np TDF , zdecydowanie bardziej czytelna( przynajmniej dla mnie)  byłaby zwykła mapka 2D.



#710 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8612 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 13 listopad 2016 - 19:38

No niestety, o zwykłej mapce już nie pomyśleli. Albo pomyśleli, ale jeszcze nie wprowadzili. A że wprowadzają zmiany równie szybko, jak wyścigowy ślimak, to mapkę wprowadzą może w przyszłym roku. 


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#711 shmoo

shmoo
  • Użytkownik
  • 1730 postów
  • SkądBrzeg, Wrocław, Bytom

Napisano 13 listopad 2016 - 22:02

Shmoo - utwórz, poproś Siara_iwj  o przeniesienie wpisów, będzie komplet.

Utworzyłeś widzę - dla chętnych: Aplikacja treningowa powerpeaks jeszcze tylko przydałoby się uporządkować przez przeniesienie przynajmniej ostatnich wpisów ;)

Widzę że już gotowe. Więc można tam klikać śledzenie tematu. Nie będę już tu śmiecił. :)


logo1pp-64x64.pngmedium.jpgbadge_new.png


#712 Arked

Arked
  • Użytkownik
  • 910 postów

Napisano 14 listopad 2016 - 00:13

Ten soft Tacx Cycling trochę się jednak  ,,przycina''- nie mam do niego cierpliwości.Samo przygotowanie do jazdy( np. parowanie Bushido czy sensorów)  zabiera za dużo czasu. Włączanie i wyłączanie Bluetooth , tak samo z aplikacją.

 

 

Dlatego kupiłem sobie dodatkowy ant+ stick do tableta. Znudziły mi się zabawy z Bluetoothem, który raz widzi trenażer, raz nie widzi itd.



#713 joesatch

joesatch
  • Użytkownik
  • 358 postów

Napisano 14 listopad 2016 - 12:07

Panowie i Panie, proszę o poradę, szukałem dla siebie trenażera który bezproblemowo będzie współpracował z Zwift i Bkool żeby się można bezproblemowo ścigać wirtualnie. Do tego wykonać jakiś trening na podstawie mocy.

 

Stoję przed dylematem pomiędzy Elite Rampa a Tacx Vortex Smart T2180. Oba w podobnej cenie (<2000zł), Rampa rocznikowo nowość, Vortex już kilka miesięcy jest na rynku.

 

Boję się brać na ślepo, w końcu to już nie taka mała kwota.

Proszę doradźcie który wybrać i ew zalety/wady takiego wyboru.

 

 



#714 Drake29a

Drake29a
  • Użytkownik
  • 56 postów

Napisano 14 listopad 2016 - 12:25

Panowie i Panie, proszę o poradę, szukałem dla siebie trenażera który bezproblemowo będzie współpracował z Zwift i Bkool żeby się można bezproblemowo ścigać wirtualnie. Do tego wykonać jakiś trening na podstawie mocy.

 

Stoję przed dylematem pomiędzy Elite Rampa a Tacx Vortex Smart T2180. Oba w podobnej cenie (<2000zł), Rampa rocznikowo nowość, Vortex już kilka miesięcy jest na rynku.

 

Boję się brać na ślepo, w końcu to już nie taka mała kwota.

Proszę doradźcie który wybrać i ew zalety/wady takiego wyboru.

 

1. Rampa z tego co czytałem działa ciszej, w Tacx po rozgrzaniu uruchamia się turbina chłodząca trenażer, co za tym idzie potrafi wtedy dość dużo hałasu generować.

2. Ja decydowałem się na Rampa ze względu na to że jest nowy na rynku, więc dłużej będzie jakieś wsparcie, zdaje się że generuje też trochę większy opór, ale trudno to ocenić bo tacx podaje maks moc przy 35km/h a Elite przy 40km/h



#715 Arked

Arked
  • Użytkownik
  • 910 postów

Napisano 14 listopad 2016 - 13:02

Nie ma żadnej turbiny chłodzącej w Vorteksie.

 

Nowość na rynku nie jest wcale plusem. Im nowszy trenażer tym bardziej podatny na choroby wieku dziecięcego oraz braki w oprogramowaniu. Rampy z tego co wiem nadal nie da się kalibrować, a to jest 'must have' dla trenażera do którego wpina się koło.



#716 shmoo

shmoo
  • Użytkownik
  • 1730 postów
  • SkądBrzeg, Wrocław, Bytom

Napisano 14 listopad 2016 - 13:09

Nie ma żadnej turbiny chłodzącej w Vorteksie.

 

Nowość na rynku nie jest wcale plusem. Im nowszy trenażer tym bardziej podatny na choroby wieku dziecięcego oraz braki w oprogramowaniu. Rampy z tego co wiem nadal nie da się kalibrować, a to jest 'must have' dla trenażera do którego wpina się koło.

 

Rampa to ta sama konstrukcja jeżeli chodzi o elektronikę co Realaxiom B+ więc raczej to jest tańsza wersja ewolucyjna a nie nowa konstrukcja która może mieć problemy wieku dziecięcego a wsparcie będzie pewnie jednak dłuższe bo B+ już trochę na rynku jest (jakieś 2 lata) i kosztuje 2x tyle.


logo1pp-64x64.pngmedium.jpgbadge_new.png


#717 Arked

Arked
  • Użytkownik
  • 910 postów

Napisano 14 listopad 2016 - 13:15

Co z kalibracją? Ciężko trenować bez pomiaru mocy na tego typu trenażerze jeśli nie ma spindownu.



#718 Drake29a

Drake29a
  • Użytkownik
  • 56 postów

Napisano 14 listopad 2016 - 13:16

Nie ma żadnej turbiny chłodzącej w Vorteksie.

 

Nowość na rynku nie jest wcale plusem. Im nowszy trenażer tym bardziej podatny na choroby wieku dziecięcego oraz braki w oprogramowaniu. Rampy z tego co wiem nadal nie da się kalibrować, a to jest 'must have' dla trenażera do którego wpina się koło.

Dobrze wiedzieć na przyszłość, w kilku miejscach czytałem że przy większych obrotach Vortex jest bardzo głośny, i właśnie coś o mechanizmie chłodzącym.

 

Rampa ma większą rolkę z elastożelu, w teorii powinny być mniejsze uślizgi koła, oraz ciszej chodzić.



#719 shmoo

shmoo
  • Użytkownik
  • 1730 postów
  • SkądBrzeg, Wrocław, Bytom

Napisano 14 listopad 2016 - 13:19

Co z kalibracją? Ciężko trenować bez pomiaru mocy na tego typu trenażerze jeśli nie ma spindownu.

 

Dla mnie to nie problem bo wybierałem świadomie żeby korzystać z miernika mocy.

Co do tej kalibracji spindown to nie dość że jest uciążliwe bo trzeba by ją wykonywać przed każdą jazdą to zupełnie nie wierzę w dokładność takiego pomiaru.

 

Rampy ponoć są kalibrowane na produkcji ale jak to się ma do pozostałych zmian jak ciśnienie itp to nie mam pojęcia.

 

Moja zaniża od 10 do ponad 30W w zależności od mocy.


logo1pp-64x64.pngmedium.jpgbadge_new.png


#720 Drake29a

Drake29a
  • Użytkownik
  • 56 postów

Napisano 14 listopad 2016 - 13:24

Dla mnie to nie problem bo wybierałem świadomie żeby korzystać z miernika mocy.

Co do tej kalibracji spindown to nie dość że jest uciążliwe bo trzeba by ją wykonywać przed każdą jazdą to zupełnie nie wierzę w dokładność takiego pomiaru.

 

Rampy ponoć są kalibrowane na produkcji ale jak to się ma do pozostałych zmian jak ciśnienie itp to nie mam pojęcia.

 

Moja zaniża od 10 do ponad 30W w zależności od mocy.

Tak z ciekawości, masz na myśli że podaje 10-30W za mało? Przy jakich mocach masz takie wartości, ot ciekawość :D





Dodaj odpowiedź