Skocz do zawartości


Zdjęcie

jakie łatki?


36 odpowiedzi w tym temacie

#1 Dag

Dag
  • Użytkownik
  • 68 postów
  • SkądBielsko-Biala

Napisano 02 czerwiec 2008 - 07:30

ostatnio kupilem takie samoprzylepne latki po 5 zl, tragedia, po kilku dniach latka sie rozszczelnila

uzywam tez takich latek ktore byly w zestawie ze scyzorykiem rowerowym, te sa juz lepsze, kilka "rozmiarow",klej do gumy i aluminiowy sciernik w komplecie, te mi jeszcze nie puscily

czym wy latacie, czy jestescie zadowoleni z efektow?

#2 spros

spros
  • Użytkownik
  • 663 postów
  • Skądpolska

Napisano 02 czerwiec 2008 - 07:46

ja wogole nie latam i jestem niesamowicie zadowolony z tej decyzji. kiedys latalem ale zaprzestalem, po tym jak musialem kleic w deszczu.

#3 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2246 postów
  • Skądkrakow

Napisano 02 czerwiec 2008 - 08:02

chyba sie nie pomyle, jak powiem, ze tip-topy. pozdr

#4 Konik

Konik
  • Użytkownik
  • 540 postów
  • SkądKraków

Napisano 02 czerwiec 2008 - 10:21

Jeśli kleić, to - jak nick pisze - Tip-Topami. I trzymać się dobrze procesu technologicznego :mrgreen:

#5 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 02 czerwiec 2008 - 10:34

Dętek szosowych nie kleję ze względu na zbyt duże ciśnienie w oponie/dętce i w ogóle szkoda mi czasu na taką zabawę.
Co innego wozić ze sobą zestaw łatek na wszelki wypadek gdybym miał złapać więcej niż jednego kapcia. ;-) (Choć i tak tego nie robie... Może jakbym miał jechać gdzieś na jakąś dłuższą wyprawę to bym je zabrał ze sobą).

Najlepsze łatki robi tak jak pisali inni koledzy tip top. Tip Top ma w swojej ofercie również specjalne łatki do szosy, które są poprostu mniejsze od tych "zwykłych".

#6 gres

gres
  • Użytkownik
  • 640 postów
  • Skądkraków

Napisano 02 czerwiec 2008 - 10:40

ja wogole nie latam i jestem niesamowicie zadowolony z tej decyzji. kiedys latalem ale zaprzestalem, po tym jak musialem kleic w deszczu.


jak nie umiesz latac:P

geolog - www.geologpoludnie.cba.pl


#7 wunderfaust

wunderfaust
  • Użytkownik
  • 455 postów
  • Skądz neta

Napisano 02 czerwiec 2008 - 11:15

kiedyś się bawiłem w klejenie i powiem ze szosowe dętki do tego się nie nadają. Po prostu ciężko to zakleić tak zeby dobrze trzymało a w dodatku guma się inaczej rozciąga. Po prostu trzeba zainvestować w dobre oponki - dobrze pompować i gum nie będzie. Zdaje sie od 3 lat gumy nie złapałem. Wcześniej miałem sławne Kendy Contender - szlag mnie trafiał normalnie bo ani tego dopompować ani odporności na przebicia... Wystarczyło żebym kupił rower z Vittoria open corsa i gum już nie łapałem. teraz mam Schwalbe blizzard neoPro i tez sobie pod tym względem chwale. Jak będzi esłabo dopompowane to zawsze gumy będą się trafiały.
Keidys jeździłem na turystycnym w oponach dość mocno parciałych gromadziły wszystko co po drodze w ni wlazło. Efekt to guma za gumą, telefony , "emergency car", odwózka do domu i tyle było jeżdżenia. po prostu o gumy trzeba dbać , wymieniac i tyle.

#8 ERDE

ERDE
  • Użytkownik
  • 1010 postów
  • SkądLublin

Napisano 02 czerwiec 2008 - 11:55

ja łatam tylko tymczasowo, dojadę do domu i zmieniam dętkę na nową, dętek ze sobą nie wożę bo kapci na szosie nie łapię, kiedyś złapałem na góralu kilka razy i raz turystykiem...

...a łatałem tip topami

#9 emer

emer
  • Użytkownik
  • 582 postów
  • SkądGalicja

Napisano 02 czerwiec 2008 - 12:18

Jeśli kleić, to - jak nick pisze - Tip-Topami. I trzymać się dobrze procesu technologicznego :mrgreen:


Rozumiem że dla szosy F0 (fi16mm) ...
Moze opiszesz prawidłowy "proces technologiczny' ?

#10 Konik

Konik
  • Użytkownik
  • 540 postów
  • SkądKraków

Napisano 02 czerwiec 2008 - 12:30

Jeśli kleić, to - jak nick pisze - Tip-Topami. I trzymać się dobrze procesu technologicznego :mrgreen:


Rozumiem że dla szosy F0 (fi16mm) ...
Moze opiszesz prawidłowy "proces technologiczny' ?


Tak, mam te o fi ok. 15 mm (bez ząbkowanych krawędzi) i większe - pierwzsy rozmiar z ząbkowanymi.
A proces... Jeśli w domu (na zapas dętkę kleję), to przemywam ekstrakcyjną, szorstkuję, przecieram ponownie, nakładam klej, odczekuję ok. 5 min (właśnie tyle) i kleję łatę. Dokładnie "radełkuję" i dopiero odklejam tę przezroczystą folię. Jeśli krawędź/ząbki łatki nie odchodzą, to proces uważam za poprawny. Jeśli na trasie - zamiast przemywania rozpuszczalnikiem - przecieram czystą chusteczką.

#11 Gosc_zawodowiec_;)_*

Gosc_zawodowiec_;)_*
  • Gość

Napisano 02 czerwiec 2008 - 12:46

nie wiem jak wy, ale ja zawsze daje detki do wulkanizatora (za jedna łatke kasuje 2zł) i detka jest jak nowa. Wszystko dobrze trzyma, powietrze nie uchodzi i nie czuć "zgrubienia". Wulkanizator kleji mi detki łatkami tip-top'a.


Pozdrawiam:P

#12 gres

gres
  • Użytkownik
  • 640 postów
  • Skądkraków

Napisano 02 czerwiec 2008 - 15:46

łątanie zgodnie z opisanym przepisem tenchologicznym daje swietne efekty:)

a ci co nie lapia kapci maja farta jak diabli i to nei zalezy od jakosci opony,
zdarzylo mi sie nei miec kapcia przez caly sezon na najtanszych vittoriach , zdarzylo mi sie w nowej conti gp 4000 zlapac gume , zdarzylo mi sei w nowej szytce tufo ellite road zlapac. Obie nabite ile mozna

geolog - www.geologpoludnie.cba.pl


#13 Gosc_vmax_*

Gosc_vmax_*
  • Gość

Napisano 02 czerwiec 2008 - 20:18

mala dygresja , niestety ale kolarstwo bez latek i za komuny by zaniklo :lol: .samo sól. teraz to jest luz

[ Dodano: 2008-06-02, 21:21 ]
colera i norm butapren plus papier ścierny i trzymalo

#14 gres

gres
  • Użytkownik
  • 640 postów
  • Skądkraków

Napisano 03 czerwiec 2008 - 07:18

a tylko cenna uwaga - jezdzilem kiedys tylko z latkami w ramach zapasu, ... wyrwał mi sie wentyl :(

geolog - www.geologpoludnie.cba.pl


#15 Radello

Radello
  • Użytkownik
  • 614 postów
  • SkądPoznań

Napisano 08 marzec 2011 - 17:52

Czy ktoś używał łatek samoprzylepnych Park Tool GP-2 do dętek szosowych?
Chcę zamówić, a nigdzie nie mogę znaleźć info nt. ich wielkości.

Generalnie mają służyć do awaryjnego załatania dętki w trasie (gdyby zapas też uległ przebiciu).

http://www.radello.pl - odżywki Dextro Energy / Honey Stinger / Huma Gel / Nuun, kosmetyki Sportsbalm / Bodyglide - bezpośrednio od dystrybutora/importera


#16 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 08 marzec 2011 - 18:12

Mam takie łatki, aczkolwiek łatałem nimi tylko dętkę od mtb, w cykloturze polecili z możliwością użycia na dętce szosowej, zawierzyłem im i takie ze sobą wożę. Nie zastanawiałem się czy będą działały na szosowej dętce :mrgreen:


#17 Radello

Radello
  • Użytkownik
  • 614 postów
  • SkądPoznań

Napisano 08 marzec 2011 - 18:25

A jakie wymiary mają te łatki?

Tę dętkę MTB naprawiłeś trwale, czy po powrocie i tak wymieniłeś?

#18 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 08 marzec 2011 - 18:32

Z tego co się orientuje to cyclooxy na tej załatanej dętce jeździł do końca sezonu. Łatkę zmierzę jutro wieczorem jak będę w domu. Ogólnie ma wymiar około 20-25mm w kwadracie.


#19 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 08 marzec 2011 - 19:50

Ja moge z praktyki klejącegoi i sprzedajacego polecić w sumie tylko jedne łatki - firmy Zeffal, są wersje do Mtb , szosy i opon bezdętkowych.
Do Mtb wiadomo łatki sąwiększe , różne rodzaje + klej + tarka + pudełeczko na nie a także jest wersja z dwiema łyżkami w komplecie.
Zestaw do szosy zawiera sporo mniejszej wielkosci łatki - przystosowane do dętki szosowej + klej + tarka i w pudełeczku całosć.

Wczesniej używałem Tip Top ale zrezygnowałem bo Zeffal ładniej sie trzyma a i sporo wiecej klientów jest bardziej zadowolonych z nich.

http://www.zefal.com...rationRepairKit

to takie lepsze.
Można teżkleicłatakami w zestawach po 5 zł takie w zółtych czy zielonych pudełeczkach też trzymają dobrze .

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#20 Tom'ek

Tom'ek
  • Użytkownik
  • 377 postów
  • SkądWieszowa

Napisano 09 marzec 2011 - 09:44

Mój patent na łatanie super lekkich (zarazem cienkich) dętek:
Mam w rowerze dętki Schwalbe Ultremo 90 gram para, i na załatanie niewielkiej dziurki (jakby po ukłuciu szpilką) użyłem gumki na wentyl np takiej: http://allegro.pl/we...1480373369.html (moja ma jeszcze cieńsze ścianki).
+ tubka kleju do butylu.

Odcinam końcówke 0,5 cm i mam łatke 5 na 8 mm, po naklejeniu tak mało się odznacza że łatwo ją przeoczyć na dętce ;-) , na razie po kilkuset kilometrach zero zastrzeżeń.



Dodaj odpowiedź