PROJEKT OSTRE KO锟絆 - LOW COST ~7KG
#101
Posted 17 January 2012 - 16:20
Czym robi艂e艣 te dziury? Na frezarce? Masz dost臋p do warsztatu 艣lusarskiego?
Pozdrawiam
#102 Gosc_dominik28382_*
Posted 17 January 2012 - 16:36
#103
Posted 17 January 2012 - 18:32
poka偶 to obrazkowo, bo nie moge sobie tego wyobrazic :roll:
dziury robilem wiartark膮, k膮t贸wk膮, pilnikiem, g艂adzikiem, papierem itd...
dominik28382, m贸j jest 25,4mm i 90mm d艂ugosci - sruby stalowe - na wadze tak jak m贸wi艂 kolega - 108gr.
#104
Posted 17 January 2012 - 20:34
#105
Posted 17 January 2012 - 21:48
#106
Posted 19 January 2012 - 11:27
#107
Posted 19 January 2012 - 12:00
chyba odwrotnie ? poka偶cie jakie艣 zdj臋cie bo nie mog臋 znale藕膰 :-( Je偶eli jaka艣 rurka pracuje na zginanie to w osi pracy tej rurki ka偶dy otw贸r powoduje znaczny spadek jej wytrzyma艂o艣ci. Otwory z boku a nie w p艂aszczy藕nie dzia艂ania si艂 powoduj膮 minimalny spadek wytrzyma艂o艣ci takiego elementu.A ja si臋 tak zastanawiam, czy te dziury w ramie nie rozs膮dniej by艂o by zrobi膰 w osi k贸艂 zamiast w poprzek? Zw艂aszcza w rurze podsiod艂owej, kt贸ra chyba g艂贸wnie pracuje uginaj膮c si臋 w艂a艣nie do przodu i w ty艂. Wtedy rama mog艂aby straci膰 troch臋 sztywno艣ci bocznej ale na pewno mniejsze by艂oby ryzyko, 偶e si臋 z艂amie w czasie jazdy. Tak mi si臋 wydaje.
#108
Posted 19 January 2012 - 12:04
Ingerencja w struktur臋 ramy zar贸wno w jeden, jak i drugi spos贸b nie jest zbyt dobrym pomys艂em - zw艂aszcza w alu. Rama pracuje i nie tylko na boki. Zobaczymy jak si臋 to sprawdzi, ale mam nadziej臋, 偶e pozytywnie - do wymiany ramy na co艣 l偶ejszego
#109 Gosc_cookie_*
Posted 19 January 2012 - 13:15
To co zrobi艂 autor projektu to nie sa otwory ale艣li juz przyj膮c 偶e te kilkucentymetrowe rozci臋膰ia sa otwoarami to z pewno艣ci膮 element na wysoko艣ci tych rozci臋膰 trudno nazwa膰 rur膮. No ale miejmy nadzij臋, ze blisko 2kg rama ma zapas na tego typu eksperymenty;-)chyba odwrotnie ? poka偶cie jakie艣 zdj臋cie bo nie mog臋 znale藕膰 :-( Je偶eli jaka艣 rurka pracuje na zginanie to w osi pracy tej rurki ka偶dy otw贸r powoduje znaczny spadek jej wytrzyma艂o艣ci. Otwory z boku a nie w p艂aszczy藕nie dzia艂ania si艂 powoduj膮 minimalny spadek wytrzyma艂o艣ci takiego elementu.A ja si臋 tak zastanawiam, czy te dziury w ramie nie rozs膮dniej by艂o by zrobi膰 w osi k贸艂 zamiast w poprzek? Zw艂aszcza w rurze podsiod艂owej, kt贸ra chyba g艂贸wnie pracuje uginaj膮c si臋 w艂a艣nie do przodu i w ty艂. Wtedy rama mog艂aby straci膰 troch臋 sztywno艣ci bocznej ale na pewno mniejsze by艂oby ryzyko, 偶e si臋 z艂amie w czasie jazdy. Tak mi si臋 wydaje.
#110
Posted 19 January 2012 - 17:42
PsYhOl, ot贸z to - po wakacjach powinienem spokojnie miec 500-600 na rame - mozna ostro偶nie szukac czegos 1400-1500gram a wtedy juz 6,XXX, i po bo偶emu - chociaz przelotki itd napewn膮 powiedz膮 cze艣膰. :mrgreen:
D3biec, wkoo艅cu zrozumialem - w p艂aszczy藕nie k贸艂...
ale pomys艂 wiercenia w plaszy藕nie k贸艂 wg mnie nie jest trafiony.
#111 Gosc_cookie_*
Posted 19 January 2012 - 19:52
Ja bym wola艂 偶eby艣 nie musia艂 si臋 tym chwali膰. Generalnie projekt mi sie bardzo podoba ale ja bym wierci艂 a nie rozcina艂.
#112
Posted 19 January 2012 - 20:41
www.facebook.com/strato.bike
#113
Posted 19 January 2012 - 23:17
piotrfala, my艣le 偶e ci臋zko by艂o by mi ocenic na oko, czy rowno zdejmuje materia艂 + wieksze ryzyko przegrzania - za du偶e ryzyko - m贸wie, jaki艣 tam sw贸j 艂eb mam i wizje tego co robi艂em
#114
Posted 20 January 2012 - 00:14
Je偶eli jaka艣 rurka pracuje na zginanie to w osi pracy tej rurki ka偶dy otw贸r powoduje znaczny spadek jej wytrzyma艂o艣ci. Otwory z boku a nie w p艂aszczy藕nie dzia艂ania si艂 powoduj膮 minimalny spadek wytrzyma艂o艣ci takiego elementu.
Generalnie jest tak: dziury w rurce po bokach powoduja utrat臋 sztywno艣ci elementu poci膮gaj膮c za sob膮 tzw. wyboczenia w tym przypadku p艂aszczyznie prz贸d-ty艂 rowerka.
Analogicznie, gdyby dziury by艂y z "przodu" i z "ty艂u" (czyli jakby od strony k贸艂) w贸wczas element narazony jest na zginanie "na boki" (czyli lewo-prawo). Zatem dzia艂aj膮c soimi 4rema literami na rure podsiod艂ow膮, kt贸ra nie jest ustawiona pionowo a pod k膮tem TEORETYCZNIE b臋dzie tendencja do zginania rzeczonej rurki w kierunku przodu rowera. Z 2giej strony rurka ta jest troche "usztywniona" reszt膮 konstrukcji...
Czy w tej sytuacji to b臋dzie mia艂o znaczenie? Cholera wie. Zamiast wchodzic w uk艂ady spr臋偶yste element贸w jednokrzywiznowych i liczy膰 momenty gn膮ce lepiej poczeka膰 na jazde pr贸bn膮 i zobaczyc czy rower wr贸ci w jednym kawa艂ku:P
#115
Posted 20 January 2012 - 01:14
http://allegro.pl/ra...2057075442.html
sliczny diamant za 700:)
#116
Posted 20 January 2012 - 01:30
scooby666, daj spok贸j... swietna rama, strasznie uwielbiam tytan, ale cos duzo uszkodzonych lata - strach troche to kupic, cena az za dobra, no i zabardzo minimalistyczne haki jak na ostre - brak mozliwosci pog艂臋bienia ich...
no i nie mam kasy... ale taki tytan... to by艂o by co艣.... :roll:
#117
Posted 20 January 2012 - 09:14
M贸j SLR przetar艂 si臋 w taki sam spos贸b, a przetarte miejsca przeciera艂y mi spodenki :-/ , wi臋c zalet膮 nie jest tylko ni偶sza masa i to, 偶e siod艂o wygl膮da jak nowe - ale te偶, 偶e nie niszczy ciuch贸w
Na ebay'u s膮 takie naklejki 20x30cm za 1,99$ (ju偶 z wysy艂k膮) - wpisz "carbon vinyl" - jest do wyboru kilka kolor贸w... Starczy na siod艂o i jeszcze troch臋 zostanie :-)
#118
Posted 20 January 2012 - 11:04
a koledzy maj膮 racj臋 co do wyboczenia, jest to zjawisko kt贸re najcz臋艣ciej wyst臋puje tu偶 przed zniszczeniem np. rury przy 艣ciskaniu.
www.facebook.com/strato.bike
#120
Posted 20 January 2012 - 11:50
Naklejka jest termoplastyczna - trzeba j膮 podgrza膰 troch臋 suszark膮 i delikatnie naci膮gn膮膰 - pi臋knie si臋 naci膮ga... Ten kto艣 chyba to robi艂 na szybko, albo si臋 ba艂 偶e folia p臋knie... Mi tylko od spodu troszeczk臋 odstawa艂o - nie wida膰 tego, ale lubi臋 mie膰 wszystko dopracowane i dla pewno艣ci 偶e np. naklejka s臋 nie odklei i piasek si臋 nie przyklei zala艂am odrobin膮 kleju epoksydowego na kra艅cach naklejki, 偶eby nic si臋 pod ni膮 nie dosta艂o (chyba lepiej by艂oby to zrobi膰 slikonem albo czym艣 innym, ale tylko ten klej mia艂am pod r臋k膮 i da艂 jako艣 rad臋)
Edit: zdj臋cie od spodu (mo偶e nie wygl膮da super, ale nie wida膰 tego i spe艂nia zadanie):