Pomysł: MTB z elementami szosy...
#1
Napisano 12 luty 2012 - 18:11
Kilka dni temu założyłem temat dotyczący różnych rozwiązań odnośnie przejścia z górala na szosę. Oto ten temat:
http://www.forumszos...pic.php?t=12419
Dzięki Wam mam już sporo przemyśleń i podjąłem decyzję. Wymienię kilka części w swoim góralu, aby przez sezon, może dwa, poczuć trochę szosy, a potem kupię nówkę rowerek już typową kolarkę (no chyba, że zdarzy się jakaś okazja, to plan zmienię .
Ale trzymajmy się tutaj pomysłu przeróbki. Chciałem poznać Wasze opinie na temat poniższych założeń. Po kolei...
Mam rower Kellys Radius (rocznik: 2008). Mniej więcej taki:
Chciałbym w nim:
1. Zmienić opony, na węższe, np.:
http://allegro.pl/op...2058636748.html
koszt: 135 zł
Oczywiście do tego dętki - ale to kupię przy okazji w Decathlonie (pewnie kilkanaście złotych).
2. Kupić lemondkę, np.:
http://allegro.pl/le...2115665871.html
koszt: 40 zł
3. Kupić noski do pedałów, np.:
http://allegro.pl/no...2109798054.html
koszt: 22 zł
Czyli w sumie wyniesie mnie to ok. 220 zł.
Mam do Was Drodzy generalnie dwa pytania:
- czy te elementy rzeczywiście powinienem wymienić, ew. jeszcze jakie inne mogę zmienić
- czy możecie mi pomóc w wyborze odpowiednich (sprawdzonych) części z tych grup, która mnie interesuje (opony, lemondki, noski...).
Z góry wielkie dzięki.
#3
Napisano 12 luty 2012 - 18:22
Odnośnie pedałów to odczekaj i zainwestuj od razu w zatrzaski.
#4
Napisano 12 luty 2012 - 18:27
#8
Napisano 12 luty 2012 - 18:39
#10
Napisano 12 luty 2012 - 18:45
Widzę, że kasetę to i za 50-60 zł kupię (Tajwana jakiegoś . Na Aledrogo są teraz takie:
http://allegro.pl/li...p/search?a_enum[165]=5&a_text_i[420][0]=&a_text_i[420][1]=&category=16435&distance=1&listing_sel=2&listing_interval=7&postcode_enabled=0&state=0&price_from=&price_to=&string=kaseta&change_view=1&order=p
Więc może faktycznie tę stówę jeszcze dodać (będzie ok. 330 zł). Pytanie tylko:
czy wymiana kasety na szosową (rozumiem, że przód zostaje taki jak jest) da mi wyczuwalny efekt?
#15
Napisano 12 luty 2012 - 18:59
to są wolnobiegi szosowe, tak?
http://allegro.pl/li...terval=7&a_enum[165]=5&a_text_i[420][0]=&a_text_i[420][1]=&change_view=Poka%C5%BC%C2%A0%3E
#17
Napisano 12 luty 2012 - 19:11
Ale, żeby uporządkować. Co mi da największe "zyski", w sensie komfort jazdy po asfalcie:
1. opony,
2. kaseta/wolnobieg
3. noski
4. lemondka.
Czy coś dodacie? Coś przestawicie?
#18
Napisano 12 luty 2012 - 19:54
Pamiętając "pi razy oko" ze sklepu geometrię tego kellysa to raczej z lemondką będzie ciężko, pozycja zupełnie nie odpowiada szosowej więc i bardzo ciężko będzie się położyć.
Poszperał i znalazłem geometrię:
Kąt główki:
71°
Kąt podsiodłowy:
73°
Długość ramy:
590 mm
Długość rury podsiodłowej:
495 mm
Rozstaw osi kół:
1074,4 mm
Geometria dla rozmiaru:
19,5
Czy na tej podstawie jesteś w stanie ocenić, czy można się położyć na radiusie?
#20
Napisano 12 luty 2012 - 20:23
To też zależy od tego jaką masz budowę ciała, wzrost, elastyczność. Spróbuj po prostu oprzeć łokcie na kierownicy tak z 5 cm od mostka i zobaczysz.
5 cm na boki - o to chodzi? Sorry, że głupio dopytuję, ale chcę być pewny. Jutro pójdę do domku narzędziowego, to się przymierzę