Skocz do zawartości


Zdjęcie

Pomysł: MTB z elementami szosy...


56 odpowiedzi w tym temacie

#21 Gosc_KeNaJ_*

Gosc_KeNaJ_*
  • Gość

Napisano 12 luty 2012 - 20:27

Tak 5 cm na boki, gdzieś tam będziesz miał oparcia od lemondki.

#22 MarekB

MarekB
  • Użytkownik
  • 608 postów
  • SkądLuszowice

Napisano 13 luty 2012 - 16:38

Nieco pomierzyłem rower i kilka uwag:

1. Co do lemondki nie będzie problemu - przy odpowiednio wysokim położeniu siodełka (a tak lubię), można wygodnie się ułożyć.

2. Mam jednak co do lemondki pewną wątpliwość. W opisie na Allegro można wyczytać:
lemondkę montuje się w miejscu gdzie średnica kierownicy spada do ok 24mm
Problem w tym, że u mnie średnica kierownicy w tym miejscu to jakiś 65-70 mm. Myślicie, że to jakiś problem?

3. Co do opon. Szerokość obręczy to ok. 30 mm. Czyli (przeliczając po calach), mogę założyć opony o minimalnej szerokości ok. 1,2 cala - tak? Czyli np.:
http://allegro.pl/li...terval=7&a_enum[165]=4&a_text_f[323][0]=26&a_text_f[323][1]=26&a_text_f[415][0]=30&a_text_f[415][1]=35&a_text_i[420][0]=&a_text_i[420][1]=&change_view=Poka%C5%BC%C2%A0%3E

Jednocalówki nie próbować? :)

4. I jeszcze tył. To wolnobieg o rozmiarze 14-34. Z tym, że pięć tarcz jest dość ciasno - może 14-16-18-20-22 (???), a potem ogromny przeskok - na 34. Czy to typowo górski wolnobieg? Bo zakładając, że najwyższego to chyba nigdy w życiu nie wbiłem, to na tych niskich mam chyba dość "szosowe" przełożenia.

5. Aha... I jeszcze moja rama - to 19,5 cala.

Jak ktoś ma jakieś pomysły, jak zrobić z tego demona szos (ew. czy moje pomysły są słuszne), to zapraszam do dyskusji.

#23 D3biec

D3biec
  • Użytkownik
  • 318 postów
  • SkądPoznań

Napisano 13 luty 2012 - 17:07

Na przełożenia póki co nie patrz, wsiądź na rower po zmianie kół i dodaniu lemonda i zobacz czy Ci stopniowanie odpowiada. Dopiero potem próbuj, zmiana w ciemno jest bezsensu. Jeżeli będzie za lekko to raczej skłaniałbym się wymieniając blat na cięższy bo na wolnobiegu za dużo w tym kierunku nie ugrasz.

A tak w ogóle to mam identyczną lemondke, bardzo wygodna choć krótka co akurat przy długiej górnej rurze jak w mtb jest in plus (zasięg/długość tych rur to 19cm) :). Wadą natomiast jest to, że prawdopodobnie podpłokietniki będą podpierać przedramie mniej więcej w 2/3 długości. Ja dałem za nia 60 zł więc ta z aukcji to tanioszka.

#24 MarekB

MarekB
  • Użytkownik
  • 608 postów
  • SkądLuszowice

Napisano 13 luty 2012 - 17:20

Tak, tak - pomyliłem :)

70 mm to obwód, a nie średnica :P Sorki wielkie. Skoro obwód to 70 mm, to średnica będzie miała ok. 22-24 mm. Zgadza się :)

#25 MarekB

MarekB
  • Użytkownik
  • 608 postów
  • SkądLuszowice

Napisano 13 luty 2012 - 17:22

A tak w ogóle to mam identyczną lemondke, bardzo wygodna choć krótka co akurat przy długiej górnej rurze jak w mtb jest in plus (zasięg/długość tych rur to 19cm) :). Wadą natomiast jest to, że prawdopodobnie podpłokietniki będą podpierać przedramie mniej więcej w 2/3 długości. Ja dałem za nia 60 zł więc ta z aukcji to tanioszka.


A jak jakość tej lemondki. Nie jest to jakiś tajwański szajs, który po tygodniu się rozleci (głównie te podłokietniki)?

#26 D3biec

D3biec
  • Użytkownik
  • 318 postów
  • SkądPoznań

Napisano 13 luty 2012 - 17:39

Wygląda jak lemondka tranz-x spinaci, z tym że ma krótsze zaczepy (te srebrne części). Mimo, że waże niewiele (65kg) to w moim przypadku trzyma się pewnie, a służą do tego takie aluminiowe blaszki w kształcie półksiężyca. Przypuszczam, że przy zdjęciu mogą troche porysować kierownice jeżeli to dla Ciebie istotne. Waga to nie 300g, a raczej koło 400 czyli mimo wszystko bardzo mało. Są bezpieczne bo nic się nie obkręca i nie przesuwa, lemondka jest sztywna. Nie mam zielonego pojęcia natomiast jak długo wytrzyma. Jest to jakiś tam tajwan dokładnie ta lemondka nazywa się u lix tribars.

#27 MarekB

MarekB
  • Użytkownik
  • 608 postów
  • SkądLuszowice

Napisano 13 luty 2012 - 18:09

Są bezpieczne bo nic się nie obkręca i nie przesuwa, lemondka jest sztywna


Super, dzięki wielkie. Na pewno ją więc kupię.

A opony? Znając już szerokość obręczy coś doradzicie forumowicze? Ktoś z Was używa konkretnych modeli?

#28 bezdred

bezdred
  • Użytkownik
  • 491 postów
  • SkądPTB

Napisano 13 luty 2012 - 21:30

Wg mnie co do zmiany blatu/korby to słaba opcja..bo po pierwsze kasa a po drugie przerzutka być może nie pasować itp historie ale generalnie celem jest szosa w przyszłości więc po co..kolesie sie na maratonach ścigają na mtb czy trekingach z lemondkami to rok się można pomeczyć. A są wolnobiegi od 11 nawet jak się poszuka bo sam taki miałem na 7 rzędów. Także nawet jakbyś miał blat 44 największy a może masz większy to i tak na takim rowerze wg mnie tak łatwo tego się nie wyciska i żeby brakowało to chyba że jeżdżenie na niskiej kadencji.

#29 Pirx

Pirx
  • Użytkownik
  • 269 postów
  • SkądKlucze

Napisano 14 luty 2012 - 07:23

Ale masz tam na pewno kasetę bo wyczytałem że tam może być wolnobieg 7rzędowy?


Hm... Tego niestety nie wiem :( Da się to na oko sprawdzić? Czy trzeba rozkręcać?

No i jeżeli - zakładając - mam wolnobieg, to nie mogę kasety włożyć?


Oczywiście, że się da sprawdzić bez rozkręcania kaseta ma charakterystyczną nakrętkę, widoczną nawet bez zdejmowania koła (zobacz to: ale najprawdopodobniej masz wolnobieg Shimano, typowy i najbardziej popularny.
Są też wolnobiegi wyglądające na pozór prawie jak kaseta, np. ten: http://www.probikes....ex.php?item=850

a bardzo podobna kaseta:
http://rove.pl/rower...-cs-hg20-7.html
Zauważ różnice :)

Piasta pod wolnobieg jest zupełnie inna, nie da się kasety założyć (i odwrotnie).

#30 MarekB

MarekB
  • Użytkownik
  • 608 postów
  • SkądLuszowice

Napisano 14 luty 2012 - 13:50

Są też wolnobiegi wyglądające na pozór prawie jak kaseta, np. ten: http://www.probikes....ex.php?item=850


Hehe, mam dokładnie ten sam wolnobieg (MegaRange - jest dokładnie taki sam napis), z tą różnicą, że 14-34, a nie 11-34 jak w linku.

Ale ok - wymianę wolnobiegu na razie odpuszczam.

#31 Gosc_dominik28382_*

Gosc_dominik28382_*
  • Gość

Napisano 15 luty 2012 - 17:19

również uważam ze na razie wolnobiegu nie ma co wymieniać ,masz 14 z przodu pewnie ok 44 zębów i myślę że wystarczy ,ja w moim starym decathlonie miałem tył 14 przód 48 i sekwencja mi odpowiadająca to dopiero przy 48 km/h ,więc myślę że przy twoim przełożeniu ,spokojnie rozpędzisz go do min 40 i nie będziesz wielce kręcił .

#32 D3biec

D3biec
  • Użytkownik
  • 318 postów
  • SkądPoznań

Napisano 16 luty 2012 - 12:50

dodajmy, że w tym wolnobiegu jest też całkiem sympatyczne stopniowanie bo co 2 ząbki. W przypadku górskiej tarczy np 42z będzie dość ciasno.

#33 Tom'ek

Tom'ek
  • Użytkownik
  • 377 postów
  • SkądWieszowa

Napisano 16 luty 2012 - 13:12

3. Kupić noski do pedałów

A co powiesz na pedały zatrzaskowe?
Koszt będzie wielokrotnie większy ale będziesz mógł je potem przełożyć do szosy.
Na zatrzaskach zyskasz na pewno dużo więcej niż na noskach.
Kwestia tylko zdecydowania się czy wersja mtb czy szosowe.

#34 MarekB

MarekB
  • Użytkownik
  • 608 postów
  • SkądLuszowice

Napisano 16 luty 2012 - 17:00

@ Tom'ek
Myślałem :) Ale do takich pedałów to już muszę mieć i tak buty specjalne. A to już się robi koszt. Więc pewnie na razie - przejściowo - odpuszczę. A noski to kilkanaście złotych zaledwie...

#35 Gosc_vmax_*

Gosc_vmax_*
  • Gość

Napisano 16 luty 2012 - 17:18

Dalej będę mówił swoje : kaseta : to podstawa . Nie zmieniaj , rób jak chcesz .
Sprawa druga noski dobrze , jeżdziłeś kiedyś w noskach ? Są niebezpieczne , nie mówię tu o glebie "postojowej " tylko na większej prędkości . PARĘ lat jeżdziłem to wiem , wyobraż sobie glebę bez wypięcia / w spd same się odpinają noski NIE /Wiem to zawsze taniej , kości można połatać.
Twoja wola panie

#36 Gosc_cookie_*

Gosc_cookie_*
  • Gość

Napisano 16 luty 2012 - 17:48

srry stary ale imho zabierasz się do tematu od dupy strony. Najpierw zastanów się do czego zmierzasz, a potem określ priorytety i policz koszty.
Jesli chcesz sie zblizyc pozycją i wydajnością do szosy to pierwsze co zrób to opuść kierownicę i ewentualnie zastosuj inny mostek oraz zainwestuj w pedały i buty, które potem wykorzystasz także w szosie. Lemondka w ruchu ulicznym to imho niewypał, a w rowerku trekingowym to niewypał do kwadratu. Opony typu slick obniża opory toczenia. Resztę bym sobie odpuścił i odłożył na prawdziwą szosę albo w ogóle nic bym w góralu nie robił tylko wziął szose na kredyt. Całkiem wygodny rowerek na alu ramie i osprzęcie sora kupisz już za niecałe 2 tysie, za 2,5-3 kafle można kupić już coś na wyższych grupach, że o uzywkach nie wspomnę.
Zebyś nie wiem co zrobił to i tak nie będzie sie umywać do najtańszej szosy w dobrze dobranej do preferencji geometrii i rozmiarze.

#37 Tom'ek

Tom'ek
  • Użytkownik
  • 377 postów
  • SkądWieszowa

Napisano 16 luty 2012 - 18:20

vmax, jasne że kaseta to podstawa ale on teraz ma stopniowanie 14-16-18-20-22-34 czyli nie najgorzej. Jak w trakcie jazdy stwierdzi że mu brakuje np 12-stki to wtedy sobie dokupi.
Priorytet to:
1. Opony (może być 1.2)
2. Pedały/Buty
3. Lemondka

Tak na prawdę, inwestując w te rzeczy nic nie straci, nawet wtedy gdy stwierdzi że ten Krosss to padaczka i przesiądzie się na szose. Dlatego że pedały/buty i lemondke przełoży sobie do nowej szosy. A górala z wąskimi oponami może ujeżdżać w złych warunkach pogodowych albo do pracy/sklepu.

#38 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 16 luty 2012 - 19:54

no nie dokupi, bo to wolnobieg jest :-P

Ale może wymienić na inny , np 13-28, 13-24 , 13-25 , 7 biegowy

Z górala szosy nie zrobisz , tylko półśrodek, najprościej założyć oponki wąskie ok 1,5 , i śmigać, a co z tego będzie to sie okaże , jak będzie za wolno wymienisz wielotryb na mniejszy , a jak sie spodoba to zmienisz rower.

Jakieś lemondki czy inne parasolki to daja se spokój , noski też, choć są teraz nowe noski bezpaskowe , sztywne i to jest jakiś pomysł.
Noge można w każdej chwili wyciagnąć do tyłu i na boki, zakładając że pedały nie będą miały ostrych ząbków, a buty mają twardy gładki spód.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#39 Gosc_vmax_*

Gosc_vmax_*
  • Gość

Napisano 16 luty 2012 - 20:42

Jaką trzeba mieć srednią żeby 700km w 24h zrobić ? a jaką żeby 800km w 24h?
"Puławiacy" to wiedzą , 700setke niektórzy jechali na góralach ,ale rok pózniej już szoska była tylko..Pamiętacie?
Czyli dobry góral nie jest taki zły ,ale nie tak dobry .Oczywiste.Jak zwykle :kaseta albo szosówka zamiast kompromisów .Więcej nie pomogę napewno.

#40 Gosc_Karolak_*

Gosc_Karolak_*
  • Gość

Napisano 16 luty 2012 - 21:06

Wątpliwe by na obecne obręcze dało się założyć opony węższe niż 1.5 cala. Ja u siebie założyłem CST C-1393 (możesz użyć aktualnych dętek). Jeśli chodzi o machinacje z kierownicą to odradzam. MTB to jest jednak koza. Na rogach się możesz trochę pochylić. Ewentualnie kierownica trekkingowa wchodziłaby w grę. Pozostałe bajery skończą się zapewne bólem pleców, cierpnącymi dłońmi itd. 48z z przodu odpuść. Tak samo jak 13z na tyle. Nie sądzę też, aby obecne stopniowanie jakoś Ci doskwierało. Polecam natomiast generalny przegląd i smarowanie wszystkiego co się da. Piasty, łańcuch, suport, wolnobieg. Do tego dobrze nabite opony i jedziesz. W sprawie pedałów się nie wypowiadam. Reszta imho nie ma sensu. Sztuka dla sztuki, która musiałaby się zacząć od sprzedaży tego roweru.



Dodaj odpowiedź