Skocz do zawartości


Zdjęcie

[Rama] Cipollini RB1000 i inne egzotyki


45 odpowiedzi w tym temacie

#1 orzech89

orzech89
  • Użytkownik
  • 19 postów
  • SkądWrocław

Napisano 17 luty 2012 - 12:07

Witam,
Temat nie ukrywam, przekopiowany z forum Light-Bike, ale szukam więcej informacji ;) Czy ktoś miał okazję jeździć na ramie Cipollini RB1000, lub ramach tej marki ? Czy ktoś jest w stanie powiedzieć coś więcej, niż jest w stanie wyszukać Google ? Przymierzam się do zakupu, chcę mieć coś egzotycznego, bardzo sztywnego, i wizualnie "świeżego". Wszystkie Treki, Felty, Scotty, Cannondale, Cervelo, Colnago, to klasyczne ramy bez fikuśnych kształtów, ew. LOOK'a biorę pod uwagę, mimo także klasycznych kształtów rur, ale pozostaje mankament zintegrowanych korb. Specialized Venge nie biorę pod uwagę z powodu absurdalnej ceny. Ma zastąpić Trek'a Madone 6.9 ( To z pewnością nie jest egzotyk ;) ). Za wszystkie opinie i podpowiedzi będę wdzięczny ! Rama dla osoby 66kg, przekrok: mocne 68cm, wzrost 181cm. Zdaję sobie sprawę, że RB1000 może potrzebować więcej podkładek pod mostek przy moich wymiarach. A może jakiś inny egzotyk ? Tylko nie Carrera Phibra.

#2 Gosc_kosai_*

Gosc_kosai_*
  • Gość

Napisano 17 luty 2012 - 13:18

Wątpię, żebyś znalazł kogoś kto jeździł na takiej ramie. Ten Cippolini ma dziką geometrię, bardzo krótką główkę ramy i rurę podsiodłową. W efekcie różnica pomiędzy wysokością siodełka a kierownicą jest kilka centymetrów większa niż w normalnym rowerze. Nie wiem na ile jesteś rozciągnięty, ale możesz się boleśnie rozczarować na takiej ramie.

Te ramy są według mnie bardzo ładne i świeże wizualnie :-) :
http://www.bhbikes.com/catalogo/g5-9-8
http://greece.fujibi...details/sst_1_0

#3 localhost

localhost
  • Użytkownik
  • 368 postów
  • SkądMazowsze

Napisano 17 luty 2012 - 14:32

Oglądałem kilka dni temu geometrię i powiem krótko: rower od zawodowca dla zawodowca.
Piękne kształty ma Casati, też włoskie. http://www.ciclicasa.../marte_001.html

#4 Gosc_xsnailx_*

Gosc_xsnailx_*
  • Gość

Napisano 17 luty 2012 - 14:37

cippolinim w polsce handluje veloart, mozna podjechac i poogladac ramy

#5 orzech89

orzech89
  • Użytkownik
  • 19 postów
  • SkądWrocław

Napisano 18 luty 2012 - 10:34

Przekrok miał być 86cm, moja pomyłka ;)

Pytania nie szkodzi zadać, a może trafi się ktoś ;) Ramy tej używają też do budowy rowerów TimeTrial, bo by mi swoją drogą pasowało... Zmieniasz kierownicę z manetkami, koła, i możesz jechać na czasówę, nie masz drugiego roweru do samych czasówek, który używasz kilka razy do roku. Regularnie praktykuje program ćwiczeń rozciągających, więc w miarę "gibki" jestem. Nie stawiajmy Fuji przy takich markach jak Colnago czy LOOK ;) Ten BH mi się nie podoba, jest taki prosty, klasyczny, a ten Casati, już prędzej, coś nowego ! Jednak w poszukiwaniach nie ustępuje, szukam dalej !
Do Krakowa do Veloartu, prawdopodobnie się przejadę przed zakupem, i tak będę u nich zamawiał i składał, więc będę musiał podrzucić im wszystkie graty, jeśli padnie na Cipolliniego.

#6 KAEM

KAEM
  • Użytkownik
  • 489 postów
  • SkądJawor

Napisano 18 luty 2012 - 10:51

A może http://www.ridley-bi...1/347/road/Noah ?
W prawdzie nie tak egzotyczne jak to z tematu , ale też swój urok ma :-P

#7 tornado

tornado
  • Użytkownik
  • 78 postów
  • SkądŁódź

Napisano 18 luty 2012 - 11:52

Jestem olbrzymim zwolennikiem Ridley'a. NOAH na żywo wygląda rewelacyjnie. Ma aerodynamiczne zaokrąglenia, świetne kształty i bardzo dobre malowanie. W tej ostatniej kwestii (w opcji custom), wybór jest prawie nie skończony. Niestety firma ma bardzo słabe zdjęcia, przez to rama na komputerowym monitorze wygląda mocno tak sobie.
Kilka zdjęć (mogą być starsze malowania)

http://www.flickr.co...kes/6477734439/
http://www.flickr.co...N08/5148549470/
http://www.flickr.co...les/6674746575/

Jeśli szukasz czegoś innego, ale sztywnego koniecznie musisz się nad Ridley'em zastanowić. A jak chcesz czegoś absolutnie nowego to zobacz Ridley'a z hamulcami w widelcach (tylnym i przednim)

http://www.ridley-bi...6/road/noah fb

Polecam zapoznanie się z nową De Rosą Protos, choć nie są to kształty rewolucyjne
http://www.derosanew...22_Protos_.html

Zawsze można jeszcze zajrzeć do Pinarello, które jest połączeniem klasyki i oryginalności

http://www.pinarello..._carbon_620.php

Tu natomiast linki do kilku ram innych ram:

http://www.litespeed...ontent=C1R-2012

co prawda nie aero ale niezły dziwoląg

http://www.dedacciai...a.com/index.htm

Można też zobaczyć Guerciotti - team replica

http://italiaanserac...-replica-frame/

http://swacchi-cycle...jp/2011-08-04-8

Oryginalne ramy robi również BMC
http://www.bmc-racin...ra_ace_di2.html

Dorzucam jeszcze Neil Pryd'a

http://www.rouesarti...26.html?lang=en

http://www.google.co...ved=0CEYQrQMwAQ

http://bikereviews.c...alize-frameset/

#8 PsYhOl

PsYhOl
  • Użytkownik
  • 1064 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 18 luty 2012 - 12:52

Delta7 Ascend ;)

#9 orzech89

orzech89
  • Użytkownik
  • 19 postów
  • SkądWrocław

Napisano 18 luty 2012 - 14:06

tornado: To się nazywa rzeczowa odpowiedź, jakiej oczekiwałem ! ;) Dzięki !

Ridley'a brałem pod uwagę, i też wygląda super, ale obawiam się tych zintegrowanych hamulców, jak to będzie hamowało.

Pinarello fajne, ale nie tego szukam. De Rosa podobnie.

Litespeed wygląda super, o to mi chodzi, pytanie o właściwości tej ramy, zależy mi na sztywności przede wszystkim, bo mój obecny Trek Madone to 5,8kg, zatem masa schodzi już na drugi plan względem sztywności.

Deda odpada, Guerciotti i BMC też - wyglądowo ani trochę mi nie podchodzą.


Ciekawi mnie jak kształtuje się cena i osiągi tej Delty7 Ascend, bo przymierzałem się do ramy MTB od nich, ale jednak padło na LOOK'a 986.

#10 PsYhOl

PsYhOl
  • Użytkownik
  • 1064 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 18 luty 2012 - 14:27

Cena to bodajże 5000$ więc nie mało - robili tylko kilka ram w roku. Co do sztywności, to nie mam zielonego pojęcia - nie czytałem nigdzie nic na ten temat.

#11 Gosc_intel action_*

Gosc_intel action_*
  • Gość

Napisano 18 luty 2012 - 14:28

Rzeczywiście piękne te wszystkie rowery i ramy w powyższych linkach co pokazaliście ;-)
tylko jak mi jedna osoba z forum napisała z trenerem i odpowiednim planem treningowym dietą itd ... to na rowerze za 2tys zł opcjonalnie . Możesz być lepszy niż na tych cackach , chodź jestem bardzo ciekaw czym za 10 lat konstruktorzy kolarzówek nas zaskoczą jakim DESIGNEM

#12 he1885

he1885
  • Użytkownik
  • 58 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 18 luty 2012 - 14:38

Dorzucę coś od siebie.

Argon 18 Gallium Pro
Argon 18 Gallium Pro - White

Rower na żywo wygląda świetnie (widziałem "białe" malowanie)! Prawdziwe dzieło sztuki.

#13 orzech89

orzech89
  • Użytkownik
  • 19 postów
  • SkądWrocław

Napisano 18 luty 2012 - 15:59

Argon mi się nie podoba, a przynajmniej zdjęcia nie oddają tak tego. 5000$ ? W takim razie muszę się tym zainteresować, bo cena zbliżona jest do pozostałych, a zawsze istnieje możliwość negocjacji.

Intel Action: Wiem, zdaję sobie z tego sprawę. Chociażby dlatego, że trenuję już 8 lat, teraz będzie to mój 7 sezon startowy. Trener, dieta, suplementacja, wszystko jest. Żebym to jeszcze miał więcej czasu na treningi, to już w ogóle byłoby super. Ale są rzeczy ważniejsze jak uczelnia i praca, lecz staram się możliwie sumiennie wykonywać treningi. Może i nie wypowiadałem się tutaj, nie było mnie, ale to dlatego, że siedziałem sporo czasu w MTB, a zawsze ciągnęło mnie na szosę, rok temu się "nawróciłem" ;) Swoją drogą, nawet jeśli ktoś po prostu chce mieć fajny rower, żeby czerpać przyjemność z jazdy i posiadania takiego cacka, swojego dwukołowego obiektu kultu ( zaraz obok żony/dziewczyny ;p ), ma ku temu możliwości, to chyba nic w tym złego ;) ?

#14 picca

picca
  • Użytkownik
  • 560 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 18 luty 2012 - 16:24

Myślę że 95% osób z tego forum, gdyby miała możliwość kupiłaby sobie rowery po 30 tys i więcej złotych i nie widziała by w tym nic zdrożnego. Jednak jeśli sami mamy rower za 2 tys a kolega za 20 i jeździ z taką samą częstotliwością i szybkością co my, to wydaje nam się, że jest pozerem i najwyraźniej sr... kasą.

Wiadomo, że frajerek na rowerze za kupę hajsu nie będzie lepszym kolarzem od kozaka na gruchocie. No i jak jak już zostało wielokrotnie mówione, dobry rower od słabego różni się niewiele, a od średniego prawie w ogóle (pod względem możliwości i właściwości). Ale ja gdybym miał pieniądze, też bym sobie kupił super rower (pewnie jak większość osób z forum).

#15 tornado

tornado
  • Użytkownik
  • 78 postów
  • SkądŁódź

Napisano 18 luty 2012 - 19:29

pytanie o właściwości tej ramy, zależy mi na sztywności przede wszystkim

Na Litespeed'zie nie jeździłem, a więc mogę jedynie oprzeć się na recenzjach i teorii. Z punktu widzenia budowy ramy wynika, że musi być ultra sztywna. Zwróć uwagę na ilość materiału (karbon 60-tka NanoTech) w okolicach suportu (BB 30 dodatkowo zapewnia sztywność), w szczególności na wysokość ramy w tym miejscu. Przecież jest ona wyższa niż duża tarcza ! Z tego też powodu zapewne przenoszenie napędu jest bardzo dobre (podobnie jak w Cervelo). Na sztywność też będzie miało znaczenie rozwiązanie rury podsiodłowej (brak klasycznej fajki podsiodłowej). Gruba mufa zapewni nie tylko sztywność, ale i zwrotność roweru. Powinien być bardzo czuły na ruchy kierownicy (nie utożsamiać z pokonywaniem zakrętów). Gruba rura manetkowa doda sztywności. Jeśli dorzucisz do tego koła o wysokości powyżej 50 mm + kierownicę zintegrowaną z mostkiem to może osiągnąć co na czym Ci zależy - ultra sztywność.
Natomiast nie liczyłbym na komfort.

Jeszcze więcej zdjęć Litespeed'a
http://www.competiti...d-c1r-8608.html

Recenzje
http://graskyenduran...c1r-review.html
http://www.excelspor...orCode=LITESPED
http://austintriathl...s-archon-c.html
Jeśli pasuje rozmiar to tu jest oferta

http://www.realcycli...on-c1r-frameset

#16 Gosc_xsnailx_*

Gosc_xsnailx_*
  • Gość

Napisano 18 luty 2012 - 19:41

moze calfee ?

Dołączona grafika

albo parlee:
http://www.parleecyc.../z5sli-gallery/

ew kirklee:
http://www.kirkleebi.../photo_gallery/

#17 tornado

tornado
  • Użytkownik
  • 78 postów
  • SkądŁódź

Napisano 18 luty 2012 - 20:14

PARLEE to chyba trochę inny segment - dekorujemy na maksa w opcji custom i słono płacimy, co dla mnie znaczy mniej więcej , że kupuję znacznie drożej, ale mam rower, którego nikt nie ma, a więc jest to wchodzenie na niebezpieczny teren pozerki i snobizmu, ale może przesadzam. Jedną z dwóch fajnych rzeczy to rozbudowana opcja custom - super zabawa. Druga, to smaczki typu, haki, mufy, loga, których nie dostanie się w "normalnych" rowerach. W tej grupie rowerów również fajnie - a to za sprawą wycyzelowanych muf - wyglądają rowery Independent.
http://ifbikes.com/OurBikes/Road/XS/

#18 Gosc_xsnailx_*

Gosc_xsnailx_*
  • Gość

Napisano 18 luty 2012 - 20:57

gdyby nie to ze koncentruje sie na czasowce i jak bym mog wydac na rame taka kase bral bym cippoliniego, z tym ze mi bardzie podpada geometria logosa

#19 travisb

travisb
  • Użytkownik
  • 1761 postów
  • Skąd54.351 �N 18.645 �E

Napisano 19 luty 2012 - 00:07

A może jednak Neil Pryde Alize ?
Dołączona grafika
Lub Diablo ?
Dołączona grafika
A Isaac Proton ?
Dołączona grafika
Lub Meson ?
Dołączona grafika

#20 Gosc_intel action_*

Gosc_intel action_*
  • Gość

Napisano 19 luty 2012 - 10:21

Tu jest fajny filmik po części jak powstają ramy Bianchi oczywiście w Italii a nie jakiś Chinach http://www.cyclingfe...eo_idd=NDg5OQ==



Dodaj odpowiedź