[Rama] Cipollini RB1000 i inne egzotyki
#1
Posted 17 February 2012 - 12:07
Temat nie ukrywam, przekopiowany z forum Light-Bike, ale szukam więcej informacji Czy ktoś miał okazję jeździć na ramie Cipollini RB1000, lub ramach tej marki ? Czy ktoś jest w stanie powiedzieć coś więcej, niż jest w stanie wyszukać Google ? Przymierzam się do zakupu, chcę mieć coś egzotycznego, bardzo sztywnego, i wizualnie "świeżego". Wszystkie Treki, Felty, Scotty, Cannondale, Cervelo, Colnago, to klasyczne ramy bez fikuśnych kształtów, ew. LOOK'a biorę pod uwagę, mimo także klasycznych kształtów rur, ale pozostaje mankament zintegrowanych korb. Specialized Venge nie biorę pod uwagę z powodu absurdalnej ceny. Ma zastąpić Trek'a Madone 6.9 ( To z pewnością nie jest egzotyk ). Za wszystkie opinie i podpowiedzi będę wdzięczny ! Rama dla osoby 66kg, przekrok: mocne 68cm, wzrost 181cm. Zdaję sobie sprawę, że RB1000 może potrzebować więcej podkładek pod mostek przy moich wymiarach. A może jakiś inny egzotyk ? Tylko nie Carrera Phibra.
#2 Gosc_kosai_*
Posted 17 February 2012 - 13:18
Te ramy są według mnie bardzo ładne i świeże wizualnie :-) :
http://www.bhbikes.com/catalogo/g5-9-8
http://greece.fujibi...details/sst_1_0
#3
Posted 17 February 2012 - 14:32
Piękne kształty ma Casati, też włoskie. http://www.ciclicasa.../marte_001.html
#5
Posted 18 February 2012 - 10:34
Pytania nie szkodzi zadać, a może trafi się ktoś Ramy tej używają też do budowy rowerów TimeTrial, bo by mi swoją drogą pasowało... Zmieniasz kierownicę z manetkami, koła, i możesz jechać na czasówę, nie masz drugiego roweru do samych czasówek, który używasz kilka razy do roku. Regularnie praktykuje program ćwiczeń rozciągających, więc w miarę "gibki" jestem. Nie stawiajmy Fuji przy takich markach jak Colnago czy LOOK Ten BH mi się nie podoba, jest taki prosty, klasyczny, a ten Casati, już prędzej, coś nowego ! Jednak w poszukiwaniach nie ustępuje, szukam dalej !
Do Krakowa do Veloartu, prawdopodobnie się przejadę przed zakupem, i tak będę u nich zamawiał i składał, więc będę musiał podrzucić im wszystkie graty, jeśli padnie na Cipolliniego.
#6
Posted 18 February 2012 - 10:51
W prawdzie nie tak egzotyczne jak to z tematu , ale też swój urok ma :-P
#7
Posted 18 February 2012 - 11:52
Kilka zdjęć (mogą być starsze malowania)
http://www.flickr.co...kes/6477734439/
http://www.flickr.co...N08/5148549470/
http://www.flickr.co...les/6674746575/
Jeśli szukasz czegoś innego, ale sztywnego koniecznie musisz się nad Ridley'em zastanowić. A jak chcesz czegoś absolutnie nowego to zobacz Ridley'a z hamulcami w widelcach (tylnym i przednim)
http://www.ridley-bi...6/road/noah fb
Polecam zapoznanie się z nową De Rosą Protos, choć nie są to kształty rewolucyjne
http://www.derosanew...22_Protos_.html
Zawsze można jeszcze zajrzeć do Pinarello, które jest połączeniem klasyki i oryginalności
http://www.pinarello..._carbon_620.php
Tu natomiast linki do kilku ram innych ram:
http://www.litespeed...ontent=C1R-2012
co prawda nie aero ale niezły dziwoląg
http://www.dedacciai...a.com/index.htm
Można też zobaczyć Guerciotti - team replica
http://italiaanserac...-replica-frame/
http://swacchi-cycle...jp/2011-08-04-8
Oryginalne ramy robi również BMC
http://www.bmc-racin...ra_ace_di2.html
Dorzucam jeszcze Neil Pryd'a
http://www.rouesarti...26.html?lang=en
http://www.google.co...ved=0CEYQrQMwAQ
http://bikereviews.c...alize-frameset/
#9
Posted 18 February 2012 - 14:06
Ridley'a brałem pod uwagę, i też wygląda super, ale obawiam się tych zintegrowanych hamulców, jak to będzie hamowało.
Pinarello fajne, ale nie tego szukam. De Rosa podobnie.
Litespeed wygląda super, o to mi chodzi, pytanie o właściwości tej ramy, zależy mi na sztywności przede wszystkim, bo mój obecny Trek Madone to 5,8kg, zatem masa schodzi już na drugi plan względem sztywności.
Deda odpada, Guerciotti i BMC też - wyglądowo ani trochę mi nie podchodzą.
Ciekawi mnie jak kształtuje się cena i osiągi tej Delty7 Ascend, bo przymierzałem się do ramy MTB od nich, ale jednak padło na LOOK'a 986.
#11 Gosc_intel action_*
Posted 18 February 2012 - 14:28
tylko jak mi jedna osoba z forum napisała z trenerem i odpowiednim planem treningowym dietą itd ... to na rowerze za 2tys zł opcjonalnie . Możesz być lepszy niż na tych cackach , chodź jestem bardzo ciekaw czym za 10 lat konstruktorzy kolarzówek nas zaskoczą jakim DESIGNEM
#12
Posted 18 February 2012 - 14:38
Argon 18 Gallium Pro
Argon 18 Gallium Pro - White
Rower na żywo wygląda świetnie (widziałem "białe" malowanie)! Prawdziwe dzieło sztuki.
#13
Posted 18 February 2012 - 15:59
Intel Action: Wiem, zdaję sobie z tego sprawę. Chociażby dlatego, że trenuję już 8 lat, teraz będzie to mój 7 sezon startowy. Trener, dieta, suplementacja, wszystko jest. Żebym to jeszcze miał więcej czasu na treningi, to już w ogóle byłoby super. Ale są rzeczy ważniejsze jak uczelnia i praca, lecz staram się możliwie sumiennie wykonywać treningi. Może i nie wypowiadałem się tutaj, nie było mnie, ale to dlatego, że siedziałem sporo czasu w MTB, a zawsze ciągnęło mnie na szosę, rok temu się "nawróciłem" Swoją drogą, nawet jeśli ktoś po prostu chce mieć fajny rower, żeby czerpać przyjemność z jazdy i posiadania takiego cacka, swojego dwukołowego obiektu kultu ( zaraz obok żony/dziewczyny ;p ), ma ku temu możliwości, to chyba nic w tym złego ?
#14
Posted 18 February 2012 - 16:24
Wiadomo, że frajerek na rowerze za kupę hajsu nie będzie lepszym kolarzem od kozaka na gruchocie. No i jak jak już zostało wielokrotnie mówione, dobry rower od słabego różni się niewiele, a od średniego prawie w ogóle (pod względem możliwości i właściwości). Ale ja gdybym miał pieniądze, też bym sobie kupił super rower (pewnie jak większość osób z forum).
#15
Posted 18 February 2012 - 19:29
Na Litespeed'zie nie jeździłem, a więc mogę jedynie oprzeć się na recenzjach i teorii. Z punktu widzenia budowy ramy wynika, że musi być ultra sztywna. Zwróć uwagę na ilość materiału (karbon 60-tka NanoTech) w okolicach suportu (BB 30 dodatkowo zapewnia sztywność), w szczególności na wysokość ramy w tym miejscu. Przecież jest ona wyższa niż duża tarcza ! Z tego też powodu zapewne przenoszenie napędu jest bardzo dobre (podobnie jak w Cervelo). Na sztywność też będzie miało znaczenie rozwiązanie rury podsiodłowej (brak klasycznej fajki podsiodłowej). Gruba mufa zapewni nie tylko sztywność, ale i zwrotność roweru. Powinien być bardzo czuły na ruchy kierownicy (nie utożsamiać z pokonywaniem zakrętów). Gruba rura manetkowa doda sztywności. Jeśli dorzucisz do tego koła o wysokości powyżej 50 mm + kierownicę zintegrowaną z mostkiem to może osiągnąć co na czym Ci zależy - ultra sztywność.pytanie o właściwości tej ramy, zależy mi na sztywności przede wszystkim
Natomiast nie liczyłbym na komfort.
Jeszcze więcej zdjęć Litespeed'a
http://www.competiti...d-c1r-8608.html
Recenzje
http://graskyenduran...c1r-review.html
http://www.excelspor...orCode=LITESPED
http://austintriathl...s-archon-c.html
Jeśli pasuje rozmiar to tu jest oferta
http://www.realcycli...on-c1r-frameset
#16 Gosc_xsnailx_*
Posted 18 February 2012 - 19:41
albo parlee:
http://www.parleecyc.../z5sli-gallery/
ew kirklee:
http://www.kirkleebi.../photo_gallery/
#17
Posted 18 February 2012 - 20:14
http://ifbikes.com/OurBikes/Road/XS/
#20 Gosc_intel action_*
Posted 19 February 2012 - 10:21