Jump to content


Photo

Pinarello made in Tajwan ?!


54 replies to this topic

#41 KAEM

KAEM
  • Użytkownik
  • 489 posts
  • SkądJawor

Posted 18 March 2012 - 13:57

To na co czekasz smialo kupuj potestujesz ocenisz ;-)

Póki co ujeżdżam to co widać w temacie nasze rowery... ramę kupiłem używkę, więc nie mam pewności ile mi posłuży, ale gdy zajdzie potrzeba zmiany na nówkę to właśnie tego typu chinola kupię i chętnie opiszę tu co i jak.

#42 KAEM

KAEM
  • Użytkownik
  • 489 posts
  • SkądJawor

Posted 19 March 2012 - 13:41

No popatrz ... a tu tylu 'specjalistów' forumowych się wypowiadało, i teraz okazuje się, że tylko teoretyzowali i żadnych subiektywnych/organoleptycznych doświadczeń z tymi ramami nie mieli? ;-)

Skoro tak dobrze idzie Ci wklejanie linków to znajdź link do temtu posiadacza tej konkretnie ramy... Bo jakoś ja nie widziałem, żeby ktoś ją miał poza tamtym gostkiem co sobie przekleił koła na easton'y.

#43 krzysztof1985

krzysztof1985
  • Użytkownik
  • 1,682 posts
  • SkądWLKP

Posted 19 March 2012 - 13:53

travisb, czytajac niektore posty odnosze wrazenie , ze rozpiera cie ego docinki w twoich komentarzach jakby twoja wiedza byla nie wiem jaka ;-)

#44 thorian

thorian
  • Użytkownik
  • 858 posts
  • SkądRoztocze

Posted 19 March 2012 - 14:10

krzysztof1985, przeczytaj tematy które podlinkował travisb potem Jego posta, potem znowu te tematy i zastanów się w jakim charakterze jest Jego wypowiedź i do kogo odnosi się zwrot "specjalistów:" ;-)

#45 DIVS

DIVS
  • Użytkownik
  • 16 posts
  • SkądŁódź

Posted 19 March 2012 - 20:50

Witam wszystkich Forowiczów.
Czytam i czytam, postanowiłem wtrącić się do dyskusji.
Niestety nie posiadam takowej ramy (rozważam zakup) lecz mój znajomy swego czasu współpracował z firmami z Azji w dziedzinie importu ram od tamtejszych producentów (pewna marka rowerów).
Nawet zwiedzał "fabryki" w których były one wykonywane,cóż jego opinia jest taka "chińczyka" trzeba strasznie pilnować i kontrolować jakość produktów gdyż pierwszy-dziesiąty kontener jest zgodny ze specyfikacją lecz gdy tylko nasza czujność spadnie to zaczyna wciskać "chłam".
Wracając do tematu sprzedał wiele rowerów pewnej marki i nie miał zwrotów, osobiście - już cztery lata pomyka na chińskim (jak w temacie lecz wyselekcjonowanym) karbonie i jest zadowolony.
Reasumując wszystko zależy od tego czy "chińczyk" danego dnia miał ochotę rzetelnie (zgodnie ze specyfikacją) pracować czy też nie.
Pozdrawiam.

#46 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 19 March 2012 - 21:23

wiesz co znamy producentów ze wschodu , których nie trzeba pilnować, dorobili sie marki i ją trzymają na odpowiednim poziomie, a nawet go podnosząc, no ale jak kto łazi po tanich fabryczkach w szałasach to sie ma co sie dziwić że rżną tam póżniej ile wlezie.

Lepiej dołożyć te 50 dolców do lepszej produkcji i sprawdzonej .

Jest pare dobrych fabryk z renomą, a reszta ........ to sie póżniej pojawia na allegro u tzw pośredników , którym chodzi tylko o kase , altruizm niewskazany.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#47 DIVS

DIVS
  • Użytkownik
  • 16 posts
  • SkądŁódź

Posted 19 March 2012 - 22:59

Z okazanych zdjęć hale te nie wyglądały jak szałasy :),a i rama oraz topowy model roweru tej marki w BB były bardzo dobrze oceniane w testach.
Co do renomy dobrych fabryk nie mam zastrzeżeń lecz z "badań" tamtejszego rynku wynika że, "chińczyk" też nie jest w ciemię bity i jeżeli natrafi się okazja to stara się ją wykorzystać z korzyścią dla siebie.
Kolega opowiadał jak "ciężkie" (humorzaści i czasem przejawiają mało biznesowe podejście) są negocjacje z nimi oraz że, trzeba "krótko" ich trzymać (sztywno określić specyfikację zamówienia).
Fakt nie zamawiał ram w tysiącach lecz tylko w setkach sztuk oraz nie reprezentował "znanej" globalnie marki i może dlatego "detalistę" tak traktowali.
Pozdrawiam

#48 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 19 March 2012 - 23:25

DIVS- dlatego napisałem, lepiej dać 50 dolców więcej .

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#49 DIVS

DIVS
  • Użytkownik
  • 16 posts
  • SkądŁódź

Posted 20 March 2012 - 09:36

Spike - ok,troszkę opacznie zrozumiałem Twoją wypowiedź.
P.S - kolega jest pasjonatem rowerów i "knotów" nie wciskał (szukał jak dla siebie).
Pozdrawiam.

#50 valdio561

valdio561
  • Użytkownik
  • 51 posts
  • SkądOsielec

Posted 23 March 2012 - 14:44

Ja jeżdze na Pinarello made in Taiwan. 800 km już zrobione. Jeździ się kapitalnie i nie mam najmniejszych zastrzeżen. Na dniach kupuje u nich kolejną taką ramę tym razem również z kołami. Po moim zakupie już kilku znajomych również zdecydowało się na kupno tych ram i żaden z nich nie narzeka. Jak zawsze najwięcej do powiedzenia mają ci co nawet tej ramy w ręce nie mieli a opinie naszych sprzedawców czy producentów można sobie wsadzić bo nie są wiarygodne z wiadomych względów. Mój rower złożony na tej ramie jest umieszczony w dziale Nasze rowerki z tytułem Pinarello Dogma z Taiwanu.

#51 magmichas

magmichas
  • Użytkownik
  • 4 posts
  • Skądwarszawa

Posted 26 March 2012 - 23:31

Witam, jestem nowy, ale czy nikt nie zauważył, że podróbki wcale nie są idealnie takie same jak oryginały? Jeśli przyjrzeć się oryginałowi i podróbce, to widać, że różnią się kształtem w detalach. Nie mówiąc o wadze, której różnica dochodzi do 25-30%! No i inny jest rodzaj włókna. W podróbach taki, który firmy stosowały kilka dobrych lat temu. Wnioski? Na przykładzie Dogma2 dla 54cm:
1. Oryginał 920g - podróba 1180g - różnica ponad ćwierć kilo +70g na widelcu, razem: 340g.
Już pomijam, że kto widział oryginał, na pierwszy rzut oka rozpozna podróbę i jest obciach;) Chyba, że odpuścimy sobie malowanie Piny i mamy inną ale podobną ramę.
2. Inny skład i układ włókien. Przypuszczam, iż w podróbie waga dlatego jest większa o 35%, że stary typ włókiem nie dałby rady przy tak małej jego ilości jak tego nowego. I załóżmy że większa waga jest "kosztem" niższej ceny. Ale co z asymetrycznym kształtem, co z mającymi niwelować wibracje zakrzywieniami - zaprojektowanymi przecież dla innego rodzaju włókna??? To tak, jak by kupić w perfekcyjnie podrobionej obudowie Iphona zwykły telefon (są takie wynalazki za 100$ w Chinach wciskane pazernym turystom i zadowolonym zanim go nie włączą); po prostu wygląda super, można dzwonić, ale nie spełnia funkcji smartfona.
3. Tajemnicą poliszynela jest, że często takie ramy robione są z odpadów włókna, czyli wręcz śmieci, da się więcej żywicy, pomaluje i nie widać.
A to, że podróby robione są w tych samych fabrykach co oryginały to mega szczyt naiwności!! Firmy są tak pazerne i to są tacy "złodzieje", że nie odpuszczą żadnej sztuki, żeby nie skroić klienta!
Dla sprawiedliwości można dodać, że mają koszty w postaci projektow komputerowych, symulacji, budowy ich modeli, testowania w tunelach i na stanowiskach wytrzymałościowych, a te wiadomo, że do momentu zniszczenia.
Pytanie, po co kupować podróbki?
Coż, jeśli ktoś myśli, że przyszpanuje, jego sprawa. Jesli będzie miał szczęście i sie nie zabije, fajnie. Ale na korzystanie ze sztywności, absorbcji drgań, niższej wagi czy innych właściwości prawie firmowej ramy bym nie liczył. Słowem, do rekreacji ok, do ostrej jazdy bez sensu.
Ale czy nie lepiej wtedy wydać kilkaset zł na firmową ramę Alu, zamiast blisko 2 tysięcy za nieznanej jakości karbon lżejszy od tej Alu o 200g?
Może się nie znam, ale zastanawia mnie to:)
Co o tym myślicie?

#52 marceln

marceln
  • Użytkownik
  • 476 posts
  • Skąd3city

Posted 28 March 2012 - 11:12

Na przykładzie Dogma2 dla 54cm:
1. Oryginał 920g - podróba 1180g - różnica ponad ćwierć kilo +70g na widelcu, razem: 340g.


O ile z pozostałymi punktami całkowicie się zgadzam to ten jest całkowicie wyssany z palca. Podajesz suchą wagę z katalogu, a nie wspominasz już, że Pinarello podaje masę Dogmy dla całkowicie surowej ramy - bez aluminiowych insertów, zacisków, a także lakieru.

Sprawdź realne wagi Dogmy. Przykład tutaj:

http://i202.photobuc...hops2011022.jpg
http://i202.photobuc...hops2011024.jpg

Nie jedna kopia jest lżejsza.

#53 magmichas

magmichas
  • Użytkownik
  • 4 posts
  • Skądwarszawa

Posted 29 March 2012 - 22:10

inserty tak jak hak sa integralna czescia i skladowa ramy i taka wage podaja wszyscy rzetelni producenci;
z fotkami trudno polemizowac; nie widac calosci elementow, co jest dolaczone, np na widelcu jest bieznia sterow; i skad pewnosc ze to oryginal? jesli to gola rama- to obstawiam iz podroba w rozmiarze 48;
ale jesli oferujesz podrobke lzejsza od oryginalu, spelniajaca zadania oryginalu i majaca jego wlasciwosci a do tego w atrakcyjnej cenie, to wlasnie czegos takiego szukam i jestem gotow taka kupic:-) czekam:-)

#54 marceln

marceln
  • Użytkownik
  • 476 posts
  • Skąd3city

Posted 29 March 2012 - 22:20

nie rozśmieszaj mnie gościu, przejrzyj ile ważą ORYGINALNE Dogmy, a potem się wypowiadaj, a nie udajesz specjalistę, który nawet nie poznał, że ta rama na wadze to oryginał :) Pieprzysz, o integralnych częściach ramy nie mając pojęcia, że Pinarello OFICJALNIE zaznacza, że ich rama jest ważona w stanie surowym.

Użyj googli, uzyj mózgu - wpisz Dogma real weight i zobaczysz ile ta rama waży. Nie bronie oryginału, bo to badziewie, ale wk...a mnie takie pieprzedzenie o wadze oryginalnej dogmy, kiedy ktoś kto się wypowiada nie ma na ten temat zielonego pojęcia. Tyle w temacie.

#55 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 30 March 2012 - 07:27

Marcel, poluzuj zdeka , cobyś sie nie zapędził....

magmichas - po co sie kupuje "podróbki " bo są tańsze

Czy to są " podróbki " ??? w pewnym sensie, ale są różnice wiec wiele ram tylko "przypomina" konstrukcje oryginalną, a nie jest jej wierną kopią.

Poza tym , kupujesz rame od jakiegoś producenta z Taiwanu , i ona ma swoją nazwe, oznaczenie, podróbą będzie wtedy jak zostanie pomalowana i oklejona nazwą nie własną, tylko innego znanego producenta.

Więc jeśli kupuje rame od np, HF http://www.e-hongfu-...products_id=294 to ona nadal sie nazywa tak jak widać, a czy przypomina rame innej firmy to tylko jest podobna.

Patenty , jak sądze nie obejmują w ramach całej konstrukcji i wyglądu zewnętrznego, zazwyczaj dotyczą pewnych szczegółowych rozwiązań technicznych.

Inna sprawa , iż, majac ramke od HF mamy oryginalną rame tej firmy , i to jest oryginał.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo




Reply to this topic