Kompatybilnosć- Campagnolo i reszta świata
#21
Napisano 01 październik 2012 - 18:47
manetki Veloce 10s + przerzutka Veloce 10s+ kaseta Ultegra 10s (11-25)+ łańcuch Ultegra.
Na tyle dobrze działało, że gdybym nie wiedział o braku kompatybilności to pewnie bym nawet uwagi nie zwracał na delikatnie niedociągnięcia.
Ale po zmianie kasety na Campagnolo jest jednak lepiej: mogę klikać manetką bardziej bezmyślnie, a wszystko precyzyjnie hula...
#24
Napisano 14 styczeń 2013 - 14:35
Czytałem o tym na zagranicznej stronie:
http://velonews.comp...e-why-not_73404
W dziale nasze rowery kolega też to ma u siebie.
#25
Napisano 15 styczeń 2013 - 12:14
- "pomiar różnicy ciągnięcia linki między SRAM i Campy dla manetki 10. Dziewięć kliknięć dźwigni Campy ciągnie 27.0mm linki lub 3mm przy każdym kliknięciu. Dziewięć kliknięć dźwigni SRAM ciągnie 27.9mm lub 3.1mm przy każdym kliknięciu." (cytat z linku wyżej).dobrze to działa?
Czyli różnica 0,9 mm na całej rozpiętości kasety to faktycznie nie jest źle, po dobrym wyregulowaniu powinno dać się to eksploatować całkiem komfortowo.
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#28 Gosc_marvelo_*
Napisano 30 styczeń 2013 - 15:16
http://www.ctc.org.u...-gears/shimergo
Klamki Campy 9s (nowsze, od roku 2001) będą działać z przerzutką Shimano, ale na kasecie 7s, albo po obróceniu blaszki mocującej linkę przy przerzutce, na kasecie 8 s (i 7s również, bo efektywny skok wychodzi tylko 0.2 mm mniejszy).
I jeszcze taka uwaga - ciąg linki w szosowych przerzutkach Shimano (czyli to, o ile wychylą się przy pociągnięciu danej długości linki) jest taki sam w przerzutkach 8, 9 i 10 s. W górskich niestety już nie (10 s to Dyna -Sys).
#29
Napisano 21 luty 2013 - 10:36
Może idąc dalej rama od szosy, amortyzator do DH, koło przednie od bmxa, tylne koło od górala z torpedem, siodło damskie od cruisera.
Dla mnie jedyny dopuszczalny mix to łańcuch campy w każdej opcji napędu, kaseta shimano w napędzie srama. I to tyle. Reszta kombinacji to jedna wielka popierdółka.
#30
Napisano 21 luty 2013 - 11:55
Dla mnie jedyny dopuszczalny mix to łańcuch campy w każdej opcji napędu, kaseta shimano w napędzie srama. I to tyle. Reszta kombinacji to jedna wielka popierdółka.
A i tak niektórzy stwierdzą, że takie miksy działają dobrze. Zauważyłem, że są osobnicy, którym wystarczy żeby tylko jako tako coś się tam z tyłu przerzucało ;-)
Oczywiście nie kieruję tego do żadnego z autorów powyższych postów, to ogólne stwierdzenie.
Żaden ze wspomnianych wyżej miksów nigdy nie będzie pracował tak, jak homogeniczny zestaw od jednego producenta i koniec kropka.
#31
Napisano 21 luty 2013 - 12:12
#32
Napisano 21 luty 2013 - 12:48
Tak to już jest z naszą mentalnością... prowizorka goni prowizorkę. Jesteśmy przecież w tym miszczami śfiata. Zazwyczaj byle żeby tanio, byle jak najkrótszą drogą, byle żeby było.... byle jak.
Prosze , nie wrzucaj wszystkich do jednego wora !
Każdy z nich opisuje to co robi i to na wlasną odpowiedzialność !! niech se nawet 6/11 i odwrotnie podpinają ....w domu.
Żadne serwis na coś takiego nie da gwarancji bezpieczeństwa - o czym moze ktoiś zapomniał ???.
A to że kazdy "młody" chce mieć od razu top osprzęt to właśnie taki bieg przez płotki.
Oni sami do tego dojdą kiedyś że najlepiej pracuje tak jak było obliczone i opracowane .
Poza tym pojęcie bezpieczeństwa w naszym kraju nie funkcjonuje dopóki komuś krzywda sie nie stanie.
Już pisałem jak filozof jeden pokazywał mi jak mu pracuje Campa z kasetą shimano.... na 10 biegach , jak ustawiłem prawidłowo przerzutke tył to już nie chodziło i o to w tym wszystkim chodzi.
wtedy przeskoczyło tylko 3 i potem ...byle co .
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#33
Napisano 21 luty 2013 - 12:49
Argument w temacie- działać będzie dobrze po wyregulowaniu, wygląd to kwestia estetyki ;-)
#34
Napisano 21 luty 2013 - 12:55
Kaem, masz rację będzie dobrze działać, ale do ideału to jeszcze daleka droga. To nawet nie będzie bardzo dobrze.
#35
Napisano 21 luty 2013 - 13:25
#36
Napisano 21 luty 2013 - 14:03
Tylko jak będziesz go robił to nie luźna noga, kadencja 95+ tylko ostre podjazdy, kadencja 70-80, sprinty, przyśpieszenia itp. ;-)
#37 Gosc_marvelo_*
Napisano 21 luty 2013 - 15:18
Słusznie radzi SPIKE, aby nie wrzucać wszystkich do jednego wora.
Różne są motywy tworzenia takich miksów, nie zawsze jest to lenistwo czy techniczna ignorancja.
Już kiedyś o tym pisałem, ale mnie uderzyło to, o ile zdrowsze podejście do tego tematu jest na forach zagranicznych.
O niektórych kombinacjach pozytywnie wypowiadają się nawet tzw. autorytety, jak np. Lennard Zinn (manetki Campa 10 s - przerzutka Sram - kaseta Shimano/Sram 10 s). A nie sadzę, aby był on osobą tolerującą bylejakość i prowizorkę.
A zakładanie z góry, że żadna kombinacja mieszana nigdy nie będzie działać dobrze, tylko zawsze co najwyżej "jakoś", jest błędne i dla mnie jest techniczną ignorancją.
Oczywiście na bogatych perfekcjonistów (lub pozerów), wierzących w jedynie słuszną drogę, zawsze czeka pełna grupa Dura Ace, Super Record czy Red.
#38
Napisano 21 luty 2013 - 15:53
Jeśli ktoś na czymś takim jeździ i mu to pasuje, ok... jego sprawa.
Oczywiście pomijam kombinacje napędu plus shiftmate - to akurat działa i to bardzo dobrze. Kwestie ideologiczne czy estetyczne pomijam bo to akurat mnie mało interesuje.
Jak ktoś nie ma kasy na pełna grupę reda SR czy DA to jaki problem zrobić mixa?
Force, Chorus, Ultegra w każdej z tych grup znajdziemy równie świetne komponenty i przy okazji sporo tańsze.
Sam jeżdżę wręcz na mega mixie.
#39 Gosc_marvelo_*
Napisano 21 luty 2013 - 16:23
Zresztą nawet dwa rowery wyposażone w identyczne elementy napędu mogą zachowywać się odrobinę inaczej, bo np. mają inne pancerze czy linki, czy nawet inną sztywność haka przerzutki albo łańcuch posmarowany innym smarem.
#40
Napisano 21 luty 2013 - 16:51
Nie zapominajmy, że mechaniczny system zmiany biegów (systemy elektroniczne robią to inaczej, choć tu też kręcimy korbami i wybieramy moment zmiany biegu) posiada jeszcze czynnik ludzki - rowerzysta jest jego składnikiem i sposób, w jaki nim operuje również ma wpływ na płynność zmiany biegów. Zwłaszcza wrzucanie łańcucha na większe zębatki jest podatne na drobne różnice w ruchu klamką i zgranie z obrotem korbą. Być może właściciel tego roweru potrafił płynnie i sprawnie zmieniać biegi, bo miał już wyczucie.
Zresztą nawet dwa rowery wyposażone w identyczne elementy napędu mogą zachowywać się odrobinę inaczej, bo np. mają inne pancerze czy linki, czy nawet inną sztywność haka przerzutki albo łańcuch posmarowany innym smarem.
marvelo: poprawna praca napędu nie ogranicza się tylko do pracy podczas operowania manetką, ale również podczas samej jazdy na danym przełożeniu.
Takie napędy kojarzą mi się głównie z "tryt tryt tryt tryt tryt..." ;-)
Jeśli nawet 9 na 10 biegów chodzi poprawnie, a na ostatnim słychać jakieś dziwne szmery cykania, itp to dla mnie to jest porażka nie do przyjęcia. Tym bardziej jeśli ktoś mixuje komponenty za kilkaset a nawet kilka tysięcy złotych.