Jump to content


Photo

Kompatybilnosć- Campagnolo i reszta świata


168 replies to this topic

#121 zeralda

zeralda
  • Użytkownik
  • 36 posts
  • SkądKraków

Posted 02 September 2015 - 13:40

Te 200 zł wynikają z wymiany dodatkowej części i serwisu drugiej (szkoda było nie robić od razu dla pewności). Gdybym wiedział, że to nic nie da, nie pakowałbym się w te koszty tylko od razu kupił za 320 zł używany komplet właściwych klamek (tyle kosztowały centaury 9s w świetnym stanie).

 

Z tego co wyczytałem w necie to "stara" indeksacja występuje w klamkach z charakterystyczną szpiczastą gumą oraz w klamkach "obłych" z 2001 r. bez napisu "9 speed". Problemem jest, że sprzedawali/montowali w 2001 roku obie wersje - różnią się właśnie tym napisem.

 

Reasumując: te z 2001 r z napisem "9 speed" i wszystkie produkowane po 2001 roku są OK.

 

 



#122 jajacek

jajacek
  • Użytkownik
  • 535 posts
  • SkądWarszawa

Posted 06 September 2015 - 20:24

Jeśli chodzi o firmy które w Polsce sprzedają Campę to korzystałem z trzech: Wertykal, Poręba i Cyklomania. Zamawianie produktów niestandardowych lub których nie ma na magazynie w Wertykalu lub Porębie było droga przez mękę i nigdy nie doszło do skutku. Natomiast Cyklomania która jest bodajże gdzieś z okolic Opola sprowadziła mi w 3 tygodnie wszystko co potrzebowałem, nawet korbę którą jak twierdzili Wertykal i Poręba nie istnieje (Centaur B&R 52-39-30). Być może mają inne źródło zaopatrzenia. Alternatywnie korzystałem też i mogę polecić brytyjski Wiggle (kupowałem koła pod Campę, przesyłka free) i niemiecki bike24.com. Obie te firmy też mają dużo Campy.



#123 jajacek

jajacek
  • Użytkownik
  • 535 posts
  • SkądWarszawa

Posted 06 September 2015 - 20:31

A teraz takie pytanka.

 

1. Czy klamki Campa Veloce, nowy typ, czarne, Powershift są kompatybilne z portójną korbą czy też lewa musi być jakaś inna pod triple? Chciałbym złożyć rower który miałby właśnie te klamki, tylne koło z kasetą 9s Shimano, np z kasetą Deore 12-36, trzyrzędową korbą  trekkingową Shimano 48x36x26, łańcuchem Campa Record 9s. Czy to będzie ze sobą chodziło i jaka przednia i tylna przerzutka to obsłuży?

 

2. Czy klamki Campa Veloce będą wspólpracować z mechanicznymi hamulcami tarczowymi? Jeśli tak to z jakimi?



#124 sadol

sadol
  • Użytkownik
  • 6 posts
  • SkądWarszawa

Posted 09 September 2015 - 14:55

Wracając do wątku (po przerwie) - dziękuję za powyższe wskazówki.

W zasadzie każda wasza wypowiedź okazuje się bardzo cenna (wszechstronne ujęcie zagadnienia).

Tak jak piszecie, najprościej odróżnić klamki Veloce tym, że modele 1999 i 2000 (old campag pull) mają małe napisy veloce zamiast 9/10speed na korpusie od czoła (lewy korpus bez napisu).

Mój zestaw kompletowałem z allegro w 2007 roku i od tamtego czasu jest właśnie taka lipa.

Kompletowałem go nowym napędem: 12-23 + C9 + korba Veloce oraz używanych przerzutkach i klamkomanetkach. No i linki były Campy nóweczki.

Sprawdziłem na swojej skrzynce korespondencję z Wertykalem z 2010 roku, gdzie skarżyłem się na brak precyzji w indeksowaniu i faktycznie proponowali regenerację za 60zł. Teraz pewnie będzie to owe 80zł kosztować.

Od 2010 r. do teraz praktycznie nie jeździłem, więc temat przycichł ;)

 

Niemniej jednak w ciągu bieżącego tygodnia zrobiłem kwerendę manuali serwisowych Campy i widzę to tak:

- w 1999r Veloce miały oczywiście stary typ ciągu, napisy veloce na P i L manetce oraz dziurkę w małej dźwigience, tak jak tutaj:

http://www.ebay.co.u...=item2ee5bcd37a

dodatkowo duża dźwignia nie miała napisu Veloce namalowanego od czoła

- w 2000r Veloce miało dalej ciąg starego typu i powyższe cechy, ale w małej dźwigience nie było już dziurki ulżeniowej (do 1999 Mirage jej nie miał, a od 2000 r. również Veloce ją straciło i tak już pozostało)

- od 2001 mamy już nowy ciąg light action i klamka powinna wyglądać tak:
http://www.ebay.com/...=item1c58c912d1

tak też wygląda u mnie.

 

Wniosek wypracowałem na dziś taki, że oprócz Wertykala sprawdzę ww. dwie firmy zimą poślę do której z nich prawą klamkę. Może w trakcie demontażu wyjdzie, że mam takie pęknięcie gniazda lub sprężynek jak na wcześniejszym zdjęciu to zamiast wysyłać zweryfikuję po zdjęciach mailowo wycenę, bo faktycznie rozważam też przeszczep prawej klamki.

 

A tak najchętniej to zaorałbym te klamki i wrzucił nowe na 10speed, ale szkoda mi kasety, bo jeszcze jest ok. Poza tym regeneracja wyjdzie nieporównywanie bardziej ekonomicznie. No chyba, że konwersja przy okazji regeneracji na 10speed - co myślicie?



#125 kopia

kopia
  • Użytkownik
  • 4 posts

Posted 02 October 2015 - 21:51

nowy tutaj ale może pomożecie. Szukam klamkomanetek do : z przodu chorus 2 blaty z tyłu 9 rzędów, przerzutka chorus  wszystko campa natomiast w wypadku drogowym skasowałem klamkę chorusa i teraz drogo niesamowicie. Co możecie polecić widzę xenon na 9 czy to zadziała z moim zestawem ? Dla mnie to droga sprawa bo 400 za klamki to widzę mega okazja . Może znacie jakieś połączenie fanatykiem nie jestem



#126 KAEM

KAEM
  • Użytkownik
  • 489 posts
  • SkądJawor

Posted 02 October 2015 - 22:31

Xenon będzie działał. Nie ma co kombinować i nie ma jak za bardzo...



#127 kopia

kopia
  • Użytkownik
  • 4 posts

Posted 03 October 2015 - 12:49

Tak i ja czuję ze ten Xenon to dla mnie najtańsza opcja do tego jest nowy. Szkoda będzie tylko sreberek bo to jednak swój klimat ma ale czarna owijamy i czarne klamki będzie dobrze.
  • kopia likes this

#128 KSiedlaczek

KSiedlaczek
  • Użytkownik
  • 252 posts
  • SkądWrocław

Posted 03 October 2015 - 14:31

kaseta 10tka shimano zadziała z resztą grupy campagnolo veloce? 
wiem, że pewnie temat przewijany tutaj dziesiątki razy, ale ciężko odkopać ;)



#129 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2,254 posts
  • Skądkrakow

Posted 03 October 2015 - 16:46

Jeśli to Xenon z plastikowymi dzwigniami, a chyba tak jest, to omijaj z daleka. Łamia się na potęgę. Sam tego doświadczyłem.  pozdr



#130 kopia

kopia
  • Użytkownik
  • 4 posts

Posted 03 October 2015 - 17:13

No plastiki Xenon. To skąd wziąć klamki 9 ? Może ktoś ma?

Może inaczej zadam pytanie : co wy byście zrobili mając zestaw na 9 ? Jakie ja w ogóle mam opcje bo ta 9tka to czarno widzę.

#131 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Posted 03 October 2015 - 23:30

Co konkretnie uległo uszkodzeniu podczas tego wypadku?

Domyślam się, że dźwignia hamulca i pewnie korpus klamkomanetki pękł. Same "bebechy" raczej ocalały (musiałby chyba czołg po nich przejechać, by zniszczyć stalowe zębatki indeksu). O liczbie biegów w klamkomanetkach Campy decyduje właśnie zębatka indeksu, a tą można przeszczepić do 10 -biegowych, np. srebrnych Veloce. Xenon ma inny mechanizm, ale też samą dźwignię hamulca czy łopatkę zmiany biegów można zastąpić srebrnymi aluminiowymi z innego modelu z tamtych lat (np. wspomnianych już Veloce  czy z Twoich, jeśli któraś z dźwigni ocalała). Możliwości jest kilka, czasem z paru uszkodzonych można coś zmontować.

 



#132 kopia

kopia
  • Użytkownik
  • 4 posts

Posted 05 October 2015 - 20:19

Ok. Jak się okazuje wygięła się łapa hamulca i macher w serwisie ogarnął temat na tyle że narazie zostaję z lekko (optycznie niemal niewidoczne ) schodzacą łapa w kierunku do wewnątrz . Bebechy klamki ocalały czołg nie przejechał po niej ale prawie bo miałem stłuczkę że Starem !

Dzięki za chęci pomocy przy okazji tego sporo dowiedziałem się o cenach

#133 KiESWY

KiESWY
  • Użytkownik
  • 54 posts
  • SkądWarszawa

Posted 25 February 2016 - 19:02

Cześć. Odkopię trochę wątek.

 

Chciałem kupić używane koło Miche Reflex rx5. Wiem, że sprzedawane są one w wersji z bębenkiem Shimano HG 9/10 albo Campagnolo ED 9/10. Sprzedawca użytkował to ze zmieniarką i klamkami Sram Rival ale nie potrafi powiedzieć co to za bębenek.

 

Czy możecie powiedzieć jaki bębenek może być zamontowany. Ewentualnie czy te bębenki charakteryzuje jakiś szczególny, różniący punkt tak aby sprzedawca mógł to sprawdzić?

 

Dzięki.



#134 Monowiec

Monowiec
  • Użytkownik
  • 835 posts
  • SkądKraków

Posted 26 February 2016 - 12:54

Bebenek Campagnolo jest "dziwny", a Shimano wygląda bardzo nornalnie, prosto i tradycyjnie. Jeśli bebenek jest jakoś udziwniomy to Campa

Wysłane z mojego SM-G800F przy użyciu Tapatalka



#135 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2,600 posts
  • SkądKońskie

Posted 26 February 2016 - 21:09

Cześć. Odkopię trochę wątek.

 

Chciałem kupić używane koło Miche Reflex rx5. Wiem, że sprzedawane są one w wersji z bębenkiem Shimano HG 9/10 albo Campagnolo ED 9/10. Sprzedawca użytkował to ze zmieniarką i klamkami Sram Rival ale nie potrafi powiedzieć co to za bębenek.

 

Czy możecie powiedzieć jaki bębenek może być zamontowany. Ewentualnie czy te bębenki charakteryzuje jakiś szczególny, różniący punkt tak aby sprzedawca mógł to sprawdzić?

 

Dzięki.

Bębenki obu systemów bardzo łatwo odróżnić - różnią się znacznie głębokością rowków wielowypustu.

 

Wielowypust Campagnolo jest bardzo głęboki, rowki mają ładnych kilka milimetrów :

https://www.google.p..._7dQ6TV2SYzSpM:

 

Wielowypust Shimano jest bardzo "płytki"  - może ma milimetr wysokości:

https://www.google.p...oOdKP9vGkIGgnM:

 

Widać to na oko - jak się ma dwa do porównania, to nie sposób się pomylić.

Jak się ma jeden, to Shimano jest bardzo "płytki", a Campagnolo "głęboki".

Dokładnych wymiarów nie znam.


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#136 KiESWY

KiESWY
  • Użytkownik
  • 54 posts
  • SkądWarszawa

Posted 29 February 2016 - 23:23

Dzięki serdeczne za podpowiedzi. Sprzedawca w końcu przypomniał sobie, że zakładał tam jakąś Shimanowską kasetę. Ten Sram'owy napęd kompletnie mnie zmylił.

 

Próbowałem wyszukać na google te różnice, nie miałem jednak ostatecznej pewności - tak więc jeszcze raz - dziękuję za potwierdzenie.

 



#137 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3,088 posts
  • SkądWLKP

Posted 23 March 2016 - 16:14

Troszkę technicznie zapytam. Wkurza mnie umierający pazur w prawej manetce Centaura 2012 i zastanawiam się, czy jest sens finansowy przejścia na lepsze technicznie klamki Chorusa, ale bez ponoszenia ogromnych kosztów wymian całości osprzętu.

Jako, że kasety 11s Shimano pasują z 11s Campy, to miałbym możliwość taniej eksploatacji osprzętu. Pytanie zatem o resztę, która jest obecnie 10s. Co jeszcze bym musiał wymienić, by po minimalnych kosztach przejść na 11s? Tylną przerzutkę, przednią? Łańcuch i kasetę oczywiście pomijam, bo to normalne.

Myślałem o wymianie samego mechanizmu w prawej klamce na Chorusa, ale czy da się to zrobić? Problemem może być guma i dźwignia hamulca, ale pewny nie jestem. S kolei same klamki sprzedawane są tylko w kompletach, a obecna lewa jest dobra, więc szkoda ponosić zbędne koszty.

 

Podpowiedzcie byte :)



#138 jajacek

jajacek
  • Użytkownik
  • 535 posts
  • SkądWarszawa

Posted 23 March 2016 - 16:30

Też mam dośc nowego Centaura 3x10 i żałuję że nie kupiłem Atheny 3x11 bo różnica w cenie nie była duża. Ale nie wiedziałem że zyskałbym kompatybilność kół pomiędzy Shimano i Campą bo przy 11s podobno koła są wymienne.

 

Jeśli kaseta Shimano działa z klamkami Campy to chcąc mieć jak najmiększe przełożenia w góry można by przejść z 3x10 Campy gdzie mam najmniej 30x29 na super compacta 52/36 i może mieć z tyłu kasetę 11-34 a więc przełożenie 36x34 czyli prawie to samo co 30x29 w Campie.



#139 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3,088 posts
  • SkądWLKP

Posted 23 March 2016 - 17:01

A myślisz, że ja wiedziałem? Zresztą chyba w tamtym czasie nie było jeszcze 11s w Sh 105, a i chyba w Ultegrze także. 10s nie jest złe, tyle mi wystarcza, nie napalam się na liczbę koronek, ważniejsza jest dla mnie tania eksploatacja codzienna, a tego nie oferują kasety Chorusa. No ale co z tego, skoro ten pazur i zębatka indeksu wymiękają? 

 

Athena czy Centaur jeden ciul, ten sam mechanizm wewnątrz, dopiero od Chorusa wszystko jest metalowe w środku. Także nie rób błędu czasem i nie kupuj Atheny.



#140 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Posted 23 March 2016 - 17:07

Myślałem o wymianie samego mechanizmu w prawej klamce na Chorusa, ale czy da się to zrobić?

Z centaura PowerShift na Chorusa UltraShift? Nie da rady, różnią się znacznie budową korpusu, choć zewnętrzny kształt taki sam. Dałoby się założyć zębatki indeksu z 11-biegowej Atheny PowerShift, ale i tak chyba nie da się dokupić ich oddzielnie, no i musiałbyś zregenerować "umierający pazur".





Reply to this topic