Wracając do wątku (po przerwie) - dziękuję za powyższe wskazówki.
W zasadzie każda wasza wypowiedź okazuje się bardzo cenna (wszechstronne ujęcie zagadnienia).
Tak jak piszecie, najprościej odróżnić klamki Veloce tym, że modele 1999 i 2000 (old campag pull) mają małe napisy veloce zamiast 9/10speed na korpusie od czoła (lewy korpus bez napisu).
Mój zestaw kompletowałem z allegro w 2007 roku i od tamtego czasu jest właśnie taka lipa.
Kompletowałem go nowym napędem: 12-23 + C9 + korba Veloce oraz używanych przerzutkach i klamkomanetkach. No i linki były Campy nóweczki.
Sprawdziłem na swojej skrzynce korespondencję z Wertykalem z 2010 roku, gdzie skarżyłem się na brak precyzji w indeksowaniu i faktycznie proponowali regenerację za 60zł. Teraz pewnie będzie to owe 80zł kosztować.
Od 2010 r. do teraz praktycznie nie jeździłem, więc temat przycichł
Niemniej jednak w ciągu bieżącego tygodnia zrobiłem kwerendę manuali serwisowych Campy i widzę to tak:
- w 1999r Veloce miały oczywiście stary typ ciągu, napisy veloce na P i L manetce oraz dziurkę w małej dźwigience, tak jak tutaj:
http://www.ebay.co.u...=item2ee5bcd37a
dodatkowo duża dźwignia nie miała napisu Veloce namalowanego od czoła
- w 2000r Veloce miało dalej ciąg starego typu i powyższe cechy, ale w małej dźwigience nie było już dziurki ulżeniowej (do 1999 Mirage jej nie miał, a od 2000 r. również Veloce ją straciło i tak już pozostało)
- od 2001 mamy już nowy ciąg light action i klamka powinna wyglądać tak:
http://www.ebay.com/...=item1c58c912d1
tak też wygląda u mnie.
Wniosek wypracowałem na dziś taki, że oprócz Wertykala sprawdzę ww. dwie firmy zimą poślę do której z nich prawą klamkę. Może w trakcie demontażu wyjdzie, że mam takie pęknięcie gniazda lub sprężynek jak na wcześniejszym zdjęciu to zamiast wysyłać zweryfikuję po zdjęciach mailowo wycenę, bo faktycznie rozważam też przeszczep prawej klamki.
A tak najchętniej to zaorałbym te klamki i wrzucił nowe na 10speed, ale szkoda mi kasety, bo jeszcze jest ok. Poza tym regeneracja wyjdzie nieporównywanie bardziej ekonomicznie. No chyba, że konwersja przy okazji regeneracji na 10speed - co myślicie?