Odpowiadam
Bo komponenty użyte do budowy ramy nie mają limitu kilometrów tylko limit czasu od zbudowania- niedowiarki!!!!!!!!!!!!
Zgadza się - i ja też się zgadzam (ale kim ja jestem przeciwstawiając się profi znafcom tutejszym).
Hełmy wojskowe wykonywane z kompozytów - gdzie prym wiedzie kevlar MUSZĄ zostać wymienione co pewien stały okres czasu.
Maski przeciwgazowe wykonywane z gum oraz kompozytów podobnie.
Czy były kiedykolwiek użyte czy też nie. Takie są fakty - dlaczego? Widziałem w laboratorium co się dzieje z takimi rzeczami.
Materiał to jedno, ale istnieje jeszcze coś takiego jak spoina, którą w tym przypadku jest żywica epoksydowa, a to zupełnie coś innego.
I mimo, że włókno węglowe jest takie zajefajne jak sobie to wyobrażacie bo rowery i wały napędowe w samochodach się z tego robi to kilogram dobrego kevlaru jest x10 droższy od włókna węglowego.
Stać nas na to? Nikogo nie stać na wymianę, ale trzeba jej dokonywać ze względów bezpieczeństwa.
Armia prawie każdego kraju, który dba o swojego żołnierza dokonuje takich wymian i jest to regulowane wieloletnimi rozporządzeniami wewnętrznymi. I nie chodzi tutaj o pieniądze.
--
Nie wypowiadam się na temat ram bo znam się na czymś innym, ale technologie kompozytowe też znam.
Ale wy - PROSI OD SIEDMIU BOLEŚCI - czepiliście się tej wagi jakby ona była jednym możliwym kryterium wyboru.
Kto jeździ z krytykujących tutaj na tych ramach i w przypadku wypadku stać go na wymianę na nową?
Właśnie! Pokażcie mi swoje Super Szóstki! Pokażcie jak wymieniacie na nowe. Tylko tak by w prawym górnym rogu nie było znaczka Eurosport...
I jako, że nie zgadzam się z Jarkiem-LT po części, że rama będzie lepsza - bo owszem producent często programuje konstrukcję w jednym miejscu ją usztywniając (o czym nie wspomina), a w innym wzmacniając (o czym nie wspomina) to w jeszcze trzecim ją partoli konkretnie (o czym wspomina).
I tutaj zgadzam się z Jarkiem, że jeśli rama puściła - tzn nie wypieprzył się na niej pros, ale pękła to było to właśnie słabe ogniwo tej konstrukcji.
I czemu ma nie być lepsze po naprawie, kiedy Jarek czy ktoś inny użyje lepszego włókna węglowego do naprawy, lepszych żywić itp?
To co idzie w ramy w fabrykach, na których się ścigacie to jest bardzo... bardzo... bardzo przeciętnej jakości carbon fibre.