Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jakie okulary?


1147 odpowiedzi w tym temacie

#1 jarek

jarek
  • Użytkownik
  • 201 postów
  • SkądKOLBERG

Napisano 29 styczeń 2007 - 13:49

CHCIAŁEM poruszyc temat okularów ,nie wiem czy już był ,-jakie znacie aspekty używania okularów ,plusy ewantualnie minusy ,,,używania przez amatorów i tych bardzdiej sie ścigających..pozdr,,JAREK.. :lol: :shock: :-o :lol:

#2 Klaudiusz

Klaudiusz
  • Użytkownik
  • 212 postów
  • SkądBydgoszcz

Napisano 29 styczeń 2007 - 14:26

Plusy:

Ochrona wzroku przed mikrourazami oraz podczas wypadku
Poprawiaja widocznosc szczegolnie w ostrym deszczu
Zwiekszaja bezpieczenstwo i komfort

Minusy :

Porzadne okulary kosztuja
Problem ze szklami korekcyjnymi
Nienaturalnie opalona twarz
Paruja ( Te bez powloki anitfog, mozna zabezpieczyc preparatem samodzielnie)

#3 horny

horny
  • Użytkownik
  • 530 postów
  • Skądmazowieckie

Napisano 29 styczeń 2007 - 15:05

IMO bez okularów nie ma jazdy na rowerze, szczególnie na szosówce, kiedy uzyskuje się znaczne prędkości. Do plusów wymienionych przez DMX, dodam tylko, że okulary poprawiają widoczność również w słoneczne dni, opóźniają procesy starzenia się - nie robią się zmarszczki od mrużenia oczu np. przy jeździe pod słońce :-P

pozdro horny

#4 Darek80

Darek80
  • Użytkownik
  • 339 postów
  • Skądokolice Łowicza

Napisano 29 styczeń 2007 - 17:16

Wpadniecie owada w oko przy nawet niezbyt wielkiej prędkości może być bardzo bolesne i niebezpieczne. Poza tym oczy wystawione na działanie pędu powietrza będą łzawić. Jeżeli będzie się to często powtarzało można się "dorobić" zapalenia oczu.

#5 jarek

jarek
  • Użytkownik
  • 201 postów
  • SkądKOLBERG

Napisano 29 styczeń 2007 - 17:26

WSZYSTKO co piszecie zgadza sie ,,a założyłem ten temat bo okulary mają także podtekst PSYCHOLOGICZNY !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :shock: :roll: :shock: JAREK

#6 horny

horny
  • Użytkownik
  • 530 postów
  • Skądmazowieckie

Napisano 29 styczeń 2007 - 17:32

jarek, trochę jaśniej. Co łączy okulary z psychologią. W okularach jeżdżą chyba wszyscy kolarze, więc gdzie ten podtekst? Oczywiście mam na myśli okulary rowerowe, bo jeżeli ktoś założy pilotkę i gogle narciarskie, to faktycznie może zadziałać na rywali rozbrajająco. :mrgreen:

pozdro horny

#7 karrol

karrol
  • Użytkownik
  • 90 postów
  • SkądStargard

Napisano 29 styczeń 2007 - 19:22

nie wszyscy, bo znam wielu którzy nie lubią. Ale ja osobiście "cierpię" jak pojade gdzieś bez okularów, co zdarza się rzadko (czasem po przysłowiowe bułki zapomnę okularów)
Hmm, ale aspektu psychologicznego nie widzę. Może chodzi o "szałowy" wygląd, nieee. Może jak ktoś ma okulary to pomyśli że stać go na więcej (km, szybkość), niee to też odpada.
jarek, oświeć nas proszę! :]
pozdrawiam

#8 jarek

jarek
  • Użytkownik
  • 201 postów
  • SkądKOLBERG

Napisano 29 styczeń 2007 - 21:32

CHŁOPY --OKULARY zasłaniaja nasze OCZY które są odzwierciedleniem duszy i ciała ,,one zdradzają naszą siłę- wytrzymałość i ogólny stan CIAŁA ,,A WIEC jak konkurent zobaczy w naszych oczach nie ten blask ,,przechodzi do ATAKU ,,oczy zdradzają twoją terazniejszą dyspozycję lub niedyspozycje ,,i zaczyna się zamiatanie ,,-jjak cokolwiek nie tak WIDAÆ po OCZACH ,,ONE ZDRADZAJĄ NAJSZYBCJEJ,,,,,,, :lol: JAREK-o tym niewiedzieliście :roll:
  • Wyrwiząb lubi to

#9 horny

horny
  • Użytkownik
  • 530 postów
  • Skądmazowieckie

Napisano 29 styczeń 2007 - 21:47

Na pewno masz rację, ale w takim razie jest to również ich wadą. Zasłonięte okularami oczy, pełne blasku i świeżości nie są w stanie sparaliżować rywali, ... a mogłyby :-P

pozdro horny

#10 jarek

jarek
  • Użytkownik
  • 201 postów
  • SkądKOLBERG

Napisano 29 styczeń 2007 - 22:11

PEWNIE tak ,,,ale jednak w rzeczywistości sprawdzają się szybcjej aby przypadkiem nie zdradzać swego zmęczenia ,,wyczytanego czasami z oczu,,,JAREK. :lol:
chcecje TO wierzcie lub nie ,,,ale ten który zobaczy zmęczenie w oczach przeciwnika dostaje nagle przypływu siły ,,,,natomiast drugi musi odpierac ataki ......i ma czasami swiadomośc ,że to przez OCZY.......
  • Wyrwiząb lubi to

#11 arcik

arcik
  • Użytkownik
  • 133 postów
  • SkądWielkopolska/Bralin

Napisano 30 styczeń 2007 - 08:42

Chciałbym skorzystać z tematu i zapytać odnośnie ceny czy warto wydawać np.:150zł. za okulary,czym się różnią od tych za 60zł?

#12 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 30 styczeń 2007 - 09:43

to zalezy jakie okulary.
jesli beda z wymiennymi szklami to sie nie oplaca.
porzadne okulary z wymiennymi szklami musza troche kosztowac.
za 60zl mozna kupic jeden z najprostyszych modeli uvexa bez wymiennych szkiel.
i to juz jest cos przyzwoitego.
wedlug mnie jak kupowac okulary to raz, a porzadnie.
wydac troche wiecej ale miec pewnosc, ze okulary sie nie rozleca po paru tygodniach uzytkowania. z wymiennymi polecam oczywiscie rudy projecta ;-) a z troche tanszych BBB (te w ktorych quick step jezdzi(ł).

#13 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 30 styczeń 2007 - 15:36

Po moich oczach nie widać, że nawet piłem, a co dopiero zmęczenie.
Ja poznaje czy ktoś ma dość po wyrazie twarzy. Jak jst głupi to atakuje :-P

#14 Tik_Tak

Tik_Tak
  • Użytkownik
  • 88 postów
  • Skądwschodnie rubieże

Napisano 30 styczeń 2007 - 15:50

hehe a ja tak z innej beczki - oglądał ktoś x-mena ostatni bastion??
tam taki gościu, cyklop bodajże albo jakoś tak miał takie wyczesane okularki ;-)
Jeśli okulary mogą działać na psychikę to ja bez wątpienia czułbym respekt jak bym kogoś w takich okularkach zobaczył :-)
http://film.wp.pl/id...lm_galeria.html
PS. na allegro takich nie mają, a szkoda... :-D

#15 Stas

Stas
  • Użytkownik
  • 655 postów
  • SkądSlask

Napisano 30 styczeń 2007 - 20:35

Uzywam okulary Rudy Project, ten sam model juz od kilku lat. Moim skromnym zdaniem, nie ma lepszych od RP. Fantastycznie wyprofilowane, lekkie. Nie ma mowy aby w czasie jazdy ped powietrza dostal sie do oczu. Nie wiem z jakiego polimeru wykonane sa szkla, ale jest on tak twardy, ze do tej pory nie ma nawet najmniejsze ryski na szklach, pomimo ze w jakis szczegolny sposob nie dbam o te okulary. Rudy Project jest ta firma "okularowa" w sporcie rowerowym czym Ray Ban w "cywilu".

Pzdr
Stas

#16 Mika

Mika
  • Użytkownik
  • 298 postów
  • SkądGliwice

Napisano 30 styczeń 2007 - 20:58

Stas, popieram w 99%, tylko,że ja porysowałam szkiełko jedno (no ale chyba nic nie prztrwa takiego przeszorowania po kamieniach :P) W sumie nie wyglądam w moich najlepiej,ale są tak wygodne,ze mogę ja zamienić tylko... na inne rude :P

#17 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 30 styczeń 2007 - 21:28

ja mam model kalyos i jestem z nich bardzo zadowolony. do tego stopnia, ze kupiem sobie do nich komplet nowych zoltych szkiel ;-)

rudy niestety jest dosc drogi. nie mowiac juz o nowym impact Xie, ktory jest juz kosmicznie drogi.

#18 szudri

szudri
  • Użytkownik
  • 154 postów
  • SkądBydgoszcz

Napisano 04 luty 2007 - 15:32

na pore jesienno zimową a nawet wiosenną to mozna mieć zwykłe okulary ale jak już lato to radze profesjonalne bo wzroku nikt nam nie wzruci sami wiecie, Tylko zapomnij raz wyjechać bez okularków przy pięknie słonecznej pogodzie. Wchodzisz do chaty to tak jak byś spawał bez okularów. Na okulary nie rzałujcie kasy wole mieć słabszy osprzęt niż latać po lekarzach 8-)

#19 Rieper

Rieper
  • Użytkownik
  • 8 postów
  • SkądJaworzno

Napisano 14 luty 2007 - 13:04

Ja jeszcze nie miałem okazji jeździć w okularach Rudego. Od roku posiadam coś takiego

http://www.bikeonlin...e69f1b44305ef23

Jak dotychczas jestem z nich zadowolony, dobrze chronią oczy i nie parują. Uważam, że ten sezon spokojnie wytrzymają a na następny może sobie coś lepszego sprawię. Pozdrawiam. 8-)

#20 krystianess

krystianess
  • Użytkownik
  • 17 postów
  • SkądRumia

Napisano 29 maj 2007 - 12:53

do tej pory jeździłem na zwykłych czarnych uvexach jednak zawodziły w sensie, że były mało stabilne wykonane ze słabego tworzywa obecnie zaopatrzyłem się w takie brylasy http://www.allegro.p...hudu_optic.html
ale jeszcze nie miałem okazji ich sprawdzić, zobaczymy...



Dodaj odpowiedź