Jakie okulary?
Started By
jarek
, 29 Jan 2007 13:49
1400 replies to this topic
#282
Posted 19 April 2010 - 14:30
Panowie, zanim zaczniecie pitolić o wartości jakiś okularów, najpierw dowiedźcie się kapke o ich produkcji. Widział ktoś z Was proces produkcji soczewki okularowej? Widział ktośz Was produkcje obiektywów? ja widziałem jednego i drugiego. I powiem Wam tak: skomplikowanie i precyzja produckji zwykłej soczewki okularowej która kosztuje około 50zł jest wręcz kosmiczne.
Karbon słusznie prawi, soczewka, soczewce nierówna, można mieć fotochromy za około 200zł, a można mieć fotochromy Transitions, które kosztują około 600zł. Funkcja ta sama, komfort ten sam, ale technologia zupełnie inna, bo te zwykłe ściemniają i rozjaśniają się stopniowo, Transitions w kilka sekund i to do watości 88%.
Dywagacje o towarach z tesco, decatholonów i wszystkich innych za mniej niż 50 zł uważam za bezsensowne gdyż ten towar jest zwykłym szajsem, bo same soczewki, które działają kosztują minimum 120-150zł.
Karbon słusznie prawi, soczewka, soczewce nierówna, można mieć fotochromy za około 200zł, a można mieć fotochromy Transitions, które kosztują około 600zł. Funkcja ta sama, komfort ten sam, ale technologia zupełnie inna, bo te zwykłe ściemniają i rozjaśniają się stopniowo, Transitions w kilka sekund i to do watości 88%.
Dywagacje o towarach z tesco, decatholonów i wszystkich innych za mniej niż 50 zł uważam za bezsensowne gdyż ten towar jest zwykłym szajsem, bo same soczewki, które działają kosztują minimum 120-150zł.
#283
Posted 26 April 2010 - 19:38
mam pytanie z trochę innej beczki
otóż dla ludzi noszących okulary korekcyjne okulary kolarskie mają 2 pary szkieł: małe, zwyklę korekcyjne, a na zewnątrz to co normalnie w kolarskich
a skąd sie to wzięło?
dlaczego nie zakłada sie do okularów kolarskich szkieł z właściwościami korekcyjnymi i zarazem fotochromatycznością itd.?
sam mam normalnie okulary korekcyjne a kolarskie zwykłe i postanowiłem coś z tym zrobić
i się zastanawiam dlaczego by nie iść po prostu do optyka i zamienić oryginalne szkła z okularów kolarskich na te od optyka a nie jeździć z taką podwójną szybą?
otóż dla ludzi noszących okulary korekcyjne okulary kolarskie mają 2 pary szkieł: małe, zwyklę korekcyjne, a na zewnątrz to co normalnie w kolarskich
a skąd sie to wzięło?
dlaczego nie zakłada sie do okularów kolarskich szkieł z właściwościami korekcyjnymi i zarazem fotochromatycznością itd.?
sam mam normalnie okulary korekcyjne a kolarskie zwykłe i postanowiłem coś z tym zrobić
i się zastanawiam dlaczego by nie iść po prostu do optyka i zamienić oryginalne szkła z okularów kolarskich na te od optyka a nie jeździć z taką podwójną szybą?
#287
Posted 27 April 2010 - 12:37
Czy ktoś z Was używa takich lub podobnych okularów i mógłby mi powiedzieć, jak wymienić w nich szkła? Próbowałem lekko naciskać z boku, nic to nie dało, a nie chcę niczego uszkodzić.
Nigdzie nie mogę znaleźć zdjęcia, które dobrze pokazywałoby, jak szkła są osadzone. Jedynie takie katalogowe: http://www.vision3k....vileye_a134.gif, http://www.coolframe...323&color=&alt=
Nigdzie nie mogę znaleźć zdjęcia, które dobrze pokazywałoby, jak szkła są osadzone. Jedynie takie katalogowe: http://www.vision3k....vileye_a134.gif, http://www.coolframe...323&color=&alt=
#288
Posted 27 April 2010 - 15:31
p Jak się spotkam z kumplem to zapytam jak się wymienia szkła. Ma takie same okulary.
crankalicious.pl - profesjonalne kosmetyki do pielęgnacji roweru
#291
Posted 29 April 2010 - 17:25
p Pytałem kolegi. Powiedział, że trzeba delikatnie wypchnąć szkła. Najlepiej zacząć przy zausznikach.
crankalicious.pl - profesjonalne kosmetyki do pielęgnacji roweru
#293
Posted 30 April 2010 - 11:25
No to się cieszę :-)
crankalicious.pl - profesjonalne kosmetyki do pielęgnacji roweru
#295 Gosc_Bullet_*
Posted 05 May 2010 - 18:47
Kuba, daj sobie spokój z Accentami. Mi okulary tej firmy pękły, bez żadnego powodu - po prostu kiedy je zdejmowałem ( i to w drodze ) w ręce został mi kawałek ramionka...No i musiałem jechac pod wiatr kilkanaście km do domu.
Mam dwie różne pary okularów f. Arctica - i z oprawkami i bez - jeżdżę w nich już długi czas. Zwłaszcza te bez oprawek są godne polecenia.
Mam dwie różne pary okularów f. Arctica - i z oprawkami i bez - jeżdżę w nich już długi czas. Zwłaszcza te bez oprawek są godne polecenia.
#297
Posted 05 May 2010 - 19:46
kugel jeżeli by pękły i byłyby na gwarancji, to problemu nie ma. A te kilkanaście km przeboleje :-P . Znacie może okulary innej firmy, które mają taki design? Chodzi i o okulary w kolorze białym.
Kupiłbym te okulary Artcica, ale do nich nie można chyba dokupić szybek. :-)
Kupiłbym te okulary Artcica, ale do nich nie można chyba dokupić szybek. :-)
#298
Posted 05 May 2010 - 20:20
Posiadam białe accenty SHADOW od dwóch lat. Czytałem opinie użytkowników, że lubią się "pęknąć" Mając to na uwadze starałem się nie przeginać, dosłownie i w przenośni - dają radę do dzisiaj. Od razu dokupiłem do nich dodatkowo niebieskie szkła (opcja białych oprawek nie posiadała tego koloru) i się zdziwiłem po rozpakowaniu, ten niebieski jest mocno bledszy niż się spodziewałem i na co sugerowały zdjęcia. Pal sześć, najgorsze to są śrubki (w zasadzie to wkręty) którymi są przykręcone ramiona - strasznie rdzewieją. Wydawałoby się, że są mosiężne ale tylko powleczone były jakimś materiałem na zółtawo - pot zrobił swoje. Osobiście jestem z nich zadowolony, trzymają się pewnie, są w miarę lekkie i po długiej jeździe nie czuję żadnego uwierania. Po zatrzymaniu się na światłach potrafią mocno zaparować - wówczas zsuwam je troszkę (tak, żeby pęd powietrza dostał się do "środka"), po kilkudziesięciu metrach z reguły jest już ok.
Oczywiście przedstawiałem swoje subiektywne odczucia - dla mnie jak na tą cenę stykają.
Oczywiście przedstawiałem swoje subiektywne odczucia - dla mnie jak na tą cenę stykają.